{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gpz 1000 rx
  • #1   21. okt 2008 En af vennerne har sådan en og den kører rigtig godt. Han bruger den meget hårdt men har stadig ingen problemer. Kører stort set som en ZX10 som min og det er da ikke det værste, vel. :o)

• #2   21. okt 2008 okay lyder godt. tænkte også med motorkraft.. den er vel ikk hel sløv sådan én.

tænker også lidt på om den bare kan køre ligeud og bliver lidt kedelig i længden, hvis den ikke er til at køre i sving med.. forresten flot cykel johnny. kan en rx også hede en tomcat ligesom en zx10. det står der nemlig på kåben.

• #3   21. okt 2008 nope ikke tomcat ........ blev så vidt vides kun lavet til 10eren , men kidt pyt de ligner jo ret meget hinanden ....... 10eren har 10 heste mere end GPZeren

de kan det samme , men er bedst til llllaaaaaaannnngggeee lige stræk

• #4   21. okt 2008 Den er bestemt ikke sløv. :o) Vi var ude og køre lidt sidste week-end og det var da med gode hurtige sving, så den kører skam helt ok. Det med Tomcat er vist noget Amerikansk noget, det ved jeg desværre ikke noget om.

http://900r.de/ger/index.html
    Godt forum med mange fine ting.

• #5   21. okt 2008 GPZ 1000 RX er en af de gamle "brutalis"-kawa'er... dvs. med masser af motorkraft og karakter, men knap så god handling. Og så skal man passe på den, for den har en tendens til overraskelser, hvis man ikke er så erfaren (grundet motorens karakteristik med masser af bundtræk). Jeg læste på et engelsk forum (hvor en anden også ville købe en), at hvis man ville lægge knæet ned på asfalten i et sving på en GPZ 1000, kunne man godt regne med at resten af kroppen hurtigt ville følge efter, hvis man ikke kunne styre sin gashånd. En GPZ 1000 har jeg ladet mig fortælle, at den føles kraftigere og hurtigere end sin efterfølger ZX10, grundet motorens anden karakteristik. Man skal dog ikke lade sig snyde, for ZX10'eren er hurtigere, men følesen af brutal motorcykel er åbenbart mere udtalt på GPZ'en... smiley

Den er såmænd ikke så ringe endda med hensyn til sving, men man skal være klar over at den har vægten højt oppe - samt at den er rigeligt tung... specielt på grund af dens stel i stål-boxprofiler. På en ZX10 er vægtbalancen rykket betydeligt mere nedad, formentligt på grund af alu-rammen.

Med hensyn til pålidelighed, er den generelt meget pålidelig, men den har dog et problem... det 3'de hovedleje kan have en tendens til at gå, hvis man presser maskinen meget hårdt over længere afstande. Problemet er dog siden blevet undersøgt, og lader til at bunde i at motorolien har en tendens til at blive "fanget" i topstykket, når motoren er i høje omdrejninger i lang tid. Dette betyder at olie-standen kan falde til et niveu, hvor oliepumpen mister sit naturlige tilløbstryk (grundet oliespejlets pludseligt for lave højde over pumpe-sien), og oliepumpen derfor vil begynde at kavitere - hvilket betyder lavere olietryk end normalt... desværre vil dette ske, når motoren er under hård belastning.

Man kan købe diverse kit's til at montere på maskinen (ligesom på de gamle Honda'er), men læser man på mange af de engelske forums, er der et meget simplere og billigere råd... Man skal bare sørge for at olien altid er toppet helt op til toppen af olieglasset, og at benytte begge aftapningsskruer under olieskift. Dette har virket for rigtigt mange af de engelske ejere, og man skal huske på at englændere er virkeligt hårde ved mange af deres maskiner. Vi har også diskuteret dette på Kawasaki-klubbens hjemmeside, og det lader til at virke fint.

"Tomcat"-navnet hører kun til ZX10, og ZX10'eren er generelt en helt anden motorcykel - lettere, hurtigere og mere håndterlig... men måske også mere anonym i sin opførsel i forhold til den gamle GPZ, som har masser af karakter. Jeg synes generelt at man hører rundt omkring når man fortæller hvilken cykel man har, at alle enten har ejet eller prøvet en GPZ1000 eller ZX10, og de har som regel kun positive ting at sige... "det var en rigtigt lækker cykel dengang" eller "den kørte rigtigt godt", er de ting som jeg hører mest. Der er dog løbet meget vand i åen siden da og cyklerne er selvfølgelig blevet meget bedre, men der er heller ikke mange cykler i dag som efter min mening har karakter... og det er hvad der tæller for mig. Jeg er personligt lidt træt af at komme til træf, og se 20 ens blå R1'ere eller 7 hvide GSX-R750'ere... der er det stadig de ældre cykler som trækker min interesse - men sådan er vi jo så forskellige. smiley

Jeg synes du skal prøve den, og se hvad for en mavefornemmelse du får... smiley

• #6   21. okt 2008 Jeg har haft sådan en i 4 år jeg var rigtig glad for den kørte dejligt godt med bundtræk men den er lidt tung at smide rundt med det er jo også en "sportstourrer" og ikke en ræser den er dejlig at køre langt på i de 4 år jeg havde den var der ingen problemer af nogen art med den.
    er den billig og ingen mislyde i motor vil du få en god og pålidelig cykkel du vil få mange gode timer på.
    held og lykke.

• #7   21. okt 2008 tak for svarene. dejlig med respons.. den er nemlig rigig billig, 6500 u/a og ingen mislyde overhoved

Kommentér på:
gpz 1000 rx

Annonce