{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.646 visninger | Oprettet:

MC Akkumulator +++ {{forumTopicSubject}}

Sidst jeg skrev herinde var for at give mit synspunkt på en motorcykel jeg havde prøvet og fandt det værd at skrive om.
Nu er jeg blevet positivt overrasket over ét MC Batteri fra AERO. Jeg vil dele min oplevelse med jer Knallertkørere ;O)

Det drejer sig om dette AERO YTX16-BS jeg monterede i min Savage 2010. Måtte bytte rundt på + & - kabelføringen, men efter det projekt må jeg sige at være overrasket. Det har tjent sig godt :O)

Jeg har før haft to væske batterier i samme pris niveau, der efter en sæson og vedligeholdelse på min computer lader ikke kunne holde sin kapacitet på 14 Amp. Ca. 30% reducering pr. sæson og herefter ekspotentiel nedgang der medførte døden. Sagt med andre ord måtte de efterfølgende kasseres efter knap 2 sæsoners kørsel.

Gel batteriet fra de verdensberømte Thansen jeg ofte handler hos, har slået disse væske batterier jeg har haft erfaring med. Jeg har efter én hel sæson uden at skulle vedligeholde batteriet, da det er på gel teknologi, kunne aflade og oplade dette med sin fulde kapacitet "plus det løse". Det nøjagtige Amp tilført til batteriet var 14,062 [Amp].
Ingen tegn på slidtage og det er imponerende for batteriet koster det halve af hvad "mærke" varerne koster. Så en varm anbefaling herfra, hvis du skal have et nyt batteri til 2012.



Link til foto shoot:

http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/291849_l.jpg

http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/291850_l.jpg


Mvh Kjøller og Glædelig hJul


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Akkumulator +++
  • #1   20. nov 2011 Min erfaring er også at væskebatterierne er noget bæ. Tror at det er de mange vibrationer der smadre dem, uden at vide om det er årsagen.

    Nu da jeg skal bygge et længere stel på, bliver der plads til et større batteri, og jeg agter også at forsøge med med et Gel. Så fedt at du har gode erfaringer. Det kan jeg så bruge.

    Ses derude en dag.


  • #2   20. nov 2011 Det glæder mig meet at du har haft stor fornøjelse af det batteri, fordi det er det eneste batteri jeg har anvendet adskellige gange, og jeg anvender det ALDRIG mere.

    Intruderen skal have et 16 amperes batteri, mens svage klarer sig med 14, og måske derfor går det godt.

    Jeg har fire gange i rap fået det batteri til at klappe sammen på mindre end 3 måneder. THansen har hver gang byttet uden vrøvl, og sidste gang fik jeg endda blot penge igen.

    Det undrede mig meget, hvad fanden årsagen har været, og efterhånden fandt jeg ud af, at det måtte skyldes afstanden mellem cellerne. I hvert fald er aero batterier ca 1 cm kortere end de andre 16 AH batterier jeg har haft, så muligvis størder cellerne sammen ved mekaniske påvirkninger.

    Det er lidt ærgerligt, idet batteriet har meget fin vilje til at aflevere sin effekt, og så er det billigt.

    Der er bare ikke så meget billigt ved at det efter 2-4 måneder kun kan spytte en hvilespænding på 8-8,5 V ud.

    Forskellen i vore observationer skyldes muligvis, at batteriet på en VS får mekaniske tæsk, mens det sidder pænt beskyttet på en LS model


  • #3   20. nov 2011 Jeg tænkte nok Knud kom på banen når jeg skriver AERO mærket op ;o) Nu mener jeg ikke, at du anvendte GEL batteriet på din Intruder? Det jeg ret sikker på, men ikke 100% :o) I så fald OK. Intruderen (VS) er jo en undtagelse med ødelagte akkumulatore, da batteriet sidder perfekt til asfalt KYS. I så fald er der skåret ned på mængden af plastic, så slag bliver mere sårbare - men igen, Intruder problem.

    Da jeg valgte batteriet måtte jeg også måle mig til et der passede i savagens batteri hus. Det lidt slankere end syre modellen også er polerne byttet rundt, så installationen af batteriet tager tid, men så er det godt man kan lave det selv ;O)


  • #4   21. nov 2011 De to var faktisk gel-batterier, men som du selv siger, det kan snildt have med de mekaniske stød at gøre.

    Interessant er, at alle andre batterier, der bare er en cm-penge længere holder gel eller ej.


  • #5   21. nov 2011 gel!!!
    lige et sidespring,,,har i 10 år haft de samme 4 stk gel akkumulatorer i sejlbåden-totalt 400 amperetimer,,,de virker og virker i et væk-okay en grusommerlig investering dengang men de virker jo smiley


  • #6   22. nov 2011 De kan købes her :

    (link fjernet)


  • #7   22. nov 2011 De væske batterier jeg har anvendt har været et Jmt (nyeste) og et Yuasa der sad i den ved køb. De var lidt større... Men så ikke bedre til mit formål. Så ved ikke hvordan cm pengene er tjent hjem i min optik smiley

  • #8   23. nov 2011 Iau.

    En sejlbåd med elmotor... Ganske interessant projekt smiley


  • #9   23. nov 2011 stauffenberg,,,bestemt,men ikke tilfældet her- køleskab-fryser smiley i den svenske skærgård ,,,,, kan klart anbefale gele-accu til både start og forbrug. må tilstå på moto-guzzien sidder en 22 a bly accu, og hyosungen en 12 a ditto

  • #10   14. feb 2012 Nu er der gået nogle måneder og fiskede batteriet frem igen, afladte det og opladede det igen - præcis samme total kapacitet. Det har bare stået stille i mit skab...

  • #11   15. feb 2012 Hvaaa´, Kjøller. Kunne du virkelig ikke finde et grimmere billede i din avatar ? smiley


  • #12   17. feb 2012 Jeg er for lækker!

  • #13   18. feb 2012 Helt klart, Kjøller. Og yderst ironisk..... smiley


  • #14   18. feb 2012 I det mindste har vi noget tilfælles og det er ikke olie frås smiley

  • #15   19. feb 2012 Det er altid godt at have selvironi til fælles. Og dit oliespild skal du da bare have fixet inden forår ;-D Eller fråds, som du skriver. Måske et par stempelringe kan løse det...lol.

    Nå, bare du / I har det godt, så skal vi sgu´ nok ses i løbet af året, Det var sgu´ fint sidste gang. Kører biken godt endnu ? Jeg er ved at bygge min om igen. Venter på mit nye stel fra sandblæseren. Og kan du mon gætte hvad farve den skal have ???? smiley


  • #16   25. jan 2013 Så er der status opdatering igen i år - Akkumulatoren har tabt 1 amp i kapacitet. Det er jo totalt acceptabelt :o)

    Go Go Thansen batteri 8)


  • #17   20. dec 2013 #17

    Så er der status opdatering år 2013. Efter at have afladt og opladt akkumulatoren 3 gange, har jeg kunne fylde hele 14,2 amp kapacitet på batteriet.

    Det er igen, så godt som "ikke slidt". Stabil spænding ved stillestand... imponerende thansen :o)


Kommentér på:
MC Akkumulator +++

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce