{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det koster at køre for stærk
  • #1   20. jan 2012 Det er gratis over 300 km/t smiley

  • #2   20. jan 2012 jeg tror hvis nok lige jeg holder farten når jeg skal ned og hente en minimotard imorgen smiley

  • #5   20. jan 2012 ja det blir sku næsten nemmere at vinde i lotto end at undgå en fart bøde men så har man selvfølgelig penge til at betale , må se om jeg kan få droslet b-kingen , nej det er vel ok med bøder men syntes også der er lige i overkanten især for de små overskridelser i bymæssig kørsel
    mvh jimmy


  • #7   20. jan 2012 ja du har da ret, jens, loven skal overholdes men tror som woop skriver alle kører altid en 10-20 % stærkere men loven skal overholdes ikke at jeg har fået mange fartbøder tror en 3 stk i de 34 år jeg har haft kørekort
    mvh jimmy


  • #8   20. jan 2012 Lastbil / Motorvej
    Max fart 80 km/t

    Ved 110 km/t

    Du får en bøde på 2000 kr.

    Desuden får du et klip i kørekortet.

    Hmm..!


  • #9   20. jan 2012 tror fremtiden bringer flere flugtbilister/mcere , hvem pokker gider også have bøder flere gange om ugen ?
    imens kan de sociale tilfælde stadig sidde hjemme og grine på sjassen uden at betale en klejne

    Læser videre til langtidsledig !


  • #10   20. jan 2012 Woooop , de behøver ikke flytte røven til og fra arbejde
    så de kan sidde hjemme og hæve pengene og grine endnu højere


  • #11   20. jan 2012 så træk du 20000kr. bøder fra din nuværende løn fordi du skal på arbejde

  • #13   20. jan 2012 shit man , tror pokker ledigheden steg mest i Nordsjælland det foregående år , sorry !

    men for helved : hvis du bliver hjemme på fagforeningen , så tager du ikke chancen for at indkassere bøder , fanger du den nu ?


  • #14   20. jan 2012 Behøver vel ikke være nærtagende , men du er ikke så hurtig som dit profilbillede smiley

  • #15   20. jan 2012 laver bare lidt gas , så tag den med ro !

    men har du set tv og hørt diskussionerne med fagforeningsbumserne der hæver max.på kontoen og samtidigt skal de nu have fordele for ikke at møde på jobbet , ... er det retfærdigt at straffe for at tage på arbejde , nej vel


  • #16   20. jan 2012 Ikke meget man kan sige til det, havde selvfølgelig helst set de gamle bøde takster bibeholdt men grundlæggende er de fleste jo helt rimelige, kan dog stadig ikke forstå de 2000 i bøde for 140 i en 130 km/t zone.

    Man træffer jo selv valget at køre for stærkt og selvom jeg endnu ingen bøde har fået ville jeg nok ikke pive over det, i hvert fald ikke offentligt smiley

    Det piner mig dog gevaldigt at der er SÅ meget fokus på mindre fart overtrædelser og straks man rammer 60 km/t kort varigt i en byzone så er man vanvidsbillist hvorimod hr og fru jensen kan lave ligemeget hvad de vil i bilen uden at være opmærksomme på hvad der sker omkring dem og være årsag til ulykker uden der er den samme fokus på det i medierne, og uopmærksomhed vægter tungt i årsagen til ulykker.

    Det er da også absurb sjældent men ser ordensmagten lave "razzia" i byerne hvor man har fokus på både cyklister og biler der kører over for rent rødt og ikke overholder vigepligter, det lærer jo bare bilisterne i undebevidstheden at de heller ikke behøver at gøre det på landevejene og det koster ved kasse 1 for motorcyklister.

    I myldretiden ved gammelstrand ved busstopstedet ved christiansborg kan man i myldretiden se minimum 500 cyklister i timen køre over for rødt selvom der er separat lys signal for dem, det samme er i øvrigt gældende ved kongens nytorv ved fodgænger feltet fra teatret over til metroen, det er mig ubegribeligt at man kun gider fokusere på cyklisterne 1 uge om året.

    Nå nok sure opstød for denne gang, det blev da også til en del! smiley


  • #17   21. jan 2012 De nye takster opfordrer jo ligefrem til at stikke af..........

    ikke at JEG kunne finde på det..... meeen... smiley


  • #18   21. jan 2012 ja det er noget svineri man skulle jo næsten opfordre til mytteri.

  • #19   21. jan 2012 Hvis man køre med trailer kan man lige så godt køre 90 som 80 km/t, det koster dert samme smiley

  • #20   21. jan 2012 urbanviking.dk S

    Bare gi den gas !

    Sidste uge sad Wooop! Og pev over han ikke havde nok penge som kontanthjælps modtager.... Til trods for han havde penge til thailandstur - have MC osv ....



  • #21   21. jan 2012 Undskyldningen er af fart skaber ulykker. Så er det s'gu godt nok pudsigt, at da man sidste gang hævede højst tilladte faldt ulykkestallet til det lavest i 50 år, og der har det været siden.

    Det handler om penge i statskassen, og her er fart fin, for det er let at måle og bevise. Det har ikke en sk.. med sikkerhed at gøre.

    Jeg kører hver dag på E45 fra syd for trekantområdet til Århus morgen og aften. De farligste og dem der skaber mest kaos, er dem gerne vil overhale en lastbil, men ikke rigtigt tør, og bruger 2 kilometer på at komme uden om. De aner ikke hvad der sker fra forruden og bagud. De er livsfarlige, de aner ikke hvad der sker omkring dem, og de skaber kilometerlange køer - men de tages ALDRIG i en fartkontrol. Det er ikke bøvede kællinger, der er lige så mange mænd.


  • #22   21. jan 2012 Vedrørende ulykker kan det vel ikke overraske at mange af dem hvor farten får skylden er det vel reelt mere uopmærksomheden der er den rigtige årsag.

    Hvis man rammer et vejtræ med 90 km/t på en landevej ved et sving så får for meget fart skylden selvom personen sikkert også havde ramt træet ved 80 km/t fordi de ikke er opmærksomme. At skaden så bliver større ved højere fart er en helt anden sag.

    Der er mange åbne gode landeveje i Danmark hvor hastigheds grænsen sagtens kunne være 90 i stedet for 80 og variable hastigheds begrænsninger på motorvejene så man f.eks måtte køre 140 på de gode 3 sporede motorveje når forholdene er til det , de Danske motorveje er glimrende efter min mening og man kan sagtens køre hurtigere uden problemer.

    Hvis man tager højde for flere motorvejs strækninger, øget trafik og øget antal kørte km så har antallet af ulykker og dræbte ligget relativt stabilt de sidste mange år på motorvejene selvom der er kommet 130 km/t på en del strækninger.


  • #23   21. jan 2012 Jeg har lige fået en bøde på 1000.- for at køre 56km/t hvor man må køre 50 smiley

    Men der er jo ikke andet at sige end at det er min egen skyld smiley


  • #24   21. jan 2012 Det koster ikke at køre for stærkt, det koster at køre for langsomt smiley

  • #25   21. jan 2012 Vi kan jo bare følge reglerne,det koster gratis.

    Det er fint med mig at dem der udsætter vi andres liv og førlighed kommer til at betale for det!

    Men jeg syns så samtidig at de skulle lempe reglerne for motorbaner så dem der har behov for det har bedre mulighed for at gi den gas sådan nogle steder!


  • #26   21. jan 2012 Hvis man kigger på Khristians eksempel og får en bøde når man køre 56 Km/t på en strækning hvor man må køre 50 på kr. 1000 så syntes jeg, at det er til grin og mere udtryk for, at tjene penge en forebygge eventuel ulykke.

    Ren pengemaskine andet er det ikke:(


  • #27   21. jan 2012 Skemaet kommer men 1000 Kr bare det er 1 Km/t over tilladte
    Men jeg tvivler meget på den tager en for 5 Km/t over tilladte hastighed


  • #28   21. jan 2012 Når man kører 56 ved man at man er på den forkerte side af loven,og det udløser en bøde.

    Sulle det så også være i orden at gå med en kniv på 8cm når grænsen er 7cm???

    Hvad der er latterligt eller ej kan man jo ha sine meninger om,men faktum er at de fleste ved hvad de må og ikke må..Og hvis der ingen straf var for overskridelse var der jo ingen grund til at ha regler og love,det ville sikkert blive noget kønt noget!!


  • #32   22. jan 2012 I praksis er det jo lige meget med de takster, polisen er jo alligevel så underbemandet og overbebyrdet med papirarbejde, at det er sjældent at de faktisk er ude i trafikken...

    Jeg kører 60.000 km om året på tværs af sjælland og ved hovedstaden, næsten altid 10-29% for stærkt, og jeg bliver aldrig stoppet..

    I mine unge dage fik jeg bøder hele tiden, men der kørte jeg også suzuki smiley


  • #33   22. jan 2012 Jens E, du har ret. Det viser naturligvis for meget. Man skal huske at læse det man skriver godt igennem inden man trykke på send. Tak for rettelsen.

    Du kan godt regne med at GPS'en viser rigtigt, men den civile udgave af GPS satellitdata vi får skal bruge 50-100 meter med jævn hastighed før tallet er troværdigt. Du kan checke det ved at give lidt mere gas, GPS'en reagerer oftest lidt langsommere end speedometeret.

    Man skal altid overholde hastighedsbegrænsningen John P, for det politiske udnævnte udvalg der bestemmer de lokale grænser er bemandet med skolelærere og SOSU assistenter, og de ved jo en masse om trafik og motorcykler. De generelle grænser er fastsat i Folketinget, og mindst en af dem er resultatet af en studehandel: Du får dit sygehus, og jeg får 1xx på motorvejen.


  • #35   23. jan 2012 Enig John P, men det er let at bevise, det holder altid i retten, og det skæpper godt i kassen. Ikke mindst bruger politiet det til at vise Folketinget og justitsministeriet hvor effektive man er, for en fartbøde tæller lige så meget i statistikken som et opklaret indbrud.

    Læg også mærke til at når der udsendes pressemeddelelser om det, så siger man altid hvor mange man har notgeret, og finder en eller anden båtnakke der har kørt 100% over. Man fortæller aldrig hvor mange der kørte forbi, eller hvad gennemsnitsfarten var.


Kommentér på:
Det koster at køre for stærk

Annonce