{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.003 visninger | Oprettet:

Fra 175 HK til 65 ? Glæden ved en brugbar motor? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejer at købe en af de ældre 400CC cykler fra 90'erne.
Nok en Kawasaki ZXR 400 med de ca. 65 heste.

Jeg har nu en zx10r med 175 heste. Men synes ikke rigtigt jeg kan bruge dem på de danske veje. Altså hvis man har lyst kan den køre 150-160 i første gear.

Jeg får ikke kørt så meget MC mere.
Er det utopi at tro at der kan komme noget MC kørsel glæde tilbage ved at købe en af de små 400CC ræsere der?
Hvor man virkelig skal tænke over gear skifte.

Så også en Youtube video med en af de ældre 250CC cykler der var en der lå og tøffede rundt på en P-plads med 19.000 omdr. Meget fed lyd. (Men med den virkede det ret meget til ar være "All sound, no go")

Har ikke tænkt mig som sådan at kun have en 400 kubik cykel. Det jo altid sundt at have flere cykler smiley

Hvis du har erfaring med at gå ned til en lille cykel og fundet god glæde ved det, så skriv endelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra 175 HK til 65 ? Glæden ved en brugbar motor?
  • #1   19. nov 2022 måske et stil skifte er vejen frem. noget helt andet end du er vandt til. noget cruiser måske eller en touring cykel. hvad vil du gerne have ud af din mc. er det udelukkende adrenalin, er det afstresning, rejse oplevelser eller primær transport fra a til b. det er ikke sikkert det er løsningen, og måske har du bare brug for en pause og en cabriolet for at få vind i ansigtet, også tilbage om nogle år.

  • #2   19. nov 2022 Jeg tror også at et stilskifte kan være vejen frem. Hvis du køber en mindre udgave af det du har i dag, vil du blive ved med at sammenligne dem og så vil du blive træt af det. Hvad med noget - hvad med noget motard? Der får du sindsyngt meget bøllecykel og et kæme smil uden at skulle køre 180

  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #3   19. nov 2022 Hvis du har mekaniker evner, kunne istandsættelse af en ældre mc med mindre motor også være en ide.
    Glæden ved at køre ture bagefter, bliver nok en del større på den lille maskine, når du ved, hvorfor den kører så godt.


  • #4   19. nov 2022 Altså, jeg har jo min lille knallert...
    Cb 400 f og jeg elsker den...
    Den havde vist en gang 37 heste smiley

    Jeg har også stor cbr 1000 og en gammel Harley og jeg vælger stadig en tur på den lille cb 400 frem for de andre en gang i mellem


  • #5   19. nov 2022 Har en Suzuki gsxs 750,den giver al den fart jeg ønsker.
    Købte så en Yamaha SZR 660 fra 1996,både fordi den er vakker,kun en cylinder og en helt anden stil og teknologi.-Det var sjovt,en lille stund.
    Oplever nu at det er frustrerende med det stadige valget som skal tages når jeg skal på korte turer,lange turer er altid på Suzukien.
    Derfor er den sat til salg.


  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #6   19. nov 2022 Min hurtigste har 135hk og bare det synes jeg er svært at bruge på offentlig vej. Har flere cykler fra 250 til 1100cc. Det mindste som er en gw250 bliver nu også tit luftet. Ja. Den giver nu ikke lige det det store kick når man skal hurtigt op på 80. Og er faktisk ikke velegnet til motorvej da den er temmelig sløv over 80 med dens 24hk. Men det kan nemt køre hvad man må ellers. Nu kører jeg tit af små bagveje, og selvom vægten egentlig ikke er særdeles lav. Så føles den så meget lettere end alle de andre mc'ere jeg har. Den kan smides rundt og ned i sving på en helt anden måde, og den er ikke så anstrengende/hård at køre på. Så kører den langt på literen og er generelt billigere at servicere. Man har noget andet sjov og køreglæde på sådan en mindre cykel.
    I de helt små krinkelkroge er den faktisk den jeg er hurtigst på.

    Har ikke haft en 400cc racer. Men kunne forestille mig den lige har de lidt flere kræfter end en sådan en 250, og stadig føles let at håndtere. Altså. Dens egenskaber vil nok ligge mere i de små sving og bykørsel frem for at køre hurtigt ligeud.


  • #7   19. nov 2022 Jeg har en tuono v4 og en BMW S1000R. Men jeg har også en suzuki gsxr 250 fra 90. Og den lille knallert er hyle morsom, fordi man kan ringe den helt ud og lave ballade på den, og den lyder som en vanvittig racercykel. Køb den det er skide skægt. Jeg har også overvejet at købe en zx400r smiley

  • #8   19. nov 2022 Husker tilbage i 80'erne, hvor 400-600cc var en mellemstor MC og alt over 750cc var en stor MC og hvor det vrimlede med blå MZ 150 og 250cc'ere. Tror at det er undervurderet idag hvor underholdende man faktisk kan have det med en 400cc eller en 250cc. Eller endda en 125cc. Det er som om, at man idag ikke kan få kubik nok eller hestekræfter nok. Efter min mening er det slet ikke dét det handler om, når man kører MC. Startede selv med 250cc (for 34 år siden) og siden 400cc - men kører idag 125cc. Var selv i tvivl - en 125cc med 12 heste - er det virkeligt brugbart i det daglige. Men det er det - så længe man holder sig fra motorveje. Glæder mig især over den lave vægt, som en 125'er har. Samt den enkle mekanik - det er nærmest en leg at servicere selv. Det at køre MC er nok i høj grad en temperamentssag. For mit vedkommende dækker en 125-250cc så rigeligt mit behov smiley

  • #9   19. nov 2022 Rigtigt gode kommentarer mange tak.
    er specielt meget enig i de sidste 2.
    og fedt med en kommentar fra en der ejer den der 250CC suzuki.

    Det minder mig spøjst nok om at den nye Suzuki Haybusa har 370 heste.
    det tænker jeg også er super fint. - Hvis man altså lige ejer en landingsbane! smiley


  • #10   19. nov 2022 #9 den nye Hayabusa hat dog kun 190 hk. Men jeg er helt enig, mine to store cykler kan man ikke bruge hele motoren før min 3. Gear, ellers går de på baghjul. smiley

  • #11   19. nov 2022 Jamen Morten, du har helt ret.
    Det meget undervurderet hvad en fx 400 ccm kan tilbyde af underholdning smiley


  • #12   19. nov 2022 suk sv 1000 og en yam dt175.her

    dt'eren kan sku stadig få smilet frem ??


  • #13   19. nov 2022 Hvad med at skifte til en lille 250-300 enduro maskine. Det er virkeligt sjovt og en anden måde at opleve mc på. Elsker virkeligt at komme lidt væk fra de normale veje.
    Kører dog selv Tenere 700. Men leger ofte på en lille 250.



  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #14   20. nov 2022 Enig i at en lille cykel er sjov, men sådan en kan også sagtens være farlig for ens kørekort selvfølgelig afhængig af hvad det er for en, min RD 350 var ikke specielt anvendelig på vejen, den kørte klart bedst hvis man kørte som om man havde stjålet den smiley
    Sådan af nysgerrighed, altså en ny bil med xxx antal hk kan jo sagtens køre stille og roligt uden at skyde og hakke, det burde en ny mc da også kunne ?

    Min TL 1000 er heller ikke vild med at blive kørt som om den er en Aygo, men det arbejdes der på at forbedre den vinter her smiley


  • #15   20. nov 2022 #10 Jo der er faktisk en 370HK udgave, søg på TTS Superbusa.
    Kun 40 stk bliver der lavet, om nogen af dem kommer til DK er nok tvivlsomt.
    Med reglerne i DK in mente, har man den vel kun i 0,9 sek, før den er konfiskeret for vanvidskørsel ??


  • #16   20. nov 2022 #15 der er sikkert også nogen der laver 450 hk på en Hayabusa, men det gør ikke at en hayabusa har 450 hk smiley

  • #17   20. nov 2022 #13 Jacob:
    Ja enduro er noget af det sjoveste nogensinde.
    Købte for lidt tid siden en ældre WR450.
    Se evt. mit galleri.

    Vil dog gerne have en ktm 300 exc TPI.
    De skulle være bedre til det enduro vi kan køre i dk. (Vægt og 2takt)

    Så du nogle af de billeder fra dem der var i Spjald grusgrav i sidste eller forrige weekend.
    Hold nu kæft den grusgrav ser sjov ud smiley


  • #18   22. nov 2022 Det er også fede maskiner. Men jeg ville holde mig til 4-takter. Syntes de 2-takter larmer lige i overkanten til når man skal snige sig rundt på småstier osv.
    jeg har været til et par "legedage" og det er virkeligt sjovt. Går og overvejer en tur til Spanien eller lignende et par dage.


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #19   23. nov 2022 Triumph Bonneville 650. Så er du kørende.


  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   23. nov 2022 hejsa. en yamaha xj 900 diversion, kalder man vist en sport/touring med 4 cyl og knap 100 hk. Den kan lidt af hvert, billige driftsudgifter og med overskud til det meste....

  • Sigurd C
    Sigurd C Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #21   23. nov 2022 Et godt spørgsmål! Måske kommer det lidt an på temperament og hvor man er henne i livet? Jeg havde flere forskellige MC da jeg var knægt, Honda CB350T, CB400F, Suzuki GSX400, GS750....men da jeg købte en spritny Yamaha RD350LC YPVS så var jeg hægtet... og pga YPVS kunne den faktisk køres 'pænt' (selvom den foretrak at køre råddent smiley ...og på mine ældre dage var jeg glad for en Suzuki VX800, ikke hurtig men fedt sejtræk. Og nu har jeg nok min sidste MC, en BMW K75 ...som sikkert holder længere end mig!

  • #22   23. nov 2022 For mig har skiftet til en 400 været en god oplevelse. Dog er ture på mere end 50 km. i streg ikke en udsøgt fornøjelse (for mig).
    Men jeg er VILD med de små motores omdrejningsvillighed. Jeg har en CBR 400 RR fra 90.
    Men hvis jeg har brug mere fart tager jeg på racerbanerne.
    DET stiller sulten for de høje hastigheder. Jeg har haft et par Kawasaki ZX6R 05 til banekørsel og har nu opgraderet til en CBR1000R 14 til banekørsel samt et projekter til klassisk race, en CBR600f2 og en CBR400RR NC29, magen til vejmaskinen.
    Men hvad fornøjelsen angår på 400’eren til vejen, så er det suverænt at køre 80 km/t med et lydtapet der understøtter en lang højere hastighed. smiley


  • #23   23. nov 2022 #22 præcis det sammen jeg synes er sjovt ved min gsxr 250. Men den er lidt lille til mig med 95kg og 190 cm. Men det er skide sjovt at man kan give den Maks gas uden at komme så galt afsted smiley

  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #24   25. nov 2022 Havde før en Zero elmotorcykel - en fantastisk spædende mc. solgte fordi den ikke tålte vand. Har nu en Honda NC750XAD med automatgear der også er en fryd at køre. Trods Zero problemer med vand var den den fedeste at køre på.

  • #25   25. nov 2022 A hva?
    Kunne Zero ikke tåle vand ?


  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #26   26. nov 2022 Hver gang den blev vasket, røg laderen. En gang, under hjemkørsel i regn blev display bare grå. Måske var værkstedet ikke gearet til el.

  • #27   26. nov 2022 Det lyder fandme tosset man.
    At lave en ny mc der ikke kan tåle vask eller regn.
    Og selvom det er en EL mc


  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #28   26. nov 2022 Håber bare at det er blevet bedre siden. Nu har man da fået tid til at træne siden 2017.

  • jens b
    jens b Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 5
    #29   30. nov 2022 Jeg synes du skulle prøve en Suzuki SV650 - V2 i stedet for R4 - kæmpe forskel - noget med bundtræk/sejtræk. Og så er den billig i drift - driftsikker - vejer ca 180kg - og koster ikke det store hvis du tager den gamle model. Og HVIS du vil tune/pille - fjern tændingsbegrænseren - eller se her http://www.thiel-motoren.de/
    Men ok - det er ikke en Racer.
    PS - har selv lige skiftet fra VFR 750 til TU250 - jeg dør af grin(over mig selv)


  • #30   1. dec 2022 Har kørt alt fra gsx 1100 f på 136 HK og gold wing og hygger mig idag med en Bmw gs 310 , har kørt nok motorvej i min tid selv om den kan og kører idag små veje med sving og TET så snart det er vejer til det , det bliver til 5000 til 6000 km på en sommer og til sommeren 23 går den mod syd

    profilbillede
Kommentér på:
Fra 175 HK til 65 ? Glæden ved en brugbar motor?

Annonce