{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Køb af begynder cykel {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg går og leder efter min første kværn, så hvorfor ikke købe den her uden for sasson, der må den vel være noget billigere?!? jeg har en opvarmet hobbyrum hvor den kan stå indtil foråret kommer!

Nu er spørgsmålet bare, hvilke kværn jeg skal have?
da jeg desværre kun må køre med 34 heste troede jeg først, at det skulle være en rs125, men synes genneralt de er noget dyre, hvis man tager km og årgang i betrægtning.

så nu kommer der lige nogle spørgsmå smiley

1. Er der nogle der ved hva det koster at blive snuppet på en cykel over 34 heste når man kun har lille kort? Har kørt cross og ko-cart siden jeg var 7 år så ville utrolig gerne have en over 34 heste, og synes at priserne på de droslet maskiner ligger for højt, så overvejer meget at komme til at glemme den regel, hvis altså ikke det koster alt for meget!

2. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=2957 <-- er det her ikke et udemærket cykel, eller er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ? personlig synes jeg selv man får en fin cykel for pengene!

3. kan alle motorcykler drosles ? er det en fast kit man køber til hver cykel, eller laver mekanikeren en droslingskit der passer til hver enkelt cykel ?og hva koster det ca at få en cykel droslet ?

4.Hvis valget skulle stå på en 400 (honda cbr 400, vfr 400, Kawasaki ZXR 400, Suzuki GSX-R 400 osv) er der så nogle der ved om alt vildskabet ville blive helt kvælt ved at drosle dem ?
har evt kigget på denne her
(link fjernet) <-- er det ikke fornuftig

5. selvom en sukzuki gs 500 e, ser lidt mere kedelig ud har jeg på fornemmelsen, at den måske er noget mere holdbar. Og hvis man som mig har 10 tommelfingre er det måske den bedste begynder cykel, hva siger i til den som begynder cykel?

skulle i ellers have en bud på en helt andet begynder cykel så kommer med den smiley

ved godt det var mange spørgsmål, kan jeg bare få svar på nogle af dem ville jeg blive meget glad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af begynder cykel
  • #1   23. nov 2005 Husk også på hvad forsikring du skal have. Køber du en af de 400 racere du nævner og skal der kasko på så koster det kassen som nybegynder. En gs500 er en rigtig fin begynder maskine og ja alt som bliver droslet ned til 34 hk bliver en del langsommere:) En Rs125 er en kanon mc og den har rigtig gode køreregenskaber, men det er en 2 takter så regn med en del vedligholdelse.

  • #2   23. nov 2005 "Hvis jeg forstår det hele ret, så skal du køre neddroslet i 2 år" <-- hvis jeg følger reglerne skal jeg køre på en droslet næste sasson altså sommeren 06, men må allerede i 07 køre stor, er nemlig 19 år nu.
    problemet er bare at jeg skal til at læse i 07 så får nok ikke råd til at have en stor kværn stående der, det er nok næste år jeg har pengene, da jeg skal arbejde der, bare bittert man er begrænset at de f..... 34 heste.


    så skal fundet en cykel med 34 heste, eller en anden som er god at drosle men som der stadig er lidt liv i, men hvilke ?

    hvordan er folks holdning ellers til at køre med mere end 34 heste inden må må?

    vil ihvertfald ud at prøve en at finde ud af hvilke af de 400'er kubiks maskiner jeg befinder mig bedst på, men det er jo lidt svært at finde ud af hvilke der køre bedst, for det vil jo uden tvivl blive helt anderledes når den bliver droslet..

    har også fundet et sted hvor der står en suzuki gs 500 e som er droslet, den den vil jeg også prøve en tur på!

    nogle der kender til en suzuki 250 gsx som droslet ?

    jeg synes dog stadig at den rd350 jeg har linket til helt oppe virker fornuftig, men har hørt at man ikke kan drosle en 2-takst er det rigtig ?

    Jeg vil allerede gerne nu takke dem der har svaret på mit indlæg, for sådan en nybegynder er det virkelig dejligt at få nogle erfaringer, fatcs og holdninger på bordet, så bliv endelig ved!!







  • #3   23. nov 2005 jacob~ >BrõNsHÖj< BMW + HonDacati

    det med de 5000 er ikke helt rigtig. men får en bøde på 5000 hvis men ikke har køre kort til hverken bil eller lille mc. men hvis du har til bil koster det kun 3000. menm hvis du har til både bil og lille mc koster det kun 1500. men det er det mindste af det. forsikringen dækker ikke noget hvis du køre galt.


  • #5   23. nov 2005 1500 kr i bøde er jo ingen til, men kan godt se at det bliver en problem hvis der skulle ske en ulykke.. Ihh, har bare sådan løst til en 400 kubik bike uden drosling, men vil heller ikke smadre mit liv, som det ville være hvis man kommer til at skylde flere millioner pga personskade på andre.

    Kasper L [Mors] kan se at du selv har lige sådan en cykel som jeg har set på, og kan se du også er 19 år har du den droslet eller ?


    har ellers prøvet en rs 125 kubik og synes den kørte rigtig godt, blev noget overrasket over optrækket, men bare træls den skal helt op i det røde felt hele tiden for at bevæge sig, vil det også være sådan hvis man fik neddroslet en større cykel? eller vil noget at momenten blive i og med den har flere kubik, men godt nok stadig væk kun 34 heste?

    tror sku det ender med en 400-500 kubik cykel og så engang neddrosling selvom det er ærgeligt!

    for selvom den rd 350 kubik er fin, har jeg her på siden læst mig frem til at en 2-takter vil sode til hvis man drosler den, så muligheden for en billige begynder cykel røg ligesom der.. nogle der ved om det passer man ikke kan drosle en 2-takts?


  • #6   23. nov 2005 nej jeg køre ikke med drosling. men jeg har kun haft den siden. juli så det var kun det sidste af særsonnen jeg skulle køre ulovligt. når jeg starter på næste særson har jeg kørt i 2 år og så er det jo fuld ud lovlig.

  • #7   23. nov 2005 Mht. droslingen til 34 HK så kan faktisk alle bikes drosles til dette, så det er ikke noget problem. Kittet koster ca 1600kr. Og at køre uden er absolut ikke tilrådeligt, for som flere andre siger så er det ikke bøden man skal fokusrere på, men mere det faktum at INGEN forsikring dækker for noget, hvis man kører uden drosling.
    Jeg havde selv GS 500E som min første bike, den kørte virkeligt godt og have rigeligt power med 34 HK som begynderbike. Kigger man overall på begynderbikes, synes jeg at man får meget mc for pengene i en GS 500E, selvom den ikke ligefrem er hightech. Og kigger man på forsikring, reservedele, service, osv. så ligger GS 500 absolut også i den billige ende + at man kan få mange brugte og uoriginale dele.
    Så jeg kan kun sige - go for it!


  • #8   23. nov 2005 Okay Kasper, jeg var så dum ikke at tage mc-pappet sammen med bil-pappet. jeg troede altid at man skulle være 21 for at køre stor, så kunne jeg jo bare tage det engang jeg kom til penge, og det var så nu..så må først køre stor til marts 07 smiley DOOOH

    Og til Ronny, har også meget overvejet en GS 500 e, og så få den droslet, kørte på sådan en da jeg var på køreteknisk anlæg, og synes også den var sjov, og havde et okay overskud!! men synes ikke lige jeg har fundet den rigtige hvor både pris og km er rimelig, men leder stadig vidre, du må da sige til hvis du falder over en. Vil helst ikke have at den ikke har kørt over 40.000 ved ikke hvorfor, og må også gerne være nyere on 96 altså ca. max 10 år..


  • #9   23. nov 2005 Heh, Anders.. Har faktisk en GS 500E til at stå, den er blå/sort og har gået 35000km! Det er en 97'.. Men jeg går og trimmer den her i vinter, så den står tiptop til foråret. Der kommer nok snart billeder på min profil af den. Den har lige fået alu-dæmper = nice sound!

  • #10   23. nov 2005 1: Mener det er 3K det koster når man i forvejen har kort til lille MC

    2: Ja en RD350 er en sjov MC der let følger med større maskiner, det er jo en totakter. Men hvis den bliver droslet vil den blive meget kedelig. Det er svært at få et ordentligt træk i en droslet 2-takter. Desuden kræver en RD også mere vedligeholdelse end lign 4-taktere.

    3: Det er kit der er forskelligt alt efter hvilken model det er til. Det kan som regel klares for under 2K

    4: Den bedste i den klasse er RVF400 (NC35) og vfr400 (NC30), men pga. V motoren er de lidt dyrere/besværligere at udføre service på. Men sport 400 klassen er også sjove i droslet stand.

    5: Der mange af dem, og det er en udemærket begynder MC. Men alternativerne fra Honda og Kawasaki er meget bedre cykler...

    En CBR600 kører også ganske godt med drosling, og efter de 2 år har du en MC der igen er en del udfordring i.

    /
    Jesper


  • #11   23. nov 2005 Hvad med en yamaha szr 660... Jeg er selv meget glad for min...

  • #12   23. nov 2005 Lasse, Jeg skulle da lige til at nævne min, da jeg så dit indlæg smiley

    Mon ikke SZR'en stadig har et ok bundtræk efter neddrosling?

    Anders B:
    Hvis du kan leve med at den ikke har det så godt med motorvejskørsel, dvs. over 140 og vibrer en del (Jeg elsker dette ved min ;-), så tror jeg du vil blive rigtig glad for en SZR. Kørestillingen er lige som på de 400ccm maskiner du har nævnt mildt sagt sportsbetonet. Til gengæld har den i forhold til GS 500; fuld justerbar affjedring med upside-down forgaffel, et godt stift alustel (ingen slatten fornemmelse her!), gode bremser, lav vægt og super fede køreegenskaber på de krøllede veje smiley


  • #13   23. nov 2005 Vil lige takke igen for alle de fine indlæg. jeg suger det hele til mig, og mit net arbejder på højtryk på www.dba.dk.- Har surfet i flere timer, og synes hele tiden jeg finder nye cykler der er spændende.. så håber der kommer endnu flere indlæg, med modeller jeg kan tjekke!

    Har dog gjort op med mig selv at jeg ikke vil køre på en maskine med over 34 heste når jeg ikke må smiley heh
    og en rs 125 synes jeg stadig er for dyr, og lidt for lidt motorcykel agtig. Så må finde en der kan drosles.

    gs 500 e er sku en fornuftig begynder cykel, men mangler lidt mere vild look. og de små 400 kubiks sports cykler er jeg heller ikke helt færdige med, men da jeg max har 40.000 kr. at købe for har mange af dem kørt alt for mange km, eller er meget gamle.

    Jeg synes faktisk at en Yamaha szr 660 ser ganske fornuftig ud, og da den ikke har så mange heste, så forsvinder der jo heller ikke alt for mange i droslingen.

    nogle af de cykler der vejer en masse og har mange heste må jo blive noget sløve efter en drosling, her må det vel være at fortrække at finde en let cykel for mig.

    så mon ikke det går med en szr 660, har fundet en der er til salg 20 km fra hvor jeg bor, ser det ikke fornuftig ud
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42130861 det eneste jeg ikke fatter er dog hvorfor fælgene har hver deres farve
    men prisen er da okay eller ?

    nogle der ellers har nogle cykler de synes kunne være relevante, skal kun køre næste sasson på den droslet sååå..

    Peter indlæg som handlede om hvad cyklen skal bruges til har jeg også tænkt på. Det er mest til ballade, men den må gerne kunne køre nogle lange ture også, altså lidt en blanding!

    Jeg takker igen for alle de gode indlæg




  • #14   23. nov 2005 Hvis du tør være anderledes er der også sådan en her:
    http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4786

    Havde en engang, og ved aktiv svingkørsel havde den nemt ved at lægge en ikke droslet GS500 bag sig :o)
    Og så er den meget sjovere og nemmere at få op på baghjul.... :o)

    /
    Jesper


Kommentér på:
Køb af begynder cykel

Annonce