{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieforbrug
  • #1   24. jul 2008 Må indrømme at jeg ikke helt kan huske det. Men står det ikke i din indstruktions bog?

  • #2   24. jul 2008 Kunne tænke mig at det er pga, det er et stort stempel.
    Min far har desuden fortalt at når han kører bag mig og jeg giver gas kan han se der kommer meget "affald" ud.
    Snakkede med en mekaniker i går, han fortalte faktisk at hvis en motorcykel bruger olie, plejer man normalt at prøve med noget tykkere, indtil den ikke bruger olie mere. Kan dette passe?


  • #3   25. jul 2008 Ja det passer fint, manualen siger at man skal bruge 20-50 olie, altså noget tykkere end den gængse 10-40. Jeg kører på 15-50 på min og det fungerer fint, med gearskifte osv., men den bruger stadig en del olie. Det gør de SZR bare...

  • #4   28. jul 2008 Er helt sikkert pga det kæmpe stempel vi har(hvertfald min teori) skal op i en 1300ccm harley før stemplerne er på samme størrelse smiley
    Christian, nu du siger gearskifte, hvordan kan det virke dårligt? mere om der er noget man skal høre efter m.m.? smiley


  • #5   28. jul 2008 Jeg har langt mindre klonk og kiksede gearskift efter at have skiftet til 15/50 olie end jeg havde før, med 10/40.

    Lagde mærke til at den skifte bedst når den var halvkold og tænkte at det nok var fordi (10/40) olien blev for tyndtflydende ved højere temperaturer. Hans herinde fra fortalte mig at han havde gode erfaringer hvad angår gearskiftet ved at skifte til en tykkere olie - og jeg må give ham ret, 15/50 er bestemt bedre at køre med (også hvad angår olieforbrug...).


  • #6   28. jul 2008 Okay, har købt 8liter 20/50 fra louis (halv pris) godtnok ikke et olie mærke jeg kender, men regner ikke med det er noget lort de sælger. Min har det med at komme med et ordentlig klonk når jeg sætter den i 1gear, lige når den er startet. men det er nok fordi olien ikke er blevet pumpet ordenligt rundt endnu.
    Tror jeg tømmer den for olie og fylder 20/50 på i stedet næste weekend, nu er det en blanding af en masse forskelligt.
    Købte foresten et par Vanucci sidetasker samdig til ca 500,- kan varmt anbefales, sidder perfekt og det er lige ca 40 liter man kan have med. kæresten kan endda sidde bagpå, så er faktisk klar til at skulle på ferie til Sverige om en lille mdr. smiley


Kommentér på:
Olieforbrug

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce