2.138 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Spgm. ang. 380 volt. Spgm. ang. 380 volt.

Jeg skal have udskiftet mit co2 værk til en 380/400 volt model. Jeg har desværre ikke 380V i mit værksted - men har tænkt at lave en forlænger ledning så jeg kan snupse strømmen fra vores vaskemaskine udtag (kontakt) i huset.

Burde det give nogle problemer? Hvis jeg selv skal lave ledningen, vil jeg lave den i 2½ kvd. - burde det ikke være ok?

Derudover - Jeg har brug for et 220volt udtage ved siden af vores vaskemaskine, til en mikroovn. Kan jeg bare snuppe en fase fra 380V? (+ nul og jord)

_Pfht, Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spgm. ang. 380 volt.
  • #1   30. maj 2010 Altså, der er jo forskel på kan og må..:)
    der burde ikke være problemer med forlængerledningen til svejseværket, hvis bare der sidder et stikudtag ved vaskemaskinen..
    230V udtaget ville jeg finde et andet sted, da den jo kommer på en 16A sikring hvis du stjæler den fra kraftudtaget og er dermed drøn ulovlig..
    men det kan sagtens lade sig gøre...

• #3   30. maj 2010 Det skulle nok kunne lade sig gøre. Men nu ved jeg ikke hvor meget en co2 bruger af strøm. Det er jo ikke sikkert at den kan køre samtidig som vaskemaskinen. Husk du må ikke selv lave noget af det, men det er ikke så svært som de siger. Husk at de fleste fejl i el installation , er fordi man ikke sørger for at spænde kron mufferne godt nok, for så får du en svejseværk i dine samlinger.
    Du kan købe stik med udtag til kraft og 220 volt. Men husk du må ikke selv.Men det er nemt, har jeg hørt. smiley

• #6   30. maj 2010 Super. Tak for alle de hurtige svar. Den med 10amp sikring havde jeg lige glemt. Kanon hvis jeg kan sætte en automat sikring på.

Tak...

• #7   30. maj 2010 brian, nu er det jo rentfaktisk sådan at du må lave 1, stikkontakt ved siden af et kraftudtag, det skal dog være en stikkontakt der man klare 13A, det kunne være en fuga stikdåse

og det kan du gøre uden at forsikre den

det står i SBEI

• #10   30. maj 2010 allan, så beklager jeg, det måtte man da jeg blev udlært for 6 år siden

Kommentér på:
Spgm. ang. 380 volt.

Annonce