{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Straf for kørsel uden hjelm?
  • #1   21. nov 2008 500 kr i bøde til passageren.

  • #2   21. nov 2008 Ja og køren også han kan sku også trænge til at tænke sig lidt om

  • #3   21. nov 2008 straffen er at familien får hjernen udleveret i en lille pose, istedet for at den bliver inde i kraniet.

  • #4   21. nov 2008 Jeg vil ikke komme med nogen moralprædiken, men se denne infomercial , den siger ligesom det hele (ikke blodig)

    http://www.youtube.com/watch?v=C6Z04p0r5DE


  • #5   21. nov 2008 Hvis personen er under 15 giver det et klip i kortet.

  • #6   21. nov 2008 For helvede i er nogle klaphatte! Han bad jo netop IKKE om en moralprædiken!

    Det kunne jo være det bare var et væddemål han skulle have afgjort!


  • #7   21. nov 2008 Ellers så skaf en lægeerklæring på at du er klaustrofobisk og lad din med passager låne din hjelm.

  • #8   21. nov 2008 Hehe det er sgu godt i kan hidse jer lidt op så kender man mcg igen smiley

    @Palle - tak for svaret - selvom jeg lige har tabt en omgang til i aften hehe smiley

    God weekend til alle smiley


  • #9   21. nov 2008 *@(B1)Palle (pophår) S

    @ Custom cowboy - Godt gættet!


  • #11   21. nov 2008 "Den største straf er vel at det kan man dø af, og det der med lægeerklæring, drop det, så lad være med at være MC. ist."

    Det synes jeg slet ikke, du skal bestemme. Jeg har selv aldrig kørt en tur uden fuldt sikkerhedsudstyr, men jeg kunne ikke drømme om at diktere, hvordan andre mennesker skal leve deres liv.

    "Before you judge a man, walk a mile in his shoes." - Ukendt oprindelse

    Det redder hele min dag at tage mit udstyr på og køre en tur. Folk siger: "Jamen, det er jo farligt at køre på motorcykel!" Jeg har det sådan, at livet er farligt. Jeg forstår risikoen, og jeg vælger alligevel at køre, fordi det betyder så meget for mig.

    Der er åbenbart mennesker, der har det på præcis samme måde, bare uden hjelm. Jeg tror ikke, at en eneste af dem ikke ved, at det er farligt at køre uden hjelm, men de vælger alligevel at gøre det, fordi det betyder så meget for dem.

    Jeg tænker: At jeg har hjelm på gør ikke turen mindre behagelig for mig, tværtimod, fordi jeg så kan køre med lidt bedre samvittighed og ikke skal være nervøs for at få en bøde. For mig ville det at tage hjelmen af være en fuldstændig unødig risiko at løbe.

    Men kodeordet her er "JEG". Sådan har JEG det. Man lever kun en gang. Hvis du elsker at gøre noget, så gør det dog, fuck hvad andre siger, også selvom det er farligt. Hvis man fik en bøde for overhovedet at køre på sin motorcykel, så ville jeg gøre det alligevel. Ja, det er farligt, men jeg har ikke lyst til at ligge og gemme mig under min seng hele mit liv, fordi jeg er bange for, at der skulle ske mig noget.

    Nogle mennesker gør farlige ting, som f.eks. at køre på motorcykel med eller uden hjelm, fordi de synes, at det er de ting, der gør livet værd at leve. Det forventer jeg ikke, at den gennemsnitlige dansker forstår. Men jeg forventer, at alle her forstår det, fordi mange af os hver eneste dag vælger at gøre noget farligt.

    For mig ville det at køre uden hjelm være en fjollet risiko at løbe. Andre mennesker føler åbenbart, at det at køre uden hjelm, gør det hele værd for dem. Jeg kan ikke forstår, at det at køre uden hjelm skulle være risikoen værd, men der findes også masser af mennesker, der ikke kan forstå, at det at køre på motorcykel overhovedet skulle være risikoen værd. Folk er jo forskellige for helvede!

    Der er skrevet mange ting på det her forum om de "hjernedøde idioter", der kører uden hjelm, men hvis du er en af de personer, så lad mig sige det her til dig, hvor politisk ukorrekt det så end er: Hvis du har lyst til at køre uden hjelm, så gør det dog! Du lever kun en gang, det ville være en skam ikke at gøre de ting, du har lyst til, hvor farlige de så end er.

    "There was a very cautious man,
    who never laughed or cried.
    He never risked, he never lost,
    he never won nor tried.
    And when he one day passed away,
    his insurance was denied,
    For since he never really lived,
    they claimed he never died." - Ukendt oprindelse


  • #12   21. nov 2008 Når folk kører galt uden hjelm, enten som passager eller fører skal de jo self behandles på sygehuset (på vores regning) men da handlingen klart er i modstrid med loven bør de indkassere en regning for det totale behandlingsforløb, den er uden tvivl dyr, men den slags kan jo fikses ved at trække 22,5 % af den udbetalte løn i laaaang tid, nøjagtig som ved andre grumme restancer til staten.....


    den model kunne jo evt bruges i en lang række af tilfælde hvor folk har opført sig som idioter uden for lovens rammer...Måske en ide ???


    Kim.


  • #13   21. nov 2008 jeps er risiko for død ikke straf nok ?

  • #14   21. nov 2008 Kodreng:
    Jeg er enig..


Kommentér på:
Straf for kørsel uden hjelm?

Annonce