2.072 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Yamaha XJ 600 Division Eller MC-Kort?! Yamaha XJ 600 Division Eller MC-Kort?!

Hey gutter! Jeg har lige et spørgsmål.

Jeg er ny til det her MC her, har dog kørt på en Yamaha TZR50cc. som er lidt ligesom en motorcykel bare med 45 knallert motor.
Men nu står jeg over for et valg, jeg har en der vil sælge den her Yamaha XJ 600 Division model uden afgift. som er fra 91, rigtig pæn har kørt 75000 km. men motoren skulle stadig køre perfekt. for 8500 kr. uden afgift. og skal synes. den kommer fra Tyskland.

1. er det en god begynder MC? er der nogen der har problemer med den?

2. er 75000 km for meget den har kørt. eller hvis motoren bare er behandlet ordentligt, så er det ok?

3. Jeg har ikke MC kort endnu, men kan starte til det på torsdag for 8000 kr med alt, uden at dumpe selvfølgelig :o) Men skulle man købe denne her MC, eller få taget kortet med det samme. (har ikke råd til begge ting på en gang) Pointen er bare, at det er ved at være vinter. så jeg vil have kortet og ikke kunne bruge det til noget alligevel. derimod hvis jeg købte mc¨en så vill jeg kunne ligge og rode med den hele vinteren, (den skal jo også gøres klar til syn). og så tage kortet til februar. hvad ville i gøre??

4. nogen der har sådan en model her, og ved noget om den har typiske problemer eller noget?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha XJ 600 Division Eller MC-Kort?!
  • #1   17. sep 2005 du skal lige huske at staten gerne vil ha nogle penge, inden der kommer nr plade på, skulle ikke undre mig hvis de vil have ca 30.000 eller sådan noget

• #2   17. sep 2005 30000?! er det afgiften du snakker om? er afgiften ikke sådan set det dobbelte af købs prisen? hvis den koster 8500, så må afgiften da koste omkring 9000-10000.

• #5   17. sep 2005 Jo tak, men den virker da kun for personbiler.

• #6   17. sep 2005 Hov undskyld, har fundet det nu :o)

• #7   17. sep 2005 Efter hvad jeg kan beregne så vil det kun koste mig 4699 for afgiften.

Den er fra 91 og koster 8500 kr.

• #8   17. sep 2005 det kan ikke passe!

• #9   17. sep 2005 når jeg går ind, siger de 21.656 i afgift

• #10   17. sep 2005 Hvad indtaster du i felterne?

• #11   17. sep 2005 at den er mere ned 8 år, eller hvad det højeste nu var, og så at du her givet 8500 for den, uden afgift.

• #12   18. sep 2005 Den diversion du her skriver om er det den der står Tørring?? Jeg har været nede og kigge på den med henblik på at købe den men den er alt for ringe. Den kan bruges til reservedele og ikke meget mere. Den vil koste alt for mange penge at få standeret til at stå på gaden. Skiver, klodser, bremsevæske, kædekit, udstødning, dæk og syn.
    Afgiften er omkring 21000, måske kan du 1000 tilbage til vurdering pga det meget slidte udseende. Men det vil du vel også gøre noget ved og det koste en del.
    Det kan bedre betale sig at finde en der er klar til syn uden afgift eller der er synet med afgift.
    Bare min mening. Det ville være ærgeligt at brænde inde med noget der bliver for dyrt.

• #13   18. sep 2005 Desuden går den ikke ret godt i motoren. Der er en del hakken og skralden.
    Kørekortet er at foretrække. Men derudover er det en fornuftig start mc, du skal bare huske der er regler med nye kørekort og 34 hk.

• #14   18. sep 2005 Ja det er nemlig den fra Tørring. jeg siger mange tak for rådet, og jeg vælger at droppe den, hvis du siger den er i så dårlig stand, og med hensyn til afgiften. var ikke klar over afgiften var så stor.

• #15   18. sep 2005 Tak skal du have. jeg har kigget på den samme model fra 95 hos en forhandler. som er køreklar og med garanti og så med finansering, tror jeg vil forhøre mig om den.

Men lyder til at den er fin.

Hvordan er lyden fra Yamahaen xj 600cc af? har den mere en slags hård scooter lyd, eller som en rigtig sports motorcykel?

• #16   18. sep 2005 Det er lige den jeg vil forhøre mig om. og hvis den ikke er solgt så vil jeg have den lakeret i sort. og der er frit levering på sjælland , eftersom jeg bor på sydsjælland. så skal jeg heller ikke til jylland for at hente den :o)

Men synes den ser fin ud.

• #17   18. sep 2005 Nåååå okay. tak for oplysningen. Havde du tænkt dig at købe den, eller?? :o)

• #18   18. sep 2005 Du skal have en med til jensenas for at hjælpe dig med at kigge på cyklen for jeg er ikke sikker på deres morale omkring at skrue i cyklerne. Så du skal have en med der har forstand på den pågældende cykel.

• #19   18. sep 2005 Okay. holder lige et øje åbent så. får min bror til at komme med, han er ret god til det der.

Har du nogen dårlige opisoder omkring det sted`?

Kommentér på:
Yamaha XJ 600 Division Eller MC-Kort?!

Annonce