{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

familie bil , spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg er sku blevet far.. super fornemmelse det er første gang .

Nå men nissan pixo'en skal skiftes ud med en st.Car

Mine krav var eller er km 0-65000. årgang 2008 og frem . Prisen tja max 160.000 den må ikke være for stor og ikke for lille så Mercedes og mondeo er for store og skoda fabia og peugeot 207 er for små .. så mine valg er

Ford focus 1,6 tdci st.car 08 og frem Vs Kia ceéd 1,6 crdi st.car samme årgang...

Men hvad er bedst og kval osv . Lad mig høre jeres mening og erfaringer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  familie bil , spørgsmål
  • #1   20. dec 2011 Hvor mange kilometer triller du om året? Relevant i forhold til diesel/benz..

  • #2   20. dec 2011 Først tillykke med familieforøgelsen ;o)

    Begge dine forslag lyder rimelige bullet-proof, men som Steffen skriver, overvej om dit behov er til benzin el. diesel.

    Focus´en er kendt for gode køreegenskaber og Kia´en for en super garanti (7 år el. 150.000 km som jeg husker det), og begge har vist været kåret til årets brugtbil hvis jeg ikke tager meget fejl...

    Go´ jagt og go´ jul ;o)


  • #3   20. dec 2011 Octavia ???

  • #4   20. dec 2011 Hvis du tager focusen så hold dig fra 1,6 diesel! Det bliver du rigtigt ked af.. Kan anbefale dig deres 1,8 motor. benzin.. Den klare det godt..

  • #5   20. dec 2011 Sebastian L
    Hvad fejler 1,6 diesel?


  • #6   20. dec 2011 Oliespild, dyser, ujævn trækkraft, oliespild, ujævn tomgang og fik jeg sagt oliespild. Det er bare en skod motor der ligger i. Den ligger også i Volvoerne, Citroen, Peugeot osv.

  • #7   20. dec 2011 Med mindre du kører over 40.000 km om året, så lad vær at købe diesel. Det viser sig desværre at de nyere dieselmotore generelt set bliver ret dyre bekendtskaber.

  • #8   20. dec 2011 Og ja, hold dig langt fra 1,6 motoren fra psa med mindre du gerne vil financere din mekaniker.

  • #9   20. dec 2011 Hm.... Nu har jeg godt nok solgt mange Volvo med den omtalte motor, og må så bare erkende at jeg IKKE kan genkende de omtalte problemer! Er det bare noget i har hørt? Eller er det bare de typiske holdninger nogen har fordi man "hørt" fra en eller anden at det skulle være en skod motor! Tror nogen af jer er på glatis.

  • #10   20. dec 2011 Har arbejdet som mekaniker hos autoriseret Volvo forhandler de sidste 5 år så jeg snakker af erfaring. Jeg synes ikke vi har andet end problemer med de der franske motorere der ligger i - når bilen bliver 2-3-4 år gammel så er det stort set ved hvert service at man kan finde oliespild på dem.

  • #11   20. dec 2011 Arbejder også som mekaniker på autoriseret værksted, vi bruger også 1.6 HDI, og den skal du absolut ikke vælge.
    KIA derimod er en rigtig god bil til billige penge, det ville være mit valg.


  • #12   20. dec 2011 Af de 2 du nævner ville jeg klart snuppe Kia'en (eller søsterbilen Hyundai i30 der har bedre garanti hvis du kører meget)
    Svigerfar har godt nok en Focus 1,6tdci som ingen problemer har voldt ham, men finishen er imo ret lav ifht prisen. På nogle områder er min discount chevrolet nubira bedre samlet end focusen.

    Skulle jeg frit vælge en familiebil ud fra de kriterier du stiller op ville jeg snuppe en Astra. Den lider lidt af tidligere modelserie, som ikke havde det bedste ry, men fra 2004 og frem er din hamrende solide, og du kan gøre et godt kup grundet dens ry. Og pladsen er også en af klassens bedste


  • #13   20. dec 2011 Snup Kia'en helt klart. Benzin eller diesel. Diesel kører uden tandrem. Og hvis bilen har været passet med service, så har du stadig flere år tilbage af fabriksgarantien. Og så har den større bagagerum end Astra'en også.. Kan kun give mine bedste anbefalinger.

  • #14   20. dec 2011 ok. tak for de mange svar. jeg køre nok 40 om året, grunden til at jeg tænker diesel er at diesel priserne er lavere end benzin og ejerafgiften på de nævnte modeller er lave .. og så syntes jeg at de nye diesel maskiner køre røv godt.
    ´jeg er sku noget i tvivl , men jeg har dog 3 kammerater med den omtalte focus med PSA motor og de er super tilfredse.

    men kia syntes jeg også selv er fed .

    astraén har jeg egentlig ikke tænkt på.de er måske også et kig værd


  • #15   20. dec 2011 hva med en i 30cw?
    arbejder med hyundai, kan kun sige du får meget bil for pengene..
    Den døjer ikk med motorproblemer, og den kører godt i motoren. Vi oplever hvert fald ikk de store fejl med de modeller..


  • #16   20. dec 2011 ja det er sku helt nemt en siger focus er god en anden at den er lort . og det samme med kia.en .. men hvis den skide psa motor er så skod undre det mig at den ligger både i peugeot, citroen, volvo og ford og hvis man lægger sammen hvor mange biler der køre med den motor må det sku være rigtig mange ..så helt lort kan det da ikke være eller hvad...

  • #17   20. dec 2011 bare fordi mange biler kører med den er det ikke ens betydende at det er en go motor.. Men det er vel bare at ta ud og prøve nogen forskellige biler.. Og ta den du syntes om. For du kan være heldig at finde en bil der aldrig fejler noget, eller uheldig at finde en der er lort..
    Og i sidste ende har vi alle forskellige holdninger til hva vi syntes om dem..


  • #18   20. dec 2011 Jeg ville nok finde en Octavia diesel...

  • #19   21. dec 2011 ford = fejl og rep daglig. også er det desværre ikke løgn..vil også vælge en Octavia diesel. det tror jeg du bliver mest glad for i længden..

  • #20   21. dec 2011 Som en del andre skriver, hvis du ikke har et ekstremt kørselsbehov så lad være med at købe en diesel, uanset mærke osv.
    De få få penge du kan spare i brændstof bliver for en en stor dels vedkommende spist op i afgifter og øgede udgifter til alm vedligeholdelse, plus at hvis en diesel får en motorskade, stor som lille koster det spidsen af en jetjager.
    En nyere astrastationcar er en fin men kedelig bil med god plads, der er flere af mine venner der har en og ingen af dem har fortrudt.
    Men tag ud og kigge på nogle biler tag barnevogn, barnesæde og målebånd med og find ud af hvad for en bil der passer dig bedst.
    Skoda Fabia stationcar er osse en fornuftig størrelse, men igen kedelig.


  • #21   21. dec 2011 Psa 1,6 diesel har ry for at dø, den har kortere levtid end deres 1,6 benzin. Min kollega fik sprit ny motor i han Citroen 1,6 HDI . På værkstedet var yderligere 2 biler, som også skulle have ny 1,6 hdi motor.
    !,4 Hdi og 2,0 hdi er fejler intet.


  • #22   21. dec 2011 Ja, Rene, eller en 520'er.. Fed model!!

  • #23   21. dec 2011 Hvad med en Toyota Avensis ?


  • #24   21. dec 2011 Niklas - det kommer vel an på hvad man normalt kører i? Hvilken bil sammenligner du den da med?

Kommentér på:
familie bil , spørgsmål

Annonce