{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Ensretter {{forumTopicSubject}}

Hej venner
Jeg har en honda vfr 750 hvor jeg tro at ensretter er gået og så vil jeg høre om man kan bruge en fra en Suzuki Gs 500.
Men den gamle der sider på cyklen er der 4 ledninger og den fra Gs 500,, går der kun 2 ledninger ud af,så jeg tænkte på om jeg kan klippe ledningerne af og sætte dem sammen med den der er 2 ledninger til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ensretter
  • #1   12. okt 2023 Når der er 4 ledninger på ensretteren, så er der nok en grund til det, så du kan nok ikke gøre som du selv foreslår.
    Som jeg skrev i går, så kig ind på vfr.dk og se hvad de anbefaler af ensretter og så køb ud fra deres anbefalinger.


  • #2   13. okt 2023 Det kan du ikke.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #3   14. okt 2023 Nej

  • #4   15. okt 2023 Har du målt dig frrm til, at ensretteren er gået? Har du prøvet at eliminere multistikket på de tre gule ledninger med tre lodninger og målt igen? -- ellers prøv det, inden du køber en ny Schnabel ensrettet fra Disc Teknik, Schindengen MOSFET på Nettet el.lign. bedre udgaver end std smiley

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #5   18. okt 2023 Hvad er det for noget med "ensrettere" på japanercykler? Har de ikke monteret en normal generator med indbyggede dioder?

    Eller er det sådan noget knallert-noget, med magnetisk svinghjul og spoler?


  • #6   18. okt 2023 @Peter R Læs salig Steen Grubys værk om ladesystemer, af lidt ældre dato, men det giver dig et overblik. Har været linket til her flere gange for år tilbage og vist ellers på Ducati-klubbems web-site/BBS/hvad de nu har ;'ø

  • #7   20. okt 2023 Lugt til den. Hvis den lugter af rådne æg, er den helt sikkert brændt af (det gjorde min).
    Den gode Hr. Schnabell sagde i sin tid, da jeg bestilte en ny til min RC36, at "-sådan én laver jo strøm nok til et helt lastvogns tog"...
    Gør det ordentligt, når nu du er igang.
    Der bliver aldrig bøvl med en Schnabell ensretter... smiley


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #8   25. okt 2023 @ #6
    Tak for interessen, men så grundigt har jeg ikke lyst og tid til at sætte mig ind i Ducati-systemer. smiley


  • #9   25. okt 2023 Jeg har lige købt en, ,der er mangen til den gamle på eBay.Men den var svær at få fant i.da den kun er lavet til en 88/89 model.Men tak for responsen om det.Jeg har lært en del ved det.

    Tak for hjælpen alle sammen ??


Kommentér på:
Ensretter

Annonce