932 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
IF Forsikring IF Forsikring
Hey, er der nogle med gode/dårlige erfaringer med dem.
Har Tryg/Tjenestemændenes, men kan få en bedre dækning til samme pris hos IF.
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
Til gengæld har jeg haft en kamp med dem uden lige da jeg skulle tegne min første bilforsikring... Men det skyldes nok mere en elendig assurandør end et generelt dårligt selskab?
Fik tilbudt en bilforsikring til 3.000 kr. (ansvar). Første bil, 25 år gammel.
Krævede blot at jeg samlede mine forsikringer hos dem. Det ville betyde at indbo og ulykke ville sige 1.200 kr. i alt om året, men ok - 3.000 kr. som ny billist, det var da billigt! (Til sammenligning skulle de gamle betale 2.900 for den, hvis den skulle i deres navn)
Det hele bliver underskrevet mv., og da jeg så har købt min første bil, kommer der en sms fra min assurandør. Han vil gerne lige have policenummeret på min tidl. bilforsikring... HALLO?
Jeg har ALDRIG påstået at jeg har haft bil før. Jeg har på daværende tidspunkt haft min mc forsikret hos dem i 1½ år, men det er det... Og han vidste det udmærket godt! Muligvis at han har regnet med at mc'en kunne give lidt points - jeg ved det ikke, og jeg er sådan set også ligeglad.
Men den fantastiske pris på 3.000 kr. steg ligepludselig til 7.200 kr., og jeg brugte vel 1-1½ måned på at blive flyttet over i et lidt mere anerkendt selskab, hvor jeg kunne slippe med 5.500 kr. (inkl. delkasko, så den er dækket mod tyveri, hærværk osv).
sep 2008
Følger: 2 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 196
jun 2010
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 215
Jeg var dog dækket til mestersvinger i 2011 i Sverige da de slet ikke har styr på det og man derfor godt kan være heldig at få besked på at man er dækket selvom de egentlig ikke gør. De er selvfølgelig nødt til at holde det de siger hvis de har oplyst det til kunden selvom det er forkert.
Stadig mit håb at det bliver besluttet at de dækker for alle, kunne være man skulle sende dem en mail igen og minde dem om at de burde kigge på det inden sæsonen starter igen.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 225
Jeg har lige medtaget nye policer for 2012 - og har erfaret at alle forsikringer er steget med ca 25-28%, uden nogen fornuftig forklaring.
Det syntes jeg ikke er iorden - lad mig sige med det samme, at jeg ikke har haft brug for en eneste af mine forsikringer hos IF overhoved, så det er ikke fordi at jeg er dem en "dyr" kunde - så hvis de ikke kommer med en forklaring på den brutale prisstigning, begynder jeg at kikke mig om efter et nyt forsikringsselskab.
Mvh. Henrik.
jun 2010
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 215
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
mar 2009
Følger: 64 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 624
mvh
Jan
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 225
IF er SUPER - de sniger som en ninja........ ;o)
Men hverken du eller jeg vil tages i røven, selv om de sniger en diskret
præmie forøgelse ind på 25-30% - når man har alt forsikring samlet hos dem.
Kan en samlet fælles front måske gøre en forskel??
Jeg har før haft gode erfaringer med AROS - skiftede kun til IF pga. jeg kunne betale pr. md. istedet for på 3 mdr.
Måske der var en mulighed..?
Henrik.
IF Forsikring