{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

spørgsmål om garanti!! på BIL {{forumTopicSubject}}

Hejsa mcg.
Jeg kørte i dag i min bil, dag motoren pludselig brækkede sig!!!! den døde helt, og det lyder som om kompression er helt væk!!!

Bilen er købt brugt 27/5-08, hos Ford.
Der er i henhold til købeloven, 2 års reklamations ret. (det samme står i mine papirer)

Bilen er en focus fra 2002, den har kørt 110000, og service er overholdt!! har dog selv skiftet sidst!!

Motoren er helt død, men da der er garenti på endnu, regner jeg med at det er Fords problem. men er der noget jeg skal være opmærksom på??

undskyld OT

jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål om garanti!! på BIL
  • #1   2. jan 2010 nu er reklamations ret jo ikke det samme som garanti....
    og hvis du har kørt bilen tør for olie , dækker garantien ikke ......

• #2   2. jan 2010 nå , så først nu at du har købt den i 08, så den hænger du helt sikkert på selv , desværre

• #3   2. jan 2010 Det kunne lyde som en død tandrem.

De 2 års reklamationsret du har på den, er på fejl der var der da du købte bilen. Da den kunne køre dengang, kan du ikke bruge det til ret meget.

• #4   2. jan 2010 og snakker folk om at alfa-romeo skulle være dårlig kvalitet tsk tsk

• #5   2. jan 2010 Alfa er sgu en dårlig bil.

Ang bilen i dette indlæg lyder det som en sprunget tandrem.

• #6   2. jan 2010 hvis alle service eftersyn er overholde på ford værksted er der motor gananti på bil. men hvis der ikke er overholdt alle service så dækker de ikke.

• #7   2. jan 2010 Det første ½ år bliver den lavt på formodningsreglen at fejlen var der da du købte den, det sidste 1½ år af din reklamations periode, er det dig der skal bevise at fejlen var på bilen.
    Thomas

• #8   2. jan 2010 Ok, den var ikke kørt tom for olie.(startede med at trække pinden, lidt miljø skadet er man vel!!

Desuden, har jeg lavet service selv.!!!

Der ud over, har jeg været forbi Ford 2 gange tidligere, da jeg følte den nogle gange ikke trak helt ordenligt. begge gange fik jeg at vide, at det var mig den var galt med!!

de skrev en regning, på 0 kr. og sendte mig, da jeg havde været forbi!

Jeg havde også forstået, det med 6mdr. - 18 mdr. MEN fik at vide, at på motorer, var der generelt ingen problemer, da det ikke kan bevises (oftest) hvornår skaden er opstået..

Har kigget lidt rundt på nettet, for info om det, og de fleste har fået lavet på garentien, men spørgsmålet om reglerne, var jeg i tvivl om.

Det lyder som om fdm, skal kontaktes før jeg ringer til Ford!! så man er sikker på hvor man står!! smiley

• #9   2. jan 2010 I øvrigt, kunne jeg se knastakslerne dreje, gennem olie påfyldningsdækslet. ved forsøg på at starte!

• #10   2. jan 2010 Det kan da aldrig på nogen måde, blive fords problem, at din hjemmeserviceret 7-8 år gamle motor ikke kan køre mere. Det er den forhandler du har købt den af, der står til ansvar for reklamationsretten, ikke en garanti.
    Desuden har du selv bevisbyrden for, at der er tale om en fejl der var til stede ved købstidspunktet.

Skru låget af kølervæsken og prøv at starte motoren. Bobler det i kølervandet er det din toppakning der er gået.

• #11   2. jan 2010 Ok, var måske ikke klar i mælet!!!

Bilen er købt for små 2 år siden, hos en FORD forhandler (undskyld, det er naturligvis ikke Ford) Bilen har siden købet kørt 30.000 km. Service er lavet af mig, grundet de ikke lavede det aftalte, da de skulle lave service!! (jeg finder mig ikke i at 2 mdr. efter de skulle lave fuld service (ved køb af bilen) er bremseklodserne bagpå nede på metallet!! det er ikke godt nok, til mit liv!!

Bilen er solgt i henhold til købelovens 2 års reklamations ret, og de 2 år er ikke gået siden mit køb..
    JEG har som skrevet ikke ejet bilen mere end 1,8 år, og før det, er det Ford-værkstedet, der har lavet alle service!

Det morer mig lidt, at de svar jeg får her, er klart ingen hjælp at hente, og de svar jeg får andre steder, er klart at Ford-værkstedet skal på den..

Nu er bilen smidt af hos dem (stod jo midt på en vej)
    Så må jeg tale med dem mandag smiley de plejer at være flinke at tale med!! (mest når de skal sælge noget måske)

Vil Ford ikke lave den, så skifter jeg motoren selv. gider ikke det pjat, med motorrenoveringer, kostede mig 2 renoveringer sidst (lære penge) smiley MEN ikke uden at have haft FDM inde over!! for at høre af eksperterne, hvordan jeg står smiley

-----------------------------

Bortset fra det, nogen gode links til en billig 2,0 2002 motor i dk eller Sverige/Tyskland?? smiley

• #12   2. jan 2010 Der er 12000 til remmen skal skiftes, har checket smiley (mere til Ford kræver den skiftet)

• #13   2. jan 2010 Lad os da endelig høre udfaldet på sagen.
    For efter min mening er der ikke noget at komme efter for dig, men en forsinket julegave er der jo ingen der siger nej til.

• #14   2. jan 2010 Ikke for at gnide salt i såret - men du kommer ingen vegne ved at kontakte FDM.... Rigtigt træls at stå med håret i postkassen..men ud og find dig en brugt motor ved ophugger...så er du godt kørende igen... men check lige årsagen, hvorfor motoren er død!!

• #15   3. jan 2010 bare lige til info, så er der ikke kun km interval på tandrem, der er også alders interval.

en Golf 4 Gti turbo kan trille 180.000 km på en tandrem, eller 4 år. så alt efter hvilke af de 2 intervaller du møder først smiley

Jeg tror det bliver svært når du selv har serviceret den, det plejer de tit at kunne bruge som et fint argument. dog kommer det da an på hvad fejlen er.
    Men jeg kender 2 med samme model Focus, dog en 2.0 og en 1.8 de har begge fået skiftet motor, den ene ved 80.000 og den anden ved 40.000 km smiley
    kender ikke til årsagerne.

men Held og lykke med sagen, og giv endelig lyd.

/ Andreas

• #16   3. jan 2010 Nej, nu må vi se, og med hensyn til at kontakte FDM, så var det for at få deres vurdering, ikke for at "true" med det eller noget, ret skal være ret.. for begge parter!

-----------------------------

Andreas, det skræmmer mig lidt! især, når diverse tests, kalder det en bil med meget få fejl.

• #17   3. jan 2010 Du skal lige undersøge nærmere ang tandrems intevaller, for mener ikke tandremmen må køre mere end 5 år på sådan Ford motor i nordiske lande, her er der nemlig skærpet levetiden på tandremme pga af klimaet, og er den ikke sliftet inden de har solgt bilen til dig står de selfølgelig og skal dække inden for reklamations retten, husk intevallerene i servichåndbogen kun er vejleden, og kan variere med henholdt til brug eller klima, kan netop huske at have læst om ligene sag på en ford vmax engang og her tabte forhandler netop sagen på servicebogen kun er vejledende,

• #18   3. jan 2010 Søren-->
    4 ting. Timingen skal også være i orden.

• #19   3. jan 2010 5. blandingsforhold smiley

• #20   3. jan 2010 Du skal have læst op på reglerne om relkamationsret - de er noget anderledes end garanti!!!

Jeg mener du har en dårlig sag, men fortsæt da med at lytte til dem der vil dig det godt - det kan jo være de vil betale også.

• #21   3. jan 2010 jeg trorjeg står med en dårlig sag, men nu hører jeg forhandleren i morgen smiley

Kommentér på:
spørgsmål om garanti!! på BIL

Annonce