716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hus køb, solgt eller gratis i 2009? Hus køb, solgt eller gratis i 2009?

Er der nogen der ved om Home kørte med konceptet "solgt eller gratis" i 2009? Huset er sat til salg der...!
Jeg tænker på at henvende mig uden om mægler, og derved spare/slå mægler salæret af som det første...
Men hvis sælger hænger på et mægler salær alligevel, er der jo ikke nogen fidus ved det!
Det koster jo ikke så meget at få kun en advokat til at lave papirer!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hus køb, solgt eller gratis i 2009?
  • #1   27. apr 2011 Kan man tillade sig at henvende sig direkte til sælger, uden om mægler, og måske få privat fremvisning?

• #2   27. apr 2011 Jeg har haft min lejlighed til salg gennem Home. Da de 6 mdr. var gået tilbød de yderligere 6 mdr.s binding. Efter de 6 mdr. valgte jeg at leje ud i stedet for, her fik jeg vist en lille gebyr på 9xx kr.

• #3   27. apr 2011 Både og..jeg købte hus i 09 og af vores advokat fik vi af vide at nogle mæglere kunne finde på at tjekke tinglysningen efter deres periode var ovre!! Fidusen fra deres side er at hvis du har rettet henvendelse til mægler i perioden men "du og sælger" venter til denne er ovre og så handlen, så kommer sælger efter dig da han i princippet har formidlet kontakten!! og kan efterfølgende kræve salær!! Så kontakt overhovedet ikke mægler på noget tidspunkt- ikke engang få tilsendt en tilstandsrapport pr mail..

• #4   27. apr 2011 Men er det ok, at gå direkte til sælger?

• #5   27. apr 2011 Altså et salær ligger på omkring 50.000 + - om det er en kæmpe villa eller en lille lejlighed. Men det burde være muligt at slå noget af prisen, hvis den har været til salg siden 09. Det er lidt dårlig stil at smutte uden om en mægler, og du får ikke noget ud af det hvis de har bundet sig i fx. 6 mdr, så kontakt mægleren og evt. kom med et bud.

• #6   27. apr 2011 ja det kan der vel ikke ske noget ved!! Andet end at sælger "hænger" på home i en lang periode og så skal i måske vente tilsvarende!!
    Det er jo ikke sikkert sælger vil handle uden mægler da det jo er hans "mand"..
    Omvendt er det jo ikke dig som kommer til at betale for mægler..du skal jo ha en advokat alligevel..
    Som du selv skriver så koster en advokat ikke ret meget, men så vent til du ser priser på gebyrer, afgifter, stempelafgifter osv..puha..DET er som at stjæle slik fra små børn..

• #7   27. apr 2011 Til Klaus A: apopros dårlig stil.
    I tiderne hvor priserne på boligmarked steg og steg, tjente mæglerbranchen FEDE penge..
    Så kom krisen og de klynkede dagen lang for de solgte ingenting og nu tager de sgu godt fat igen..
    Alle ved at der kommer fede tider og magre tider..og ofte laver de ikke dagens gode gerning for den enkelte kunde (håbløse billeder, forkerte plantegninger osv)..se det er dårlig stil..

Kommentér på:
Hus køb, solgt eller gratis i 2009?

Annonce