3.288 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Græsslåmaskine Græsslåmaskine

Jeg står og skal have min første græsslåmaskine. Har cirka 400 kvm græs der skal pelses i ny og næ.

Mit budget ligger på omkring 2000 kr.

Om det skal være motordrevet/strøm/batteri har jeg endnu ike fundet ud af. Så er åben..

Hvad vil i anbefale ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Græsslåmaskine
  • #3   2. jun 2011 400 kvm om traktor, hænger ikke så godt sammen. Jeg ved ikke om du har skråning eller det bare er flat, men i alle tilfælde vil jeg råde dig til at købe en bred selvtrækkende ting. Uanset bør du købe en med B & S motor, de holder nemlig evigt smiley

Du skal gøre op med dig om du vil opsamle græsset, eller lade det ligge, hvis det skal opsamles skal du have en kompost, hvis det skal blive liggende, er det en nitte at have en plæneklipper med bagudkast der er beregnet til opsamling (som jeg har ):) Hvis du vil opsamle, er det smart at have en der har selvstart, så skal du kun have fat i snoren første gang.

Du har faktisk en multi med bio klip hér http://www.nettorvet.dk/vare/partner-plaeneklipper-model-p51-500cmd/8010433018949?kategorier=have%2Fhavemaskiner%2Fplaeneklippere

• #4   2. jun 2011 (link fjernet)

og æd den til efteråret....

• #5   2. jun 2011 Kig efter noget selvkørende . Med opsamler og bio klip . De fås med en motor omkring 140-200 ccm til den pris . F.eks en med B&S motor brigs og straton de. Er et godt mærke. De fås i bilka i denne uge ... har selv sådan en fra texas og den er fin

• #6   2. jun 2011 Briggs & Stratton er god gennemprøvet teknologi....eller teknologi er vel så meget sagt, når konstruktionen er over 50 år gammel smiley
    Men det er korrekt - den går man aldrig fejl af.

Men der er dog alternativer.

Jeg har selv en MDT Klipper med Kawasaki motor, og den kører altså helt fantastisk. (link fjernet) (denne er dog med B&S motor).
    Nu på 4. år, og aldrig har der været problemer med den.
    Nuvel - dens normalpris ligger et godt stykker over dit budget, men jeg var heldig at købe den på et oprydningsudsalg, til 2.295,- (ca. halv pris!)

Men et råd kan jeg give videre; Hvis det skal være selvkørende, så lad være med at købe den billigste, bare fordi budgettet ikke rækker længere...
    Så heller vent en måned eller to, spar lidt mere op, og køb så den rigtige.

De billigste har plastic gear drev, og du klipper - hvis du er heldig - plænen 5 gange, og så er dét gear slidt op!
    Har lige handlet klipper med svigerfar, der købte en no-name sidste år...som ikke kan trække sig selv længere.
    Og så er den jo relativt dyrt købt :o)

XL-Byg har lige i dag haft en Partner på bud, med noget rense system (en gardena kobling monteret i skjoldet) samt 20 meter vandslange : 2.000,-
    Det er en udmærket klikpper, og så er der detaljen med vaske muligheden smiley

• #7   2. jun 2011 400 kvm vil nok anbefale dig en havetraktor istedet, det gør det 100 gange sjovere at slå græs synes jeg smiley

• #8   2. jun 2011 jeg vil gå langt uden om briggs & stratton, har haft 2 og begge gange er der gået et plejlstangsleje og efterfølgende motorhavari med olie ud over det hele.

• #9   2. jun 2011 Har i 18 år haft en Stiga multiclip til el. Har skiftet en kondensator 1 gang. Har en plæne på 700 m2.
    Støjsvag, starter hver gang uden bøvl

• #10   2. jun 2011 Var inde og læse en test af plæneklippere, hvor de anbefalede Partner qlq http://www.nettorvet.dk/vare/partner-plaeneklipper-model-p51-500cmd/8010433018949?kategorier=have%2Fhavemaskiner%2Fplaeneklippere

Det er et fladt areal og jeg vil gerne have opsamler - ingen kompost men skal i gennemsigtige poser og på losseren..

Kikkede også på den nye Bosch Lithium - men den er vist blevet høvlet ned..

• #11   2. jun 2011 pris ca 1800 kr.

• #12   2. jun 2011 brug lidt flere penge og køb en makita / klippo / snapper / toro

• #13   2. jun 2011 Gunner H: Er det Stiga Multiclip 50S Rental - den som omtales i denne test: http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1004017.ece

• #14   2. jun 2011 INGEN HAVETRAKTOR smiley Har børn jo, men vil ikke have sådan en monstrum stående - desuden koster de typisk +10K.. Men kunne være lidt blæret..

Allan Dyrbye K: Har flere gange stødt på Partner i min søgen. Vil du evt. anbefale den fra XL byg eller hvilken model ?

Busa C: Ingen håndskubber smiley

• #15   2. jun 2011 he he...

hvad så med geden . det er da en super ide , også når du har børn.. de kan klappe den og spise de så lakridser den smider......

• #18   2. jun 2011 min far gav da kun 4,5 k for en mtd en 15,5 hks med et klippebord på lidt over en meter, med en b&s motor den går som en drøm, og det er ikke en af de lorte modeller jem og fix har den er noget kraftigere i det hele taget

• #19   2. jun 2011 og det var en af de gode med tryksmøring tror jeg, det jeg mener er at istedet for olie bare bliver klasket rundt i motoren og ved et held får de komponenter der skal have olie får det, den her smører kun de steder hvor den skal have

• #20   2. jun 2011 Jeg ville nappe sådan en og bruge de 2000 på kværnen..:)

(link fjernet)

• #21   2. jun 2011 jeg kører med en 12 hk mtd, som har kørt i 23 år, - den har fået ny trækrem, og knive, også olie og luftfilter samt tændrør og batteri. I år har jeg så svejst klipperkjold op og efter at have slæbt sand var jeg uheldig at motoren døde, men det kan jeg godt acceptere med alt det den har kørt... havde så en anden stået der er kommet på... smiley Så kan ikke forstå nogen mener mtd og b og s motorer er noget møj.

• #22   2. jun 2011 Den model jeg har er udgået - det er jo mange år siden, den tilsvarende er:
    (link fjernet)
    Den vejer ikke så meget, så den er let at skubbe, ikke som en død benzinklipper, bioklippet fungerer rigtig godt og den kører igennem lige så meget som en benzinklipper.

• #23   2. jun 2011 til 400 hvis du absolut vil have en håndskubber så find en med så stor klippebredde som muligt, det er nu meget rart at have havetraktor, for skulle jeg slå græsplænen herhjemme ville det tage 30 min, og mine ben ville være helt smadret pga den ulykke jeg var med i, nu tager det 10 min, ingen ømme ben, og meget sjovere smiley

• #24   3. jun 2011 Jamen, jeg vil anbefale dig a købe noget bedre - men da budgettet er lagt ud, til ca. 2.000,- er Partneren et udmærket bud :o)
    Jeg vil lige tilføje, at en moderne rotorklipper med høje baghjul, er nemmere at manøvrere, end dem med små/4 lige store hjul.

Som Du kan læse på andres indlæg, er MTD et særdeles godt bud, omend de fleste MTD´ere er til at sidde på, så laver de fremragende alm. klippere også.

Dennis B var inde på noget Klippo - dét er nærmest parcelhushavens Rolls Royce! De fleste Klippo har aluminiums skjold, så de ruster ikke op.
    Og motoren er uopslidelig...meeeen prisen smiley
    Der er ingen tvivl om, at mer pris vinder på den lange bane...

Nu vi var i gang med Partner, så behøver en plæne traktor ikke koste 10k+ - eller fylde lige så meget som bondemandens traktor.
    Denne koster typisk 6.500-7.000 kr.
    DavidsenShop.dk har den imidlertid til 4.995,- - et rigtig godt bud, og den kan bioklippe! og så fylder den ikke ret meget...

(link fjernet)

Klippe bredde på 66 cm., så den tager da en pæn stribe ad gangen smiley

• #25   3. jun 2011 Jeg har et meget bedre forslag: Riv dig lidt ekstra og køb en automower 305, passer perfekt til dit plæneareal smiley

(link fjernet)

Det betyder, mere MC tid til dig smiley D

Kommentér på:
Græsslåmaskine

Annonce