{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Valg af cykel (uden motor) {{forumTopicSubject}}

Hey MC galleri. Nu spør jeg her inde for at der ikke skal gå for meget nørd i den.

Jeg står og mangler en cykel på amatørplan. Jeg køre længere ture på landevej/skovvej. Derfor er jeg sikker på at det skal være en cross cykel jeg skal have mig.

Jeg har kigget meget på Univega Terreno 500
(link fjernet)

Prisen er 7000,-

Nogen der kender til mærket/cyklen og evt ved om det er et godt køb?

Jeg har også kigget på en CUBE cross 2012. Udelukkende fordi jeg synes den er pænere, Men er den de 2000,- ekstra værd for en amatør? Derudover er jeg ikke meget for at købe over nettet.

http://www.cykler.dk/herrecykel-og-herrecykler-cube-cross.aspx

Nogen der kender andre alternativer? Helst ikke over 8000,-

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af cykel (uden motor)
  • #1   1. maj 2012 Jeg blev rådet til at købe Radon, da man får mest for pengene,
    Men MTB fangede mig ikke rigtigt, så den er til salg, hvis det er...
    http://www.cykelgalleri.dk/galleri/14409-radon_zr_race_60


  • #2   1. maj 2012 Denne her måske ville være noget..

    (link fjernet)


  • #3   1. maj 2012 MTB er er ikke god til landevej i forhold til dæk/gearing desværre.

    Søren: Vil helst ikke racer stilen da kørestillingen ikke er mig og så tror jeg det er rart med affjedring foran.


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #4   1. maj 2012 Hvis dit behov ikke er singletracks, men mere faste skovstier og landevej er du på vej i en forkerte retning imo.
    En fjedergaffel har du ikke brug for, hvis dit forbrug er som ovenfor. Og til en pris på 7k for en komplet cykel er forgaflen under alle omstændigheder ikke state-of-the-art. Den gør at kvaliteten af de øvrige komponenter alt andet lige bliver dårligere end en cykel til samme pris uden fjedergaffel.
    I min verden er de cykler du linker til ikke cross-cykler men MTB's.
    Medmindre du kører mest i skov vil du få meget bedre cykeloplevelse med en rigtig cross-cykel.
    Den minder meget om en racer, men man sidder lidt mere oprejst, der er bremsegreb øverst på styret, bredere dæk mv.
    (link fjernet) f.eks.



  • #5   2. maj 2012 Forhandleren sagde at de til forskel fra MTB har gearing til at køre hurtigere, smallere dæk og mindre robust, dvs lavere vægt.

    Jeg har altid kørt MTB. Derfor har jeg lidt svært ved at konventere smiley

    At en affjedret forgaffel ikke er noget værd på en cykel til 7000,- kan jeg godt følge dig i.

    Den er godt nok fed, den du linker til. Men hvis jeg nu har lyst til at svinge af stien, og køre lidt offroad er den vel ikke en option? Kan ikke forstille mig hvorden det er med fast forgaffel.

    Tænker også på kørestillingen.. Er den på nogen måde behagelig på den du linker til? Ser ud som om man er meget fremoverbøjet.


    Ellers tak for svaret.


Kommentér på:
Valg af cykel (uden motor)

Annonce