{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.129 visninger | Oprettet:

Kigger på DNEPR {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger lidt på en dnepr fra sverige.
Cyklen er fra 1963 eller 1966 og er en 650 topventileret, ejer er lidt usikker, men kan se det på papirene, når han kommer på værkstedet næste gang.

Kan læse mig til at det er en risci affære at købe sådan en mc.

Hvordan er det med reservedele? Er de dyre at renovere?
Hvad skal jeg være opmærksom på?

Har klippet dette fra uraldnepr.dk

Køber du en brugt russer til restaurering, så vær forberedt på at den kan være sammenbygget af 50 års diverse Ural - Dnepr modeller og at alt hvad der er repareret i russerens levetid østpå, oftest har været nød - reparationer mest uden originale reservedele og nødvendig fagkundskab. Du skal hele russeren igennem og vær forberedt på overraskelser.

Er der noget om snakken?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kigger på DNEPR
  • #1   13. jun 2011 Jeps .. Jeg er ikke sikker på at det er en Dnepr 650 når det er fra den årg.. de er som regel 750 ccm indtil engang i 70 erne
    Ingen problem med reservedele kan bestilles billig i Tyskland.
    Du skal ihvertfald være opmærksom på at det rigtige reg. attest...


  • #2   13. jun 2011 Overvejer om min skal væk. Det var måske noget?

  • #3   13. jun 2011 Morten S PM

  • #4   16. jun 2011 Hej Der er jo en del som kørte som offentlige transportmaskiner for staten, disse har ikke stelnr, og en del af disse er "smuglet" ud og efterfølgende er der fundet en registreringsbog, som ikke altid passer overens med modellen, men der hugges så denne bogs reg nr ind i cyklen. Som Ole også skriver, så skal du op i ´70 før det blive en 650 ccm. Dog er det nemt at se på motoren, idet 750 ccm har en masse køleribber på topstykkedæksler og 650 ccm har nærmest ingen. Du skal også tænke over at en 750 ccm ikke kan køre på blyfri og det kan 650 ccm.

  • #5   16. jun 2011 Har købt en Ural 750 fra 69. Er noget spændt på at få den hjem.

  • #6   20. jun 2011 Jeg ville ikke være bange for at købe den..
    De er sgu så nemme at skrue i
    og stumper koster ikke mange basseøre..
    Så bare op på hesten.

    At 750ccm ikke kan køre på blyfri, skal du ikke bekymre dig om. Du putter bare blyerstatning i, så kører det bare.

    Held og lykke med det..


  • #7   15. sep 2011 Hej Peter

    Jeg har købt nu. Det endte med en Dnepr MT9 650 fra 73
    Den er lettere sammensat af både ural og dnepr. Men synsmanden åd den, og det lader det til at forsikringselskabet også har gjort.

    Den driller mig dog lidt en gang i mellem, men har indtil nu været i stand til at få den kørende igen. Lige pt er det karburatorene der driller. (Jeg måtte købe 2 nye K65'ere i stedet for de ufatteligt dårlige k301'ere der sad på) Den kører bedst (ikke godt, men bedst) når luftspjældet er omtrent i midten, så mon ikke den får noget falsk luft et eller andet sted? Må rpøve lidt i morgen, da vi har planlagt familietur til bondegårdsbesøg på søndag. smiley


Kommentér på:
Kigger på DNEPR

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce