{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Fazer 600 vs SV650/S {{forumTopicSubject}}

Goddag folkens
Jeg skal tage A2 kort her i år, hvorfor jeg kigger på nogle forskellige motorcykler. Jeg har mere specifikt kigget på SV650'ere (den første generation). Jeg kom dog forbi en Fazer 600 (årgang 1999), og er blevet lidt i tvivl om, hvilken motorcykel man skulle købe.

Er der nogen der kan nævne fordele og ulemper ved de to, og evt. komme med jeres egen holdninger til, hvilken af de to i ville vælge.

I må også meget gerne komme med nogle andre forslag, men skal være 600cc eller over og må gerne skulle drosles, så GS500'ere osv. er helt ude af billedet. Pris omkring 20.000kr, da jeg ikke vil bruge en masse penge på en mc der nok får nogle buler og ridser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fazer 600 vs SV650/S
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   26. feb 2023 Prøvekør.

    Hvis du alligevel drosler ned, er det vel for at beholde den et stykke tid - så dit budget udelukker jo noget du vil blive gladere for, som f.eks 2. generation SV650.


  • #2   26. feb 2023 #1 Jeg skal skam nok ud og prøvekøre nogle cykler. Det var mest for at høre, hvilken af de to, andre folk ville vælge og hvorfor.

    Jeg kan langt bedre lide looket af den første generation SV'er. Hvordan er den 2. generation bedre?

    Det er ikke sikkert, at jeg beholder mc'en i længere tid. Jeg vil bare gerne have muligheden for at fjerne droslingen, hvis det nu var.


  • #3   26. feb 2023 20000 kr er ikke ret meget det jeg syntes du skal gøre er at du skal ikke høre på alt det lort som folk kan finde på at sige for alle har deres fordomme om de forskellige mærker og modeller der er på marked og det er jo dig der skal køre på den og ikke alle de andre så hvis det var mig så vil jeg ud og prøvekøre dem som du har kigget på og så mærke efter hvad du selv syntes der er det rigtig for dig for motorcykel til 20000 kr vil komme til at koste mange penge når de går i stykker det er min erfaring men det kan jo være at du er så heldig at du bare finder en der holder i mange år

  • #4   26. feb 2023 #3 Det kommer jo fuldstændig an på, hvordan de er blevet behandlet. Jeg har ellers hørt, at en SV'er er billig at arbejde med og er en meget pålidelig motorcykel.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   26. feb 2023 Anden generation har f.eks indsprøjtning - det ville være rigeligt i min verden. smiley

    Men begge SV modeller er billige at holde kørende. Der er læssevis af stumper til dem - i modsætning til Fazeren som der ikke er ret mange af.

    A2 indskrænker jo udvalget væsentligt, hvis det samtidig er 20.000 kroner som loft.


  • #6   26. feb 2023 Det er ofte klogere at putte nogle flere penge i fra start, end at reparere sig på fattiggården…. 20000,- rækker ikke til noget 600cc man bliver glad for.
    Indsprøjtning bør være et must! Solgte sidste år en a2 fazer600 fra 2003., kørt 45000km og havde slidte karburatore, sammen med aldrende service trængende affjedring føltes den gammel..
    Var billig at holde kørende. Men den var sjovere for 10 år siden da jeg købte den..

    Hvis det er muligt så brug nogle flere penge, fuck buler. De ødelægger ikke køreglæden smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   26. feb 2023 Det som #6 siger!

  • #8   26. feb 2023 #6 Kan I prøve at forklare mig, hvorfor indsprøjtning er et must? Med de scootere og knallerter jeg har rodet med, har karbu aldrig været et stort problem. Har skulle indstille dem nogle gange, men ikke noget der var ekstrem tidskrævende.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   27. feb 2023 En MC er mere krævende end en skuuter, er nok den korte version. smiley

    Der er mangen en ungersvend som har sagt som dig, og er blevet klogere. Primært handler det om at man gerne vil have at en MC altid gider starte, og kører som den skal.
    Inden der kom ethanol i benzinen, var karburatorer ikke lige så krævende, men tiderne er skiftet, og reservedele er ved at være sparsomme på tilgængelighed og kvalitet.

    Så kunne nogen finde på at sige "så kører jeg bare på benzin med mindre ethanol i" - men det koster ekstra penge, som lige så godt kunne have betalt for en cykel med sprøjt lige fra start.

    Vi siger jo ikke som vi gør fordi det er et religions spørgsmål - men fordi det er erfaringer vi selv har gjort os.

    Så må du jo vurdere om du gider lytte eller ej. smiley


  • #10   27. feb 2023 Nu lyder jeg som et gammelt røvhul...
    men har du overhovedet råd til en motorcykel?
    Er der styr på en ordentlig hjelm?
    Handsker? Støvler? Jakke? Bukser? Rygskjold?


  • #11   27. feb 2023 #10 Ja

  • #12   27. feb 2023 #11 jeg bliver nød til at spørge dig om har du haft motorcykel før men kon med A1 kørekort eller er det første gang du skal have motorcykel kørekort og der for A2 og hvor gammelt er du

  • #13   27. feb 2023 #12 Har ikke haft A1, da jeg startede for sent på holdet. Så det er første gang jeg får mc kort. Hvad da? Jeg er 19.

  • Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Svar: 3
    #14   27. feb 2023 Købte i 2021 da jeg var 20 år en suzuki gsf 600 fra 2001 som var droslet til a2 til 20.000kr Det min første motorcykel og den har kørt fuldstændig fantastisk lige siden, så det kan lade sig gøre makker

    profilbillede
  • #15   27. feb 2023 jeg ville bare lige høre for A2 kørekort men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorfor ikke købe en ny motorcykel og så bruge de 20000 kr som en udbetaling til en ny motorcykel for så får du noget der virker og der er garanti på for det tror jeg du får mest ud af og så er den nemmere at sælge igen når du vil skifte den ud

  • Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Svar: 3
    #16   27. feb 2023 Men det vil da være med et kæmpe værdi tab ?

  • #17   27. feb 2023 #15 Kæmpe tab af værdi (meget mere hvis man vælter den et par gange), jeg vil ikke stå i gæld på grund af et køretøj, de penge man bruger på vedligeholdelse i de år man har en brugt render aldrig op i det man ellers skal bruge på at købe en ny.

  • #18   27. feb 2023 For 20.000kr kan man nu sagtens få en god MC, selvom den har karburator.
    Af de 2 ville jeg klart vælge en Fazer. Det er en bedre MC. Og som droslet vil den også stadig kunne trække uden problemer i de lave omdrejninger.
    Så finder du en, hvor tidligere ejer har overholdt service, så er den et godt køb.
    Men regn med ny affjedring, det var der de sparede.
    Mht reservedele, så er det ikke et problem. Motoren er taget fra YZF600, og bremser er datidens standard Blue pot fra Yamaha. Så intet specielt ved den på det punkt.


  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 1 Svar: 2
    #19   1. mar 2023 Min første mc er FZS 600 som jeg har haft fra ny af smiley så 23år men den og den kører i nu ?? den er billigere at holde kører. Jeg skal ha den solgt i år da jeg har købt en større nu.??

  • #20   1. mar 2023 Begge er nemme cykler og holde kørende. De er dog to forskellige bæster. Sukien er en v2 med ca 60 HK. Yamahaen er række 4 med 95 HK.. det er selvfølgelig ikke så vigtigt for dig da.de.jo skal neddrosles, men hvis du vælger, på et tidspunkt, at fjerne denne ,vil yamahaen være væsentlig mere potent, dog skal den have mange omdrejninger for at finde hestene.. en v2 har en tidligere moment kurve og kan derved psykisk føles stærkere. Det er således to forskellige motorer med hver deres fordele og ulemper. En v2 kan godt ryste lidt og hare en mere dyb lyd, mens en række fire er mere symaskine og balanceret? Udseende betyder mere for nogen end andre. Vil nu mene at sukien er væsentlig pænere. Der er mange andre muligheder i den pris klasse. Honda cb 500. Suki bandit 600, Gs500. Vigtigste.er hvad du synes og føler. Alt brugt kommer med en risiko. Startede selv med en honda cb 500.. havde aldrig noget bøvl med den, selvom den fik mange tæsk. Dog var den dyrere end konkurrenterne? Hvilket honda stadig er? Følg dit hjerte og allerbedst prøv så mange som muligt. Kørestillimg er også afgørende for om det bliver en succes. Som udgangspunkt er den første cykel ofte et kortere bekendtskab. Enten dropper man mc helt, ellers bliver man hooked og så går det stærkt med.priser og kubik. God jagt

  • #21   1. mar 2023 Begge er nemme cykler og holde kørende. De er dog to forskellige bæster. Sukien er en v2 med ca 60 HK. Yamahaen er række 4 med 95 HK.. det er selvfølgelig ikke så vigtigt for dig da.de.jo skal neddrosles, men hvis du vælger, på et tidspunkt, at fjerne denne ,vil yamahaen være væsentlig mere potent, dog skal den have mange omdrejninger for at finde hestene.. en v2 har en tidligere moment kurve og kan derved psykisk føles stærkere. Det er således to forskellige motorer med hver deres fordele og ulemper. En v2 kan godt ryste lidt og hare en mere dyb lyd, mens en række fire er mere symaskine og balanceret? Udseende betyder mere for nogen end andre. Vil nu mene at sukien er væsentlig pænere. Der er mange andre muligheder i den pris klasse. Honda cb 500. Suki bandit 600, Gs500. Vigtigste.er hvad du synes og føler. Alt brugt kommer med en risiko. Startede selv med en honda cb 500.. havde aldrig noget bøvl med den, selvom den fik mange tæsk. Dog var den dyrere end konkurrenterne? Hvilket honda stadig er? Følg dit hjerte og allerbedst prøv så mange som muligt. Kørestillimg er også afgørende for om det bliver en succes. Som udgangspunkt er den første cykel ofte et kortere bekendtskab. Enten dropper man mc helt, ellers bliver man hooked og så går det stærkt med.priser og kubik. God jagt

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   1. mar 2023 Suzuki'en har 72hk. Den ryster ikke. smiley

  • #23   3. mar 2023 #21 skriver John Yamahaen er en række 4 med 95HK.

    Den går så lige an, du skal lige huske at der ikke er frit valg på neddrosling. De må max have det dobbelte antal HK inden neddrosling til 48HK. Og en Suzuki ryster ikke, hvis den gør, er der noget der er forkert og skal rettes.


Kommentér på:
Fazer 600 vs SV650/S

Annonce