2.571 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Royal Enfield: Indien --> Danmark Royal Enfield: Indien --> Danmark
Hej,
En kammerat og jeg planlægger at købe et par royal enfields i Indien (Delhi), og kører dem tilbage til Danmark!
En halvlang tur, men vi har god tid til pauser osv...
Jeg har søgt mange steder, men kan ikke finde noget info omkring fortoldning og tilladelser ifbm. krydsning af landegrænser!
Skal cyklen indregistreres i hvert land? Og kommer jeg i så fald til at betale Told og afgift...
Cyklerne kommer selvfølgelig på indiske plader fra start...
Jeg ved at det er et lidt atypisk spørgsmål, men håber der er nogen herinde der har gjort noget lignende.
/Kasper
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Han kørte hele vejen hjem til grændsen, på de indiske nummerplader!!
OM det var lovligt, kan jeg ikke sige. MEN glæd dig til turen.. han snakkede meget om den, selv flere år efter (det er vel 15-20 år siden nu)
Han var så bosiddende i Indien på det tidspunkt, (job) det kan jo have spillet ind!
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 410
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
Det står højt og larmende i overskriften
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 410
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
Skriv til Mads her. Han kørte rundt i Indien med sin kæreste på en RE købt dernede, måske han ved noget.
Lyder som en fed idé, og en kanon tur.
Held og lykke med planlægningnen, og turen.
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 161
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 37 MC-er: 1 Emner: 135 Svar: 785
Var selv i Indien for snart 16 år siden og kørte også på RE og den har en kanon lyd (ikke en raket´!) Det er sgu noget af en tur I vil bevæge Jer ud på. Håber at I holder os andre opdateret med hvordan og hvorledes.
Tror nok jeg lige vil have undersøgt det nærmere og specielt mht til forsikring. Og et godt råd, undgå at påkøre en ko ;o)
God vind med Jeres drømmetur.
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 101
Så skulle du kunne køre helt herop men du får nok lidt svært ved at få den på plader her i dk.
undesøg ruten hvilke lande der er besværlige. du kommer helt sikkert igennem nogle.
nyttige links
horizonsunlimited.com
advrider.com ( dog mest usa)
fdm oplysninger om carnet. ring helst.
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
ja det er ham fra TN , jeg har hørt flere af hans foredrag om hans ture i Indien på RE som han også har kørt til Danmark på , han er en fantasktisk fortæller
Og faktisk får vi besøg af ham igen her den 4/3 hvor han vil fortælle om hans ture i Afrika , og helt sikekrt også om Indien turene
Det holdes i Skanderborg MC klub og du siger til hvis du vil reservere en plads
Royal Enfield: Indien --> Danmark