{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

At være kvinde....... {{forumTopicSubject}}


.. hed temaet i en af 50-ernes biografreklamer om hygiejnebind – teksten nævnte aldrig ordet, budskabet kom over ved antydningens svære kunst.

Det her skal handle om at være MC-ist , en lettere ubegavet en af slagsen!

Selv om jeg kører noget vinterkørsel, består min december som regel af en del vinterklargøring og splitten motorcykel ad. Således skal jeg i gang i morgen, og eftersom jeg i år skal skifte kardankryds, forhjulslejer, lejer i bagsvinger samt diverse pakdåser og manchetter, så kommer kværnen nok til at stå et stykke tid. Vejrudsigten sagde OK vejr og jeg havde ikke noget at bruge gryden til i dag, så jeg tog geden på arbejde.

Her lidt efter 5 skulle jeg så hjem, så jeg startede og knurrede fra Værløse lige så stille ned ad Skovvejen til Frederikssundsvej. Den gamle ”trutter” brummede lystigt af sted i den kølige aftenluft med fugt, så den gik som de fleste maskiner kanongodt i disse forhold.

Et bette stykke ned ad Frederikssundsvej, og så i chokoladekrydset ned ad Ring IV. Der kørte et par lastbiler i inderste bane, så jeg slog ud og gav lidt rulle og trillede lystigt forbi. Da jeg var nogenlunde midt for den forreste lastbil, begyndte dyret dæleme at gå uregelmæssigt – aldeles uhørt – GRR.

Det gik over, men kom så igen – den ene cylinder satte ud.

AHA – så skal vi på reserve, kiggede på triptælleren der viste 416 meningsløse km – ej nullet ved sidste tankning, greb efter benzinhanen og opdagede at den faktisk stod på reserve – Satans - og så på en mørk motorvej!

OK, hvis man nu kører i nødsporet, sætter farten ned, tænder noget blinklys, mon så ikke man kan klare den til i hvert fald næste afkørsel??? Selvfølgelig kunne man ikke det, så jeg endte med en parkeret cykel i Nødsporet, på viadukten, hvor Ring IV føres over afstikkeren til Jyllingevej.

Står af, positionslys på, blinklys til, mobilos op af lommen, hvad F….. skulle det egentlig hjælpe- har nogen af jer prøvet at stå ved siden af en trafikeret motorvej oven over en anden af samme slags??

Tror I, at man kan tale i telefon der???? DET KAN MAN IKKE!

Så kom jeg til at glo lidt på ”trutteren”, som den stod og så sød ud på sidestøttebenet. ”Hm – hvis der er så meget som en dråbe sprut tilbage, bør det stå lige over hanen, som følge af cyklens hældning”. Gad vist….???

Jo sørme, den kunne startes, og efter få sekunder, gik den helt rent igen, så i hvert fald var svømmerhusene fyldte. Sådan et par fyldte huse, kan man med 60 kmt i 5. gear køre mellem 1000 og 1200 m på – har jeg lige opdaget.

Jeg haltede mig således igennem til F24 tanken på Herstedvestervej med 4 stop, hvor jeg stillede geden på sidestøtten og fyldte svømmere. På tanken hældte jeg 11,94 l benzin på. Den tomme tank rummer angiveligt 12.

Så jo, jeg slap for at spadsere – just præcis smiley

Moralen er: ”Tænk dig om, når du tanker og stil det der skal stilles tilbage tilbage, og nulstil det der skal nulstilles……."

God vinter til Jer alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være kvinde.......
Kommentér på:
At være kvinde.......

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce