{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Olieforbrug {{forumTopicSubject}}

Hej McG.

Jeg tror den er ved at være helt gal med den gamle gs'er.

Jeg har skiftet filter og olie selvfølgelig, og været meget varsom med, at fylde olie på så jeg præcis ramte max mærket.
Nu har jeg så kørt en 400 km cirka og da jeg tjekker olien igen er jeg helt nede på min... det er da vist ikke helt godt har jeg ret?

Jeg har selvfølgelig tjekket olie niveauet i kold tilstand både før og efter de 400 km.

Det skal lige siges, at jeg kørte de 400km af en gang, og røgen fra udstødningen er hvid.

Er det et alarmerende olieforbrug ?

tak for hjælpen!

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieforbrug
  • #2   10. mar 2014 Har du den stående på center foden? Både ved påfyldning og kontrol smiley

  • #3   10. mar 2014 først tørnede jeg den på starteren med tændrørshætterne pillet af, derefter på med dem og lod den køre i 5 min cirka, så ventede jeg lige en halv times tid og tjekkede olieniveauet igen, hvorefter jeg fyldte på til niveauet igen var oppe på max.

    Ja den stod på centerfoden under hele akten

    indtil videre tak for hjælpen smiley

    Mvh


  • #4   10. mar 2014 I gamle dage ('80) var 1L på 1000km ikke ualmindelig smiley

  • #5   10. mar 2014 Okay, så det er ikke noget at være bange for? syntes bare det er lige rigeligt meget, jeg kan jo nærmest ikke komme nogle vegne uden at have ekstra olie med... smiley

    Men når jeg nu tænker over det, så virker det også som om, at olieforbruget er steget, for jeg mener da ikke, at den brugte så meget sidste season, hvad skulle gøre, at olieforbruget stiger? jeg kører stadig på samme type olie som sidst altså 10W40 har bare skiftet mærke til motul i stedet for silkolene, jeg ved ikke lige om det har noget at sige.

    Men takker igen for hjælpen!

    Mvh


  • #6   10. mar 2014 Giv den slidte motor en tykkere olie, ?w50 også hold øje med niveauet.

  • #7   10. mar 2014 Ja du har jo nok ret Morten, vil tykkelsen på olien mindske forbruget?
    Jeg syntes bare det er mærkeligt, motoren lyder ganske sund og den ryger hverken blåt eller sort...

    Mvh


  • #8   10. mar 2014 Efterfyld og hold øje med nøjagtig hvor meget den bruger. Tykkere olie er ikke ubetinget den kloge løsning.

  • #9   10. mar 2014 Jeg prøver, må lige hente en liter olie i morgen, det skal vel være sammen olie ikke også? man blander vel ikke olier, eller er det ligemeget?

    Mvh


  • #10   10. mar 2014 Betyder intet på en gl gs.

  • #11   10. mar 2014 det kan jeg godt se, men regner da med, at man generelt ikke blander olier

    Man tak for hjælpen indtil videre!
    Jeg vender frygteligt tilbage når jeg har fået kørt noget mere olie igennem systemet igen, og så må jeg huske at ligge mærke til hvor meget den præcist bruger smiley

    Mvh


  • #12   10. mar 2014 silkolene 20/50 olie den er god !

    du har sikkert fyldt 10/40 på !
    prøvede engang ved en fejl at fylde 10/40 fulsyntetisk på en gammel Honda cb 750 fra 1978 det fis lige igennem.
    så fyldte jeg en motul 15/50 så kørte det ordentlig

    på sådan nogle gamle mc'er skal have mineralsk eller del syntetisk olie på.

    hilsen Kenneth.


  • #13   10. mar 2014 Kenneth du har ret, jeg kører på 10W40 motul, dog delsyntetisk, men det lyder som om, at en tykkere olie er vejen frem for sådan en gammel dame, og der husker jeg da lige til næste olieskift smiley (skifter olie ret ofte),
    men indtil videre skal jeg lige prøve at se hvor meget den faktisk bruger, det set ud som om, at forbruget steg ved skift fra silkolene til motul underligt nok. Jeg må undersøge det lidt nærmere, så jeg kan komme med nogle konkrete tal til jer!

    Tak for hjælpen indtil videre
    Mvh


  • #14   10. mar 2014 10/50 eller 15/50.... Delsyntetisk

    Mineralsk er sku nærmest kun til traktore i min bog smiley


  • #15   11. mar 2014 Ja, du må da lige gi en melding hvis du skifter tilbage igen om den så spiser mindre, Vh

  • #16   11. mar 2014 Min kammerats FZR600 brugte også olien hele tiden. Så skiftede vi til 20W/50 og den har ikke spist nævneværdigt siden..

  • #17   11. mar 2014 Du kan blande olier alt det du har lyst, blander du dem 50%, så får du halv "effekt" fra dem begge, så en 10w40 blandet med 10w50 bliver til en 10w45, og det betyder heller intet om det er del eller helsyntetisk, alt olie kan blandes.

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #18   11. mar 2014 Hvor stor er mængden mellem min og max mærket ? 1-2 dl ?

  • #19   17. mar 2014 Hej igen smiley
    en opfølgning:
    mit olieforbrug er helt oppe på 0,5L pr. 244km, ærligtalt så virker det ikke normalt.

    Samtidig så er maskinen begyndt at sige som, at tage 2 stykker rustent plademetal man gnider op og ned af hinanden meget hård og hurtigt, men kun ved mellem acceleration, hvis accelerere langsomt siger den helt normalt, og hvis man accelerere hurtigt ligeså. Den står også ganske fint i tomgang, og tager nemt gassen.

    Hmm... det er mærkeligt ikk?

    Er der nogle der har et gæt på, hvad der kan være galt?

    Mvh


  • #20   17. mar 2014 Den skal lukkes op smiley

  • #21   17. mar 2014 stempel ringe (stempel) / cylinder der er slidt, og når der ikke er så højt tryk på stemplet, så kan det vrikke rundt derinde, derfor den larmer.

    Så det er nok en renovering, eller en anden motor, men det kan man ikke sige før du har åbnet op og set hvad problemet er.


  • #23   17. mar 2014 Shit, jeg ville helst undgå at åbne den... Med mit held, så ender det med, at den kører baglæns bagefter.

    Jeg syntes bare det er sjovt, at den kører så godt som den gør, massere af kræfter.
    I mit hoved, så ville en slidt cylinder/stempenringe gøre, at den kørte dårligere...
    Jeg er forvirret, men jeg takker indtil videre!


  • #24   17. mar 2014 tja jeg kørte rundt med 10 utætte ventiler på min cykel, og troede heller ikke der var noget som helst galt med den, men efter de blev skiftet, så lætter forhjulet fra vejen hvis den får gas, det gad den slet ikke før, når det kommer snigende gradvist så lægger man sq ikke rigtig mærke til det.

  • #26   17. mar 2014 Johan p det er en "Suzuki GS500E 1990"

    Ja det kan selvfølgelig godt være at det forholder sig sådan, den trækker bare godt smiley

    Mvh


  • #27   17. mar 2014 Kører du med 20/50 olie nu??

  • #28   17. mar 2014 Nej jeg fyldte op med 10w40 motul, for at se hvor stort forbruget var, så næste gang, som jo nok er inden ret længe, kommer der 15w50 på, hvis den lever så længe smiley

    Mvh


  • #29   17. mar 2014 Ja okay smiley ellers bare 20/50... det burde gi mindre forbrug.

    Men hold os up to date.


  • #30   17. mar 2014 Jeg skal bare prøve mig lidt frem, så skal selvfølgelig også prøve 20w50, men på et tidspunkt skal jeg prøve at have silkolene på igen, for det er efter skiftet fra silkolene til motul, at den er begyndt at opføre sig mærkeligt, og den er altdå ikke blevet kørt anderledes smiley

    Mvh


  • #31   17. mar 2014 Silkolene er også god olie smiley

Kommentér på:
Olieforbrug

Annonce