813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvad gør i til vinter med opbevaring? Hvad gør i til vinter med opbevaring?

Det er jo snart vinter og så skal svinet jo i hi...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3008

Jeg har et redskabs skur hvor den lige kan stå men der er ingen varme eller noget... kun nogle bræder og tag.
Jeg kan selvfølgelig ligge et par tæpper ud over den men ved ikke hvor meget det hjælper...

Ellers skal jeg smide den til vinter opbevaring hos lydmuren eller en anden hvor den kan stå varmt...

Hvad gør i? (Altså dem som også har plads til den der hjemme)

Ville jo gerne spare pengene og lade den være hjemme så jeg også ved ingen andre piller ved den eller noget.
Men vil den ruste af at stå ude i skuret i vinter?

Fra scrallar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør i til vinter med opbevaring?
  • #1   21. sep 2005 Sidste år havde jeg den i fyr-rummet i den boligforening hvor jeg boede. Der blev det aldrig frysegrader, så det var optimalt.

I år bor jeg desværre ikke dér mere, men jeg tror ikke, så jeg ved ikke hvad jeg gør endnu. Der er jo mange måneder til det bliver vinter;-)

Jeg kunne forestille mig noget lignende din løsning med - skur, ordentlig rengøring, smøring, voksning, batt. tages fra og sidst men ikke mindst pakke den lidt ind..

• #2   21. sep 2005 Henrik Nordsj/Kbh B: kan ikke finde noget om hvad folk ville gøre altså om de vil beholde den ude i kulden eller tage den til en anden der har varm garage.

Jeg kan ikke få den ind lige meget hvad så det er udelukkende.

"Martin fra Snake City" Er der forsikring hos ham hvis den bliver stjålet? og hvor bor han....

Men det har nu ikke så meget med prisen at gøre... det er mere om man godt selv kan lade den stå i det kolde skur uden der sker noget med den (rust/ir)

Fra scrallar

• #3   21. sep 2005 Koster 150kr hos martin når der også skal være forsikring! smiley

Hmm okey ingen tæppe så den skal bare stå i det fri i skuret...

Men er der nogle der har erfaringer eller hvad i gør?

• #4   21. sep 2005 Er pæn ligeglad med prisen. Men hvis det er lige så godt at lade den stå hjemme så kunne jeg lige så godt det.

Og 600kr er mindre end så meget lort men hvor skal vi hen med det shit?

Hvis ktm-sommer's filtre er uorginale ja så køre jeg med uorginale men du har vist også kørt med filtre fra dem så du er ikke et hak bedre.

Hvad er der galt i ansvar kun?

Har ikke sagt jeg nægte at sætte den hos en forhandler til vinter opbevaring. Jeg spurgte hvad folk gjorde og om det var dumt at sætte den ude i kulden eller om det ikke gjorde noget.

Hvis det smadre ens cykel med rust osv. ja så skal den ikke stå der ude.

Og hvis den vældter rundt hos en forhandler der har den til vinter opbevaring og de ikke passer på den så skal den vertifal heller ikke være der.

• #5   21. sep 2005 Den kan sagtens stå ude i et et læskur.
    Vask MC GRUNDIGT, tøm en dåse WD-40 ud over de dele der kan ruste eller irre og læg en MC-garafe hen over den. Det bedste ville så være hvis du kunne pakke den ind i noget bobble-plast først. Det isolerer og minimerer temperatursvingninger.

Til foråret er det så bare en grundig vask for at få det satans WD-40 af.

Metoden virker

/
    Jesper

• #7   22. sep 2005 køb isoleringmåte i dit nærmeste byggemarked... koster lidt over 100 kr og er effektive. nu har jeg skrevet det i 5 forskellige indlæg nu gider jeg ikke mere.

Kommentér på:
Hvad gør i til vinter med opbevaring?

Annonce