1.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

For mange arbejdstimer + kørsel ?! For mange arbejdstimer + kørsel ?!

Jeg har et alm. 37 timers job i Aalborg hvor jeg også bor og er blevet tilbud et mere fuldtidsjob i Frederikshavn (60 km) fra Aalborg - Det er sådan at jeg arbejder fra 07-15.30 og fri 13 fredag - Jobbet i Frederikshavn er fra 16-23 og jeg er sikker på jeg kan få lov ti lat gå kl 15 hver dag hvis jeg ønsker det - Så jeg har 1 time til at kører til Frederikshavn - Der er motorvej hele vejen.

Så det er udgangpunktet.. Er der nogle der har prøvet at arbejde så meget ? Jeg vil jo være hjemme kl 24 hver dag og stadig have fri både lørdag og søndag. Så jeg kan få 6 timers søvn. Kører man død i det efter kort tid eller kan man overskue det ? Jeg er villig til at fravælge alt hobby og fritids aktiviteter og give det er forsøg på 6 mdr.

Hvad er jeres mening og holdning til det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For mange arbejdstimer + kørsel ?!
  • #1   6. jul 2012 Med mindre der står en hær af kreditor, ville jeg ikke gøre det, sæt forbruget ned.

• #2   6. jul 2012 Der er en del at overveje inden du kaster dig ud i den slags. Dels kan du ikke bruge dit skattekort 2 steder så selvom lønnen måske er ens vil det ikke blive dobbelt op i udbetaling.
    Og som du selv er inde på så er jeg ret sikker på du ville gå død i det.
    Det er ikke optimalt at leve på den måde.

At det så også er moralsk forkert at besidde 2 jobs når ledigheden er så stor er en anden ting. Det med moral er så vidt forskelligt fra person til person men vær forberedt på nogle hug over snuden.

• #3   6. jul 2012 Hvis du selv føler, at du vil prøve det, og du ikke har nogen, som dette går ud over (kone/kæreste/børn), så kan du vel bare gå igang og klø på; men for mit vedkommende ville jeg ikke have lyst til at arbejde så meget over en længere periode end eksempelvis maks 1-2 måneder.

• #4   6. jul 2012 Det lyder voldsomt.. Der skal også handles, laves mad, gøres lidt rent og så videre, og selvom du siger du er villig til at fravælge alting for at gøre det, så tror jeg du brænder ud i det. Jeg har en enkelt gang prøvet at arbejde lige omkring 80 timer om ugen, i 5 uger.. Jeg var sgu brændt ud efter den periode, og det til trods for at jeg boede hjemme hos mine forældre dengang, og således KUN skulle sove og arbejde. Hvad er din bevæggrund for at arbejde så meget..?

• #5   6. jul 2012 Og hvis du ikke er i topskat nu så vil du nok komme det. Det er også en overvejelse du bør gøre dig. Pengene bliver jo kun mindre værd.

• #6   6. jul 2012 Moralsk har jeg ingen problemer med det, da jeg har været ledig igennem en længere periode. På A-kasse har man ikke ligefrem penge mellem hænderne

. Jeg har ingen problemer med kreditorer og har minimal med udgifter hver mdr. Jeg har en kæreste som jeg har haft igennem længere tid og hun arbejder selv rigtig meget med 2 jobs og eget firma ved siden af samtiddig med hun læser en kandidat uddannelse på universitetet - Så det vil ikke gøre hende noget at vi kun havde weekenderne sammen.

Jeg tænker bare om kørerturen bliver ulidelig med 60 km hver vej hver dag og så med MAX 6 timers søvn ?

• #7   6. jul 2012 På A-kasse har man ikke ligefrem penge mellem hænderne

Sikkert ikke nej. Men du søger jo så for at der er en der ikke har pengene imellem sine hænder groft sagt.

Kørerturen ser jeg ikke som et problem men jeg er også vant til at køre meget længere. Og søvnen er vel heller ikke så galt. Jeg sover sjældent mere end 6 timer.
    Dog "lever" jeg jo så også i dagligdagen hvor du ville være låst på job.

Jeg gad ikke det er helt sikkert.

• #8   6. jul 2012 Må jeg være så fræk at spørge hvorfor du overhovedet har den tanke.
    Kan slet ikke forstå det når du oplyser "Jeg har ingen problemer med kreditorer og har minimal med udgifter hver mdr"

Hvad driver dig SÅ derhen.

• #9   6. jul 2012 Penge.. Mere vil have mere - At jeg kan bliver ved med at leve som jeg gør med bil, mc og speedbåd samt alle andre luxus ting i livet, som jeg har og have alle udgifter dækket til dette og med at eje alt selv og ikke skylde 1 kr. er meget vigtigt for mig.

Jeg kan gøre hvad jeg vil, når jeg har lyst til det uden at tænke over pengene. Så en stor fordel vil jo være at jeg ikke kan bruge penge når jeg arbejder så meget.
    Men at have de ting i livet giver mig livsglæde og føler hvis jeg mister det ville jeg miste mig selv - Alt skal selvfølgelig ikke gøres op i materielle ting og man finder ikke lykken i det smiley Jeg frygter nok bare jeg skal på A-kasse igen og skal til at tænke over jeg ikke kan gå ud og spise når jeg har lyst og tænke på ikke at sejle hver weekend fordi det kan jeg ikke bruge så mange penge på. Så alt i alt er nok det jeg frygter at jeg bliver arbejdsløs igen og vil skrabe så meget sammen som der er muligt inden det evt. sker igen. Fordi som alle nok ved er det meget svært at få arbejde for tiden for alle mennesker. Ligegyldigt om du er akademiker eller ufaglært..

• #10   6. jul 2012 Netop det med at risikere at blive ledig igen skal du nok også tænke på i forhold til 2 jobs.
    Det er ikke altid man selv syntes at "indsatsen er dalet" når man er kørt hårdt. Og kørt hårdt VIL du blive. Du kan derfor risikere at miste begge job hvis du er meget uheldig.

• #11   6. jul 2012 Hvis jeg ikke havde en datter der hjemme.

Havde jeg sku nok også hoppet på:)
    Pengene kan man altid bruge .

Og syntes vi glemmer lidt et andet spørgsmål.
    Er det ekstra arbejde noget du brænder for?

Fordi hvis man alligevel bare sidder der hjemme på sin flade?
    Ville jeg da heller ud og lave et arbejde jeg brænder for.

Ang det moralske.

Hver mand er sin egn lykkesmed smiley

• #12   6. jul 2012 Du risikere at miste begge job, da du ikke kan levere et godt stykke arbejde med så mange timer. Og så kommer du til at afspadsere alle de ekstra timer inden a-kassen vil punge ud. NED JUSTER DIT FORBRUG!!!! Ellers ser vi dig på TV3 inden længe.

• #13   6. jul 2012 Og regn heller ikke med 6 timers søvn. Arbejder selv sent. Og det med at komme hjem og så hoppe direkte i kassen, den holder ikke. Der skal som regl min. 1 time til før man føler sig klar til kassen..

• #14   6. jul 2012 Lars S. Er du sikker på det med afspaseringen ?. Jeg tænkte selv det sammen men overbeviste lidt mig selv om at det nok ikke havde indflydelse da det er et job nr 2 !. Det er jo ikke overarbejde i samme firma hvor han ABSOLUT ville skulle afspadsere.

• #15   6. jul 2012 De penge du kan spare op på de 6 mdr. hvor du er total smadret og ikke har hygget dig haft gavn af dine TING96- kan du fyrre af på en uge.. Jeg havde ikke gjort det. Men du ved vel selv om du kan klare det..

• #16   6. jul 2012 Mange tak for alle jeres input - God debat og gode eftertanker jeg har nu.

• #17   6. jul 2012 De skal afspaseres, de kan tjekke dit time tal på e løn

• #18   6. jul 2012 Er det ikke nemmere at finde et andet job hvor du kan lægge flere timer?
    Det er jo ikke noget problem at arbejde 80timer om ugen hvis man har god diciplin, men alt den pendling og så videre kunne godt være en dræber.

Husk, de sidste 100k er rigtig kedelige at tjene når man sidder tilbage med under 40k og føler sig lidt øm bagi hehe

• #19   6. jul 2012 jeg (og 7 andre) kørte den slags timer i næsten 9 mrd. på min tidliger arbejdsplads... mødte fra 6-22 i alle hverdage, da en ny prunuction skulle op af stå...

intet problem der første 3-4 mrd... men så begyndte folk at falde fra med stress og andre spændende ting... jeg gik også selv ned kortvarig...

kort sagt... ja det kan du godt i en periode, vi er heldigvis ikke ens... måske du kan det hele tiden... men gi det da en chance, og kan du ikke klare det må du lige sige til... mangler nemlig noget at laver her oppe.. smiley

• #20   6. jul 2012 Jeg kender mange der arbejder 15-21 og 23-08

De har gjort det i nogle år, er de lykkelige ? Nej egentlig ikke..

• #21   6. jul 2012
    Der er vist kun en måde - og det er at prøve det af.

• #22   6. jul 2012 Det med de 6 timers søvn kommer ikke til at holde, min erfaring er at der går mindst 1 time før man falder til ro, der skal spises og bades også, samt evt små daglige gøremål der lige skal på plads.

Jeg arbejdede selv 100-100+ timer for nogle år siden, i lidt over en månede.. Natarbejde på fabrik, og var ved at overtage et værtshus.
    Til sidst var jeg så udkørt at jeg ikke kunne relativ simpel hovedregning, og kunne ikke bygge et korthus pga. synsforstyrrelser og rysten på hånden.

Og mister du begge jobs, så kommer du til at afspassere, da de går ind og tjekker via SKAT.. Var selv udefor det i vinters. Men det koster jo ikke noget at forsøge,man kan jo altid opsige den ene stilling.

• #23   6. jul 2012 bedre at finde et arbejde hvor du kan overarbejde nogle timer, så skal du heller ikke arbejde så mange timer for at tjene det samme - med job nr 2 får du jo ikke overarbejdstillæg ( går jeg da ud fra).

• #24   6. jul 2012 Jeg havde 3 jobs i en periode på 4 mdr. Et job på 37-40 timer, 1 job på 25-30timer og et på 10 timer om ugen.

Sammenlagt arbejdede jeg altså ca 11 timer om dagen 6-7 dage om ugen, og efter 4 mdr. var jeg ved at brække mig. Jeg savnede ro og fred, men havde til gengæld betalt lidt gæld af smiley Konen så jeg naturligvis ikke meget til i de måneder.

• #25   6. jul 2012 mht afspadsering... De timer der ligger udover 444 timer over de sidste 12 uger skal afspadseres inden der kan udbetales dagpenge... Dog max 5 uger....

Jeg arbejder selv 84 timer om ugen når jeg er på arbejde. Men holder også fri i lange perioder hvor jeg kan nyde den fritid pengene kan købe....

• #26   7. jul 2012 Jeg arbejder for at leve, og lever ikke for at arbejde! Sådan er mit motto....

Gad fanme heller ikke at arbejde så meget!

• #27   7. jul 2012 Jeg har prøvet det 2 gange. Første gang da jeg kørte race, for dengang var der ikke noget der hed sponsorer. Jeg havde et almindeligt 48-timers job, plus et i weekenden hvor jeg arbejde 24 timer efter eget skema, og fik dobbelt løn. Dengang blev man ikke plyndret så meget i skat som nu, så det gjorde jeg kunne holde mere fri i sæsonen, og betale for raceriet.

Anden gang var da vi ville bygge en stor sejlbåd. Min eks- (sådan en får man nemlig når man gør den slags ting) og jeg bestemte at vi meldte os ud af samfundet i 2 år, og knoklede røvene ud af bukserne for at skaffe pengene. Vi gad ikke rigtigt det der med stor gæld. Vi fik båden, og forholdet knækkede.

HVIS du nu beslutter dig for det, så sæt en tidsfrist og hold den. Du kan max holde til det i 4-5 måneder. Husk at få en revisor til at beregne om det overhovedet kan betale sig. Du ryger på topskat og kan let risikere at du reelt tjener 25-30 kr i timen. En revisor skal have en plovmand for ulejligheden, de penge kan være givet godt ud. De 60 km fra Ålborg til Fr.havn på motorvej er ikke noget. Jeg kører mere, og det er på almindelig landevej.

• #28   22. jul 2012 Til dem der skulle have en smule interesse i hvad der er sket ville jeg bare lige give en opdatering smiley

Jeg snakkede med min arbejdsgiver og det blev muligt at få arbejde søndag i en 8 timer med 100 % timer + tillæg - Så det er lige en 3000 kr hver søndag i ugen.. Så det blev beslutningen fra min side så jeg bare arbejde 6 dage i ugen og er hjemme hver dag kl. 16. Det er jeg blevet rigtig glad for her de sidste 3 uger hvor det har kørt sådan og fremover skal det også bare blive ved sådan.. Jeg er tilfreds med det ekstra det giver i måneden - Så ingen ekstra job er i sigte inden for nærmeste fremtid.. Tak for den gode debat endnu engang..

• #29   22. jul 2012 Er det ikke bare at prøve ? de penge du når at tjene skal du jo ikke aflevere igen når du ikke magter det mere.

Bare du for ind i H ikke sætter dig økonomisk efter den temmelig høje månedsløn du vil få det stykke tid, som både din krop og hjerne magter det smiley

Kommentér på:
For mange arbejdstimer + kørsel ?!

Annonce