2.730 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Erfaring med If-forsikring???? Erfaring med If-forsikring????
Hej søger nogen der har nogle erfaringer med IF-forsikring???
Søger gerne svar som nogen har oplevet dem som modpart, og folk der har dem som forsikringsselvskab.
Har kun hørt dårligt om dem, de skulle være billige, men aldrig til at komme af med, og hvis man har en ulykke med modparten som skyldig og med IF-forsikring, så er det yderst svært at få penge ud af dem.
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 298
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
Det er meget svært at sige om et selskab er dårligere end et andet selskab, for man hører jo aldrig om alle de gode sager.
Alle sager som volder problemer skyldes en af flere ting, skadeslidte kommer med en lidt fisket forklaring, skadeslidte/volder er langsom til at give relevante dokumenter til forsikringsselskabet, skaden som er sket ligger i en gråzone hvad angår forsikringsbetingelserne som altid vil gøre at det trækker ud, der er sket stor personskade i ulykken hvilket normalt gør en sag kan trække ud i 6+ måneder grundet en masse lægeundersøgelser der skal laves osv osv.
Ikke fordi jeg forsvare IF men mere forsikringsselskaberne, for de pointer jeg kom med ovenfor er ret typiske og kan få en sag til at trække unødvendigt ud. Jeg har selv de fleste af mine forsikringer i Tryg og min MC forsikring hos IF grundet deres sammenarbejde med suzuki.
Så jeg tror vi alle kan finde historier på hvor dårlige alle forsikringsselskaber er, desuden hvis et forsikringsselskab nu også var så notorisk dårlige ville de jo ikke leve ret længe i Danmark
Men et godt råd er altid, få politi på når der er sket en skade, sørg for at kontakte dit forsikringsselskab med det samme (hvis du er i stand til det), sørg altid for at finde vidner og vigtigst af alt, sørg for at gøre benarbejdet så nemt for dit forsikringsselskab som muligt ved at prompte at give dem alle de papirer du har som de skal bruge samt lad være med at skjule noget for dem hvis du er en dårlig løjner. For fanger de dig i en delvis eller hel løgn kan du i mange tilfælde godt vinke farveller til din erstatning.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det havde jeg ikke set stå nogen steder, nu er min selvrisiko 16000 resten af året. Ville hellere have betalt 1000 kr mere i præmie i stedet for, tør jo knapt køre på den hvis nu man skulle være uheldig.
Mvh Henrik
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 36
Efter jeg har skiftet til dem har jeg har skade på bil, på husforsikringen og på motorcyklen der blev totalskadet. Ved alle skaderne har jeg fået en rigtig god behandling hos IF, erstatningen på min motorcykel blev udbetalt ca. 1 1/2 uge efter at den var dømt totalskadet, det synes jeg egentligt var helt OK.
Erfaring med If-forsikring????