1.124 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
78 Svar
fagforening fagforening
heey venner.
jeg skal til at melde mig ind i en fagforening/a-kasse, jeg står og overvejer at melde mig ind i krifa (kristelig fagforening) jeg kan vælge mellem:
fagforening
a-kasse
fagforening/a-kasse (begge dele)
er der nogle der ved hva forskellen er, og hva der evt er bedst at melde sig ind i?
håber der er nogle der kan hjælpe lidt
Ras.
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.683
det har også betydning....
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.547
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 300
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.683
men som lars skriver synes jeg også bestemt du skal ringe til dem. evt shoppe lidt rundt og høre forskellige hvad de tager og tilbyder. kig evt også på
http://www.detfagligehus.dk/
de er også billige...
mar 2008
men kunne være rart at høre lidt om folks meninger om de forskellige selskaber osv
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 863
2) A-kasse = Du kan få penge derfra ved evt. ledighed, dog skal du være medlem et år inden evt. dagpenge.
Fagforening + A- kasse = siger sig selv.
Hvor du skal være medlem, vælger du selv, men er der en overenskomst på din arbejdsplads, ville jeg da vælge den fagforening der har overenskomsten.
Palle
mar 2008
tak for hjælpen
Tak for hjælpen drenge, i er sku guld værd
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 680
og hvis jeg må sige det så er der altså en grund til at kristen fagforening er så billig.. det er fint nok at ville spare penge, men bare så du ved det så, i eks: metal er det dyrt og være medlem, men mange af de penge du betaler til dit kontigent går til representanter i forbundet. (det rager dig måske en kold lille fis) men de representanter er faktiskt dem der har sørget for at du som alm dansker har ret til barnets første sygedag og en uges feriefridage.. (nogen steder 6 ferie uge) og mange andre rettigheder, det er dem der har kæmpet for du har det godt idag og så er der en eller anden snot skovl der har tænkt det her vil jeg da lige tjene lidt nemme penge og opretter en lille fagforennning som kunne hedde kristelg fagforening så siger han til folk her kan i få akasse osv til det halve af hvad i skal betale andre steder og så flyver alle de folk (der ikke lige normal tænker der er nok en grund til det er så billigt derover) og dem (der tænker okay jamen hvis jeg springer på den billige vogn er der nok andre der betaler for kampen om nye rettigheder) og så lige pludselig en dag er der ikke nogen der sidder i folketinget og kæmper for eks barnets 8 sygedag eller en anden ting som vi godt kunne bruge...
så nu skal du spørge dig selv vil jeg deltage i at vi skal have nogen der betaler for en bedre tilværelse (ikke at vi ikke er godt stillet nu) eller skal jeg være en af dem der tænker det går sgu nok, det ændre ikke noget at de heller ikke får mine 400 kr ekstra om måneden..
hehe håber det gav lidt menning, og nej jeg er ikke medlem af metal men har været det og jeg er heller ikke medlem af kristilig..
er der andet sender du bare en pm;-)
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Per
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 348
apr 2005
Jeg er elektriker og har været i Dansk El-Forbund. Men blev træt af dem af primært to årsager.
1) Dyrt medlemskab
2) I samtlige medlemsblade blev den regering jeg havde været med til at stemme ind kritiseret.
Så da der ikke er foreningstvang i Danmark, så valgte jeg at sige fuck-fuck til de ræve-røde socialdemokrater og meldte mig ind, der hvis det p.t. var billigst.
maj 2007
Men i dag kan man ikke presses til at melde sig ind i en bestemt fagforening, da der er frihed på det område.
Jeg er selv medlem af 3f chaufførerne og er kun medlem af forbundet. Jeg bliver aldrig berettiget til dagpenge, da jeg er i fleksjob og ikke står 100 % til rådighed på arbejdsmarkedet. For mig findes der en løsning, der er kommunalt finanseret ved evt. ledighed.
3f har i 2008 og i starten af 2009, skaffet mig 74.000 fra en arbejdsgiver og 17.000 fra en anden. Jeg har bare været lidt uheldig med mine 2 første arbejdsgivere i fleksjob :).
Nogle arbejdsgivere tror de kan gøre som de vil, bare fordi man er i fleksjob, fuck dem.
I dag er jeg ansat hos EA-værktøj i Esbjerg, en super arbejsplads.
Hilsen
Palle
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
Men spørg din tillidsmand,- ville ikke være helt utænkeligt at der var et fagforbund der havde overenskomst med din arbejdsplads..
apr 2005
mar 2008
apr 2005
Jeg kan ikke se fornuften i, f.eks. for mit vedkommende, at jeg skal betale og være medlem i en fagforening, hvor jeg ikke kan stå inde for deres politik og politiske støtte. Alle fagforeninger burde være politisk neutrale.
apr 2006
Typisk blå fanden
Sådan er det jo, når i vil snylte på os. Typisk nærige egoister.. Bare det er billigt for jer. I kan selv vælge jeres fagforening, men vi kan vælge om vi vil arbejde med sådan nogen som jer...
apr 2005
I pity the fool! :o)
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 94 Svar: 424
Jeg giver mindre end Krifa for at være der med fagforening, akasse og fuldtids ulykke forsikring, så prøv da dem. Der er også kontor i Aalborg på vesterbro
www.detfagligehus.dk
mar 2008
maj 2007
Jeg er sådan også ligeglad med, om mine kollegaer ikke er medlem hos den fagforening der har overenskomsten. De skal så bare heller ikke ha de goder min overenskomst giver så, det er vel fair, når man ikke vil spytte i kassen til forhandlingerne, men kun vil ha goderne, men ikke gi noget til det.
En fagforening kan ALDRIG få en politisk mening der bare ligner noget borgerligt. Fagforeninger eksisterer kun, fordi der stadig i dag, er arbejdsgivere der hellere end gerne, snyder sine ansatte for egen vindings skyld.
At så mange danskere, er blevet wannabe borgerlige er en anden sag og noget kompliceret. Grunden er en go' løn, for mange føler nu at de er i toppen af poppen og stemmer efter, hvad der er godt for deres egen røv og ikke for fællesskabet som sådan.
Jeg vidste næsten at denne debat ville ende i en snak om "de ræverøde" (som er de borgerliges udtryk for en arbejder ) og om de såkaldte gule nassere.
I skriver jeres mening, jeg skriver min - vi er stadig lige gode venner af den grund .
Palle
apr 2006
Og ja, mikkel du har ret med hensyn til at der ikke er så meget at kæmper for længere. Hvem kan vi takke for det... Ikke Asa,Det Faglige Hus eller hvad de hedder.
Loven bliver jo ikke altid holdt. derfor fagforening. Men vent og se, nu når der bliver mange flere arbejdsløs, mon ikke der bliver mere brug for dem igen...
dec 2004
Mikkel H > I tilfælde af en strejke på en arbejdsplads, hvor organiserede kæmper sig til højere løn via en bedre overenskomst og som måske koster dagbøder.. Hvis der på denne arbejdsplads er kristelige , som ikke har strejkeret, mener du så at de skal nyde godt af den lønforhøjelse som deres kollegaer, har kæmpet igennem? Gu skal de da ej..
apr 2005
(Jeg vil godt være venner med dig Palle. Og jeg respekterer din ret til at tage fejl :o)
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 185
kan kun sige at de rådgivere/vejledere der sidder og styrer 3f kolding er nogle inkompotente fjolser! der har hænderne så langt oppe i røven på hinanden!!! ville aldrig melde mig ind i 3f efter de sager de har kørt som jeg har kendskab til!!! man skulle tro de var firma købte og ikke folket´s. er selv dansk metaller og har aldrig haft en klage over dem!! og ved de står der når der skal bruges hjælp!!
vil bestemt råde dig til og tage en snak med jeres fælles tillidsmand. og et most er og indbetale til a-kassen!! det er vigtigt, for hvis du ikke er kan få dagpenge, er der kun bistand og hente!! og mener faktisk bistand skal betales tilbage!! er ikke sikker for kender jeg ikke lige så meget til, men det mener jeg
apr 2005
dec 2004
apr 2008
men at du er blå lyserød eller hvad folk siger betyder ikke ret meget i længden, smil du bare over du sparer lidt kroner hver måned, så skal vi andre nok smile over at betale for du også har det godt.. man kunne jo så håbe at på et tidspunkt kom en eller anden dejlig lille ting ( privat sygesikring) eller andet som i så kunne betale for engang, som vi andre kunne få lidt gavn af at vi har betalt.
men jeg bliver alligevel nød til at spørge dig: når man tænker på alle de gamle ræve der engang kæmpede for at vi fik (eks) barnets første sygedag eller en uges ferie fridage, syntes du ikke det er okay at vi betaler 12 kr i kvartalet for at de her gamle gutter de får lov til at mødes til bingo aften eller at de får hjælp når deres koner går bort. jeg syntes et eller andet sted at vi skylder dem en stor tak og vi er dårlige nok til at tage os af de ældre i vores samfund i for vejen, men kan du virkelig ikke unde andre den smule glæde?
det er ikke fordi jeg skal konvetere dig, men syntes der er lidt mere og tænke over end blot at sige det er mine penge. hvad nu hvis de rigtige fagforeninger havde sagt det om en barnets første sygedag eller feriefri ugen, så var du nok alligevel ikke helt så nærig var du det?
apr 2008
apr 2005
Kent> Betyder det at i nu indbetaler i frygt for at der engang kommer privat sygesikring??? Fjollet :o)
Selvfølgelig kan jeg unde de gamle ræve lidt ekstra til bingo eller ifm. ægtefællens død. Men kontigenten kan sagtens gøres billigere og politisk neutrale.
Billigere ved at lde være med at bruge penge til partistøtte, sommerlejr for lærlinge, "journalist-tid" for at rakke regeringen ned som flertallet har stemt ind, osv.
jan 2009
uden dansk metal hk sid gad jeg godt se hvordan et lønsystem så ud i dk.
mikkel h. husk lige på at mange steder vil man ikke acceptere forskelligt løn fordeling!! da for det skaber for store konflikter!
lige løn lige arbejde. eller hva???
apr 2008
maj 2007
Selvfølgelig er vi stadig venner
....................................................
Jeg har intet at klage over på min afdeling i 3f Esbjerg. "Mine" folk sidder på 1.sal og er henholdsvis falckredder, exportchauffør med mange års erfaring og den sidste har stor efaring fra havnen i Esbjerg, så helt inkompetente er de ikke på min afdeling. Der er valg engang i mellem og der har man stemmeret, brug den i stedet for at sidde og brooke sig bagefter.
-----------------------------
Men jeg stopper her, vil ikke ødelægge topic, som jo "kun" var en forspørgsel om en x fagforening
Palle
apr 2005
apr 2008
det er det jeg taler om, de her røv slikkere det er deres løn vores kontigent også går til og opsparing til hvis løn forhandlingerne bryder sammen.. problemet med de billige fagforeninger er at: hvis der ikke er nogen til at slikke poliktikkerne i røven får vi aldrig mere. hvis der ikke sidder nogen gamle pampere og lytter til de kedelige taler dag ud og dag ind, så hører vi aldrig om hvis der er noget "dårligt oksekød i pizzaen"
det er det jeg taler om, det er mig fint hvis vi sparer på papiret og ikke sender medlems blade ud og ja, der er ingen grundt til at sætte lille brian på sommerlejr så man kan fylde ham med propagande om rød front for hvis han ikke gider og høre det glemmer han det alligevel og så er det og smide penge ud af vinduet...
håber det var klart nok svar
maj 2007
apr 2008
uanset hvem der havde siddet ved magetn her hjemme da usa kaldte havde de truffet det samme valg. det er sådan tingene de er. fogh har truffet nogen valg som allerede langt hen af vejen har været truffet for ham.. jeg syntes sgu han har balanceret godt mellem linierne og specielt når man tænker på at nogen af de valg aldrig har været så ekstreme ´for andre i dagens danmark
apr 2005
(stem borgerligt...)
maj 2007
jan 2009
maj 2007
Peace love and fucking harmony til alle.
Kom nu 1. marts
jan 2009
maj 2007
Men fedt nok at man kan snakke om tingene på en forholdsvis sober måde. Alle har jo ret til at ha deres mening og fred med det.
jan 2009
nej folk tænker på sig selv og så sig selv igen!! det forstår man jo egentligt godt
apr 2006
Ja, men på en eller anden måde er det jo også bare lidt sørgeligt.
apr 2005
apr 2006
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 48 Svar: 325
Der er frit fagforeningsvalg, og alle der ønsker det, kan gøre brug at dette. Jeg har selv lige skiftet til Det Faglige Hus, og kan allerede nu mærke hvordan min tillidsmand ser skævt til mig.
Det er pinligt at se, hvordan voksne mennesker kan krybe ned på et plan, der hører en børnehave til.
Samtidig ser man de røde svine os andre til, der blot gør brug af det FRIE fagforeningsvalg..
Jeg ryster på hovedet og bruger glædeligt selv de 400 kr. ekstra om måneden istedet for at betale dem til en fagforening, der leverer pengene videre til et politisk parti, jeg ikke ønsker at støtte.
apr 2008
men du bliver måske klogere med alderen.
apr 2008
det handler ikke om at selv vælge, det handler om soldaritet og sammenhold.. heller ikke om frivillig tvang, men så skulle du tage og tale med din tillidsmand om at alle dine kollegaer skulle blive medlem af din fagforening.. for det kunne jo være de syntes det var super at spare 400 kr om måenden. men det er jo igen det med at veje pris og produkt op imod hinnanden.. tag og undersøg hvad du får for de 400 kr i din gamle fagforening
aug 2007
Jeg er godt nok tilfreds med at jeg har meldt mig ud af 3F. Det virker som om, at hvis man ikke betaler til deres klub, er man ikke værd at snakke med. Så længe de har den holdning gider jeg ikke engang bruge tid eller penge på det.
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 276
Det må være op til folk selv hvilken fagforining de vil stå i. Jeg er selv mellem af Dansk Metal, og har selv overvejet at skifte til en billiger fagforining.
Sidst jeg var ledig, kunne der hæves dagpenge hver fjortensdag, det er nu blevet lavt om til hver 4-5 uge. Synes ikke ligefrem det er til mellemerns fordel, og jeg har ikke fået en stemmeseld tilsendt.
De store fagforbund er selv skyld i ,at folk flygter fra dem, man høre jo indimellem om pampere der sidder og rager til sig for mellemernes regning.
apr 2008
men jeg arbejder der jo ikke, men jeg er sikker på at du nok har noget nær den samme overenskomst som os andre.
aug 2007
Endvidere er jeg ikke den enste der ikke er medlem af 3F derude, så det går nok.
apr 2008
personligt syntes jeg det er fint at spare 400 kr om måneden, men man skal huske og se hvilke penge man sparer hvor.. for at give et andet eksempel kunne du jo lade være med at have indbo forsikring på din bolig og bare håbe på der ikke sker noget..
der er et gammelt ordsprog der hedder hvis man ikke yder noget vinder man ikke noget.. og hvis alle vil spare 400 (som de kan ved at skifte fagforening) så kan man heler ikke klage over ikke at få goder som barnets første sygedag og en ekstra feriefridag.. for det er det dine 400 kr går til..
og en anden ting er at din a kasse ikke er det samme som din fagforening..
aug 2007
Så ved at skifte har JEG SELV skaffet mig en 7. ferieuge - Stik den
apr 2005
Jeg gider ikke at spilde min tid på at mundhugges over ting som jeg alligevel aldrig nogensinde vil ændre mening om.
Jeg respekterer fuldt ud, at nogle syntes at man skal være i den fagforening som ens job har overenskomst med. Til gengæld vil jeg også bede om respekt over for mit frie fagforeningsvalg.
Til sidst vil jeg lige sende jer dette kendte billede, som jeg er sikker på også kan bruges i virkeligheden, hvis samme emne kom til debattering: http://www.clint.ca/argue/argue.jpg
Ha' en dejlig dag :o)
apr 2008
og chris det er svært at vide meget om din arbejdsplads.. nu nævnte du jo heller ikke der var andre der havde en anden fagforening end dig.. det er svært og sidde og føre en dialog med en der hele tiden skifter retning på diskutionen du starter med at skrive at han kigger surt efter dig for du havde truffet et valg om at skifte fagforening så hold dig til det, det var det vi talte om ikke at nogle andre af dine kollegaer havde gjort det samme..
du skylder mig ingen forklaring på dit valg. jeg har bare sagt at du måske skulle have undersøgt lidt bedre hvad du havde opgivet for 400 kr. om måneden..
så må man bare håbe på du ikke bliver fyret, lige som man kan håbe på at bilen ikke bryder sammen hvis man købte en totempo abonoment eller helt lod være med at købe et
aug 2007
Jeg vil istedet bruge tiden på at polere kværnen endnu engang
apr 2008
aug 2007
Jeg håber det var svar nok, for nu er jeg den der er skredet ......
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
apr 2008
og jeg vil gerne tro på det ikke er noget du har gjort brug af. men det er det indirekte for du har vel holdt en feriefridag eller måske holdt en sygedag engang. sådan nogen ting dine penge gik til dengang farfar eller far var dreng
men nok om det, god tur ud og polere din mc.
apr 2008
okt 2006
Hele den salgstale er en kliche , der ikke rigtigt passer ind i hvordan tingene forgår i 2009.
apr 2008
apr 2008
okt 2006
Men nok om det, jeg ville bare give mit besyv med så at stakkel Kris ikke skulle falde helt for den udvandede salgstale.
Står i Det faglige hus siden et par år og de er fuldt ud på højde med 3F pånær de er meget billigere og ikke politiske. så ved man i det mindste hvem man ikke støtter.
maj 2007
Det er grunden til at der vindes licitationer med udenlandsk arbejdskraft. Skal jeg vælge mellem en billig, men for øvrigt dygtig, udenlandsk håndværker (der lovligt opholder sig i dk) og en lige så dygtig, dansk hændværker, hvem tror du så jeg vælger?
Det er det man kalder et valg, lige som dem der vælger en billigere løsning i en alternativ fagforening.
Der er fri bevægelse vedr. arbejde i EU
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
Der er frit valg af fagforening og sådan bør det være - uanset hvad dine kolleger mener
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.033
Nu er der nok mange af jer der synes jeg er lidt af et svin fordi jeg i årevis ikke har betalt til smørrebrødspuljen i kammeraterklubben. Og se, jeg har sparet så mange gryn, at jeg fik råd til at køre R1... synes bare den skulle nævnes ;>) hehe
Og til sidst vil jeg nævne, at jeg er ligeglad med børn, småbørnsforældre, gamle, svage, trætte, dovne, syge, venstrehåndede, dumme, kloge osv. osv. og hvis I har lyst til at kæmpe for at give mig en lønforhøjelse så skal I da have lov til det, så længe I ikke forhindrer mig i at passe mit arbejde
jul 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 127
apr 2006
Alle har sgu da råd til at købe en R1 med de priser de kører med
maj 2008
Korrekt !
maj 2008
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.033
apr 2008
det er dem der har lavet reglerne for at man må tage udenlandsk arbejdskraft i dk og selvfølgelig har repræsentanter fra fagforeningerne været med, men de har varetaget dine interresser
fagforening