2.818 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

gendan sin pc, acer aspire..HJÆLP.. gendan sin pc, acer aspire..HJÆLP..

hey er der nogen som kan hjælpe mig, skal ha gendanet min pc så den er frisk igen, problemet er at jeg ingen cd'er har eller nogen backup. min pc er en acer aspire 5730zg med vista.
hvis jeg køre det under acer erecovery management,
også gendan, også vælger den der hedder gendan systemet til fabriksindstillingerne, hva sker der så?
køre det så helt automatisk og systemet med alle driver starter op på frisk, eller skal jeg manuelt hen og indstall nogen driver eller andet før alt køre som det skal??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gendan sin pc, acer aspire..HJÆLP..
  • #1   28. jan 2011 Alt du selv har installeret ryger (husk backup!)

Men ellers sku den være klar til at gå til med drivere osv (uden printer-drivere mv. dog!)

• #2   28. jan 2011 ok, tænker også mest på driver til netværk og grafik..
    da jeg kørte fabriksind på min gamle dell, mangelede den en netværks controler, mit net virkede ik og den gik helt i sort..

• #3   28. jan 2011 Altså hvis ikke du har været ved at sætte andre netværks- og eller grafikkort i så burde driverne være der...

Men kører du nu med trådløs, så skal du selvfølgelig ind og sætte internettet op igen... Krypteringskode til den trådløse router smiley

• #4   28. jan 2011 det er fast net.. jeg prøver..

• #5   28. jan 2011 God arbejdslyst - kan du ikke komme på, så skriver du bare ... smiley

• #6   28. jan 2011 jep tak for det..

• #7   28. jan 2011 Tonny S - Manualer er ikke noget mænd bruger? smiley

• #8   28. jan 2011 Ellers kan du også prøve Ubuntu. Det spiller maks. Både grafisk lir, opstartstid, m.m.
    Jeg ved ikke hvordan det er at bruge hvis man skal spille. Men den kan afvikle Windowsprogrammer også.
    Grafik og netværk finder den selv ud af.
    Og så slipper du for virus og lign.

• #9   28. jan 2011 er det ikke alt+F11 i opstarten

• #10   29. jan 2011 Guide lavet til en veninde for et par år siden...

At formatere / gendanne harddisken på Acer Aspire 3000

1) Gem ALT hvad I vil gemme – ALT!
    a. Netbank nøgle
    b. Emails
    c. Kontaktpersoner
    d. Billeder
    e. Dokumenter
    f. Foretrukne i Internet Explorer
    g. Osv.

2) Genstart computeren. Når der står ACER på hele skærmen, hold da ALT (IKKE Alt Gr) nede og tryk helt vildt på F10. Nu kommer der et skærmbillede frem. Vælg her at I vil gendanne ud fra image på harddisken (da I ikke har et Image på en cd-rom/dvd.) Nu vil computeren formatere, genstarte, installere, genstarte mv. Bare tryk enter engang i mellem, når der nu er behov for det.

3) Efterfølgende ligger man alt over på maskinen igen, og installere de drivere som ikke automatisk bliver lagt ind – f.eks. til digitalkamera, printer osv.

Og ellers ligges alle billeder, dokumenter, netbank-nøgler mv. bare ”på plads” igen.

Kommentér på:
gendan sin pc, acer aspire..HJÆLP..

Annonce