785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Samle led Samle led

Hejsa derude.
Jeg står og skal til at skifte kædekit på kawaen, og så går spøgsmålet på om man kan samle den nye kæde uden at skulle til at investere i et af de dersens kæde nitte værktøjer?? Og en ting mere... Når den nye kæde skal kortes af, foregår det så på samme måde som i gamle dage med knallert kæden (Vinkelsliber og dorn) eller ødelægger det o-ringene da det jo bliver lidt varmt når man sliber "kryds pindene" over??

Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samle led
  • #1   27. mar 2007 kender kun til vinkel sliber metoden

• #2   27. mar 2007 Har du ikke nogle mc kammerater der vil være med til at købe værktøjet til fælles brug, du skal købe en o-rings kæde exstra forstærket og selv nitte den, altså ingen kædeled og ingen vinkelsliber.

• #3   27. mar 2007 ja det kan du sagtens.
    en tang til at klemme nitteleddet sammen.
    en hammer med helst rundt hoved til til at tæve nitteleddet og en tung klods eller stor hammer på bagsiden som modvægt.

• #4   27. mar 2007 Lars (Hørning).. Jeg har købt kæde samt tandhjul. Med til kæden var der jo et samleled (som jeg også går ud fra at der skal være for at få den samlet) og det er det led jeg skal have nittet sammen med resten af kæden smiley Den er et af de led, hvor der ikke er en clips, men der imod er "pindene" kobber farvet i enderne så jeg går ud fra at det bare skal presses eller "Bankes" sammen.

Da jeg har købt et større bagtandhjul end std. skal jeg jo have passet den nye kæde til så den passer i længden. Er det bare at køre den på tandhjulene, og så simpelthen cutte den ved det led hvor enderne mødes, eller måske et led mindre, da der jo kommer et samle led også???

• #5   27. mar 2007 Kenneth S
    Med al respekt for din tekniske kunnen, vil jeg alså råde dig til at få en til at kigge på det, som har prøvet det før. Skulle helst virke første gang, og uden "stive led", og en kæde der ikke skilles ad.

• #6   27. mar 2007 Jeg tror Ole S har ret hvis du ikke har prøvet det før så få en til at hjælpe dig der har prøvet det, det er noget lort hvis det mislykkedes.

• #7   27. mar 2007 Tja, i har sku nok ret. Men tak for hjælpen..

God sæson smiley

Kommentér på:
Samle led

Annonce