1.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

6 mdr for mord!!!! 6 mdr for mord!!!!

Nu kan man bare gå ud og smadre til hvem som helst, og så nøjes med 1/2 år i spjældet!
Lad os håbe den dom bliver appelleret at anklagemyndigheden, for det er simpelthen for tyndt.
Gad vide hvad Dennis Larsens familie siger til det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  6 mdr for mord!!!!
  • #1   6. okt 2011 Link???

• #3   6. okt 2011 I bund og grund er 6 månedere bare ikke godt nok !

som du selv skriver , han går sku da bare ud og slår folk ned igen, når han ved han kun for 6 månedere. Han skal jo bare sige det ikke var hensigt at dræbe ham.

• #4   6. okt 2011 det burde slet ikke være sådan ! man burde virkelig sidde i fængslet og tænke over tingene !
    Ikke kunne spille playstaion osv osv..

• #5   6. okt 2011 Ja jeg kan heller ikke lade være med at blive lidt harm når man i "Station 2" ser nogle af de her unge rødder der laller rundt og hygger sig i omgivelser der mest minder om en lokal ungdomsklub med alverdens dart, bordfodbold og anden underholdning. De skal sgu bare sidde i en betoncelle med en madras og et lokum, og så en enkel times gårdtur om dagen.

• #6   6. okt 2011 Det er forfærdeligt. Dennis Kaufmann er min venindes storebror - hun har virkelig været knust smiley
    Tror bestemt ikke, at hun bliver mere opstemt over, at gerningsmanden kun får sådan en mild straf smiley
    LORTELAND!

• #7   6. okt 2011 "Overfaldet skete en nat i juli, hvor gerningsmanden opsøgte Dennis Kaufmann Larsen på Akseltorv i midten af Kolding"

Han vælger bevidst at opsøge ham, han vælger bevidst at slå ham i ansigtet..... se disse faktorer burde da udløse mere end bare en voldsdom!!

Havde det nu været et ud af det blå opstået slagsmål kunne jeg fint accepterer dommen, men ligefrem at opsøge ham, den skulle ringe en hel del mere ind på kontoen...

• #8   6. okt 2011 Forstår ikke at man ikke blive straffet for det der er sket. Jeg kan godt forstå at hvis man kører det man må og slå en ihjel, som har været et uheld og man ellers er ukendt, at man får en mild straf, men noget som en slåskamp burde kunne undgås.

Det eneste jeg tænker på er fartbøder, for det må betyde at hvis du ikke køre for stærkt fortsætteligt, så bliver straffen kun 1/3, lige som i sagen her...Eller hvad?

• #9   6. okt 2011 I mine øjne er der ikke noget der tilgodeser offerne! Han skulle jo prygles med pisk resten af hans liv!

Bliver så UTROLIG harm, når jeg ser sådan noget!
    Føler med de folk der skal nøjes med at en gerningsmand kun får så mild en dom, taget i betragtning af deres dom!

• #10   6. okt 2011 derudover har han afsonet 2,5 måned, og blev løsladt igår, da det jo tæller dobbelt op, og at han ikke har været på prøveløsladelse, så retten mente at han skulle løslades smiley

• #11   6. okt 2011 smiley tanker til familien og gør mig ondt

• #12   6. okt 2011 Jeg er dybt rystet.

Casper (midtsjælland) L:
    God pointe vedr. fartbøder - den må jeg prøve næste gang. Jeg kører ALDRIG for stærkt med vilje.

Anklagemyndigheden bør helt klart anke den dom - Dommeren gør jo helt klart grin med offer og efterladte.

Hele det danske system er i bund og grund pilrådent.

Mvh
    Thomas E

• #13   6. okt 2011 ikke nok med at han løslades , nu kan familien møde deres brors og søns morder nede i byen så kort tid efter !
    den danske strafferamme er til grin og giver næppe mening for familien til Dennis

• #14   6. okt 2011 Søren P: SÅ har du ikke været i Vestre Fængsel
    Mht hensigt, så er det ikke den dømtes udsagn om hensigt, der ligger til grund for dommen. I dag kan det bevises, om man har "den onde vilje" eller ej..

Men straffene for vold er alt for milde!!

Ligeledes er f.eks. straffen for opdigtet voldtægt for mild. Straffen burde være den samme, som den anklagede ville have fået..

Thomas, det er ikke dommeren, der laver loven og/eller straframmen. Han følger dem bare.. Tag fat i politikerne...

Anna, alle indsatte kan søge prøveløsladelse efter 2/3-tid, hvis de har en dom på 30 dage eller derover (så vidt jeg husker)

Hvis den dømte ikke tidligere har været straffet og/eller er i gang med f.eks. en uddannelse eller lignende giver det også en mildere straf

Føler med familien til Dennis...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #15   6. okt 2011 Hjælper det at kaste en mand i fængsel i 20-30 år for mord? Er retfærdigheden sket for de pårørende når en der dømmes "blot" skal gemmes væk i x antal måneder/år ??

Jeg forstår godt det menneskelige aspekt i retfærdighed skal ske fyldest. Men undskyld mig liiiiige et øjeblik! Der er jo en årsag til at vi mennesker ER dem som har udviklet os... er de kloge og fornuftige. Men at vurdere ud fra mængden af ovenstående indlæg, så har den største part af folk her i tråden en neandertaler-hjerne og meget underudviklet holdning til en straf.

Hvorfor ikke stille spørgsmålet: Når nogen begår vold, et mord eller "andre" strafbare forhold. Hvad skal der til for at forandre disse mennesker? Hvad er årsagen? Kunne man måske lave en anden approach, hvor man kræver som samfund, at der ikke sættes tid på en "opholdsperiode", behandling eller hvad fanden man nu skal kalde det?

Nu har vi kørt med den nuværende form for "straf" i et par århundrede, og da det udelukkende handler om at "gemme folk væk i en tid" og ikke et forsøg på at få den pågældende på andre tanker.... tja, så fristes jeg at sige: Der skal ske ændringer....

Og nej... hvis et mord giver 12 år - så hjælper det jo netop ikke at smide 20 år mere på "tiden"...

Jeg har ikke den gyldne løsning eller svar på "dette her" - men jeg undres over alle jer der blot siger; Det er fandme også for galt, sådan en psykopat skal have mindst 1000 år i brummen - og så skulle han forøvrigt smides i el-stolen efterfulgt af små horny-ryk i nosserne på en solfyldt aprilsmorgen! Ud til en arbejdslejr med ham...

Bliver personen et bedre menneske af sådan en tur? Næh......

• #16   6. okt 2011 Hans GTR1400 !

"Hvorfor ikke stille spørgsmålet: Når nogen begår vold, et mord eller "andre" strafbare forhold. Hvad skal der til for at forandre disse mennesker? Hvad er årsagen?"

Hvor vil du finde pengene til det?? Finde penge til at sætte folk til at besvare ovenstående, og efterfølgende finde penge til at få dem i "behandling"?

• #17   6. okt 2011 Hans GTR1400... det kan da godt være man ikke bliver et bedre menneske af den tid i brummen, men at du ligefrem kalder andre for mindre bemiddlet for deres mening, det er måske lige at gå over stregen.
    6 md for vold med døden til følge, det er sgu et slag i hoved på de pårørende, han er jo gået hen til ham med den hensigt at skade ham ved brug af vold, at det så medfører døden er tragisk, men stadigvæk hans værk som han skal straffes for.
    Se lige hvad man få for at gå ind i en bank med en finger i lommen og hæve lidt penge, uden at have konto i banken.......
    6 md er en hån mod andre folk.....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#18   6. okt 2011 Lasse J: Som jeg skriver... jeg har ikke den gyldne løsning - og dermed også sagt; Økonomien!!

Men siger du dermed, at fordi vi pt. ikke kender økonomien, så skal vi bare smide dem i et mørkt hul og glemme alt videre forløb? Nej, vel? smiley

• #19   6. okt 2011 Må jeg på gerningsmandens vegne udtrykke stor taknemmelighed for, at der ikke er indført minimumsstraffe her i DK. Og taknemmelighed for, at dommerne ikke har fundet anledning til at udnytte strafferammen, for den meget uheldige forseelse.

Tænk hvis den stakkels gerningsmand skulle sidde et HELT år eller mere. Sikke et dårligt menneske der var kommet ud af det. Han havde sikkert gået ud og banket en uskyldig ihjel.....

Så få hellere gjort den dom på et halvt, betinget.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#20   6. okt 2011 Kim S: Jeg taler på INTET tidspunkt om at 6. mdr. er for meget eller for lidt. Sålænge vi "kun" taler om en given tidsperiode for en given "forbrydelse" - så rykker vi ingen steder hen... Det kunne vel være, at en voldsdømt ville ende op med 7,5 år inden "systemet" mente at han var klar til at være i den frie natur igen....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#21   6. okt 2011 Søren B * Århus *: Det bekræfter jo min pointe, nemlig at vi hele tiden taler om "straftid for en ugerning". At vi har flyttes os væk fra dødsstraf siger i min optik; udvikling!

Vi kan også kaste et blik på nogle sydlige retsopfattelser: Hvis en person begår voldtægt... så stener vi ham til døden. Hugger en højre hånd af for tyveri....

Er vi ikke kommet bare en kende længere i udviklingen??

• #22   6. okt 2011 Hvis det var min søn eller datter der blev slået ihjel af sådan en klaphat, så var 6 månders straf nok.........
    Der behøves ikke at gå længre tid for mig, for at planlægge hans "rigtige straf, som ville vente, når han kom ud.

• #23   6. okt 2011 Hans GTR1400 !

Narh, der behøver ikke at være mørkt i hullet..! smiley

Jeg kan følge dig lidt hen ad vejen, - men når en del af landets kommuner ikke engang kan håndtere, at tvangsfjerne et spædbarn, eller i det mindste gå ind i sagen, når de har fået prej om at barnet bliver mishandlet af dets psykotiske forældre, så kan jeg ikke se hvordan staten skal kunne håndtere at tage hånd om forskruede mennesker, efter at de som i eksemplet her, har udøvet vold med døden til følge. Man kunne tro, at de gør et forsøg i at ændre gerninsmændens holdning, ved at drive åbne fængsler, og fængsler med diverse underholdningsfaciliteter. "Så giver vi lidt på goodwill-kontoen og så gør de nok ikke det igen" - Jeg aner ikke hvad jeg snakker om, men jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor man gør som man gør.
    Men det er sgu for dyrt at skulle tage hånd om alle tosser, efter at de har begået gerningen. Så må det være mere økonomisk, og ikke mindst etisk ansvarligt at gribe ind, inden det sker. Hvordan det så skulle foregå, det vil jeg lade være op til de kloge at finde ud af...

• #25   6. okt 2011 Henrik (aalborg) S

Det tror jeg egentlig også at de kan, men straf handler ikke om hævn og familiens følelser, det handler om paragraffer / love og papirnusseri.... og det er under normale omstændigheder en god ting!! men i sjældne tilfælde som dette giver det bare ingen mening...

• #26   6. okt 2011 Man skal så lige huske, at vende sagen og tænke over hvilken straf man ønsker, havde det nu været sin egen søn, der havde siddet på anklagebænken!
    Havde man så også ønsket sig sharia-lovgivning i Danmark?

• #27   6. okt 2011 Jeg havde opsøgt ham når han kom ud og slået ham ihjel. Det koster vel kun et par år. Dem kunne jeg godt affinde mig med velvidende om at han er begravet i et hul.

• #28   6. okt 2011 Skræmmende at Kurt Thorsen har fået så mange års fængsel for at fuske med nogle penge, når man ser hvor kort straf man får for at begå dødsvold.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#29   6. okt 2011 Jeg fornemmer et stort ønske om HÆVN, misforstået retfærdighed, øje-for-øje konceptet lever i bedste velgående her på MCG!

Men hey... det er jo "bare" menneskeligt at tænke sådan...hvis nogen gør noget ved min datter, søn, kone osv. - så skal vedkommende bare have hovedet fjernet fra kroppen! Og jeg venter gerne på tåben indtil han bliver frigivet fra "systemet"....

Effektivt og enkelt... hvad skal vi med "systemet" når størstedelen af MCG's befolkning er klar til at overtage "rollen" ?? smiley

• #30   6. okt 2011 Jeg tænker stadig; At han dog tør at komme ud!!
    Nej hvor kan man da komme til at tænke på mange "eye for an eye" gerninger, når straffen er så latterlig lav!

Kendte ikke Dennis, men kun hans søster - og dét der, er sku da at gi hende og familien en stor ridse mere i hjertet..!
    Føler med familien og nære bekendte!

R.I.P Dennis

• #31   6. okt 2011 Straffen skal vel udmåles efter folks retfærdigheds følelse og sikre at folk føler sig sikre på gader og veje.
    Ingen af delene er vel opnåede med 6 måneders fængsel og at han er på gaden efter 3 måneder.
    Familie, venner og folk generelt føler ik det er retfærdigt og jeg har da personlig ik lyst til at møde ham en aften i bar-gaden.

• #32   6. okt 2011 Straffen har ikke en skid med folk's retfærdighedsfølelse at gøre. Den er ganske simpelt udregnet og vurderet af folk der har gået væsentlig længere tid i skole end størsteparten af MCG's medlemmer!

• #33   6. okt 2011 Og Kasper, det er så tydeligvis en fejl.
    Han er jo ik en skid rehabiliteret.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#34   6. okt 2011 Søren P: Og hvis pårørende i din familie og dem du rammer tænker sådan, så vil begge familier være ryddet af vejen på kort tid... Det er jo også en måde at løse vores overbefolkning på... dog lidt primitivt!

Håber - for dig selv - at det er "øverste etage" som bestemmer dine reaktioner og ikke dine følelser.... DET ville være meget trist!

• #35   6. okt 2011 [ Max Motor ]

Ja også har den nar sikkert glemt alt om det, fordi han ikke har nået at forstå alvoren i den gerning har har gjort..

Dennis' familie og nære bekendte kan så tænke på ham de ikke har blandt sig længere, morgen, formiddag, eftermiddag, aften, nat i HELE deres liv..!

Nej jeg har ikke mistet nogen pårørende på den måde, men har selv en gerningsmand til meningsløs vold ala det der skete med Dennis (og kunne vel godt ha endt på samme måde), gående frit, da Politiet ikke tog det seriøst..
    Jeg slap dog "kun" med noget metal i ansigtet..

• #36   7. okt 2011 Fuck mit liv minder meget om at være i fængsel, for der består også af Morgen , formiddag, eftermiddag , aften , nat smiley

• #37   7. okt 2011 Jeg vil ikke engang argumentere for at jeg synes 6mdr er for kort tid set udfra offerets familiens synspunkt, for det ER for kort tid..

Men det er bemærkelsesværdigt, at de mennesker der er foraget over Sharia lov, stening mm, er de selvsamme mennesker der tørster efter hævn, råber "øje for et øje" og lige pludselig kan finde på at lemlæste enhver motorcykeltyv..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#38   7. okt 2011 Mirza: Netop- og god pointe! Det er bare alt for nemt at skrige op uden at komme med bare "lidt" der ligner løsningsforslag - vel og mærke konstruktivt!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#39   7. okt 2011 Søren P: Hvis systemet skuffer dig ift. 6. mdr. for omtalte mord, så fortæl mig - med din erfaring/synspunkt - hvad en "straf" for pågældende person så skulle være. Altså - så du ikke er skuffet!

Folk der udøver kampsport - kend eller ej - vil som udgangspunkt få en skærpet straf. Man antog vel, at du i kraft af din "status" måske kunne nøjes med at "fjerne" personen, dvs. "tage fat", "skubbe væk" og ikke tildele slag (du slog) med kompetence optjent fra din kampsport! Uagtet om din bror havde gjort noget eller ej - blev slået - lå ned - så var én voldshandling som blev udøvet, vel ikke noget der gjorde, at næste voldsepisode (dig) gjorde den korrekt?

Jeg forstår godt dine reflekser, tanker og dermed at handlingen opstod. Men korrekt var/er den jo ikke.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#40   7. okt 2011 Nødværge vs. vold..... Er der forskel på det Søren?

• #41   7. okt 2011 Helt enig med Max Motor her, og så er overskriften helt hen i vejret.

Det her handler IKKE om mord, men om DRAB og det er noget helt andet.

Gerningsmanden her bliver dømt på handlingen, ligesom han ville have fået en helt anden straf, hvis han havde haft en intention om at slå et bestem menneske ihjel. Han dømmes ikke i udgangspunktet efter følgerne - det bliver man heller ikke i færdselssager.

• #42   7. okt 2011 Overfaldet skete en nat i juli, hvor gerningsmanden opsøgte Dennis Kaufmann Larsen på Akseltorv i midten af Kolding. Den 19-årige slog Dennis Kaufmann Larsen i hovedet to gange, så han faldt bevidstløs om med blødninger i hjernen.

Hvis dette er hvad der skete og Dennis døde af det så er det SKU da mord, han kunne ligeså godt have skudt ham.

Kommentér på:
6 mdr for mord!!!!

Annonce