{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

Køb af begynder mc.... {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.
Jeg har overvejet at købe en begynder mc, jeg er 18 år og tømmerlærling. Jeg er til fart og sportcykler så helst noget med lidt "racerlook" !
Skal jeg købe en helt ny kawasaki ninja 250 r, eller bare en billig gsx r?
Hvad kan i erfarne ryttere råde mig til at købe?
-jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af begynder mc....
  • #1   5. nov 2008 Ninja'en har den fordel at den ikke er slidt op, og reservedele er lettere tilgængelige. Men køb bare en brugt, så slipper du for den største afskrivning.
    GSXR250 var en fin MC da den kom frem, men i dag er der langt imellem de gode eksemplarer. Har tiltalt mange begyndere, så de er altid blevet kørt hårdt.

    Vil også mene at Hyosung GT250R er et kig værd.


  • #3   5. nov 2008 Kawa GPZ 500 S

  • #4   5. nov 2008 Hvad er dit budget?

  • #5   5. nov 2008 Altså har 50000 liggende, og kører kortet er sponsoreret af mine forældre, da smøgerne ikke er blevet intra. i nu.

  • #6   5. nov 2008 Er de 50000kr kun til cykel, eller skal de også dække forsikring, udstyr osv?

  • #7   5. nov 2008 desværre er de 50000, alt hvad jeg har så det skal helst dække alle kommende udgifter. Ville det ikke være dumt at tage et lån i banken?

    - Jens


  • #8   5. nov 2008 min vfr 400r

  • #9   5. nov 2008 En droslet CBR600 er vejen frem :o)

  • #10   5. nov 2008 jens et lån ville være dumt for om et par år skifter du igen....

  • #11   5. nov 2008 Ville ikke anbefale dig kawa'en..Og nu taler jeg min mester lidt af munden..Så mit indlæg bygger ikke på egne erfaringer.

    Kawasakien vil du nok ret hurtigt blive træt af eller finde kedelig..Da du jo som du selv skriver er til fart . en 250cc har bare ikke samme moment eller bundtræk som feks. en 600cc. Gsx'r er heller ikke noget vi andbefaler, holder os i det hele taget fra Suzuki.

    Mit (min mesters) bud vil være en Honda CBR (f2/f3). Det er en rigtig god maskine, og også en rigtig fin begynder. Det er en solid motorcykel og rigtig god kvalitet (det bedste hvis du spørger min mester). Selvom at du godt nok skal have den droslet så får du stadig et helt andet bundtræk og moment en på den lille kawa..


  • #12   5. nov 2008 De 50K rækker rigeligt.
    Du kan evt springe på denne:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57094627
    Sælger kan sikkert godt presses mht. prisen.
    Du kan få et komplet sæt tøj og udstyr hos www.louis.de eller andre tyske kæser for 5-6.000,-
    Der ligger bla. en hein gericke lige på den anden side af grænsen. Og hvis du fortæller dine forældre, at du dernede kan få udstyr der til prisen har en bedre beskyttelse, end det du kan få til samme pris her i DK, så sponsorerer de nok gerne turen derned.
    Så går resten til forsikring, og vælger du ansvar er det ikke dyrt hos GF forsikring eller Top DK


  • #13   5. nov 2008 vil gerne lige indskyde at det er for fedt at læse et forum hvor en rookie også bliver taget seriøst

  • #14   5. nov 2008 Milling: Du skal lige lære at kende forskel på din mesters vide og din mesters holdning. Suzukis linie med de oliekølet GSXR modeller har givet nogle af de mest holdbare japanske motorcykelmotorer. Kun i GSX-f serien gik det galt da knastakslerne ikke var gode nok. Men i Bandit serien har de mere en rigeligt bevist deres værd.
    Og dem der kender mig, ved jeg ikke er sen til at hyle med når Suzuki skal kritiseres, men ret skal være ret.

    Mht om en 250'er er nok, så kommer det i den grad an på temperement og evner. De 250'ere vi har haft i huset, kunne med deres 45 hk trække fra 500ccm twin maskiner og droslet 600 maskiner. Og i sving er de også lettere kørt (læs hurtigere rundt i sving).
    Desuden trækker en droselt maskine slet ikke ligeså frit som en mindre ikke droslet. Der vil på den droslet være døde punkter i registret, hvilket betyder der skal arbejdes mere med gearene.


  • #15   5. nov 2008 Mark L: det vil jeg tænke over

    Milling: Hvad er prisen på sådan en brugt CBR? Ved du evt. noget om topfart og optræk, hvis den er droslet ned?

    Jesper: Nu ved jeg overhoved ikke noget om mc'er, men sådan en Hyosung ikke noget skrammel?

    -jens


  • #16   5. nov 2008 Jens: På finishsiden halter mærket stadig, og du vil opleve et større værditab fordi efterspørgslen grundet fordomme ikke er så stor. De har lavet MC'er i 30 år og haft samarbejde med suzuki siden starten af 80'erne.

  • #17   5. nov 2008 Ved at købe en Cykel af sådan et mærke ville den (som du selv fortæller) tabe meget værdi. Men holdbarheden af cyklen, er den iorden?

  • #18   5. nov 2008 Tjaeeee, du kan jo se km-tallet på denne:
    (link fjernet)


  • #19   5. nov 2008 Som sagt så skriver jeg kun hvad min mester ville have sagt...Og jeg ved at han til en hver tid ville anbefale en Honda frem for Suzuki.

    De CBR'er vi har haft holdene har ligget på en 50-65k..Drosling koset så et par tusind det er ikke det ville...mange forhandlere er sikkert også villige til at lave en god pris hvis du køber det sammen med maskinen.


  • #20   5. nov 2008 Nu vil jeg gerne hører alles mening om den nye kawasaki ninja 250, er den ikke en meget fin begynder mc ? (jeg kommer kun til at kører cirka 30 km om dagen)

  • #22   5. nov 2008 Min helt egen mening er så smiley

    Kawa'en er sikkert rigtig fin. Og kender ikke selv til nogen dårlige ting at sige om den, slet ikke enda har kun hørt godt om den. Har af gode grunde ikke selv prøvet en endnu..Så vil slet ikke begynde at tale om hvordan den ligger på vejen ect..men er sikker på den er fin, de 250cc taget i betragtning.

    Jeg ville dog stadig selv vælge at søge efter noget lidt ældre og brugt..For efter min mening kan du få meget mere mc for de penge.


  • #23   5. nov 2008 Henrik S = Det tror jeg ikke, da en Ninja 250 nok er en af de hurtigste 25kW maskiner du kan finde.

  • #24   5. nov 2008 Den nye kawa 250´er er ganske fin og der er også ved at være et par stykker tilsalg lettere brugt.

    Dog vil du hurtigt blive træt af den og så vil du have noget andet. Tænk evt over hvad den vil tabe i værdi på de to år som du skal køre på den før du må køre stor mc.
    Hvis du vælger en lidt ældre maskine og får den droslet kan du "lære" den at kende med 34hk og efter to år kan du fjerne droslingen og køre den med f.eks 100hk alt efter hvilken model du finder. Styregenskaber, bremser mv kender du jo i forvejen da du jo på daværende tidspunkt har kørt i to år på den, så det bliver som at få voldtunet cyklen når den lige pludselig får 65hk ekstra.
    Fordelen ved dette er at du ikke skal ud og købe en ny mc igen og smide en masse penge efter endnu én cykel og samtidigt at du forhåbentlig har fikset alt hvad der nu er af vedligeholdese/service/tjek på den og ikke starte forfra med en ny.

    Du skal ikke være bange for den har et par år på bagen, da motorcyklen sjældent kører ret meget og hvis du finder et fint eksemplar der har stået i garage, ikke kørt i regnvejr, er kørt pænt, service overholdt så kommer du rigtigt langt for 50.000kr.

    Et par forslag til ca.50.000kr:
    Somt nævnt før honde cbr 600, men forsikringen er ikke sjov når du kun er 18 og den defineres som en sportscykel.
    Det samme gælder kawa zzr 600, yamaha fzr 600 og alle de andre gamle sjove cykler.
    Suzuki sv 650, kan forsikres som touring maskine og ikke sport så den burde du kunne forsikre. Drosselsæt kan også fåes til den. Fed lyd og let vægt kontra mange andre maskiner (kører selv på én, kan næsten ikke høres vel smiley

    Så de mere kedelige/billigere: kawa gpz 500 + Er5, honda cb500, suzuki gs500.
    Det er standard naked bikes med ca 50-60hk. De er selvfølgelig ikke så spændende som en med 100hk, men de første par år må den jo heller ikke have mere end de 34hk.
    Selvfølgelig får de også en smule mere effekt den dag du må fjerne droslingen.

    Fordelen ved at købe en brugt er mange, da du sikkert også selv skal skrue lidt på den og lære mekanikken bag cykler at kende.

    Sidst og ikke mindst......(faktisk slet ikke spor sjovt): Du kommer jo nok til at tage en røvtur på et tidspunkt. Kåbe dele er møgdyre og det er ny engang dem der rammer jorden først. Det er pisse godt ud med kåber, men forsikringen er også godt klar over at, er der kåbe på er det som regel en sportscykel og delene er dyre når du (eller andre) skvatter.
    Hvis du har en ældre maskine de måske kun har kostet 25-35kkr ,som f.eks div standard bikes (gs500, cb 500 osv), så har den sgu nok lidt ridser og evt en mindre bule i tanken så det er jo bare at rejse den og se om det evt kan komme til at koste et blinklys.

    Men ellers er der kun at komme ud og prøve er par maskiner så du selv kan danne dig et billede af hvad du søger, stil og effekt.

    Håber den lange smøre kan hjælpe dig lidt i dit valg.


  • #25   5. nov 2008 For det første skal du tænke godt og grundigt i gennem hvilken maskine type du er til og der efter ancennitet.

    Men disse maskiner er gode bud

    sport=
    Kawasaki ninja 250 r = den er for nice
    Suzuki gsx r 250 = rigtig 90 stil racer men fed og hurtig
    Hyosung gt 250 r = 4 takt fed ny racer look
    Aprilia rs 125 og 250 ccm hvis du kan klarer 2 takt.

    chopper/cruiser=
    suzuki gn 250
    suzuki 250 marauder
    yamaha virago 250
    honda rebel 250


  • #26   5. nov 2008 ellers hvis du har råd til forsikring af en 500 ccm så køb en brugt suzuki gs 500 de er fede og kan drosles.

    Jeg kørte selv på en droslet suzuki gs 500 de er total fede


  • #27   5. nov 2008 Henrik S = Og det ændre heller ikke på at han maks må køre på en mc med 34Hk:)
    Og iforhold til vægten, tror jeg den er hurtigere end min droslede SV1000 f.eks.


  • #28   5. nov 2008 tusinde tak for alle jeres råd især dig Jesper S, dine forslag satte gang i tankerne.

    MVH jens


  • #29   5. nov 2008 Hej efter min mening køb IKKE en kineser cykel.......
    brug pengene fornuftigt gerne en Suzuki sv650s en velkørt
    MC... har selv en Suzuki sv1000s lækker MC.. held og lykke
    med købet

    Hilsen Henrik


  • #30   5. nov 2008 Det var skam så lidt.
    Overvej evt også en hyosung gt 650. Super fed maskine som kører ganske udemærket. De er dog ikke så udbredt herhjemme endnu og du kan da også finde negative indlæg om denne kværn, men igen......har alle fabrikanter inden for bil/motorcykelbranchen ikke modeller med babyfejl. Desuden skulle det kun være på de første to årgange af modellen der er fejl på.
    De fåes også til omkring 40-50.000.


  • #31   5. nov 2008 Du kan købe min CB500 smiley kanon begyndercykel!!

  • #32   5. nov 2008 Thomas P: Hvis han kan købe en RS250 , hvorfor så ikke en CBR600?

  • #33   5. nov 2008 Du har da brug for en SV650 SA K8 !!
    <------- Jeg kender en som har en til salg smiley


  • #34   5. nov 2008 Ja ja. SV650 er et godt køb, men kan man få dem til det givne budget når der også skal være råd til forsikring og udstyr?

  • #35   5. nov 2008 Ja en SV650 fra 1999 eller en Yamaha SZR660. Det var nok nogle af de mc'er jeg ville kigger nærmere på.

  • #36   5. nov 2008 Patty V

    ja det er rigtig nok men synes bare selv det ikke er så fedt hvis man køber en stor motorcykel med 500-600 ccm og så drosler den det er jo synd for motoren. smiley

    så hellere købe noget som passer til det lille kørekort.


  • #37   5. nov 2008 Køb min, selv min første mc, og har været rigtig glad for den også låner du bare de sidste penge i banken. men tager ikk skade af at låne lidt penge, gjorde jeg selv i sin tid..

  • #38   5. nov 2008 Thomas P: Men RS 250 passer ikke til det lille kort med mindre man drosler den...

  • #39   5. nov 2008 Nu skriver han jo at han har 50.000 til det hele. Så at smide dem alle ud på en maskine skaber jo broblemet med udstryr osv..

    En af de maskiner som ingen har skrevet om er GSX600F en dejlig begynder maskine. Den kan skaffes til billige penge alt efter årgang.. Kan drosles og når den skal pilles af har man stadig en maskine der godt kan flytte sig..

    Den er billig i forsikring.

    Da jeg skulle have motorcykel havde jeg 40000 til det hele. Kort, cykel og udstyr.. Det holdt jeg mig inden for..



  • #40   5. nov 2008 Igen tak for debatten, nu skal der tænkes ! :S

    Patrick M : er den bike neddroslet, der står du er 19 år ?

    -jens


  • #41   6. nov 2008 Jens >> Overvej en droslet Kawasaki ZXR400 - det er en spændende cykel hvis du er under 1.90 m. Ellers er den for lille...

  • #42   6. nov 2008 Jeg har købt en billig lille cykel til og lege på 2000,- der skal godt nok laves lidt, men intet problem der, og har fået tilbud på forsikring fra fair på 3000,- om året eller 3500,- om året hvis jeg ingen erfaring havde

  • #43   7. nov 2008 Patrick M: Har LÅNT denne bruger af en ven.

    15 år og mc holder jo ikke...... ^^

    - jens


  • #44   16. dec 2008 Hey jens B.

    Der er mange herinde der har dårlige meninger om kawasaki ninja 250,
    men ingen af dem har prøvet den .
    Jeg kan ville klart anbefale den , har en stående i garagen som min kæreste har købt som begynder cykel , og jeg syntes den køre enorm godt, den trækker fra 0-100 på ca 5.5 sec og kan på en god dag nå en topfart på 170 på klokken . køre selv på gsxr 600 og har haft 750
    op mod dem klare den sig super godt med sine 250 ccm. Mvh Rasmus


  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Svar: 1
    #45   22. mar 2009 Overvej evt. en Kawa gpz 500. Så er der også råd til forsikring og lidt udstyr. Ved dog ikke om den kan drosles. Syntes min gamle kørte fabelagtigt smiley

Kommentér på:
Køb af begynder mc....

Annonce