{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Hjælp til MC {{forumTopicSubject}}

Hej kloge mcg brugere : )
Da jeg har fået nyt job og skal bruge en mc til hovedsageligt motorvejskørsel ca 60 km hver vej er jeg kommet i tvivl om hvad jeg ska vælge. Jeg havde tænkt mig at skifte maruderen ud med en sv 650, men nu er jeg kommet i tvivl om den blir for lille. Jeg er 182 og 100 kg. Så jeg er ovre i sv 1000 eller bandit 1250. Da de må have en større slutudveksling. Regner med at ska ud i weekenden og prøvekøre og finde en byttepris på den gamle. Desværre kan jeg ikke finde en forhandler der har begge hjemme som demo cykler : ( men regner med at køre til holbæk da der både ligger ph-speed og masi-motor. Er de fornuftige at handle med ? Ved det var mange sprøgsmål men håber det er overskueligt


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til MC
  • #1   21. apr 2008 SV650 har jeg kørt ca 20.000km på da min kone havde sådan en 1999-2003

    til alt under 180kmt er den fin, skal du derover så skal den presses, men kører snildt over 200kmt.
    Den er også betydeligt mere brændstof økonomisk end de 2 andre du nævner

    stærk cykel hvis eneste store fejl efter min mening er at forgaffel og forbremser er for ringe.

    Men det er noget der let kan laves om for meget billige penge.


  • #2   21. apr 2008 Ok. Tænkte bare at de andre måske var behageligere at køre langt på grundet lavere omdr. ved motorsvejskørsel. Men skal måske prøve 650 også. Så sparer mjeg jo også lidt mønt : )

  • #3   21. apr 2008 Så vidt jeg husker triller min SV650 lige omkring 100 km/t ved knap 5000 o/min og ca. 170 v. 8000. Den kører i snit 18-20 km/l ved almindelig frisk kørsel.

  • #4   21. apr 2008 120 km daglig!!!

    Du skal have en rigtig tourer.


  • #5   21. apr 2008 CBR1100 XX den er født til jobbet..........og du bliver aldrig træt af at køre på den. !
    og har du travlt så drejer du bare håndtaget den går 300 hvis du vil / tør.


  • #6   21. apr 2008 Det vigtige her er i hvert fald siddekomfort, moment, rimelig høj gearing og en størrelse, der lader dig sidde godt!

    Brændeøkonomi begynder vel også at få betydning:-)


  • #7   21. apr 2008 Hej

    Hvis det er en du skal ha det lidt sjovt på, og stadig køre lidt lange ture, ville jeg få en prøve tur på GSX650f den har jeg snart kørt de første 1000km. på uden problemer jeg er 185cm høj 96 kg. lyder vist lidt som en kontakt anonce jeg skrev igår he he he ...

    Hilsen Henrik


  • #8   21. apr 2008 Jeg kører GSF 650 Bandit, super cykel at køre både langt og kort på smiley

  • #9   21. apr 2008 Det lyder som en Yamaha TDM til dig. Tvivler stærkt på du kan finde en bedre MC til det formål du skriver, uden den koster spidsen af en jet-jager.

  • #10   21. apr 2008 -Jesper [Lyngby] P
    Jo, V-Strom er et bedre valg:-)

    Alvorligt talt så er en rejseenduro som TDM, V-Strom eller lignende ideelle til daglig transport. Behagelig siddestilling og et overblik over trafikken, man bliver glad for.


  • #11   21. apr 2008 Jeppe.... Nahhhhh, Strom'en er for meget en budget MC, og også ganske klodset at se på. PT er TDM'n nede i en nypris på 140K. Det er nærmest billigt.

  • #12   21. apr 2008 En DL1000 koster 120K, men 650'eren er bedre og koster 97k inkl. abs - det er billigt.
    Jeg forstår ikke hvad du mener med budget-mc udover prisen, der får konkurrenterne til at virke uforskammet dyre:-)
    V-Strom er da ellers også blevet voldsom populær i alle andre lande (både salgs- og anmeldelsesmæssigt), hvor prisforskellene ikke er så markante som herhjemme i forhold til konkurrenterne (Hurra for Reinhardt).
    TDM'en er en fin mc og den var med til at gøre klassen rigtig populær, men nogen V-strom er den ikke...


  • #13   21. apr 2008 Tak for alle svarene. Henrik j måske jeg sku prøve en GSX så ka jeg jo også spare 20 kilo.. Jesper og jeppe jeg tog kørekort på en bmw gs650 og vil hellere ha en `gadecykel` men tak for inputs. Må ud i weekenden og rende forhandlerne på dørene

  • #14   21. apr 2008 jan
    Du kan ikke sammenligne BMW GS650 med en TDM eller V-Strom, der er langt mere gadeorienteret. Jeg vil råde dig til at prøve dem inden du afskriver dem helt.
    Mht GSXF'eren, så hold dig fra 750'eren og kig kun på den nye 650, der er en supergod maskine (Bandit med fuldkåbe).


  • #15   21. apr 2008 jeppe
    Ok man kan jo ikke afskrive noget før man har prøvet det : ) hvon er forhandlerne når man siger man godt lige vil prøve en 4-5 cykler ?


Kommentér på:
Hjælp til MC

Annonce