3.654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

vvs spørgsmål - fjernvarme vvs spørgsmål - fjernvarme

Hej
Jeg har en gammel redan varmeveksler (direkte) fra midt 80'erne hvor jeg har problemer med støj. Problemet er differenstrykregulator, det er af den slags som man ikke kan justere men har et tyndt spiral rør på fremløbet og et på returen og de sidder så på hver deres side af trykdåsen.

Da jeg nu har soveværelse klods op af teknikrummet bliver jeg irriteret af den støj der kommer ud af nå den hele tiden åbner og lukker for vandet, det er især ved lavt flow hvor denne ventil ligesom åbner og lukker, og det kan bedst beskrives med at den bøvser puster ballonger op smiley

Vil det hjælpe at skifte til fx danfoss avpl hvor man kan regulere trykdifferencen og hvor der kun er spiral rør på reuturen?

nogen der ved noget om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vvs spørgsmål - fjernvarme
  • #1   23. feb 2012 Det er lidt svært at forstå hvad du mener! Er det en varmeveksler til varmtbrugsvand du omtaler? i så fald har en trykdiffencen intet med den at gøre. Under normale omstændigheder skal du aldrig justere på en trykdiffence. Er du sikker på det ikke er en ventil til justere hvor varmt brugsvandet skal være du kan hører?.

• #2   23. feb 2012 det er også min fejl.... skrev det med veksleren fordi differenstrykreg. er placeret i samme kasse, men det er naturligvis opvarmning af huset jeg mente. Og som sagt så er det et direkte anlæg

• #4   23. feb 2012 Ja det er så fair nok at der kommer sussen når vandet strømmer gennem ventilen, men det at den hele tiden åbner og lukker... det er ligesom om den trækker vejr... det er sgu da til at blive idiot af at høre på

• #5   23. feb 2012 google en lokal installatør der er medlem / uddannet under Fjermvarme-ordningen

• #6   24. feb 2012 Det er forsøget værd at skrue kapilarrøret af og kontrollere om den er stoppet. Der skal jo ikke et ret stort fremmedlegeme til at stoppe sådan et 6mm kobberrør.
    Ellers vil jeg mene, der skal en ny TD til. F.eks. en AVPL som du selv nævner.
    Men der kunne måske være god fornuft i at udskifte hele unitten. Efter godt 25 år har den såmænd gjort det ok. Tror også på at du kan spare nogle kWh, når du så får en ny brugsvandsveksler og tilhørende reguleringsventil.

• #7   24. feb 2012 Hvad er det for en TD ? En TD plejer at være meget langsom til at pendle så tror altså stadigvæk det er ventilen til brugsvandet der driller de kan jo godt smide gassen også kan den godt så og åbne og lukke, prøv EVT at lukke den og se om det så holder. Ellers pil TD af og sæt et niprør imellem.

• #8   24. feb 2012 Søren/ MR hovenbauer... har lige skruet TD af. Puste støjen er ganske rigtigt væk men nu larmer det jo ad helvedes til for der er så meget tryk på rørerne. Det jeg så er igang med nu er at jeg har pillet kapilar rør af af returen, således at der kun sidder kapilar rør på fremløbet. Det kapilar rør jeg har pillet af (af returen) har jeg tilsluttet en ekstern tryktank som jeg nu kan justere trykket på med trykluft, altså ligesom hvis det havde været en håndrevet aktuator som på apvl... spændende spændende... jeg har foreløbig indstillet differenstrykket til at være ca 5 mvs...

Mr Hoven.... det er sådan en rød dåse med to kapilarrør til retur og fremløb og uden mulighed for justering af diff. trykket... den hedder Redan TD 0,5 mvs

Kommentér på:
vvs spørgsmål - fjernvarme

Annonce