{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

jensjens
jensjens
Tilmeldt:
13. apr
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kinacykler {{forumTopicSubject}}

Hey

Har tænkt mig at få mc-kort her om et par måneder, og derfor skal man jo også have en motorcykel. Havde egentlig besluttet mig for at det skulle være en ældre japaner. Så dog også et par kinamodeller (f.eks. Lifan), som gjorde mig lidt nysgerrig. Er kinamodeller komplet lort, eller er de faktisk ok at køre på? evt bare at starte sit mc-liv med? Et par ældre forumposts mente de var lort, men det kan jo ske meget på nogle år

mvh



Kommentarer på:  Kinacykler
  • #1   13. apr Kig på de tråde herinde der er, og se under min profil hvad man kan få ud af dem. Jeg plejer at sige at man ikke kan forvente at få mere end det man betaler for

  • jensjens
    jensjens Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   13. apr #1
    Synes bare at dem jeg ahr fundet ahr været pænt gamle, men kigger lige igen.


  • #3   13. apr Hvorfor tror du der næsten ikke sælges nye lifan mere ?? Fordi de var for dyre ?? De blev stjålet ??

  • #4   13. apr Jeg ved at ham der ejer den Regal Raptor 250 jeg har hjulpet med at lave, er igang med at forberede den til salg hvis den kunne have interesse( den sorte/orange i mine albums)

  • Møzø
    Møzø Online Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 67
    #5   13. apr Køb bare noget billig som du kan bruge til at køre og finde ud af det senere, hvad du ønsker dig. For mig at det er en 500 benelli fra Thansen, en kinesisk maskine eller en MZ er ligegyldigt. Om 6 måneder ved du meget mere, om det du ønsker dig. Hvis det ikke er dyr er det heller ikke nødvendigvis dyr at forsikre og så bliver det også nemmere for dig at experimentere din færdigheder både som mekaniker og pilot.
    Som sagt, er det hvad jeg synes og det engagere kun mig!
    En sidste ting: Nyd det!


  • #6   13. apr #3: Fordi de ikke kan godekendes i EU mere.

  • #7   13. apr Kommer helt an på hvad du forventer af en motorcykel og hvad du skal bruge den til.

  • #8   13. apr Min gamle Haojin var jeg utrolig glad for og kørte faktisk ok. Dog er dele som plastik, krom og dæk er ofte billige løsninger. Motoren havde jeg ikke nogle problemer med, de kan blandt andet også fås i 150cc og 250cc.

  • #9   14. apr Køb en brugt Japaner, fremfor en Kinøjser.

    Dengang jeg handlede en kineser, fik jeg af vide at de var OK - men det er de langt fra. Materialerne den er fremstillet i er så dårlige.. Der er meget lidt køreglæde i dem, synes jeg og det er på niveau med en knallert 30.


  • #10   14. apr Jeg ville købe en brugt japaner.

  • #12   14. apr Hold dig væk fra det lort...

  • #13   14. apr før i tiden, ville jeg have sagt, at bare spring på en kineser, men der er vel ikke solgt nogen nye de sidste 10~ish år, og jeg synes simpelthen, at de er blevet for dyre i forhold til hvad du får. endten har de kørt rigtig meget, eller også har de stået helt stille, de sidste 10 år, og folk forventer stadig at få ca 50% a nyprisen.
    Jeg har selv haft 2 stk, sammen med fruen, og de kørte fint, men jeg tror de er ved at være brugt færdig, og jeg forestiller mig, at reservedele ikke er blevet lettere at skaffe siden dengang


  • Kim M
    Kim M Online Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 13 Svar: 1
    #14   14. apr Vil sige at det kommer helt an på dit budget. Jeg startede ud med en Lifan 250cc og den kørte ganske godt. Kina cyklerne er sgu ikke creme de la creme, men har man ikke det store budget så er de sgu fine ??
    Regn dog kun med få sæsoner og brug den indtil du har sparet op til den næste "liga"
    Hvor meget har du til rådighed?


  • jensjens
    jensjens Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   15. apr Ok, så det jeg får ud af de forskellige svar er at de muligvis er udemærket at starte på, men man skal nok ikke regne med at levetiden er den bedste.
    Af dem der siger at en brugt japaner ville være bedre, er en Yamaha Virago 250 så et fornuftigt køb? Kan se der er rimelig mange til salg på hhv. DBA og Gul og gratis.
    Evt. ville i anbefale at bruge lidt ekstra og købe en motorcykel med lidt større motor (600)?

    Har cirka 15000 til rådighed


  • #16   15. apr Hvis du har 15 til rådighed så køb en 250 virago , eller 535 hvis de kan fåes til 15 i god stand

  • jensjens
    jensjens Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #17   15. apr 15 er mit max, ville helst se det under. Men vil prøve at kigger efter 250 og 535

  • #18   15. apr Du kan få en fin Suzuki GS 500 for de penge


  • #19   15. apr Hellere en pæn XV250 end en slidt XV535

  • john valbjørn C
    john valbjørn C Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 1
    #20   18. apr Har haft en Lifan 250-4 siden 2007, har nu kørt 43.000 km på den, indrømmet det er ikke den bedste cykel, altid ønsker mig en Virago 1100. men pengene er små, Lifan har dog bragt mig til Karup-Skrydstrup til flystævner, Mange gange til Lolland. Motoren kunne godt være større 17 HK er ikke meget i modvind over Storebæltsbroen. Men motoren er solid.

  • #21   18. apr Ka´ du finde en 535 i god stand til 15 kilo, så slå til.
    Det bedste er at tag en ven med, der har forstand på mekanik, lyde osv. Og køb den privat, da forhandlerene bare skal tjene penge, og som man kan se herinde, så er mange af dem nogle Lars Løkke typer


  • Bent A
    Bent A Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #22   18. apr Jeg startede (som efterlønner) for 6 år siden med en kinamotorcykel. En 250 cc som havde gået 500 km og årgang 2007. Jeg gav 6.000 kr. for den og solgte den efter 3 år for 5.500 kr., da havde jeg kørt ca. 7.000 km på den. En fin start mc for mig, da jeg skulle finde ud af, om det var noget for mig. I dag har jeg en Yamaha Virago, som faktisk ligner kinamaskinerne meget. Jeg var glad for min "kinøjser", havde overhovet ingen problemer med i de 3 år, og tabte kun 500 kr. Jeg vil ikke komme med råd om hvad du skal købe, men blot fortælle at jeg havde en god oplevelse, til at komme videre i mc-verdenen.

  • #23   18. apr Tænk også på gensalgsværdien: Køber du en ny kineser og sælger den om et år skal du sælge en brugt kineser og står med %vist stort tab eller en usælgelig motorcykel.

    Hvis du derimod køber en virago til 15000 får du godt nok en cykel med 30 år på bagen +/- men når du så sælger den om et års tid er den kun blevet eet år ældre.... og kan sælges med minimalt tab


  • #24   18. apr Selv hvis man taber 50% i værdi på sin Kineser, så er det stadig ikke meget målt i kr.

  • #25   i går kl. 08:37 @24 mit udgangspunkt var at bruge de samme penge på en (næsten ny) kina cykel og en ældre japaner. Her vil jeg stadig mene man taber væsentligt flere penge efter et års tid på Kina-cyklen end japaneren.

    En 31-årig japaner med 65000 på klokken er næsten det samme værd som en 30-årig japaner med 60000 på klokken.

    En 3 år gammel kineser med 10.000 på klokken er derimod væsentligt mindre værd end en 2 år gammel kineser med 5000 på klokken

    Men i sidste ende er det jo op til trådstateren hvor han vil lægge sine penge


  • Møzø
    Møzø Online Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 67
    #26   i går kl. 08:43 Ergo hvis han vil ikke bruge for mange penge, så starter han med kinesisk maskine.
    Med den fart der er på udvikling af maskiner, har jeg det svært med at se nogen form for spekulationer. Om 10 år kører vi på el!


  • #27   i går kl. 08:53 @26... det håber jeg fandme ikke, mit batteri og startmotor på Guzzi'en er der ikke meget sjov ved

  • Møzø
    Møzø Online Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 67
    #28   i går kl. 09:59 @27
    Lige en ting til. Zhongshen udstyrer sin Cyklone 650 med Norton motor.


Kommentér på:
Kinacykler