{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

motorcykelmekaniker uddannelse {{forumTopicSubject}}

hejji jeg går og leger lidt med iden om at måske prøve motorcykelmekaniker uddannelsen men jeg vil lige høre om der er nogle der har taget den eller er i gang med den som måske kunde fortælle lidt om den og hvad det kraver og hvordan den forgår. jeg har været inde og læse om den men er nyskræig på hvad folks efaringer er osv. hvordan er det faglive og hvordan med skole dagens timer osv hvad ville i mene at det kraver og hvor lang tid er selveste det skole messige forløb?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorcykelmekaniker uddannelse
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   7. aug 2022 Selve skole delen skal du ikke bekymre dig om, tænker jeg.

    Du skal hellere gøre op med dig selv, om det er noget for dig at være mekaniker. 90% af det du skal lave, er service ting, som olie/filter, bremseklodser, dæk, pærer, kabler, og måske lidt eftermontering af udstyr.

    Har du skruet på cykler, knallerter og for den sags skyld en masse andre dimser siden du var barn, og har du en grundlæggende interesse for mekanik - evt suppleret med et fritids job på et værksted?

    Er svarene nej, nej, nej, nej og nej - så er det ikke det rigtige valg. Der er meget få, eller ingen mennesker som vælger en fremtid som MC mekaniker, ud fra de kriterier du har opstillet. smiley


  • #2   7. aug 2022 Bliv cykelsmed der er og bliver størrer

  • #3   8. aug 2022 Med mindre du har en aftale på forhånd med et MC-værksted om at du kan blive lærling, så lader det sig heller ikke gøre. Der er meget få værksteder og endnu færre der tager lærlinge. Man skal kende nogen for at slippe igennem. Desværre.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #4   13. aug 2022 En helgardering:

    Automekaniker.

    En motorcykel er en bil på 2 hjul!


  • #5   14. aug 2022 #4 Nu kommer jeg sikker til at træde nogen over tæerne men det er 2 vidt forskellige ting. Det kan næsten ikke sammenlignes

  • #6   14. aug 2022 Jeg er selv udannet automekaniker tilbage i 1983 hvor biler rustede og gik i stykket på en jævnlig basis og jeg har intreseret mig for motorcykler siden og mener at de max kan sammenlignes i optimistisk 30 %
    Tror ikke der er det store i de 2 uddannelser mere men ville nok gå auto elektro vejen for biler idag fejler næsten intet og om 5 år skal de bare opdateres
    Nej i gamle dage da vi havde Volvo 144, Ford Taunus , Fiat 127, Lada Vw golf osv der var der svejse arbejde og skrue arbejde nok


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #7   14. aug 2022 #6:

    Øhh, autoelektriker er i dag ikke en selvstændig uddannelse...


  • #8   14. aug 2022 Kanon overvejelser du har - super.. smiley

    Det er/ bliver, helt sikkert et område i en rivende udvikling..
    Begynder du på uddannelsen nu vil du både få resterne af den gammledavs stempeldrevne opbygning og den nye clean og lean måde at bygge bikes på..
    En viden du vil kunne tage med dig videre til andre fag hvis, - du skulle ønske at skifte fag undervejs.. smiley
    Uanset hvad tilhører du jo en generation der naturligt uddanner sig gennem hele livet, og derved ikke, på samme måde som tidligere, kan risikere at hænge fast i en bestemt uddannelse eller faglighed.. smiley

    En udfordring kan måske være at finde en værksted i nærheden af dig, der er indstillet på at følge med din tid.. smiley
    Indrag evt. gerne studievejlederen på din fortrukne tekniske skole, hvilke værksteder der er bedst, MC branchen er en lille ‘landsby’ smiley så de kender alle værksteder, og kan hjælpe dig i den retning du vil.. smiley

    Du kender sikkert skole mulighederne, ellers har du dem her :
    https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelser/teknologibyggeriogtransport/cykel-og-motorcykelmekanikeruddannelsen

    Go.. Girl.. Go.. ! smiley


  • #9   16. aug 2022 #8
    1000 tak for den dejlige og posetive besked. jeg håber det bliver til noget da det lyder spænende. jeg bor i Holstebro omegne så der er lig værksteder i omegnen og jeg køre også gerne for de da jeg snart har mc kortet i hus. jeg er også så heldig med at have en far der har skruget i knallerter og mc,er i over 50 år. plus hvis jeg står på bar bund har jeg også en ex mekaniker som jeg kan spørger til råds
    jeg vil lige kontakte min uu vejler og høre hvad hun syntes smiley
    og igen tak nu må tiden bare vise om jeg kan smiley


Kommentér på:
motorcykelmekaniker uddannelse

Annonce