{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Kinacykler??? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg lidt ny her i forummet! Og jeg kigget mig lidt omkring, men jeg kan ikke lige finde det jeg søger!

Jeg kunne godt tænke mig at høre andres meninger om kinacyklerne! Er de noget værd?

Det jeg skal bruge en cykel til er lidt økonomisk kørsel til og fra arbejde! Kan det svarer sig at købe en?

Kan man få lidt for og imod kommentarer om dem, helst af folk med lidt erfaring med cyklerne?

Jeg har luret lidt på en Jinlun cruiser 250 cc til 22000kr. på www.bikedanmark.dk

MVH
Sir Lago


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kinacykler???
  • #1   23. sep 2005 Jeg har repereret en del forkellige modeller af kinesisk importeret mc'er og vil sige at du får KUN hvad du betaler for.. Desuden kan det være svært at få reservedele til dem og finde folk der gider skrue på dem. Som regel når importøren finder ud af hvad det er for noget stopper han med at sælge dem og du står tilbage uden mulighed for at få stumper til dem.

    Det er min mening, men der findes sikkert os gode meninger om dem.


  • #2   23. sep 2005 jeg vil ikke røre dem med en ildtang. se hellere efter en honda xl 250-350. en god maskine der sjælden er bøvl med.

  • Andreas K
    Andreas K Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   23. sep 2005 Jeg mener at have hørt, at jinlun´erne er bygget på en hondamotor, så alle reservedele kan skaffes hos honda...


  • #4   23. sep 2005 En Jinlun-hva-for-noget ?! Så du ikke den reportage som DR lavede i tv avisen her for et par dage siden ? Selv Harley gutterne sagde det var noget knald. Og så er der edersprøtme noget om det !! smiley Find hellere en brugt Japaner. Det skulle der være mulighed for, for 22.000

    MVH Nordskov


  • #5   23. sep 2005 jeg har prøvet en af de der "kinacykler"
    det var en 250cc! og det var som at køre på en skraldespand med hjul og "motor"

    for det første så trækker motoren slet ikke! man kan ikke overhale hvsi man har lyst!
    og hvis man kører den ud i gearne så føles det som om at lortet er ved at falde fra hinanden!
    og når man rammer 80km/t så begynder lortet at sejle!

    jeg har indtryk af at det ville være bedre at købe en scooter! og så er de vist også billigere i forsikring!!

    jonas


  • #6   23. sep 2005 Der vil jeg så godt lige gå ind og forsvarre Kina-cyklerne lidt...

    Jeg har prøvede her den enden dag en jinlun 250 chopper.

    Jeg det er en 2cyl 4takt motor der ligger i, men jeg kunne sq ikke lade være med at køre rundt og smile fordi:
    HØR LIGE HER GUTTER: 28-35km på en liter 92 blyfri... Det er sq da godt klaret!!

    Affjædringen var rimelig hård og efter min mening ok.

    Jeg syntes sq ikke man skal afvise dem bare fordi man de er billige og nye på markedet. Jeg vil ikke afvise at jeg køber mig sådan en for sjov engang...

    /Jan


  • #7   23. sep 2005 Har haft en Geely... www.geely.dk .. man betaler for hvad man får ja.. og man skal kunne skrue lidt for at lave de småting der måtte komme.
    Og en 150/250 kubik motor kan man jo ikke forvente at få en racer .. 13 -17 hk er ikk meget.

    Cyklen vibrere en del, men ellers har jeg ikke oplevet problemer med at den sejler ? ..
    Og geelyen jeg har haft, kan køre ca 110 irl km .. (opgivet til 85)

    Ang reservedele.. så har jeg sådan set oplevet at den service er meget bedre en hvad man ellers kan forvente. Reservedelene er ik noget problem, har ikke oplevet ventetid på over et par dage..

    Den kører 30-35 km/l .. og den blev ik kørt pænt smiley
    Ang forsikring.. så gir vi sådan set mindre for mcen end for den scooter vi har .. smiley

    Den har kørt omkring 8000 km nu .. og mærkes nu ik til at stå af endnu .. smiley ..
    Min mor er ejer af den nu.. og får trillet lidt ture engang imellem.

    Om det her kan overføres til andre kinacykler, ved jeg ikke ...
    men hvis man ikke forventer for meget, tror jeg nu man bliver okay tilfreds.

    Men forvent at du kommer til at skrue på den.. og ting går i stykker.. Du kan købe en brugt gammel "ikke kina cykel" istedet for .. og komme til at lave lige så meget... fordelen ved en ny er jo så bare at du får gratis reservedele de næste 2 år ..

    - Jan


  • #8   23. sep 2005 Jeg tror ikke umiddelbart, at det er en motorcykel, jeg kunne forestille mig at købe.
    - men man må da indrømme, at de er billige. Og billige cykler = billig forsikring. Så for en 18-årig, der ikke har det store kørselsbehov, de første par år, vil den da være perfekt til at optjene anciennitet på...


  • #9   23. sep 2005 Jeg har haft en cb400 four. Og der var ikke andet end problemer med den. Jeg har overvejet en scooter, men jeg har 36 km på arb. og de 30 er på motorvej. (klart det nemmeste, og så slipper jeg for at køre igennem Odense i myldretiden). Og på motorvejen dur en scooter jo bestemt ikke!
    Rent benzin mæssigt er 30 km/l jo noget billegere end 13-14 km/l i en brugt gammel bil.
    Men hvis det koster r.... ud af buksen i reservedele, både i tid og penge så er der jo heller ikke meget ved det!
    Den geely du har JAN hvad har den kostet dig ialt?

    Og da jeg hverken har plads eller hænderne skruet rigtigt på til rep. af cykler så ville jeg mene at der må være mindre rep på en ny cykel contra en gammel!

    Jeg så godt det indslag med de Harley gutter. De sagde at det var som at køre på en plæneklipper, men jeg har nu hørt Harleyentusiaster sige det samme om både Yamaha og Honda!


  • #11   23. sep 2005 tjaa.. hva fanen var det nu jeg gav for den ... 15000 tror jeg .. + 700 for kn filter.. og så lidt tasker for 400 .. ehm.. styrtbøjen fik jeg gratis .. ellers har jeg vist ik kostet noget på den..

    De sælger så ikke den model mere.. men geely puma har samme motor .. + er billigere .. og måske bedre at køre på hver dag.

    Men ellers så snakkede ham impotøren vist om at de nye FMC han er begyndt at sælge, er af lidt bedre kvalitet.

    Og vil heller ikke ligge for meget i de "mc eksperter" tv2 havde fundet smiley .. For dem er det kun harley der dur .. alt andet er skidt smiley .. Altså ja, de ku jo knap nok finde ud af at bruge elstarteren smiley


  • #12   24. sep 2005 Hej har du brug for transport er der ikke noget der er bedre (læs billigere i drift og anskafelse) end fx. en geely til 10000 kr.

    Kør på lortet til arbejde og los den i affaldscontaineren når du ikke gider den mere eller den går i stykker.

    Om det har noget med en mc at gøre.......NEJ!

    Men jeg mener at de basis kinesere fx. Geely er en ok ide....som transportmiddel... ala MZ /Jawa osv...

    Lige hvad chopper kineserne er for noget idioti kan jeg ikke blive klog på..... man vil ha noget billigt..... man kan ikke også få noget der ser smart ud med krom......det er naturstidigt.......man er til grin istedet. Ligesom ham på 55 år på en EU chopper eller EU racer med 6 gear. Hallo du er ikke smart!

    Regn ikke med at der vil være reervedele på lager særligt længe. Markedet oversvømmes med forskellige kinesere....
    Har arbejdet for en af importørerne af kinesere, han havde reservedelene på lager. Men sagde samtidigt at folk købte sårn en kineser og smed den ud når der blev problemer.

    Ville aldrig bruge 22 kilo på en kineser.........ville nok aldrig købe en kineser......
    Men under 10000 for en Geely eller lignende er da ok hvis man bare skal transporteres fra a-b eller vil køre vinterkørsel.

    Forøvrigt produceres rigtig mange orig mc-dele i Kina......rigtigt mange flere end man forestiller sig....
    Også selv om der står made in Italy eller Japan...

    The big four ejer mange underleverandør fabrikker i Kina.
    Og med den fart Kineserne har på.....så kører vi alle Kineser i 2050........ for så er der ikke noget der hedder Ducati, Honda, Kawasaki osv.....
    Så er det mærker historiske mærker som Norton, Indian, BSA.
    Så kører Rossis barnebarn med nr. 46 på en Tingtang 833 ccm med 400 heste , Linglang dæk og Pingpong tændrør.



Kommentér på:
Kinacykler???

Annonce