Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  samle led på mc kæde
  • #1   16. apr 2008 der kan være samleled eller en endeløs kæde.... Jeg ville nu klart have valgt en endeløs.. Dette har været oppe flere gange herinde hvad folk ville vælge og jeg har da også lige handlet en x-ring kæde endeløs i tyskland til mit projekt :o)

• #2   16. apr 2008 Til alt andet en knallerter og crossere skal der bruges nitteled

• #3   16. apr 2008 glenn du mener vel endeløs kæde ikk :o)

• #4   16. apr 2008 dvs at den kæde der jeg har købt kan jeg ikk bruge
    den er med samleled

• #5   16. apr 2008 Tjaeeee, jeg har siden 1997 brugt kæde med samleled. Både nitteled og clipsled, på MC'er fra 34hk og op til 105hk, og har ingen problemer haft.
    Et korrekt monteret clipsled er ikke farligere hvis alt er justeret korrekt, man kan evt. sikre det med et stykke ståltråd.
    Du har intet at bekymre dig om.

• #6   16. apr 2008 Ja med nitteled

• #8   16. apr 2008 det er med clipsled min så jeg kan godt monterer kæden

• #10   16. apr 2008 Endeløs= samlet fra frabrikken bagsvinger skal af.. osv

Aml Samled= er med Chips altså den gaffel der trykkes på plads når kæden skal samles..... De fleste anbefaler ikke at bruge dette til mc...

Nitteled = er et samleled der bliver nittet når kæden er samlet,, skulle være lige så stærkt og godt som en endeløs kæde, og en del nemmer at have med at gører end en endeløs kæde....

Så Mark det er helt normalt det du har fået... Såørgsmålet er så er det med chips. eller nitte...

Her nedderst på sidden kan du se de forskellige samleled.. jeg kunne kun lige finde denne side med de bedste billder.....

http://www.thansen.dk/products.asp?c=1716454139&n=1387906100

• #11   16. apr 2008 Mark------

Hvis du er utryk og ikke vil holde øje med det samleled du har.. så kan du købe et løst nitte led isted for

god fornøjse

ps stave plade er udl..

• #12   16. apr 2008 Jepper: De fleste er så dem uden viden. Slev dem der har meget viden er i uenige om clips er ok eller ej.
    Per Harms er en mand de fleste kender og har en mening om, men han er en af dem jeg mener har forstand på MC'er, også gennem sin erfaring med race, og han er ikke bange for at bruge clips på MC'er.

Er leddet monteret korrekt med brug af det rigtige værktøj, så holder det. Tricket med et par tænger og hvad man ellers kan finde er ikke ok.
    Det der skal til for at et samleled går op, er et træk der er sideværts i forhold til lænderetningen. Er alt justeret korrekt er der kun et træk i kæden på længderetningen, ikke på tværs.
    Er baghjulet skævt justeret, løber kæden skævt, og så vil der komme et sidevært træk hver gang kæden løber på og af et kædehjul. Men det er kun aktuelt hvis ham der har monteret det ikke har forstand på det.
    Fordelen ved clips-led frem for nitte, er at clipsen som nævnt tidligere, kan sikres. Det kan nitteledet ikke.
    Og et nitteled kan også nittes dårligt hvis man ikke bruger det rigtige værktøj.
    Begge samletyper kræver korrekt montering. Korrekt monteret er det ene ikke bedre end det andet.

• #13   16. apr 2008 Jesper

Jeg er ikke uenig........

Men de fleste man høre om her er til nitteled......

Alt er dårligt hvis det ik udføres rigtig.....

• #14   16. apr 2008 Jesper

Når man bruger Clips på racercykler bliver de sikret med Silicone eller lingene.. Du kan når også regne med at de bliver chekket for hver gang de har være ude. Det tvivler jeg stærk på, ret mange gadekøre gør.

Clipsled høre IKKE hjemme på gadecykler..

Jeg bruger ALTID selv nitteled på min racer.. Det er godt nok noget dyre, men i forhold til hvad en motorblock koster. Så er jeg sådan set total ligeglad med prisen på nitteled.

• #15   16. apr 2008 Jeg glemte lige at få med

At jeg selv bruger KUN Nitte led..

• #16   16. apr 2008 CH M: Dem jeg kender der har kørt bane med clipsled, sikrer det med et stykke ståltråd samt silikone. Ingen af dem har oplevet problemer.
    En 65 hestes VFR kan ikke rive en kæde over, eneste årsag til en kæde på sådan en MC eller lign. springer, skyldes fejlmontering.
    Og hvis hjemmemekanikkeren kan fejlmontere en kæde, så er det da endnu mere skræmmende at sætte samme person til at pille bagsvingeren af og bagefter være sikker på alt er samlet korrekt med det rette moment...

• #17   16. apr 2008 Nu skriver du det jo selv.. Clips led skal have ekstra sikring.

Nu har jeg det nu også sådan at 95% af dem der køre motorcykel nok skulle overveje at bruge et værksted i stedet for at forsøge at lave en masse de ikke aner en skid om.

• #18   16. apr 2008 CH M: Jeg skriver ikke at det skal sikres, men evt kan sikres. Se mit første indlæg. På den måde sikrer man sig bedre mod fejlmontering eller en kædestrammer der løsner sig en smule under kørsel.

• #19   16. apr 2008 hvordan skal jeg så sikre mit kædeled

• #20   16. apr 2008 hvad koster et nitteled
    hvor kan man købe det

• #21   16. apr 2008 Mark L: begge dine spørgsmål er der svaret på i tråden :o)

• #22   16. apr 2008 når i skriver med silicone vil det så sige at man smøre lidt på siden af ledet eller hvad?

• #23   16. apr 2008 vil helst ikk købe nitte ledet i thansne
    ikk noget negativt om dem for arbejder der selv nemlig men vil gerne være sikker

• #24   16. apr 2008 Din lokale mc pusher kan skaffe leddet.
    Sæt et stykke ståltråd på, og så en klat silikone på ståltråden (der hærder), på ydersiden af kæden.

• #26   16. apr 2008 Jens: Det er nu mere fordi, at har man været ude for en sprungen kæde, er man mere tilbøjelig til at give samleledet skylden, frem for ens egne evner som hjemmemekanikker...

• #27   16. apr 2008 Jeg har clipsled på min dt'er , nuvel den er ikke den vildeste hest i stalden, men til gengæld bliver den hårdt belastet af wheelies 2 x 5 dage om ugen, og den har ikke givet sig endnu.

Og det er noget pjat at nitteled ikke er gode nok, da der er mange cykler der overhovedet ikke kan få en endeløs på, og stadig har 120 HK.

• #28   16. apr 2008 @Jens E og Jesper (Lyngby) P: Jeg er fuldkommen enig med jer begge to. Der alt for mange der har "erfaringer" fra 3 . eller 4. hånd. Jeg køre med clips pg kontrollere den hver gang jeg smøre kæde. Det er ca for hver 500 km og den har aldrig flyttet sig en my. Og man kan vel næppe kalde min 900ccm for en knallert?

Kommentér på:
samle led på mc kæde

Annonce