{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.826 visninger | Oprettet:

kørsel uden mc kort... bøde eller??? {{forumTopicSubject}}

hej.... har en kammerat som vil købe en motorcykel, men han har ingen kort til motorcykel, men har til bil...
hvad sker der hvis han bliver stoppet på sin mc, får han en bøde eller ryger hans kørekort til bil eller hvad sker der???
håber der er nogen der kan hjælpe... på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørsel uden mc kort... bøde eller???
  • #1   25. apr 2010 søg i forum... ligger rigtig mange med samme latterlige dumme spørgsmål!!

    ca 5000kg i bøde. bliver betraktet som kørsel uden kørerkort.


  • #2   25. apr 2010 mener bare han får en bøde, for det er vel det samme som at køre på stor motorcykel selvom man har det lille kort

  • #3   25. apr 2010 5000 i bøde første gang. Men værst er der er ingen forsikring der dækker ham eller andre.

  • #4   25. apr 2010 steffen A
    det er sådan nogen som dig der gør det så lækkert at være her på siden.... hvis det er så latterligt hvorfor så bruge din kostbare tid på komme med dit latterlige svar???

    til i andre søde og rare seriøse mc brugere, 1000 tak for hjælpen...


  • #5   25. apr 2010 - Cracker Jack - Kan fortælle dig at forsikringen IKKE dækker hvis køretøjet er ulovlig ført.

    Dvs. at de bataler erstatning eller eventuelle skader på andre, MEN så kommer de også efter dig bagefter og forlanger at du betaler dem tilbage.

    Hvad angår det at blive stoppet så får du en bøde på 5000.- første gang. 2. mener jeg de beholder dit kørekort.


  • #6   25. apr 2010 Pas nu på med de forsikringer...

    Nok dækker selskabet i første omgang (hvis uheldet er ude) - Men derefter sagsøger de dig langt ind i helvede for at få deres penge igen... Så "not a good idea"...


  • #7   25. apr 2010 Kræver jo at han har en forsikring på cyklen.

  • #8   25. apr 2010 - Cracker Jack - Ja de betaler i første omgang men det gør jo intet godt når man så bagefter er endt i så dyb gæld at man aldrig kan komme til at eje noget igen..

    Men men det er jo også lidt at male fanden på væggen. Det er jo ikke sikkert at man kører ud og invaliderer en børnehave, 2 alderdoms hjem og en folkeskole bare fordi man ikke har kørekort.


  • #9   25. apr 2010 Bøden er i øvrigt ikke 5000 men 3500, da det ikke er kørsel uden førerret, men kørsel uden førerret til pågældende kategori...

  • #10   25. apr 2010 jeg fik 5000kr i bøde dengang jeg kørte uden kort på mc.

    men vil være for dumt at gøre sorry. men har man ikke førerret til lortet, så lad dog vær med at kører på det. hvis han nu kører galt og nakker en anden ødelægger han bådet sit eget og uskyldige liv og kommer til at koste i 100år.

    mener også det går ud over hans bil kørerkort med klip hvis han bliver knaldet


  • #11   25. apr 2010 Søren P: Hvordan kan du antaste steffens svar? Det er skuda et hjernedødt spørgsmål.
    Har man ikke kort kører man ikke og sådan er det. En ting er at i er for dumme til selv at forstå konsekvenserne, men hvis han kører ind i en jeg kender skal jer gerne hjælpe jer...
    At køre uden kort er sammen med spritkørsel to ting jeg slet ikke kan acceptere!
    Så fik du min mening om det og hvis det betyder du har mindre lyst til at være her må det jo bare være sådan...


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #12   25. apr 2010 Kasper: Der er vist ikke tvivl om dit synspunkt- og det deles da heldigvis med langt de fleste! Men at "true" folk... tja, det er faktisk også *MEGET* strafbart... Touché !! :o)

  • #13   25. apr 2010 Ja det er ligeså slemt i know, men tænk dig hvis der kom en klovn uden kort eller med sprit i blodet og gjorde skade på nogle du har kært. Det ville jeg ikke kunne rumme og det er ikke bare fordi jeg sidder bag en skærm smiley
    Men det kom lidt hårdt ud og det beklager jeg, men min holdning er den samme smiley


  • #14   25. apr 2010 Tag dog det kørekort, det kan ikke betale sig ikke at gøre det, så dyrt er det hellerikke, det er i hvertfald ikke dyre end at blive stoppet to gange uden...
    Altså jeg fatter at nogle køre uden drosling med lille kørekort, men altså, det der er squ for dumt, du er i gæld for livet hvis du gør en indvalid!


  • #16   25. apr 2010 Kasper (Svendborg) N
    rammer han nu en du kender så må vi jo bare holde det lille møde...
    men læser du lige indlægget igen så står der HVIS han kører på den og bliver stoppet.... manden køber sin motorcykel 14dage før han er færdig med at tage sit kort.. derfor kom vi til at snakke om hvad der ville ske HVIS den nu blev luftet indenfor de 14dage, mere var der ikke i det.... er det også et problem for dig så finder vi nok også en løsning på det


  • #17   25. apr 2010 Desuden lære du en masse som holder dig i live når du tager kortet...

  • #18   25. apr 2010 SørenP: jaja en loppe kan også gø...

  • #19   25. apr 2010 jeg er helt enig i at det er totalt tåbeligt at køre uden kort... men det var ikke det spørgsmålet handlede om

  • #20   25. apr 2010 ja tomme tønder buldre mest


  • #21   25. apr 2010 Mener faktisk der er rabat hvis han er ved at tage kortet, ikke at det gør det mere rigtigt, bare et faktum...

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #22   25. apr 2010 .....og når alt er sagt såvel skrevet... og I kigger jer i spejlet... Hvem har så ikke kørt MC uden kort? smiley


  • #23   26. apr 2010 det der er mest ufattelige er da at folk der har set dette stupide spørgsmål så mange gange, overhovedet gider at skrive et indlæg med deres små skæve fingre, istedet for bare at lade dem der har tid og lyst lov til at aflevere deres seriøse svar.....

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #24   26. apr 2010 Grand vs. Søren P

    Bitchfight..... :o)


  • #25   26. apr 2010 Ja, god dobbeltmoral dér: "Fuck, det er uansvarligt at køre uden kørekort. Det kan godt være, du har kørt motorcykel siden dengang der ikke FANDTES kørekort, men man er meget farlig for alle andre, indtil man tager kortet, så kan man pludselig køre sikkert. Jeg er selv lige fyldt 21 og har taget kortet. Her er en video hvor jeg kører 200 km/t gennem byen."

    Dermed ikke sagt, at der ikke er nogen grund til at tage kortet, men har man sagt A må man også sige B. I det her tilfælde:

    A: "Det er fint nok at bryde loven, jeg kører selv meget stærkere end man må og det er ok, for jeg kan godt styre en motorcykel."

    og

    B: "Det er fint nok at køre uden kørekort, jeg kører selv uden kørekort og det er ok, for jeg kan godt styre en motorcykel."


  • #26   26. apr 2010 Ja.

    (Den havde du ikke set komme, hva'?) smiley


  • #27   26. apr 2010 Hans M
    .....og når alt er sagt såvel skrevet... og I kigger jer i spejlet... Hvem har så ikke kørt MC uden kort? smiley


    -------------------------------------------------------

    Hvad er det for noget?? fordi du har gjort det, hvorfor så generaliserer og påstå vi andre har!!!

    naturligvis har jeg IKKE kørt uden kørekort!! (hvis man ser bort fra på bane, da det ikke tæller i den sammenhæng!!)

    -----------------------------------------------------

    Det er sjovt, som mange bruger som argumentation, at mange andre har gjort det, og så er det nok ikke så galt!!

    Til trådstarter, min anbefaling, ville være, at han tog en ven med ud at se på den, og VENNEN prøvede den!!

    Min kammersjuk købte sin MC 2 uger før en MC ferie, og gik til prøven dagen før ferien.1!! Det var mig der prøvekørte den, og kørte den hen til en aflåst parkeringsplads, hvor han kunne prøve den (efter at have lagt pengene i ejers hånd, så hvis han væltede, havde han betalt!!)


  • #28   26. apr 2010 "naturligvis har jeg IKKE kørt uden kørekort!!"

    Fra din profil:

    "Ivrig traffik debatør, ikke den der kører pænest selv, desværre.. gid man var!!"

    For det første skal du selvfølgelig have bonuspoints for ærligheden.

    Men hvad er så værst? At køre pænt uden kørekort eller at køre råddent med kørekort? smiley


  • #29   26. apr 2010 Snetyv, jad det er jo det store spørgsmål!! smiley Rådent er et stærkt ord, MEN det ligger jo i den der står på sideliniens øjne, og ikke mine smiley

    MEN rådent har sikkert været dækkende nogle gange!
    DOG mener jeg jo lige som ALLE andre der kører MC, at jeg er klogere, bedre, og kan ALT!! (kunne med fordel læses med et glimt i øjet, og som en smule generalisering lol) OG mine bøder/uheld taler for at jeg har ret (ELLER jeg har været heldig, mere sansynligt!!)


    HYGGE


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #30   26. apr 2010 jesper S: Jeg sad og ventede på den type "kommentar" - og godt at du endelig fik det skrevet... Selvfølgelig har vi alle kørt uden MC KORT - også på vejen... da vi kørte med vores kære kørelærer.... Så ironien fra min side var/er baseret på ovenstående... men herligt... at én gik i flint over denne kommentar... ENDELIG!!! smiley

  • #31   26. apr 2010 Ok, MEN jeg har så tit prøvet herinde, at folk skærer over en kam, og generaliserer...

    At du så hygger dig med at skrive den slags, for at få en reaktion, fair nok! mangler nok evnen til at se noget konstruktivt i det!
    MEN jeg Håber jeg så fik redet dagen, der skal jo nogle gange så lidt til! smiley


  • #32   26. apr 2010 - Cracker Jack -
    ja jeg tror jeg er ved at kende straffen??? mange tak for svarene...
    men det er stadig lidt sjovt at se hvad folk får ud af sådan et spørgsmål smiley


Kommentér på:
kørsel uden mc kort... bøde eller???

Annonce