{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

gpz 1000 RX banker {{forumTopicSubject}}

har for nylig købt mig en GPZ 1000 RX. jeg har KUN kørt prøvetur på den og så kørt den hjem fra sælger. på vej hjem skød jeg den af en enkelt gang på motorvejstilkørslen.
da kom ned på landevejsfart igen derefter synes jeg den banker i motoren over 3000 omdrejninger.
jeg synes ikke den gjorde det da jeg kørte prøvetur på den.
jeg har ikke plade på den nu så jeg kan ikke efterprøve.
men jeg synes da jeg kørte den hjem at den som sagt gjorde det over 3000 omdrejninger, men at det forsvandt når den fik bundgas således at den kun gjorde det ved mellemgas over 3000 omdrejninger.

bliver helt nervøs for at det er en bundleje eller plejlleje smiley
hvad tror i derude?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gpz 1000 RX banker
  • #1   16. nov 2009 skal lige nævnes at motorvejstilkørslen var ca. 30 km fra sælger så den VAR varm!

• #2   16. nov 2009 Jeg ville nok tage kontakt til sælger, og aftale at komme forbi med den, så enten han eller en mekaniker ku kigge på den.
    Hør evt. om han kan sørge for transport, mere for at sikre, at der ikke går noget yderligere i stykker på motoren, hvis et leje er defekt???
    Ellers har du jo mulighed for at leje prøveplader, og selv køre den, hvis du har mod på det?
    Men ring til sælger i første omgang
    Mvh. Michael

• #3   16. nov 2009 det tror jeg at jeg vil give et forsøg, men desværre er det snart 3 uger siden jeg hentede den. nu var jeg bare lige henne hvor den står og så da jeg startede den synes jeg det lød mere alvorligt end jeg synes det gjorde da jeg kørte den hjem. der var den jo også varm og nu helt kold smiley

tankerne flyver hen mod at finde en billigt i tyskland eller finde en billigt herhjemme og få afgiften tilbage så jeg kan bruge motoren smiley

• #4   16. nov 2009 Hej Andreas..

Nu skal jeg ikke male fanden på væggen så at sige, men lige netop den model er kendt for en svag (for lille) oliekanal i bunden. Har selv haft en 1000rx som fik lavet en større oliekanal og derefter ingen problemer. Skal lige siges at det var min mekanikker som udførte opgaven og at an gjorde det inden lev. af cyklen ti lmig.
    Det andet du skriver, nemlig at den kun gør det i mellemområdet, så vil jeg mene at det er noget svært at høre når den får fuld rulle.
    Uden at skulle virke klog, så lyder den jo noget anderledes end en mini bol d'ore, så måske det kan være derfor du bemærker lyden. Måske den lyder som den bør og skal....

René

• #5   16. nov 2009 hej
    det kan sagtens være ballance akslen der skal justeres
    den går ud af motoren på højre side under cylinderen
    mvh michael

• #6   16. nov 2009 Rene lige netop det håbede jeg nogen ville sige.. og det var også det jeg tænkte da jeg kørte den hjem. nemlig at den skal sige sådan smiley
    men jeg har også hørt at den skulle have lidt bøvl med bunden.
    men hvad ville være det fornuftige at gøre?

michael vil du mene den kan sige sådan? for jeg har en haynes manual og har rodet i motore før.
    sælger har skiftet koblingen lige inden jeg hentede den kan det have noget at sige?

• #7   16. nov 2009 kør en lang tur på den, brækker motoren sig undervejs så har du jo din reklamationsret at falde tilbage på. og er du heldig og købe maskinen hos en forhandler med lidt go stil i. så har du et halvt års fuld garanti på motor og gearkasse. så er det jo bare ud og se om den knække eller brækker.

• #8   16. nov 2009 Jonas: Så vidt jeg kan se, står der intet om forhandler... Hvis den er købt ved privat er der intet at gøre...

Hygge

• #9   17. nov 2009 desværre hos privat og det er købt beset, så jeg har reelt ingen at falde tilbage på. man kan jo så argumentere at jeg nok har fået den ca. 10k billigere end hos en evt forhandler.. og jeg kan nok få fikset den motor for 10k hvis den altså er færdig smiley

• #10   20. nov 2009 Den kan også banke, hvis karburatorne trænger til synkronisering - Dvs. een cylinder trækker mere end de andre 3...

Tror ikke på at det er et hoved- eller plejlstangsleje, fordi det så netop ville blive tydeligt ved alle omdrejninger, lige så snart motoren bliver belastet. Iøvrigt vil det langt fra koste 10.000,- at skifte hoved og plejlstangslejer, hvis du selv kan skifte dem. Medmindre krumtappen selvfølgelig ikke er til at redde... Nåh, men jeg tror altså ikke at det er noget i den retning, som får motoren til at banke.

Husk på din model at altid fylde olien helt op til max. - og ved olieskift, at trække BEGGE bundpropper (en bagved oliefilter - en foran under krumtap - begge med M12x1,5 mm gevind). Så vil du have langt lavere risiko for hovedleje-haveri. Evt. kan du kontrollere lejesølerne, som kan være maskineret lidt "groft" på Gpz'eren (bedre på ZX og ZZR), og hvor oliehullerne er lidt ude af center i forhold til hul og rille i lejer (kan slibes op med en Dremel) - så er man virkeligt langt hen ad vejen.

• #11   21. nov 2009 Takker Eddie. jeg bliver mere og mere positiv, og ja jeg ved godt det kan gøres meget billigere.
    jeg skal alligevel have købt mig en dunk MC olie da der er en pakning jeg skal have gjort tæt, og så skal olien jo af..

Kommentér på:
gpz 1000 RX banker

Annonce