{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Idiot af en sælger... {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige tilbage med en masse galle som jeg lige skal ud med efter en noget rystende oplevelse... :S

Jeg har lige lagt rører på efter at have snakket med en mand fra århusegnen som har en annonce til salg på den blå avis.

Jeg ringer ham pænt op og siger jeg er interesseret i hans vare, og at jeg tilfældigt er i lokalområdet her i weekenden og kan komme forbi og hente det hvis han er frisk på den. Vi har en fin snak om varen og sådan hvorefter jeg spørger ham om hvad han skal have i hurtig handel hvis han skal lave en god pris på den og jeg nu kan komme med det samme og hente...

Manden går så HELT AMOK i telefonen og siger jeg havde fået et par på håvedet hvis jeg havde været ved ham nu, og jeg vidste godt hvad det kostede så jeg skulle fan´me ikke prøve på noget... Og i øvrigt var prisen lige steget med 20% hvis jeg ville handle med ham for det var HAM der bestemte prisen! "FARVEL!" blev der sagt og så smed han rører på... :S

Nu sidder jeg tilbage med ondt i maven og helt frustreret og tænker "hvad fanden skete der lige der???"

Jeg har da aldrig før oplevet at blive overfuset på den måde hvorefter der bliver smidt på så man ikke engang kan forklare sig selv :S Jeg er virkelig rystet over den opførsel... Hold da kæft en idiot...

Håber aldrig nogen af jer andre bliver udsat for noget lignende for han var da virkelig ubehagelig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idiot af en sælger...
  • #1   11. mar 2012 Manden er jo bare idiot......... Ganske simpelt smiley

  • #2   11. mar 2012 træls træls oplevelse, men man ved jo aldrig hvad andre lige har oplevet samme dag, så det er jo ikke altid de er i samme humør som en selv.... jeg plejer bare at spørge om det er prisen også tager jeg den derfra....


  • #3   11. mar 2012 Lad det fare. Livet er for kort til den slags...

  • #4   11. mar 2012 Hvad havde fjolset til salg ?????

  • #5   11. mar 2012 Jacob : jeg har ikke hørt samtalen , jeg aner ikke om manden er blød i bolden , og du lyder som en fornuftig fyr , Men jeg har de sidste 2 år også mødt/set rigtig mange mennesker som i deres iver efter en god handel svinebyder og på det groveste generer og spilder min og andres tid . måske havde han lige haft sådan en i røret inden du ringede, eller han har måske misforstået noget du har sagt ?
    ( når det er sagt er det plat og dumt at hidse sig sådan op , men at sætte prisen op har jeg også før gjort smiley


  • #6   11. mar 2012 Glem ham, han er ikke tankerne værd!!

    Men at sætte prisen op bliver også brugt her på matriklen smiley


  • #7   11. mar 2012 men fast Eddie jeg har solgt til forhøjet pris smiley kan du stikke den ?

  • #8   11. mar 2012 det kunne jo været konen lige er skredet og han (ligesom dig) også skulle af med lidt galle.. smiley

    men det er ofte en rigtig dårlig måde at sælge noget som helst på.. smiley

    så glem den cykel og find en anden...:-)


  • #9   11. mar 2012 Nej, det kan jeg ikke! Bruger den bare som straf til fjolser som har kørt langt for at skambyde smiley

  • #10   11. mar 2012 Woop ; man kunne måske også forestille sig at han bare ikke gad svare dig , fordi du ikke var reelt interesseret ?

    Jacob : hvad ville du købe ?


  • #11   11. mar 2012 Jeg blev bare lidt rystet over den opførsel som man åbenbart kan tillade sig - og så uden jeg kunne forklare mig overhovedet. Hvis han havde misforstået noget af det jeg sagde havde det da været rart hvis han så ville lytte på min forklaring. Jeg er jo ikke ude på at fornærme eller snyde nogen.

    Jeg var bare så naiv at tro man i denne verden stadig kunne føre en rimelig fornuftig samtale...

    Det skal lige siges at jeg selv har snakket med folk der ville købe ting af mig som jeg ikke var enige med dem i, men derfor har jeg altid behandlet dem pænt og afsluttet samtalen ordentligt. Men selvfølgelig skal man da have lov at være uenige!

    Jeg synes bare generelt det er en sørgelig retning vi som samfund bevæger os imod, idet jeg konstaterer at der er flere og flere af de typer som jeg støder ind i efterhånden. Men jeg har dog aldrig fået en sviner som den idag tidligere :S


  • #12   11. mar 2012 glem den skovl og find en tilsvarende vare hos en forhåbentlig mere
    "ret-tænkende" person.
    Mage til fjols skal man da lede længe efter!!


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   11. mar 2012 sku sjovt som nogen kan opføre sig, sidst jeg handlede var en bil der stod til 2500.- ringede og sagde jeg ville gi 2000, så sagde han jeg ku få den for 1500.- lidt underligt sådan noget.

  • #14   11. mar 2012 sæt linket ind og jeg ringer gerne for at høre om hvad han skal have i en hurtig handel.


  • #17   11. mar 2012 Måske har han bare fået en hel masse useriøse skambud og var ved at være røvtræt af folk, der prøvede at byde varen lidt ned i pris.

    Jeg siger ikke at dit bud var et useriøst skambud, men mange gange glemmer sælgere at sætte prisen udfra en forventing om, at der bliver krejlet om prisen lige fra start. Hvilket iøvrigt er et ret normalt fænomen :-))


  • #19   11. mar 2012 Find en anden sælger - livet er for kort til at bruge tid på idioter:-)

  • #20   11. mar 2012 Håber at du kan optage samtalen næste gang.
    Min veninde har En Sony Ericson mobil og den kan optage samtaler.
    Virkelig noget jeg savner på min iPhone 3gs.

    Du ved da at ham skal man bare ikke handle med.


  • #21   11. mar 2012 Kommer der et link?

  • #23   11. mar 2012 tjaa. det var ikke fint sagt. men tror også nok er blevet ringet af 100 menesker samt svaret på utallige oplæg på dba. som har skam budt ham på det groveste- og din udmelding fik nok bægret til at flyde over smiley

    ville selv have spurgt om det samme som du. kan man spare 200 inden man laver handlen kan man jo ligeså godt det..
    men disse tider forventer folk man en levere varen 200 km væk til under sin mindste pris eller betaler for kæbers bensin samt færgebillet når man sætter tilsalg på dba. ikke at du har sagt det. men du har nok fanget ham på en dårlig dag.


  • #24   11. mar 2012 samme som teddy ovenfor... folk tror også de kan handle om alt.. hvis man ikke vil gi prisen på varen, som det står til på nettet, hvorfor så ringe?? men en meget mærkelig måde, ham sælger har opført sig på... same shit, different day;)

  • #25   11. mar 2012 Wooop, du er ikk i stand til at kommunikere med nogen, du sætter bare folk på en filterliste eller sletter dit indlæg lol

  • #27   11. mar 2012 Frem med nummeret, så vi alle sammen kan ringe til ham på skift ........så han rigtig kan komme i godt humør.
    ;O)


  • #28   11. mar 2012 Sætter man noget til salg om får henvendelser som følge deraf, behandler man alle der henvender sig ordentligt. Man kan også sige NEJ ordentligt - skambud er noget vrøvl, og de eksisterer ikke i en situation, hvor man beder potentielle købere kontakte en.

    Siger man "SKOVL" til ham der, så går han nok ud og graver.......


  • #29   11. mar 2012 Knud vi har debatteret om skambud findes eller ej , og uden sammenhæng til trådstarter eller hans situation , vil jeg sige at fordi man har sat en annonce på nettet eller i avisen , er man altså ikke bundet til at skulle høre på alle mulige tosser som byder på ting de reelt ikke har råd til at købe.

  • #30   11. mar 2012 nu ved jeg ikke hvad der var til salg og hvad prisen var. men hvis det var noget han havde sat rigtigt billigt til salg kan jeg sagtens følge ham.

    Havde en ps3 til salg for nogen uger siden, den stod LANGT under hvad en tilsvarende koster, og så ringer der en eller anden "etnisk dansker" hvaaa såå min ven du kan få 500kr (ca. halvdelen af hvad jeg havde sat den til) der blev jeg satme os sur og smækkede nærmest på bagefter. Han ringede så igen og bød prisen.... Købte også en bil engang, den stod også mega billigt så gad slet ikke prutte om prisen da jeg synes den var yderst fair. Men ku se at andre som bød under fik af vide af sælger at om de så bød prisen og mere fik de slet ik lov til at købe den bagefter


  • #31   11. mar 2012 Jeg skriver den pris jeg vil have OG gør opmærksom på det i annoncen og gør også opmærksom på at jeg ikke gider det prutten i annoncen OG så forventer jeg at folk fatter det og gør de ikke det....tjaa så for de det også afvide . Men det er bare mig. Hvis jeg skriver PRISEN ER FAST ja så er den sku fast ingen hurtige handler ....hvad det så end er.... Ingen bud ingen ting ud over prisen på grisen. Og hvis folk syntes den er for høj..... Så må de finde et produkt magen til der passer til deres pengepung . Intet surt i det, men skriver jeg prisen er fast så er den fast smiley
    Mvh
    Jan


  • #33   12. mar 2012 I min verden findes der kun "hurtige" handler og prisen er IKKE til forhandling hvis jeg skriver prisen er fast!! så ER den sku fast og må så gå ud fra at folk der ikke kan forstå dette bare er folk der ikke har pengene til at købe mine ting...for tro mig jeg for altid solgt mine cykler,biler og andre ting til den pris jeg vil have . Det står folk frit for at finde en tilsvarende vare til den pengepung de nu har ...men hvis dette ikke kan lade sig gøre så må prisen på min vare jo være den rigtige:-)

    Jeg er nok en af de mennesker der ikke skriver høflige svar hvis jeg mener at teksten i min annonce er let forstålig (også for en ord blid person som mig selv) min holdning er : hvis der står prisen er fast og jeg ikke mener den er det værd så finder jeg en anden og respekterer annoncens ejer ELLER betaler prisen og går der fra med varen. hvis der ikke står FAST PRIS byder jeg som alle andre men aldrig skam bud. respekter en sælger hvis der er skrevet INGEN bud, prisen er FAST eller ligenden uanset om du mener varen ikke er den pris værd...så find en anden vare til den pris og kan du ikke det så spar op og køb til den faste pris...bare min holdning
    mvh
    Jan


  • #34   13. mar 2012 Havde en lækker alu lofttrappe til salg, nypris 16000, stod til 4500.
    En idiot skrev så, byder 300.... jamen så har han da fortjent en skideballe.
    Han fik en sviner, og han skrev tilbage ; byder 1000, for har ikke flere penge.

    Dybt suk.....


Kommentér på:
Idiot af en sælger...

Annonce