{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Ensretter {{forumTopicSubject}}

Hej her en xs850 som døjer med at den ikke kan holde på strømmen når jeg kører længere ture.

Hvis ensretteren er monteret, så falder den stille i volt, går fra 14.36 og stille ned af. Men hvis jeg afmontere den og tænder den igen, så hopper volten op på 14.60 ca.

Kan det så betyde min ensretter er gået?

Den giver ikke et ordentligt resultat når jeg måler indgang og udgang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ensretter
  • #1   15. sep 2023 Et batteri holder “på strømmen” for at bruge et morfar udtryk.
    Din ensretter laver veksel spænding om til jævnspænding - så batteriet kan lades.
    Du skal måle om cyklen lader ala 14,5 volt når der er omdrejninger på.



  • #2   15. sep 2023 Du skriver at den ikke kan holde strømmen på længere ture. Men hvad med korte ture?

    For hvis ensretteren er i udu, så drænes batteriet faktisk ret hurtigt for strøm - allerede efter 30-45 minutters kørsel vil den sikkert ikke kunne starte på el-starteren.

    Og siden du kan afmontere ensretteren og tænde for strømmen igen, og den så tilsyneladende virker - så måske er det noget helt andet? Defekt stator? - hvad ved jeg?


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #3   20. sep 2023 Øh... Ensretter? Er det ikke det, man kalder en spændingsregulator - eller er det ensretteren (dioderne) i generatoren?

    Hvor måles spændingen?
    Og hvad er det du "tænder"?


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #4   20. sep 2023 Er batteri ok?
    Oplad…frakoble…lad stå et døgn.
    Så skal den vise 12,4 - 12,7 Volt


  • #5   21. sep 2023 Her er en lille guide i hvordan man tjekker sit ladesystem. Det er skrevet af Erik Schnabel som i sin tid producerede Schnabel ensretteren. De lever nu videre på http://www.discteknik.dk/Schnabel/schnabel.htm

    profilbillede
  • #6   21. sep 2023 Det ser ikke ud til jeg kan uploade en .pdf fil. Gi lyd, hvis jeg skal maile den til dig.

Kommentér på:
Ensretter

Annonce