fagforening?? fagforening??
hvordan har i det med dem, skal man vælge en af dem der er "fagforening" for sit respektive fag(for mit vedkommende ville det så være dansk el-forbund) eller er det fint at vælge f.eks det faglige hus, krifa eller ase?? og hvorfor??
jeg er selv lige skiftet fra dansk el-forbund, til det faglige hus, af den ene og alene grund at spare penge. så istedet for at betale 912kr/md for a-kasse og fagforening(plus div goder, forsikring osv) betaler jeg nu 498kr for a-kasse og fagforening(plus div goder, forsikring osv)
det har skabt røre i andedammen blandt nogle af de ansatte i virksomheden, som ikke mener man kan la vær med at støtte op om de "rigtige" fagforbund, som jo bekendt forhandler overenskomst osv..
loven siger jo der er frit fagforenings valg,
hvad sys i?
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
Har været et sted, hvor du ikke kunne arbejde med mindre du var medlem af 3f.. og når man så havde brug for fagforeningen, så var de så dybt i lommerne hos arbejdsgiver, at der intet var at hende.. nogen gange kan det være sundt med lidt forskellige foreninger der kan ruske lidt op..
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Hvis de "etablerede" fagforeninger havde fulgt lidt med i timen havde de nok heller ikke oplevet den flugt som de gør nu :o)
I mine øjne burde fagforenings systemet bryde helt ned til grunden, for derefter at blive bygget op igen i en nyere version som var bedre rustet til nutiden.... Dinosauer dør, og nye arter opstår
Kim.
mar 2007
Hvorfor dog krybe rundt i hjørnerne med sine holdninger og faglige relationer, af frygt for spetakel fra gamle mænd med fastgroede ideer, det forstår jeg ikke....
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 276
Der er frit fagforenings valg. Så hvis firmaet fyre dig på grund af det, kan du vælge at køre en sag på dem. Firmaet er helt sikkert ikke interessert i dårlig omtale via medierne.
Har også selv overvejet at skifte til et billiger forbund.
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
At fagbladet så er fyldt op med venstreorienterede holdninger, det lærer man at leve med:-)
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.035
den der valger de billige fagforeninger som ikke er med i kampen om overenskonster ferie arbejdstider osv osv
de burde ikke ha en skid af de rettigheder som den der vælger de "rigtige" fagforeninger har
man skal betale støtte osv til et falles skab for at kunne nyde goderne og det gør de ikke
jeg har nægtet og vil gøre det igen krise eller ej at arbejde sammen med folk der ikke står det rigtige sted
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
og hvofor.
jo for da jeg anden gan var nede i min fagforening med et problen og fik samme svar. desvære hr.XXX er her ikke lige nu så vi kan ikke hjælpe dig.
fik jeg en blødning de haved næsten aldrig åben og når de så ha så er der ingen til at betjene kunnerne.
for de har helt sikkert været inde i LO og æde sig fede og dvaske.
det er næsten ligesom at købe noget på nettet. betale og så kommer varen ikke.
men skal nok komme tilbage lige så snart fagforenings bossen`s løn svare til gennemsnittet af deres medlæmmer.
det er nok samtidig med at helvet fryser til ;o)
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
jun 2007
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 48 Svar: 325
Jeg har en kammerat der lige er blevet fyret pga konkurs, og der har Det Faglige Hus da hjulpet ham til 20.000, som han ikke anede han havde..
God Idé det der med ikke at ville arbejde sammen med dem fra de andre fagorganisationer.. Jeg tror da også at jeg vil sætte mig ned indtil de alle skifter til "Det Faglige Hus". Derefter vil jeg sætte mig ned indtil de alle skifter til "Happii Mobil". Og så for lige endnu engang at få min vilje vil jeg sætte mig ned indtil alle spiser stegt lever med velbehab - FOR DET KAN JEG GODT LIDE, og derfor SKAL andre også spise det...
Sikke da en gang bræk. Kan I ikke selv se det?
aug 2007
Der er ting der bekymrer mig væsentligt mere end hvilken fagforening andre har valgt..
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 19
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Det er stadigvæk "de røde" og fagforeningerne der står fadder til alle de fordele der ved at være arbejder i Danmark. Fordelene er så blevet mindre i takt med en mere borgerlig holdning i befolkningen...
Når dette er sagt, mener jeg dog også at der er brug for fornyelse og forbedringer i det "gamle" fagforeningsvæsen.
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 89 Svar: 799
jeg er noget forbavset over at der er så mange der er så røde, at de vil sætte sig på røven, og at de har så ondt i røven over at folk ikke vil holde dem i hånden og har samme mening som dem, vågn op, vi lever i 2009... alt det med at man skal holde i hånd, det hører 70´erne til. og strejke for at få sin vilje er jo som at komme tilbage i børnehave klassen. det virker for mig som noget der hører fortiden (70´erne) til... og se på de fleste fagforbunds folk, de er sku os gået i stå tilbage dengang, patetisk
(metal i helsingør, el-forbundet i hillerød hvertfald)
og jeg forventer ikke at nogen forhandler min løn for mig, jeg gjorde det med glæde selv ;o) det kan jeg desværre ikke få lov til
jun 2005
jun 2005
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
jun 2005
http://www.detfagligehus.dk/fagforening/priser.html
feb 2008
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Jeg gjorde det af to grunde.
1) Jeg sparer nogle penge.
2) Jeg vil ikke have at min kontingent skal bruges økonomisk støtte til politiske partier jeg ikke sympatiserer med.
3) Krifa er ikke politisk
4) Gider ikke at læse om hvordan medlemsbladet hver gang kritiserer den regering jeg har været med til at stemme ind.
Ja det var så ikke kun to grunde :o)
apr 2005
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
feb 2008
okt 2007
Så jeg synes da vi skal stemme dem ud her på galleriet som køre på kina motorcykler, da det er kopier af de gamle mærker, og fordi de ikke gider betale for den orginale vare....
Forresten så står jeg selv i Dansk Metal.
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
apr 2005
Vil du bare lukke øjnene for det? Jeg tog konsekvensen og skiftede fagforening.
apr 2005
feb 2008
- Havde vi været lige så tro over for de små købmænd og loyale, så var der aldrig lukket en lokal købmand i hele DK.
Jeg har indtil 2008 stået i MFD (malerforbundetdanmark) i alle årene -men valgte så grund af omskoling og revalideringsydelse at springe til det faglige hus - men må så også erkende at jeg sparede ikke meget
ved den beslutning.
okt 2007
Tror du selv på det bliver bedre med en Socialdemokratisk regering ! Næppe.
Kan du huske hvilket nummer de lavede i 1998 da der var generalstejke i hele landet ! Og der på det tidspunkt sad en statsminister og sagde : Efterlønnen røre vi ikke ved.
Og hvem var det lige der inviterede alle de flygtninge herop, som vi nu har problemer med. Derudover var arbejdsløsheden højre end den er nu.
Det er sådan en regering de gamle fagforininger stytter. Fy for satan noget svinerri over for deres mellemer.
Har de gjort noget for at deres mellemer ikke skal gå fra hus og hjem, hvis de bliver ledige, ikke en skid. Dagpengene er ikke fulgt med de lønninger der er i dag, og vi betaler sgu da for at være forsikret.
Hermed er det ikke sagt at jeg støtter den regering vi har nu, men jeg vil fadmne heller ikke være med til at støtte de pampere der sad i den forrige regering.
apr 2005
Det jeg mener er, at hvis en fagforening giver (økonomisk) støtte til et parti og kritisere en regering man sympatiserer med. Hvorfor skal man så absolut vælge den fagforening, når der er andre der er upolitiske? Jeg vil gerne være sikret, men ikke støtte den ideologi, som nogen fagforeninger "er gift med".
jun 2005
så vidt jeg har fulgt med(har jo ik været så længe på arbejdsmarkedet som mange af jer) har loven hele tiden været sådan, det hele to en drejning da en brandmand skiftede forbund til stor foragt, og gik i retten med det, og landsretten gav ham medhold i sin ret til selv at vælge, så fik mange tillidsrepresentanter travlt med at ændre vilkår for div arbejdspladser som ellers foreskrev at man SKAL være medlem af et givent forbund. et af de firmaer var løgstrup A/S i kvistgård hvor jeg var ansat imens den sag med brandmanden stod på(der sagde tillidsmanden direkte til mig at jeg ville blive fyret hvis jeg skiftede) tvang??? mja... det ka man vidst godt kalde det.
nu er der jo stor forskel på at strejke overfor sin arbejdsgiver, og strejke overfor sine kolegaer.(den med arbejdsgiveren har jo intet med kolegaer imellem at gøre) skulle de gule(eller skulle jeg sige vi, på trods af at jeg sys det er til grin at dele det op sådan) som jo stiger temlig hurtigt i antal, så vælge at sætte os på røven, fordi "jer røde" har en anden holdning til tingene??? som tingene ser ud nu, hvor mange skifter og forlader de FAGlige foreninger, kan i jo hurtigt gå hen og blive i mindre tal, hvad ville i så sige til sådan en drejning af situationen?? ja bevares siger jeg bare!!
jeg går sku heller ikke ind for slaveri. men jeg kan godt li at arbejde, og ofte os mere end de fleste andre almindelige timelønnede, ja kort sagt, jeg arbejder gerne noget ekstra, for at tjene nogle ekstra penge, jeg kan godt li at ha penge til sjov og ballade(ja f.eks en mc), er det så forfærdeligt?? i mange tilfælde ville en arbejdsgiver muligvis belønne mig for en ekstra indsats, men så får de røde i virksomheden ondt i røven, vi skal jo allesammen ha den samme løn, bevares...
apr 2005
aug 2007
Man bliver ikke fyret hvis man ikke er i 3F, man bliver derimod fyret hvis man ikke laver noget, og folk der ikke står i 3F kan også finde ud af at lave noget... Så i dagligdagen bekymrer den fagforening i virkeligheden nok ikke så mange i det ganske land - ihvertfald ikke de steder jeg har været ansat.
Jeg kan oven i købet se, at prisen sammenlagt er faldet ca. 20% ved 3F (kontigent, a-kasse og div. forsikringer)
Hvordan er det at vide, at man i alle de år man har været der, har betalt overpris? De der ikke er under LO har sparet hvor der kan, for at gøre det billigst muligt. Nu har 3F da så indset, at de nok selv måtte betale deres morgenbrød og middagsmad ligesom os andre..
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
For der er godt nok en del som fiser de af i dagligdagen og en del som arbejder røven ud af bukserne, hvorfor skal den ene gruppe belønnes og den anden straffes?
Det har jeg virkelig aldrig forstået??? Men nu er jeg også "småtskårn, egocentreret og en nasserøv!"
aug 2007
Det er sgu for latterligt sådan noget pis der... Og jeg vil også give Niels ret. Hvis jeg selv kunne forhandle min løn ville jeg også få mere end andre på min arbejdsplads. Der er folk der ikke laver dagens gode gerning, hvor jeg selv mener at jeg laver lidt ud over hvad der forventes..
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
aug 2007
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
aug 2007
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
aug 2007
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
At der så sidder en masse mavesure gamle mænd, og en der per defination vist er kvinde. og brokker sig, er kun en bonus.
feb 2008
Det er vel at sætte sig over landets dømmende magt eller?
jul 2006
Nogen har det fint med at lade andre tage slæbet og klare problemerne, imens andre har det bedre med selv at yde en indsats og deltage i problemløsninger...
Man kan eksempelvis ikke være utilfreds med indvandreres manglende evne til indpasse sig og yde til fællesskabet, hvis man selv udøver samme adfærd...... Blot et eksempel.
feb 2008
Men rent lovmæssigt, er det så ikke magtmisbrug når nu landet har vedtaget den lov? At så presse folk til noget andet?
Var selv i et firma for 20 år siden hvor en meldte sig i Kristelig fag. og pågældende var faktisk den mest ivrige efter at få lønniveauet op! Samtidig fik pågældende snakket sig frem til en frihed, der sagde arbejde fra 8.15 til 13.45 og så fri - der var vi andre jo for dumme, for den minimale betaling til Kristelig F. gjorde at HUN faktisk skummede fløden ;-(
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
Jeg hader ALLE fagforeninger, tillidrepræsentanter, sikkerhedrepræsentanter o.lign snyltere der gør at virksomhederne tjener færre penge....det eneste de gør er forhindre profitabel drift af virksomhederne = vi er ikke konkurrencedygtige
jun 2007
jul 2006
Der er desværre masser af eksempler på at fagforbundene har sovet i timen, det er jo derfor de "fri" fagforeninger er opstået.... Men det er stadigvæk de gamle forbund der stritter imod når den nuværende regering og industrien vil have ret til at behandle arbejdere som dyr.
En arbejdsplads er jo en slags pakkeløsning hvor der er bred enighed om at gøre tingene på en bestemt måde indtil andet biliver vedtaget, og kan man ikke indfinde sig med de spilleregler må man jo på demokratisk vis prøve at ændre dem eller vælge at forsvinde....
feb 2008
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
mar 2007
Hellere det end at være en del af et "fællesskab" som bliver kørt på tvang og subtile trusler om arbejdsnedlæggelse (som koster mig penge) hvis ikke den ene eller anden makker ret, set med øjnene af en ræverød og tiltider nævenyttig tillidsmand....
som skrevet tildligere i tråden, fagforeningen burde nedbrydes i dens nuværende stand for derefter at blive bygget op på ny til den ny og lidt mere moderne verden, så ALLE uanset fag kunne være under samme "paraply" og samme organisation/hus.. det ville blive billigere for den enkelte og mere effektivt for alle.
jun 2005
jun 2005
en tillids mand blev så bare en "talsmand" for alle medarbejderne i firmaet.
jun 2005
haha, det er da det dummeste jeg har hørt.
jun 2005
jul 2006
Der er vel ikke rigtigt nogen her der påstår at de personligt har kæmpet "sagen".... Men derfor kan man da godt sympatisere og værne om dem der virkelig har mærket arbejdskampen på egen krop, og ikke bare pisse på dem.......
Husk at de goder vi har i dag netop stammer fra folk der turde at sidde sig på røven og indvolvere arbejdsgiverne....
ALLE de fordele DU har i dag kan direkte tilbageføres til folk der ikke har delt dine holdninger.....
jun 2005
jeg er også helt enig i at fagforeningerne har gjort godt gennem tiden, men min mening er blot at tiden har overhalet dem nu.
skrev jo ikke det her for at der sku være mudderkast. eller for at der var nogen der skulle være enige om noget som helst, det sker jo heldigvis aldrig. ;o)
men blot for at jeg synes det var interesant at høre nogle forskellige meninger. på min arbejdsplads, er vi håndværkere pt delt i to grupper, med næsten lige mange af de "røde" og de "gule", og derfor var det yderst interesant synes jeg ;o)
loven tilsidesætter jo på ingen måde vores ve og vel, det er noget ævl.
og der er ingen der kan spå om, om vi rent faktisk kunne ha bedre forhold, hvis tingene var gjort på en anden måde. man kan tro sit, men ingen kan reelt vide det. ligesom at ingen kan vide hvordan det bliver fremover, en ting er sikkert, og det er at de "gule"(synes stadig det er noget vås at dele folk op som om man er i krig mod hinanden) er på vej til at øge deres antal.. og det må, om noget andet, være tegn på, at der er flere og flere der mener at fagforeningerne er blevet overhalet af tiden.
aug 2007
Kan vi ikke bare blive enige om, at vi ikke bliver enige..
Politik er alle folk nu engang ikke enige om, og gud ske tak og lov for det.... AMEN..
jun 2005
det kan godt være at den HAR gjort(tilbage i historien, som du ber mig læse op på) men den gør det ikke nu. og det er præcis derfor jeg mener tiden har indhentet fagforeninger.
3-4 gange har jeg oplevet at der var fagforeningsmænd ude i en virksomhed pga noge konflikt enten ved lømforhandling eller andet, hvor jeg har været ansat, ingen af gangene har de kunne gøre noget som helst, den ene gange ville et firma enda fyre en tillidsmand, da de så fandt ud af at det blev en dyr omgang, frøs de ham ude, ved at ta en truck og flytte hans arb bord ud i et rum for sig selv, så ku han stå der alene, mens alle andre stod side om side ved deres borde i en stor hal, til trods for at de har lovet guld og grønne skove, ente det med at tillidsmanden blev tvunget i knæ, og gik selv med 2mdrs løn(det var sku ikke OK). der er jeg ikke ansat mere.
for nylig var der så en metal formand ude der hvor jeg er ansat nu, for at prædike overfor de metal folk der har meldt sig ud(ja metal har vel mistet 6-7000kr/md alene på den konto, så ka de godt få fingeren ud og komme på besøg) og når han så kommer ud i firmaet, og stadig ligner en der er groet fast i 70 erne, ja så får det mig faktisk kun til at tænke at jeg har valgt det rigtige.(formanden for el forbundet i hillerød, ser lige sådan ud, de ligner nogle gamle alkoholikere som er groet fast i 70erne og iøvrigt ikke har fået nyt tøj siden da) jaja man skal ikke dømme folk på deres udseende, men sådan en mand er ikke en jeg sætter min tiltro til at forhandle noget som helst(og det har jo så heller ik lykkedes dem nogle af gangene) der hvor jeg har været ansat hvertfald.
jun 2005
jun 2005
jul 2006
Det er vel i bund og grund nok at kigge på de lande hvor der ikke er nogen foreninger af en slags til at varetage arbejdernes vilkår i forhold til arbejdsgivere..... Så har du dit svar på hvordan det var gået, hvis ikke der var nogen der havde gjort alt det du kalder pjat og gammeldags vås...
Jeg kan se du omtaler DEF så mit bud er at du er håndværker.... Det betyder at din arbejdsgiver uden problemer kan finde en masse andre mennesker der der kan overtage dit job til ringere vilkår end du har nu..... Det gør han bare ikke, for han ved godt at så kommer alle de gamle forbund efter ham.... Og tro mig, du var forlængst kørt ud på et sidespor hvis din arbejdsgiver troede han kunne slippe afsted med det.....
Man skal være godt naiv hvis man som alm. lønmodtager tror man er uundværlig, og at man står på "regeringens liste" over folk der er værd at samle på....
jun 2005
evolutionen i danmark kunne sagtens ha gået anderledes, det kan ingen spå om. og jeg siger os, og har hele tiden sagt, at fagforeningerne absolut har gjort noget godt gennem tiden. det har de gjort, og det var dengang, der blev sat en dagsorden, så man er sporet ind på hvordan folk mener man skal arbejde osv, jeg mener bare der skal nye boller på suppen nu.
jeg tror bestemt ikke jeg er u-undværlig, jeg ved udemærket at der er mange håndværkere ledige(jeg er selv styrings og regulerings tekniker) med andre ord, industri elektriker.
omvendt mener jeg også at det er utopi, at tro at en arbejdsgiver bare er intereseret i at ha løn-slaver gående(der er nok nogle firmaer der er sådan, de er åbentbart også gået i stå i 70´erne)
men en større høj teknologisk virksomhed, som jeg f.eks er ansat i, der nægter jeg simpelthen at tro på at situationen nogensinde kunne komme dertil hvor man vil lade sine medarbejdere arbejde under slave-forhold.
og der synes jeg, at i nærmest får det til at lyde som om at det hele er en stor konspiration mod jer, som i skal bekæmpe med næb og klør.
sådan mener jeg ikke det er, og deraf min holdning.
jeg tror heller ikke på, at regeringen mener vi ikke er værd at samle på.
jun 2005
jul 2006
Du skriver det jo selv....
men en større høj teknologisk virksomhed, som jeg f.eks er ansat i, der nægter jeg simpelthen at tro på at situationen nogensinde kunne komme dertil hvor man vil lade sine medarbejdere arbejde under slave-forhold.
Så netop fordi du selv mener at være i en "sikker" situation, føler du dig ikke i stand til at støtte op om de mindre heldige/dygtige....... Det er en holdning der er i fremdrift og helt i tråd med den nuværende regering....Den har du selvfølgelig ret til at have.....
Mht. medierne....... Det er vel ikke her du søger visdom og indsigt når de store spørgsmål skal besvares.... For her er objektiviteten da forlængst gået fløjten..... Her er det kun seertal og oplag der tæller....
jun 2005
det jeg ville frem til med medierne var blot at de idag i tidens danmark har en stor magt(præcis som jeg skrev) intet andet. jeg søger saføli hverken indsigt eller visdom i medierne hehe. men medierne har den effekt at de kommer ud til rigtig mange mennesker, så en arbejdsplads f.eks hurtigt kan blive upopulær.
jun 2005
jun 2005
jun 2005
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.054
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300