{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Der røg min db killer... {{forumTopicSubject}}

Så røg min db killer sgu ud søndag. Kørte fra bagsværd til lynge via hillerødmotorvejen og da jeg kom frem var den sgu blæst ud. Havde ellers sat den fast med masser af ståltråd og en fjeder fra en bremsetromle(ret kraftig satan), men der var ikke nok smiley
Fjederen var blevet strukket til dobbelt længde så der har godt nok været tryk på.
Havde ellers brugt et par timer på at få den svejst i rustfri, men sådan kan det jo gå.

Hvis nogen finder den ville det være rart hvis i lige gad sende en pb til mig, da der er brugt en del tid på den. Ellers er der jo kun én vej frem, at lave en ny.
Den har en diameter på 48mm i afgangen og passer ikke til div. slip on potter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der røg min db killer...
  • #2   20. okt 2008 Har overvejet muligheden, men hvis skaden er sket så må jeg jo bare tage skylden og melde det til forsikringen, det er trods alt kun penge.
    Den væste mulighed jeg har tænkt på er at en anden mc´ist evt komme til at ramme den hvis den ligger på vejen.......så blir jeg sgu ked af det.

    Næste gang bliver den også boltet fast. Havde dog ikke tænkt mig at køre med den konstant, kun til syn samt eventuelle længere ture.


  • #3   20. okt 2008 DB killere er pisse farlige.. ikke nok med du bliver stille som en ninja og bliver overset, de kan som vi ser her også flyve ud og gøre skade
    Så fakta er drop nu det lort og kør med fri blæs ;o)


  • #4   20. okt 2008 Junior: Det gør jeg skam også til daglig. Skrev i teksten længere oppe at det kun var til længere ture samt til syn jeg ville have den i.

  • #5   20. okt 2008 Det skete også for mig på trods af at jeg havde boret et lille hul i udstødningen og skruet den fast med låsemøtrikker og det hele smiley Folk gloede sku også noget da det var i århus midtby en mandag morgen det skete haha. Men den ramte ingenting, rullede bare ind til siden i kantstenen smiley

    Men var sgu rimelig forundret over at den kan ryge ud op trods af hvor godt jeg havde sat den fast...


  • #6   20. okt 2008 hmm......hva fan kan man så gøre, udover at pille den ud og lægge den på hylden, hvis ikke engang en 6mm bolt kan holde den på plads!

    Det er sgu lidt vildt at der kommer så meget tryk på at den ukritisk blæser alt ud af potten. Jeg kan nu godt forstå, at der sælges rep kit til potter med nyt uld osv.


  • #7   20. okt 2008 prøv at bruge låsemøtrikke. det hjælper sgu nok


  • #8   20. okt 2008 Kennet: Hvis du læser hvad Altmann skrev, så havde han rent faktisk brugt låsemøtrikker, men den røg stadig af.....

  • #10   20. okt 2008 Thomas: Min sad fast med 4 længder ståltråd fæstnet 4 steder på røret. Ståltråden var derefter sat fast til fjederen som sad i et af hullerne ind til ulden. Fjederen sad stadig i potten da jeg kom frem men den var blevet dobbelt så lang, selvom den var ret kraftig.

    Christian B: he he, jo eller i nødsporet på motorvejen smiley


  • #11   20. okt 2008 Thomas: Tja, hvis det kun skal være til bane, så er udseendet jo fløjtende ligegyldigt. Nu var mit mere til tænkt almindelig vej og ville derfor gerne holde det sådan nogenlunde diskret uden at perforere min potte med bolt huller, men hvis folk ellers siger at en 6mm bolt heller ikke kan holde den på plads, tja....så er det jo stortset umuligt at få skidtet til at blive sidende.

  • #12   19. jan 2009 popnitter det holder smiley

Kommentér på:
Der røg min db killer...

Annonce