{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Simon L
Simon L
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Kawa Z750 som begynder-bike? plz. help {{forumTopicSubject}}

Med risiko for at i har hørt dette 100 gange og ikke gider svare, vover jeg mig ud i et af de der slags "er-dette-en-god-begnder-bike" spørgsmål.

Jeg har lige fået mit kørekort (+21 år = stort), og overvejer at købe en Kawa Z750 da jeg syntes den ser totalt godt ud.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvorvidt dette er en fornuftig bike at starte ud på. Jeg har også overvejet en Suzuki GSR600 som bliver beskrevet som en udmærket begyndercykel.

Hvor "vild" er Z'eren ifht. GSR'en? og er det en begyndervenlig bike, eller syntes i at jeg skal starte på noget lidt mindre?

På forhånd tak
Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawa Z750 som begynder-bike? plz. help
  • #1   23. aug 2008 hmmm har en kammerat der har en 750z. og den er da hurtig ja.. men den er overhovedet ikke sådan så den på nogen måder tager magten fra dig....

dette syntes jeg er mere op til dig selv at vurdere hvordan du håndtere motorcykler.... altså man kan sku slå sig i hjel på alt... .. men ja go for it de Z750 er suuuper fede

• #2   23. aug 2008 Go for it! Det du føler for er det rigtige. Den eneste der kan styre højre håndtag er dig selv. Respekt for hestene, Vær årvågen i trafikken, jeg fik at vide da jeg startede at alle andre er idioter smiley så pas på derude.

• #3   23. aug 2008 ta da den z750. du bestemmer jo selv hvor vild du vil køre den...
    For mit vedkomne købte jeg cyklen 6md før jeg fik kortet fordi jeg bare sq ha den cykel og den var sq lækker at køre på...såå nap da den..

• #5   23. aug 2008 Snup den. Det er en fed og meget letkørt maskine hvis du kan styre højre hånd. Den styrer som en drøm og alt fungerer meget harmonisk så på den måde er den er den god at lære at køre på samtidig med at den har power nok når du bliver mere rutineret

• #6   23. aug 2008 hvorfor ikke bare springe på en z 1000. den er meget nem at kører og så har de deneffekt du mange på en mindre cykel om 1 år... Evt kunne du jo lige kigge på min. den er til salg...

• #7   23. aug 2008 Har du overvejer er6'eren? rigtig lækker cykel. god til begynder fordi den er så letkørt og god til øvede for man kan lave n masse sjov.. og væsentlig billigere end z750'eren. "kun" 100ccm mindre..

• #8   23. aug 2008 Jeg har købt en ny kawasaki z 750 abs og jeg synes, at den er rigtig fin at bygge rutinen op på. så start du bare med den, den trækker kanon fra bunden og okay i mellem område.
    Jeg har nu kørt over 2000 km. og synes at den er fin hurtig op til 200 Km/t... jeg ligger ofte alt for hurtig i danske forhold.. for den føles så harmonisk og rolig i motoren selv det bare går stærkt..

• #9   23. aug 2008 en z750 va også min første cykel... købe den NU og seriøst du vil blive glad for den smiley

• #10   23. aug 2008 okay med overskud på landeveje
    http://www.youtube.com/watch?v=FDMC9wgv538&feature=related

Kawasaki z 750 vs zx 10 r på bane
    http://www.youtube.com/watch?v=j3Hr3Fs8CwI&feature=related

Det er en fin begynder maskine z 750.
    Men du kan overveje ABS, det er meget nem at bruge og den bremser satme bare ned ved meget hård opbremsning!! Og så igen.. du lære at bremse optimalt efter blot 10 min!!! Det er bare at stampe på pedalen og gribe hårdt i bremse grebet!!!

• Simon L
    Simon L Tilmeldt:
    jul 2007

#11   23. aug 2008 1000 tak, for alle de hurtige svar, og lækkert at i ikke skyder min drøm til jorden smiley !!

Jeg havde en eller anden idé om at den magiske grændse gik ved de 600 cc, så det er jo rigtigt godt at få afkræftet.

Af ren nysgerrighed: Hvad syntes i forøvrigt det er der gør z750'eren begyndervenlig? Er det styre-egenskaberne, balancen, momentet der optræder forholdsvis tidligt i omdrejningsregistret, eller noget helt fjerde?

• #12   23. aug 2008 jo.. har fået den 100+ i første på min... så det er rigtigt nok

• #13   23. aug 2008 Z750 er en ganske fin maskine. Også til en begynder.
    Den er dog tungere end GSR, ER6 og lign. hvilket kan mærkes hvis man kører friskt på en snoet vej. Den er lidt mere klodset at danse med end de andre.

ER6 som Tinnie anbefaler, føles ligeså hurtig op til da 150/160km/t men er meget lettere at håndtere. Prøvede begge lige efter hinanden hos Masi motor, da de havde åbent hus.

Men ud og prøv Z750, og andre hvis du er nysgerrig.

• #15   23. aug 2008 Det kommer så også an på om det er en helt ny eller forgængeren.. altså fra før 07 modellen.

Har hørt noget om at den ryster lidt mere og har en lidt dårligere motor, men hvad ved jeg smiley

Jeg har også selv overvejet den som næste mc, da det er en super flot streetbike, men vejer alligevel 30 kg mere end Honda Hornet.. men honda'en er bare rigtig dyr brugt og der er næsten eller ikke nogen til salg.
    Alternativt kunne du jo som nævnt tage en Er-6n som også er en fin bike, den vejer heller ikke så meget og har da 72 HK. hvilket kan være nok til at smide de fleste af hvis det skulle være.

Der er også Suzuki banditen til omkring de 80.000 kr for ny og den kører rigtigt godt også..

Men det er nok en god ide at prøve de forskellige, så du kan finde den du vil have smiley

• #17   23. aug 2008 Jeg startede selv på en Z 750, og det var absolut ikke noget problem. Den er meget letkørt, så bare du har lidt respekt for højre hånd syntes jeg det er en fin begynder mc smiley

Jeg skiftede til en SV 1000 S i år, men savnede hurtigt den 4 cyl motor og det rå udsende. Så har købt en Z 1000 istedet...

• Simon L
    Simon L Tilmeldt:
    jul 2007

#18   23. aug 2008 Først vil jeg lige sige at jeg er meget imponeret over hvor mange der har meld sig ind i debatten, og hvor brugbare svar der er kommet! Tak for det!

Jeg ved godt at der er mange fornuftige og billigere alternativer til Z'eren, heriblandt er6n, gsr600, sv650, fz650 s2 osv., men jeg må sige at det er Z'eren jeg brænder for. Selvfølgelig skal jeg ud og prøve en hel masse cykler, men det er rart at vide at jeg ikke er fuldstændig skudt i hovedet hvis jeg vælger Z750'eren.

Jeg syntes selv at jeg har en meget fornuftig holdning til fart og acc., så jeg er ret sikker på at det nok skal tage det FORHOLDSVIS stille og roligt! Helt stille skal det jo heller ikke være smiley !!

• #19   23. aug 2008 Tja.. det gør man også i starten.. og så begynder man at lege lidt og sådan.. og så ender det jo tit galt..

Bare husk du selv styre det, og hvis du skal gøre det, så gør det på en øde vej, hvor det kun er dig der kommer til at skade og ikke tilfældige andre mennesker.

Den er også superfed.. flot design, især den helt nye der kommer næste år med halv sort tank.. nøj smiley

• #20   23. aug 2008 Jeg kan ikke styre min højre hånd... derfor vælger jeg at bygge min rutine op med 500 ccm og nu 750 cccm og næste gang 1000 ccm.
    Du har alderen og forhåbentlg fornuften.. :o) så start bare på z 750..
    Den er rigtig fin maskine.. Du kommer til at blive rigtig glad for den!!
    Selvom den er tungere.. som du skriver end i forhold til en honda hornet.. så vænner mig sig til det.. og den føles faktisk ret let når man først trilller afsted..
    Men hvis du er til rent sjov og til noget hurtige accellerationer fra kryds osv.. så nup en honda hornet 600.. man kan skifte udstødningen så den kun vejer 172g tør.. og det er satme ik meget for sådan en fætter,. godt nok har den kun 102 hk og 63,5 nm.. også vejer den 35 kg mindre end kawasaki z 750 abs.. så blir de næsten lige hurtige...

• #21   23. aug 2008 Få dig en Yamaha XJ 750 ha ha

Kommentér på:
Kawa Z750 som begynder-bike? plz. help

Annonce