{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.861 visninger | Oprettet:

regler om mc club {{forumTopicSubject}}

Er der nogle regler man huske / følge når man starten en mc club ?

jeg er ved at starte en lille hygge club men de gamle gutter og er røget i det første problem jeg havde valgt et navn der var taget i forvejen i norge gør det noget eller er det ligemeget jeg skal nok lige sige at de havde patent på navnet

vi skal ikke have klubhus eller noget det er bare de gamle gutter der mødes enang imellem og det er nok mest for gøjls skyld


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler om mc club
  • #1   22. aug 2008 jeg skal nok lige sige at de havde patent på navnet


    er det ik svar nok.....


  • #2   22. aug 2008 Det er særdeles dårlig stil, at vælge et navn der allerede er optaget.

    Mener jeg..


  • #3   22. aug 2008 find et navn der ikke er brugt , ellers er reglerne vel op til en selv.

  • #4   22. aug 2008 vi er i gang med at finde et nyt navn

  • #5   22. aug 2008 Og husk at skrive i reglerne at man skal bære rygmærke! Det er nemlig bare så meget federe!

  • #6   22. aug 2008 Hvis i ønsker tilskud fra kommunen, så skal i lave en rigtig forening med vedtægter, så har i jo også muligheden for at søge kommuen om lokaler, hvor jeres forening/klub kan mødes til fælles hygge.

    I kan finde prædefinerede vedtægter flere steder på nettet (visse ting skal være indeholdt i vedtægter for at i kan være tilskudsberettigede)

    Held og lykke med det videre forløb


  • #7   22. aug 2008 Hvad er navnet I ikke kunne bruge ?

  • #9   22. aug 2008 Don T:
    Helt og aldeles enig i din sidste linie...

    Hilsen
    Bonneville.


  • #10   23. aug 2008 Mikkel : navnet var old friends mc

    Don t : det er precis den fremgangs måde du skriver om vi bruger så gutterne i gang med at tegne og så tager vi en afstemning senere og tilskud er sgu lidt snylter agtigt i mine øjne


  • #11   23. aug 2008 er der ikke et eller andet sted hvor alle klubber er skrevet ned jeg tænker på noget lige som en navne bog til børn altså så man kan se om ens ide er taget eller er der ikke andet at gøre end google navnet

  • #12   23. aug 2008 Hvordan kan det blive snylter agtigt at få et tilskud som alle andre klubber også får og som i selv er med til at betale over skatten

    men okay hvis man bare er en 3-5 gutter der skal have et sted at drikke øl og fortælle løgnhistiorier så er det måske lidt plat at få tilskud


  • #13   23. aug 2008 http://www.dkmc.dk/klubber.html

  • #15   23. aug 2008 nemlig ja don t

  • #16   23. aug 2008 Der skulle være nogle flere af jer, så ville kommunerne have lidt flere penge af gøre godt med til andre .

    Tilskud fra kommunen dækker altså også over hjælp til at skaffe egnede lokaler eller nybyg til klubhus for den sags skyld (hvem ligger lige inde med 1mill. til den slags).

    Tilskud er også en hjæp til at dække de løbende udgifter for mange foreninger/klubber (husleje/varme/vand) så man kan holde et kontigent nede i et niveau som gerne skulle gøre at alle kan være med og ikke holde andre ude, og jeg tror ikke i kan finde ret mange foreninger her i landet som ikke på den ene eller den anden måde har gjort brugt af ovenstående muligheder, men fuld respekt for de få som ønsker at klarer sig selv.

    Tilskud fra kommuen kan også komme i en mere indirekte form, evt. i form af udlån af grund til foreningen, men en form for tilskud er det nu alligevel.

    Bagdele ved at modtage tilskud fra kommuen er krav om åbenhed og adgang for alle i klubben/foreningen, samt alt papir arbejde med at dokumentere antal medlemmer alder etc. samt måske den væreste, hvis man har fået tildelt grund/klubhus af kommunen, at man kan risikere at miste den af enten den ene eller den anden grund.


  • #17   23. aug 2008 det er lige nøjagtigt det der vi vil undgå cool nok at få penge af nogle men der er også en bagside regler regler regler vi er bare nogle gutter der vil ud og ture lidt sammen og vi skal ikke ud i alt muligt bestyrelses halløj eller hvem der har bar vagten weekenden osv osv bare en hygge club uden alt det der papir halløj

  • #18   23. aug 2008 patent på et navn? det kan man ikke, hverken i Danmark eller Norge. eller nogen andre steder for den sags skyld. og hvorfor skulle man dog gøre det, når man ikke tjener penge på det?

  • #19   23. aug 2008 det er vist bare noget de har forsøgt at bilde jer ind smiley så i kan sagtens bruge navnet. (eventuelt Old Friends DK)

  • #20   23. aug 2008 hmm er det noget du er inde i eller er det bare noget du skriver for at skrive det

  • #22   23. aug 2008 don t det har du ret i der er også nogle ideer på banen men nu tjekker vi om det er taget før vi bestemmer os he he he

  • #23   24. aug 2008 det er da noget jeg ved smiley jeg siger sjældent noget jeg ikke ved.
    er da såmænd selv ved at tage ét smiley

    Et patent kun kan tages hvis man har opfundet noget der er nyt, industrielt brugbart, og adskiller sig fra hvad der er kendt teknik.

    navnet "old friends mc" eller hvad det var, fejler i alle tre krav!

    i det hele taget kan man ikke tage patent på et navn.
    ved navne bruger man typisk et trademark i stedet for.
    men det gælder vel at mærke kun over landegrænser, hvis selve organisationen/firmaet er har filialer/aktiver i pågældende land.
    så med mindre "old friends mc" har et klubhus her i danmark, og har betalt kassen for et trademark som de aldrig kommer til at bruge i en retssag, kan i altså frit bruge navnet!

    men hvis vi ser bort fra de intellektuelle rettigheder, er det stadig federe at have sit helt eget navn smiley


  • #24   24. aug 2008 At man ikke kan tage patent på et navn er helt forkert og du kan læse de gældende regler herunder. Som du også vil kunne se af nedenstående gælder det også både slægtnavne og forretningskendetegn


    lovgivning:
    Beskyttelsen af et virksomhedsnavn kan være begrænset til et lille geografisk område, eksempelvis en by. Et varemærke dækker altid hele landet.
    Selskabsnavnene er beskyttet mod andre selskabsnavne uanset branche. Det afgørende er nemlig ofte, om der kan tages fejl af virksomhedernes identitet. Varemærker er beskyttede inden for andre brancher end dets egen, hvis det er meget kendt.
    Domstolene tillader nogle gange, at virksomhedsnavne ligner hinanden mere end de tillader, at varemærker ligner hinanden.
    Netop da der er disse forskelle kan det være en god idé, at du får beskyttet dit forretningskendetegn både som virksomheds- eller selskabsnavn og som varemærke.

    Inden du giver din virksomhed et navn
    Når du skal vælge navnet til din nye virksomhed, er det også en god ide at være opmærksom på bestemmelserne om navne i aktieselskabsloven og anpartsselskabsloven og lov om visse erhvervsdrivende virksomheder. Her kan du blandt andet læse, at dit nye virksomheds- eller selskabsnavn ikke må indeholde andres slægtsnavn, firmanavn, varemærker og forretningskendetegn.


    Altså summa sumarum, hvis et navn er registreret på den ene eller den anden, kan det være en dyr affære at stjæle navnet, men skulle det ikke være registreret noget sted, er der jo også noget som hedder moral og jeg mener personligt ikke at man kan tillade sig at navngive en klub med en anden klubs navn, det er umoralsk og vil kun fører til ballade, det samme gælder hvis man kopiere en anden klubs logo og bare skriver sit eget navn ind.



  • #25   24. aug 2008 Varemærke != Patent.

  • #26   24. aug 2008 Michael A:

    hvor i dit copy-pastede indlæg nævnes "patent"? ingen steder! der står varemærke, varemærke og varemærke!

    som jeg også skriver i mit indlæg, hvis du ellers gad læse det:
    "ved navne bruger man typisk et trademark i stedet for."

    opfindelse/metode/idé = patent
    navn = trademark

    Mvh Jesper.


  • #27   25. aug 2008 mange tak gutter vi finder et andet navn som det kun er os der hedder så er den ged barberet men tak skal i da ha jeg sad og kikkede inde på nogle sider for at finde ud af om man kunne få patent på et navn men det var sort snak for mig så jeg opgav

  • #28   4. sep 2008 (link fjernet)

    så er navnet på plads men logoet svæver lidt endnu


  • #30   5. sep 2008 takker

Kommentér på:
regler om mc club

Annonce