1.124 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 78 Svar

fagforening fagforening

heey venner.

jeg skal til at melde mig ind i en fagforening/a-kasse, jeg står og overvejer at melde mig ind i krifa (kristelig fagforening) jeg kan vælge mellem:
fagforening
a-kasse
fagforening/a-kasse (begge dele)

er der nogle der ved hva forskellen er, og hva der evt er bedst at melde sig ind i?

håber der er nogle der kan hjælpe lidt smiley

Ras.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fagforening
  • #1   23. feb 2009 hvad arbejder du som?
    det har også betydning....

• #2   23. feb 2009 jeg arbejder på rockwool fabrik.

• #3   23. feb 2009 Tror du skal gå ned og få en snak med den pågældende fagforening. Og få dem til at vejlede dig.

• #5   23. feb 2009 akasse er obligatorisk... synes jeg. om du vil fagforening er op til dig. men vil kun anbefale iforhold til rådgivning mv.
    men som lars skriver synes jeg også bestemt du skal ringe til dem. evt shoppe lidt rundt og høre forskellige hvad de tager og tilbyder. kig evt også på

http://www.detfagligehus.dk/

de er også billige...

• #6   23. feb 2009 lars: ja det tænkte jeg oz selv, og så lige deres tlf tider lukkede kl 22 smiley øv hehe.

men kunne være rart at høre lidt om folks meninger om de forskellige selskaber osv smiley

• #7   23. feb 2009 1) Medlemskab af fagforening = hjælp i faglige spørgsmål, advokathjælp og lign.

2) A-kasse = Du kan få penge derfra ved evt. ledighed, dog skal du være medlem et år inden evt. dagpenge.

Fagforening + A- kasse = siger sig selv.

Hvor du skal være medlem, vælger du selv, men er der en overenskomst på din arbejdsplads, ville jeg da vælge den fagforening der har overenskomsten.

Palle

• #8   23. feb 2009 hey palle:

tak for hjælpen smiley jeg ved der er mulighed for at blive medlem af en fagforening igennem min arbejdsplads, men hvilken ved jeg ikk. prøver jeg lige at finde ud af imorgen.

Tak for hjælpen drenge, i er sku guld værd smiley

• #9   23. feb 2009 nu ved jeg ikke hvad du laver, men du skal melde dig ind i den samme som dine kollegaer (altså fagforening og a-kasse)

og hvis jeg må sige det så er der altså en grund til at kristen fagforening er så billig.. det er fint nok at ville spare penge, men bare så du ved det så, i eks: metal er det dyrt og være medlem, men mange af de penge du betaler til dit kontigent går til representanter i forbundet. (det rager dig måske en kold lille fis) men de representanter er faktiskt dem der har sørget for at du som alm dansker har ret til barnets første sygedag og en uges feriefridage.. (nogen steder 6 ferie uge) og mange andre rettigheder, det er dem der har kæmpet for du har det godt idag og så er der en eller anden snot skovl der har tænkt det her vil jeg da lige tjene lidt nemme penge og opretter en lille fagforennning som kunne hedde kristelg fagforening så siger han til folk her kan i få akasse osv til det halve af hvad i skal betale andre steder og så flyver alle de folk (der ikke lige normal tænker der er nok en grund til det er så billigt derover) og dem (der tænker okay jamen hvis jeg springer på den billige vogn er der nok andre der betaler for kampen om nye rettigheder) og så lige pludselig en dag er der ikke nogen der sidder i folketinget og kæmper for eks barnets 8 sygedag eller en anden ting som vi godt kunne bruge...

så nu skal du spørge dig selv vil jeg deltage i at vi skal have nogen der betaler for en bedre tilværelse (ikke at vi ikke er godt stillet nu) eller skal jeg være en af dem der tænker det går sgu nok, det ændre ikke noget at de heller ikke får mine 400 kr ekstra om måneden..

hehe håber det gav lidt menning, og nej jeg er ikke medlem af metal men har været det og jeg er heller ikke medlem af kristilig..

er der andet sender du bare en pm;-)

• #10   23. feb 2009 Har været i SID nu 3F i rigtig mange år, da lokummet så brændte, anede de intet, og hvis det ikke havde været for min egen indsats ville jeg have været snydt for 6 månedernes løn. (firma gik konkurs) De er for dyre, og har nu skiftet...
    Per

• #11   23. feb 2009 MYM M> Der er ikke noget der er obligatorisk, da vi ikke har foreningstvang i Danmark :o)

• #12   23. feb 2009 Synes måske du vælge nogen som rent faktisk forhandler noget hjem til os arbejder og ikke bare snylter på andre... Det vil sige nogen af de "rigtige" fagforbund

• #13   23. feb 2009 Rasmus H> Jeg har selv valgt Kristelig Fagforbund fordi de er billige.
    Jeg er elektriker og har været i Dansk El-Forbund. Men blev træt af dem af primært to årsager.
    1) Dyrt medlemskab
    2) I samtlige medlemsblade blev den regering jeg havde været med til at stemme ind kritiseret.

Så da der ikke er foreningstvang i Danmark, så valgte jeg at sige fuck-fuck til de ræve-røde socialdemokrater og meldte mig ind, der hvis det p.t. var billigst.

• #14   23. feb 2009 Jeg tror det er 3f der har overenskomsten på din arbejdsplads, så selvfølgelig er det mest nærliggende at melde dig ind hos dem.

Men i dag kan man ikke presses til at melde sig ind i en bestemt fagforening, da der er frihed på det område.

Jeg er selv medlem af 3f chaufførerne og er kun medlem af forbundet. Jeg bliver aldrig berettiget til dagpenge, da jeg er i fleksjob og ikke står 100 % til rådighed på arbejdsmarkedet. For mig findes der en løsning, der er kommunalt finanseret ved evt. ledighed.

3f har i 2008 og i starten af 2009, skaffet mig 74.000 fra en arbejdsgiver og 17.000 fra en anden. Jeg har bare været lidt uheldig med mine 2 første arbejdsgivere i fleksjob :).
    Nogle arbejdsgivere tror de kan gøre som de vil, bare fordi man er i fleksjob, fuck dem.

I dag er jeg ansat hos EA-værktøj i Esbjerg, en super arbejsplads.

Hilsen
    Palle

• #15   23. feb 2009 Jeg er enige med Kennet,- vælg en rigtig fagforening, og ikke en af de der lavpris arbejdsgiver drevne parodier af en fagforening..

Men spørg din tillidsmand,- ville ikke være helt utænkeligt at der var et fagforbund der havde overenskomst med din arbejdsplads..

• #17   23. feb 2009 Mikkel> Hvis min arbejdsgiver forsøgte at gøre det surt for mig fordi jeg er i en anden fagforening, så blev der pudset advokater på med samme. Uden at blinke. Folk skal ikke trække noget ned over hovederne på andre, så længe de har ret til at vælge selv!

• #18   23. feb 2009 tusind tak drenge smiley

• #20   23. feb 2009 Mikkel> Det siger vel mere om de typer der tror de er hævet over andre, end dem der bare har valgt noget der er billigere eller følger ens politiske overbevisning.
    Jeg kan ikke se fornuften i, f.eks. for mit vedkommende, at jeg skal betale og være medlem i en fagforening, hvor jeg ikke kan stå inde for deres politik og politiske støtte. Alle fagforeninger burde være politisk neutrale.

• #21   23. feb 2009 Jan - Custom Cowboy ( Kjellerup )
    Typisk blå fanden

Sådan er det jo, når i vil snylte på os. Typisk nærige egoister.. Bare det er billigt for jer. I kan selv vælge jeres fagforening, men vi kan vælge om vi vil arbejde med sådan nogen som jer...

• #23   23. feb 2009 Kennet> Mine penge. Mit valg. At kalde mig blå fanden, ændrer intet. :o) Kan ikke hidse mig op at de ræve røde sataner råber op om os værende egoister, snylter osv.

I pity the fool! :o)

• #24   23. feb 2009 Du kunne også prøve det faglige hus..

Jeg giver mindre end Krifa for at være der med fagforening, akasse og fuldtids ulykke forsikring, så prøv da dem. Der er også kontor i Aalborg på vesterbro smiley

www.detfagligehus.dk smiley

• #25   23. feb 2009 flemming: tak smiley

• #26   23. feb 2009 Den politiske støtte kan man vælge fra.

Jeg er sådan også ligeglad med, om mine kollegaer ikke er medlem hos den fagforening der har overenskomsten. De skal så bare heller ikke ha de goder min overenskomst giver så, det er vel fair, når man ikke vil spytte i kassen til forhandlingerne, men kun vil ha goderne, men ikke gi noget til det.

En fagforening kan ALDRIG få en politisk mening der bare ligner noget borgerligt. Fagforeninger eksisterer kun, fordi der stadig i dag, er arbejdsgivere der hellere end gerne, snyder sine ansatte for egen vindings skyld.

At så mange danskere, er blevet wannabe borgerlige er en anden sag og noget kompliceret. Grunden er en go' løn, for mange føler nu at de er i toppen af poppen og stemmer efter, hvad der er godt for deres egen røv og ikke for fællesskabet som sådan.

Jeg vidste næsten at denne debat ville ende i en snak om "de ræverøde" (som er de borgerliges udtryk for en arbejder ) og om de såkaldte gule nassere.

I skriver jeres mening, jeg skriver min - vi er stadig lige gode venner af den grund .

Palle

• #27   23. feb 2009 Næ. jeg siger ikke i skal have mindre i løn, det må jeres fagforening jo forhandle hjem til jer....... meen hov det gør de jo ikke.. de snylter på de "rigtige" fagforeninger, ergo derfor kan de være så meget billigere, ergo jeg skal betale for at du kan spare penge... flot

Og ja, mikkel du har ret med hensyn til at der ikke er så meget at kæmper for længere. Hvem kan vi takke for det... Ikke Asa,Det Faglige Hus eller hvad de hedder.

Loven bliver jo ikke altid holdt. derfor fagforening. Men vent og se, nu når der bliver mange flere arbejdsløs, mon ikke der bliver mere brug for dem igen...

• #28   23. feb 2009 Nogen bruger deres ret til frit at vælge fagforening,- jeg vælger min ret til selv at bestemme hvem jeg vil arbejde sammen med..
    Mikkel H > I tilfælde af en strejke på en arbejdsplads, hvor organiserede kæmper sig til højere løn via en bedre overenskomst og som måske koster dagbøder.. Hvis der på denne arbejdsplads er kristelige , som ikke har strejkeret, mener du så at de skal nyde godt af den lønforhøjelse som deres kollegaer, har kæmpet igennem? Gu skal de da ej..

• #29   23. feb 2009 Palle> Ja det kan godt ske at man kan vælge partistøtten fra. Men jeg kan ikke vælge at få et medlemsblad uden kritik af den borgerlige regering. Så ville jeg jo bare få en flyer med navn og adresse på fagforeningen :o)

(Jeg vil godt være venner med dig Palle. Og jeg respekterer din ret til at tage fejl :o)

• #30   23. feb 2009 er også ret sikker på at det er 3f der har overenskomsten for rockwool!!
    kan kun sige at de rådgivere/vejledere der sidder og styrer 3f kolding er nogle inkompotente fjolser! der har hænderne så langt oppe i røven på hinanden!!! ville aldrig melde mig ind i 3f efter de sager de har kørt som jeg har kendskab til!!! man skulle tro de var firma købte og ikke folket´s. er selv dansk metaller og har aldrig haft en klage over dem!! og ved de står der når der skal bruges hjælp!!
    vil bestemt råde dig til og tage en snak med jeres fælles tillidsmand. og et most er og indbetale til a-kassen!! det er vigtigt, for hvis du ikke er kan få dagpenge, er der kun bistand og hente!! og mener faktisk bistand skal betales tilbage!! er ikke sikker for kender jeg ikke lige så meget til, men det mener jeg

• #31   23. feb 2009 hehe... de røde er sure fordi de betaler mere end os andre.... hihi... :o)

• #33   23. feb 2009 hehe, og Jan er sur fordi et medlemsblad ikke vil slikke Venstre i røven ligesom ham selv.. hihi,,

• #34   23. feb 2009 jan custom, det er jo ikke arbejdsgiveren der gør livet surt for medarbejdere der er "selvstændige" nok til selv at vælge.. de er nærmest glade for at der er splid på arbejdspladsen så kan de jo køre lønforhandlinger og presse parterne ud mod hinnanden..

men at du er blå lyserød eller hvad folk siger betyder ikke ret meget i længden, smil du bare over du sparer lidt kroner hver måned, så skal vi andre nok smile over at betale for du også har det godt.. man kunne jo så håbe at på et tidspunkt kom en eller anden dejlig lille ting ( privat sygesikring) eller andet som i så kunne betale for engang, som vi andre kunne få lidt gavn af at vi har betalt.

men jeg bliver alligevel nød til at spørge dig: når man tænker på alle de gamle ræve der engang kæmpede for at vi fik (eks) barnets første sygedag eller en uges ferie fridage, syntes du ikke det er okay at vi betaler 12 kr i kvartalet for at de her gamle gutter de får lov til at mødes til bingo aften eller at de får hjælp når deres koner går bort. jeg syntes et eller andet sted at vi skylder dem en stor tak og vi er dårlige nok til at tage os af de ældre i vores samfund i for vejen, men kan du virkelig ikke unde andre den smule glæde?

det er ikke fordi jeg skal konvetere dig, men syntes der er lidt mere og tænke over end blot at sige det er mine penge. hvad nu hvis de rigtige fagforeninger havde sagt det om en barnets første sygedag eller feriefri ugen, så var du nok alligevel ikke helt så nærig var du det?

• #35   23. feb 2009 og må jeg lige sige endelig let godt emne vi fik op her, der er delte menninger og noget at skrive om istedet for endnu en tråd der hedder "min første mc" haha

• #36   23. feb 2009 Michael> Nej jeg er glad. Jeg betaler jo ikke til bladet mere, og betaler mindre om måneden. :o)

Kent> Betyder det at i nu indbetaler i frygt for at der engang kommer privat sygesikring??? Fjollet :o)
    Selvfølgelig kan jeg unde de gamle ræve lidt ekstra til bingo eller ifm. ægtefællens død. Men kontigenten kan sagtens gøres billigere og politisk neutrale.
    Billigere ved at lde være med at bruge penge til partistøtte, sommerlejr for lærlinge, "journalist-tid" for at rakke regeringen ned som flertallet har stemt ind, osv.

• #37   23. feb 2009 hørt kent! hørt! men problemet består osse bare i der er for mange dårlige fagforenings folk nu til dags. også i de store forbund desvære!
    uden dansk metal hk sid gad jeg godt se hvordan et lønsystem så ud i dk.
    mikkel h. husk lige på at mange steder vil man ikke acceptere forskelligt løn fordeling!! da for det skaber for store konflikter!

lige løn lige arbejde. eller hva???

• #38   23. feb 2009 ja, jeg er helt enig dennis, tror der er mange pampere i de forskellige fagforeninger.. det kan selvfølgelig være det er derfor at bla: kristelig ikke vil represnteres inde ved forbundet haha

• #39   23. feb 2009 Jan custom. Det er jo vores ret at kunne kritisere regeringen o a. jeg synes nu ikke det er SÅ galt igen i mit medlemsblad, men måske har de trykt eet specielt eksemplar til dig, bare for at genere dig smiley

Selvfølgelig er vi stadig venner smiley
    ....................................................

Jeg har intet at klage over på min afdeling i 3f Esbjerg. "Mine" folk sidder på 1.sal og er henholdsvis falckredder, exportchauffør med mange års erfaring og den sidste har stor efaring fra havnen i Esbjerg, så helt inkompetente er de ikke på min afdeling. Der er valg engang i mellem og der har man stemmeret, brug den i stedet for at sidde og brooke sig bagefter.
    -----------------------------

Men jeg stopper her, vil ikke ødelægge topic, som jo "kun" var en forspørgsel om en x fagforening smiley

Palle

• #40   23. feb 2009 Palle> tror du det er derfor der stod "Special Edition for Jan" under overskriften på Dansk El-Forbunds medlemsblad? :o)

• #41   23. feb 2009 nej ikke af frygt, det er ikke noget konkret jeg taler om, jeg syntes vi har det godt i dagens danmark men på et tidspunkt skal vi jo have noget mere (betragt det hele som en stor lønforhandling) en gang imellem skal der noget mere i posen og dem der skal forhandle det hjem (ja, de før omtalte pampere) dem der sidder og slikker de flertals stemte politikere i røven så de kan få et ben i form af en ekstra fri dag.

det er det jeg taler om, de her røv slikkere det er deres løn vores kontigent også går til og opsparing til hvis løn forhandlingerne bryder sammen.. problemet med de billige fagforeninger er at: hvis der ikke er nogen til at slikke poliktikkerne i røven får vi aldrig mere. hvis der ikke sidder nogen gamle pampere og lytter til de kedelige taler dag ud og dag ind, så hører vi aldrig om hvis der er noget "dårligt oksekød i pizzaen"

det er det jeg taler om, det er mig fint hvis vi sparer på papiret og ikke sender medlems blade ud og ja, der er ingen grundt til at sætte lille brian på sommerlejr så man kan fylde ham med propagande om rød front for hvis han ikke gider og høre det glemmer han det alligevel og så er det og smide penge ud af vinduet...

håber det var klart nok svar smiley

• #42   23. feb 2009 Hehe, ja tror jeg, men hov det er forfordeling af et medlem og det duer ikke, alle skal være lige smiley

• #43   23. feb 2009 nu vi er igang med regeringen, så syntes jeg godt nok det er en skam at der er mange der prøver på at gøre fogh til synde buk, det er som om han skal hænges ud lige som (retfærdigt) man har gjort i usa med busken...

uanset hvem der havde siddet ved magetn her hjemme da usa kaldte havde de truffet det samme valg. det er sådan tingene de er. fogh har truffet nogen valg som allerede langt hen af vejen har været truffet for ham.. jeg syntes sgu han har balanceret godt mellem linierne og specielt når man tænker på at nogen af de valg aldrig har været så ekstreme ´for andre i dagens danmark

• #44   23. feb 2009 JEG ELSKER JER ALLE SAMMEN! :o)

(stem borgerligt...)

• #45   23. feb 2009 Vi har nogle internationale forpligelser som vi SKAL opfylde. Det kan, hverken en borgerlig eller socialdemokratisk regering lave om på. Det er igen den med fællesskabet, man må ta hele pakken og ikke kun det sjove.

• #46   23. feb 2009 ha ha skal vi snakke skyld og ikke skyld i krise så kan man jo starte med bankerne!!!! ja bush var ikke til meget gavn for noget!! og alligevel kunne man genvælge ham!!! flot

• #47   24. feb 2009 Rød front-grøn Cecil

Peace love and fucking harmony til alle.

Kom nu 1. marts smiley

• #48   24. feb 2009 så skal vi skåle palle

• #49   24. feb 2009 Hehe ja da, skål !

Men fedt nok at man kan snakke om tingene på en forholdsvis sober måde. Alle har jo ret til at ha deres mening og fred med det.

• #50   24. feb 2009 det faglige hus også selvom krisen kradser!! det siger de selv i tv.. lol lol
    nej folk tænker på sig selv og så sig selv igen!! det forstår man jo egentligt godt

• #51   24. feb 2009 dennis N

Ja, men på en eller anden måde er det jo også bare lidt sørgeligt.

• #52   24. feb 2009 Dennis> Ja der er nogle der tænker på sig selv. Mig deriblandt. Den eneste person der bekymrer sig 120% om dig, er dig selv. Jeg tror at en indbygger i Gudhjem er pænt ligeglad med mig... :o)

• #53   24. feb 2009 Så har du sgu da egentligt et sørgeligt liv, ellers må du være pænt træls at være omkring smiley

• #54   24. feb 2009 Det er sgu da sørgeligt at læse, hvilken opførsel og tiltale et fagforeningsvalg kan føre til.

Der er frit fagforeningsvalg, og alle der ønsker det, kan gøre brug at dette. Jeg har selv lige skiftet til Det Faglige Hus, og kan allerede nu mærke hvordan min tillidsmand ser skævt til mig.

Det er pinligt at se, hvordan voksne mennesker kan krybe ned på et plan, der hører en børnehave til.

Samtidig ser man de røde svine os andre til, der blot gør brug af det FRIE fagforeningsvalg..

Jeg ryster på hovedet og bruger glædeligt selv de 400 kr. ekstra om måneden istedet for at betale dem til en fagforening, der leverer pengene videre til et politisk parti, jeg ikke ønsker at støtte.

• #55   24. feb 2009 ja, det var et flot indlæg du kom med der, det siger jo bare mere om dig selv. du har jo virkelig forstået hvad det hele handler om..

men du bliver måske klogere med alderen. smiley

• #56   24. feb 2009 hvis in tillids mand kigger efter dig med lange øjne og virksomheden lige som så mange andre er lidt presset over finanskrisen, tror du så selv på: at når chefen fortæller tilliidsmanden der skal afskedies folk at tillidsmanden han har glemt at du "valgte selvstændigt" som de kalder det i radioen.. for jeg tror ikke det bliver hma den nye medarbejder han tænker over først så.. men de 400 kr ekstra om måneden skal helt sikkert nok blive til en formue specielt når a kassen betaler dig din løn lige pludseligt:-)

det handler ikke om at selv vælge, det handler om soldaritet og sammenhold.. heller ikke om frivillig tvang, men så skulle du tage og tale med din tillidsmand om at alle dine kollegaer skulle blive medlem af din fagforening.. for det kunne jo være de syntes det var super at spare 400 kr om måenden. men det er jo igen det med at veje pris og produkt op imod hinnanden.. tag og undersøg hvad du får for de 400 kr i din gamle fagforening

• #57   24. feb 2009 Kent - Der hvor jeg er ansat har tillidsmanen intet med fyringer at gøre - Det kan jeg garantere dig for!..

Jeg er godt nok tilfreds med at jeg har meldt mig ud af 3F. Det virker som om, at hvis man ikke betaler til deres klub, er man ikke værd at snakke med. Så længe de har den holdning gider jeg ikke engang bruge tid eller penge på det.

• #58   24. feb 2009 Kent T !
    Det må være op til folk selv hvilken fagforining de vil stå i. Jeg er selv mellem af Dansk Metal, og har selv overvejet at skifte til en billiger fagforining.
    Sidst jeg var ledig, kunne der hæves dagpenge hver fjortensdag, det er nu blevet lavt om til hver 4-5 uge. Synes ikke ligefrem det er til mellemerns fordel, og jeg har ikke fået en stemmeseld tilsendt.
    De store fagforbund er selv skyld i ,at folk flygter fra dem, man høre jo indimellem om pampere der sidder og rager til sig for mellemernes regning.

• #59   24. feb 2009 nej, det har han vel ikke... han er der bare og ser surt efter dig, fordi du har gjort noget rigtigt klogt, har du overhovedet læst din overenskomst, det står i langt de fleste at tillidsmanden skal varsles om fyringer inden medarbejderne, men ikke lige der hvor du arbejder.. det kan godt være du mener det ikke er din tillidsmand der fyrer folk men jeg tror du skal tale med ham om, om han har noget og sige til fyrring af folk..

men jeg arbejder der jo ikke, men jeg er sikker på at du nok har noget nær den samme overenskomst som os andre.

• #60   24. feb 2009 Kent - At han skal varsles om det, er jo heller ikke helt det samme, som at han har noget at skulle have sagt..

Endvidere er jeg ikke den enste der ikke er medlem af 3F derude, så det går nok.

• #61   24. feb 2009 michael j der er ingen der siger du ikke må skifte fagforening jeg syntes du skal læse indlægget igennem igen (fra starten af) det eneste der er blevet sagt er at de pampere der findes i de fleste store fagforeninger er dem der har skaffet os goder som vi ikke havde fået hvis alle ville spare 400 kr om måneden..

personligt syntes jeg det er fint at spare 400 kr om måneden, men man skal huske og se hvilke penge man sparer hvor.. for at give et andet eksempel kunne du jo lade være med at have indbo forsikring på din bolig og bare håbe på der ikke sker noget..

der er et gammelt ordsprog der hedder hvis man ikke yder noget vinder man ikke noget.. og hvis alle vil spare 400 (som de kan ved at skifte fagforening) så kan man heler ikke klage over ikke at få goder som barnets første sygedag og en ekstra feriefridag.. for det er det dine 400 kr går til..

og en anden ting er at din a kasse ikke er det samme som din fagforening..

• #62   24. feb 2009 Kent - Jeg sparer 4500,- kr om året ved at skifte... Det giver mig råd til at holde en ekstra uge fri om året...

Så ved at skifte har JEG SELV skaffet mig en 7. ferieuge - Stik den smiley

• #63   24. feb 2009 Havde lige siddet og skrevet rigtig mange linier omkring vores lille diskussion og mudder kastning. Men besluttede mig til sidst for at slette det hele.
    Jeg gider ikke at spilde min tid på at mundhugges over ting som jeg alligevel aldrig nogensinde vil ændre mening om.
    Jeg respekterer fuldt ud, at nogle syntes at man skal være i den fagforening som ens job har overenskomst med. Til gengæld vil jeg også bede om respekt over for mit frie fagforeningsvalg.

Til sidst vil jeg lige sende jer dette kendte billede, som jeg er sikker på også kan bruges i virkeligheden, hvis samme emne kom til debattering: http://www.clint.ca/argue/argue.jpg

Ha' en dejlig dag :o)

• #64   24. feb 2009 nej det er ikke det samme, men lur mig om der ikke er en dialog når han bliver hevet til side... for han er der ikke bare for at være efter dig.

og chris det er svært at vide meget om din arbejdsplads.. nu nævnte du jo heller ikke der var andre der havde en anden fagforening end dig.. det er svært og sidde og føre en dialog med en der hele tiden skifter retning på diskutionen du starter med at skrive at han kigger surt efter dig for du havde truffet et valg om at skifte fagforening så hold dig til det, det var det vi talte om ikke at nogle andre af dine kollegaer havde gjort det samme..

du skylder mig ingen forklaring på dit valg. jeg har bare sagt at du måske skulle have undersøgt lidt bedre hvad du havde opgivet for 400 kr. om måneden..

så må man bare håbe på du ikke bliver fyret, lige som man kan håbe på at bilen ikke bryder sammen hvis man købte en totempo abonoment eller helt lod være med at købe et smiley

• #65   24. feb 2009 Jeg hopper lige bagpå Jan og tonser med ud... Hav en god dag, og glæd Jer til sommeren - Den er lige om hjørnet gutter..

Jeg vil istedet bruge tiden på at polere kværnen endnu engang smiley

• #66   24. feb 2009 og lige der beviser du selv min pointe, de 4500 kr du sparer om året og kan holde fri for. det er de 4500 kr vi andre betaler om året for vi alle sammen kan få det bedre for men at du er egoist og tænker på dig selv kan jeg ikke gøre så meget ved.. at det så er sådan i dk. at hvis en fagforening forhandler noget hjem får de andre det automatisk. men prøvog tænk på hvad det kunne blive til hvis alle betalte de 4500 kr ekstra om året, stik den og kig på hvad vi taler om.. det er ikke dig men fællesskab.

• #67   24. feb 2009 Kent - Jeg fik et brev fra 3f hvorpå der stod hvilke fordele jeg fraskrev mig.. Og ikke noget jeg nogensinde har gjort brug af.. Endvidere fortæller du jo selv, at fagforening og A-kasse ikke er det samme. Så mine dagpenge skal jeg nok få...

Jeg håber det var svar nok, for nu er jeg den der er skredet ......

• #68   24. feb 2009 Jeg smutter lige ud og brækker mig over Kent t's indslag. sidder du på 3F kontoret eller er du bare skabs rød ?

• #69   24. feb 2009 som sagt skylder du mig ikke nogen forklaringer på din beslutning, så dermed venter jeg ikke noget svar..
    og jeg vil gerne tro på det ikke er noget du har gjort brug af. men det er det indirekte for du har vel holdt en feriefridag eller måske holdt en sygedag engang. sådan nogen ting dine penge gik til dengang farfar eller far var dreng smiley

men nok om det, god tur ud og polere din mc.

• #70   24. feb 2009 det var dog en konstruktiv bemærkning det der.. nej jeg er ikke skabs rød, jeg er heller ikke ved 3f. jeg er så heldig jeg er blevet medlem af 3f og syntes det er noget nær den dårligste fagforening jeg nogen side har været i, men de forhandler min overenskomst. og jeg ved hvor mine penge ender henne. så jeg er slutter op om at vi står samlet for at få flere rettigheder og bedre vilkår. (ikke at vi ikke har det godt)

• #71   24. feb 2009 Imens du sidder Ved lejerbålet i fællesskabet og synger fællessang, så spørg hvad din Fagforening feks. gør for at Udenlandske håndværkere ikke kan underbyde dit arbejde, og derfor skaber større arbejdsløshed bland danskerne.
    Hele den salgstale er en kliche , der ikke rigtigt passer ind i hvordan tingene forgår i 2009.

• #72   24. feb 2009 jeg ved ikke lige hvad du snakker om nu men i det mindste forsøger de da at få udenlandsk arbejde ind på en overenskomst.. det er jo ikke politiet. det er da ikke deres skyld at regler ikke er til at ændre for det skal jo gøres igennem de pampere som der er færre og færre der gider betale for vi har så det her er en helt anden diskution.

• #73   24. feb 2009 så syntes lidt du skriver lidt imod dig selv, det er mig bekendt fagforeningen der har fået lavet regler om at for at arbejde i dk skal du være med på en overenskomst. er det ikke det? og så er det arbejdstilsynet der er til for kontrollere der ikke er (burde være) udenlandsk arbejdskraft ulovligt på arbejdspladserne?

• #74   24. feb 2009 Jeg snakker ikke om ulovligt arbejde, Der var en artikel om det i Metro ekspressen for et par uger siden , men ved ikke om det findes på nettet også.
    Men nok om det, jeg ville bare give mit besyv med så at stakkel Kris ikke skulle falde helt for den udvandede salgstale.
    Står i Det faglige hus siden et par år og de er fuldt ud på højde med 3F pånær de er meget billigere og ikke politiske. så ved man i det mindste hvem man ikke støtter.

• #75   24. feb 2009 Udenlandske hændværkere kan hyres for en mindre løn end en gennemsnits dansk løn.

Det er grunden til at der vindes licitationer med udenlandsk arbejdskraft. Skal jeg vælge mellem en billig, men for øvrigt dygtig, udenlandsk håndværker (der lovligt opholder sig i dk) og en lige så dygtig, dansk hændværker, hvem tror du så jeg vælger?
    Det er det man kalder et valg, lige som dem der vælger en billigere løsning i en alternativ fagforening.

Der er fri bevægelse vedr. arbejde i EU

• #76   24. feb 2009 Meld dig ind i den fagforening du synes er bedst - om det så er baseret på pris eller rådgivning må du selv vurdere.

Der er frit valg af fagforening og sådan bør det være - uanset hvad dine kolleger mener

• #77   24. feb 2009 Jeg vil lige meddele at jeg ikke har været medlem af en fagforening siden en gang i 90'erne (hvor Metal ikke kunne finde ud af at inddrive 6 måneders skyldig lærlingeløn og bare sendte et brev om at de opgav sagen).
    Nu er der nok mange af jer der synes jeg er lidt af et svin fordi jeg i årevis ikke har betalt til smørrebrødspuljen i kammeraterklubben. Og se, jeg har sparet så mange gryn, at jeg fik råd til at køre R1... synes bare den skulle nævnes ;>) hehe

Og til sidst vil jeg nævne, at jeg er ligeglad med børn, småbørnsforældre, gamle, svage, trætte, dovne, syge, venstrehåndede, dumme, kloge osv. osv. og hvis I har lyst til at kæmpe for at give mig en lønforhøjelse så skal I da have lov til det, så længe I ikke forhindrer mig i at passe mit arbejde smiley

• #78   24. feb 2009 3 F er lige til at lukke op og sk... i..

• #79   24. feb 2009 Chefen T

Alle har sgu da råd til at købe en R1 med de priser de kører med smiley

• #80   24. feb 2009 Lasse F
    Korrekt !

• #81   24. feb 2009 S.. sorry

• #82   25. feb 2009 Kennet (Holstebronx) P: AARGH, så kom dagen hvor provokatøren mødte sin ligemand smiley

• #83   25. feb 2009 busa lover, jeg har kigget lidt efter din annoce du omtalte tidligere, jeg tror du har talt om LO. eller DI.

det er dem der har lavet reglerne for at man må tage udenlandsk arbejdskraft i dk og selvfølgelig har repræsentanter fra fagforeningerne været med, men de har varetaget dine interresser smiley

Kommentér på:
fagforening

Annonce