5.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvor meget strøm er der tilbage? Hvor meget strøm er der tilbage?

Hej,

Er der er smart måde man kan måle hvor meget batteri der er tilbage på et 12v batteri?
Det er til et festivalsanlæg og ville være rart at kunne se hvor meget strøm der er tilbage på batterierne.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget strøm er der tilbage?
  • #2   26. jun 2012 Tror du at man kan sætte det her til? http://www.thansen.dk/product.asp?c=7139265821&n=-1026413937&pn=-1005850002
    eller vil det være bedre med et "rigtigt" voltmeter?

Det jeg linker til kan man ikke se det 100% men burde give en god ide omkring spændingen

• #3   26. jun 2012 For 150 kr, så køb da et møg billigt multimeter i harald skrald, og smæk på fast smiley
    Kapasitet afhænger jo også af, hvor mange ampere timer batteriet er på..

• #4   26. jun 2012 Ja, fandt også ud af det nok var billigere at gøre det på den måde.

• #5   26. jun 2012 Også en bedre løsning, da du får en præcis måling smiley

• #6   26. jun 2012 Det var mere for at have et ca tal, så man kunne se om batteriet blev slugt hurtigt eller ej.. men køber et multimeter, så kan man altid lige tjekke det når man synes tid er

• #7   26. jun 2012 Jens

Volt har vel intet med Amp. at gøre

Den rigtige måde er vel at belaste batteriet med en modstand og se hvor meget det falder over en given periode evtl med en 100 w pærer , og så selv lave et lille regnestykke

• #9   26. jun 2012 Jeg har sådan en her jeg benytter via. arbejdet.. Det tager ingen tid..
    http://www.actmeters.com/GOLD-PLUS.php

Hvis det kunne friste, kan jeg da dreje ind forbi en af dagene.. Nu jeg alligevel slingre omkring i "staden".. c",)

• #10   26. jun 2012 Tak for hjælpen..
    Det skal du ikke tænke på RASS, det er til et festivalsanlæg, hvor jeg tænkte det ville være meget rart at have et overblik over hvor meget strøm det blev slugt.. (Roskilde tager jo 250,- første gang man indlevere et batteri + 150,- pr opladning)
    Men har 3 x 60Ah batterier med, så håber det holder hele ugen. Skal kun trække en bilradio med 4 højttalere tilsluttet.
    Man kan jo regne ud hvor lang tid batteriet relativt ville kunne holde, men eftersom der ikke altid vil være fuld knald på, så kommer det aldrig til at give et retvisende billede.

• #11   26. jun 2012 Da jeg havde anlæg i min bil (5 biler siden) kunne jeg med slukket motor spille i ca. 3 timer med 600W forstærker, på en sub, samt 400w forstærker, der drev 4 højtalere, samt mainunit'en.

det var jo ikke på max lydstyrke. men den spillede da.

MEN du kan jo lave en sipel udregning på hvor meget du kan spille, du ser hvor mange whatt du har til rådighed på de 3 batterier, og dividerer med MAX forbrug fra din unit! alt der over, er foræring lol

• #12   26. jun 2012 drik ti jægerbomber også sut på en den ene pege finger også sut på den anden tommelfinger (vigtig) også sæt dem på hhv. minus polen og på plus polen også hvis det så gør ondt i lang tid så er der meget strøm på også hvis det ikke gør ondt så er der ikke strøm på... smiley

• #13   27. jun 2012 Det er ikke noget du egentlig kan måle. Spændingen er udtryk for, hvorvidt der er bly og syre tilstede og at cellerne er rigtigt forbundet.

Kapaciteten afgøres af hvor meget metallisk bly og hvor meget fri syre du har. Bedste bud ligger i at bestemme væskens massefylde - det er enkelt nok, når batteriet er ude og du kan anvende en flydevægt, men det er altså noget svineri"

Kommentér på:
Hvor meget strøm er der tilbage?

Annonce