936 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

R-maskine og 21 år R-maskine og 21 år

Hej MCG.

Jeg runder de magiske 21 her til december, og overvejer derfor noget supersport. Jeg har ikke rigtig bestemt mig for hvilken, men det bliver nok noget 600 ccm så som R6, ZX6R eller CBR 600.
Men smider forsikringen røret på så snart man bare nævner en R-maskine eller skal man betale skyhøje præmier?
Jeg har snakket med lidt forskellige forhandlere, og der var ikke nogen af dem der kunne forsikre en R-maskine, desværre.

- Steffen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R-maskine og 21 år
  • #1   4. jul 2012 De er i samme forsikringsklasse som din nuværende.
    Koster den under 60-70.000 kr, så drop kaskoen.

• #2   4. jul 2012 Kasko eller ansvar?

• #3   4. jul 2012 du skal regne med +20k i forsikring, kan du nøjes med ansvar så kan du få det til 1800kr ved GF, så var jeg dig ville jeg vælge en ældre racer til en 30-50k, også vær glad.

• Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #4   4. jul 2012 Du er nødt til at sætte den pris forsikringen giver op mod hvad stumper eller en donercykel fra fx Tyskland vil koste dig. Du kommer jævnt langt i stumper for 20.000 - og det er bare præmien for 1 år!
    Dog skal du også tænke på tyveri, når der skal vælges ansvar eller kasko.

Men ja fra omkring 2000,- for ansvar og 10 x beløbet for kasko.

Top Danmark har jeg gode erfaringer med - de er til at snakke med!

• #6   4. jul 2012 køb en suzuki gsx-r og forsikre igennem IF så er det billigere

• #7   4. jul 2012 Jeg havde også overvejet noget FZ6 eller FZ1. Så slipper jeg for R-mærket, men har stadig en kraftig motor.

• Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

#8   4. jul 2012 Men du har ikke det helt skarpe og enestående racinglook - kun wannabe.. smiley
    Mon ikke også en "ægte" R-maskine er lidt strammere sat op, så du får den ægte oplevelse?

(uha, jeg bliver sablet midt over om lidt)

• #10   4. jul 2012 Kunne være man skulle kigge på noget som det i stedet for smiley

• #11   4. jul 2012 En FZ6 er fin til byen og sager, men den er altså ikke bygget til det samme som en racer maskine, affjedringen på sådan nogen cykler er ikke nær så god.

MiChRev: hvad skulle lige gøre FZ6/FZ1 bedre til sving end en sports maskine ?

• #12   4. jul 2012 det er røv hamrene dyrt og have kasko.
    men du skal osse opveje om det kan betale sig.
    da prisen på en donor cykel tit er lavere end de 20 k p+ 10k i selvrisiko

• #14   4. jul 2012 jeg gav 15.000 for min det første år hos top danmark, med 2 års erfaring fra bil:-)
    ring til de forskellige og hør ad:-)

simon s. if vil ikke forsikre R maskiner med mindre man er over 30 og har 5 år skadefri mc kørsel. det var hvad de sagde til mig sidste gang jeg ringede til dem:-)

• #15   4. jul 2012 jeg har en gsx-r den gir jeg 980kr for ansvar hos nykredit....

• #16   4. jul 2012 Det er meget forskelligt med forsikring på sådan en R maskine.
    Jeg gir lige knapt 11.000-. m. fuld kasko i eget navn for min Yamaha r6. og jeg er 18 år.

• #17   4. jul 2012 Køb kontant og nøjes med ansvar, hvis ik den bliver stjålet er det helt klar den bedste løsning.

• #18   4. jul 2012 lærlingen: så er den vel osse droslet på papiret i hvertilfælde

• #19   4. jul 2012 2900 kr årligt i ansvar hos gf til alle under 25 år uanset erfaring og maskine så længe den ikke går over 1000 ccm

• #20   4. jul 2012 Og det skal så siges at den indenfor en meget kort periode falder rigtig meget i pris !

• #21   4. jul 2012 en mands kvinde: Nej, det eneste der står, er på reg. att. at der er foretaget kontruktive ændringer..

• #22   4. jul 2012 Morten P - Nu er det vel chaufføren der sætter begrænsningerne og ikke maskinen?

Jeg har en SV1000N, Ja ikke verdens bedste affjedring osv!!!!! Ja det ved jeg, men har da tit tørrede flere på deres GIXXXXXER osv på de små landeveje.......

Ret sjovt så udnytter de jo ikke sådan en fin maskine til fulde på gaden!!?

• #23   4. jul 2012 Også ret sjovt at se når folk kommer på deres GIXXXERE med 20 cm kyllingestriper smiley :D smiley :D

• #24   4. jul 2012 Min har stadig kyllinge striber. Men har så også kun ca. 5.000 kilometer bag mig, og ingen baneerfaring. Jeg SKAL på bane næste år, og gerne noget køre kursus. Det irriterer mig, at jeg ikke tør smide den længere ned.

• Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

#25   4. jul 2012 Nogen vælger så at køre efter forholdende (læs: forsvarligt) på offentlige veje, og får deraf de ih så populære kyllingestriber - det er nok også dem der vælger at tage på bane i ny og næ, eller i hvert fald på et tidspunkt, for at bruge hele dækkets bredde.

At generalisere? Ja måske, men jeg mener ikke man kan presse en fx R1 til sit YDERSTE på en snoet landevej med lidt trafik, uden at være til fare for andre og sig selv.

• #26   5. jul 2012 Rasmus Modsat !: tjo i 97% af tilfældene er det føren der er "problemet", men nu snakkede jeg ren maskine, tingene er bedre på racerne hvis det er race man er til.

• #27   5. jul 2012 Adam P: Du kan sagtens slibe dækkene over det hele, uden at bryde loven, det er faktisk ikke specielt svært.

• #28   5. jul 2012 Hvad er det der er bedre de racere? Affjedringen? Jo vist, men sikkert kun på bane..... Og hvad vil du bruge det til på vejene?

Det handler vel kun om at have det sjovt og det kan man sagtens på en FZ1 eller what ever som ikke er racer?? Du vil aldrig kunne udnytte sådan en racer 100% alligevel på gaden?

• #29   5. jul 2012 Rasmus Modsat....
    Kan du ikke lave en liste over de motorcykler man kan udnytte 100% på offentlig vej, uanset evner..... Det ville være en stor hjælp for mange af os andre.

• #30   5. jul 2012 hold nu op..... en fz1 og en r1 f.eks er 2 vidt forskellige ting, man sammenligner jo heller ikke en motard racer med en r1´er.

Begge ting har sine fordele og ja er man mand nok så vil en naked / street what ever være sjovere og hurtigere på de små snoede veje hvor en f.eks r1´er vil føles som en kæmpe klods der bare ikke kan manøvreres i samme hastighed.

vender man det om vil en r1´er til hver en tid tæve en nakes / street på f.eks den dejlige tyske ring eller lign hvor vi snakker knæet i jorden med 150-200+ men det er også det den er bygget til (i grove træk)

Maskiner er jo i bund og grund delt op i genre, en fz1 og en r1 er som en ristet pølse og lort, det er bare ikke det samme smiley

• #31   5. jul 2012 desuden er det med at udnytte fuldt ud stort set lige meget da det måske er 2% der kører mc der har erfaring til at udnytte noget fuldt ud men ja nogle ting er mere velegnet end andre, kommer an på hvad man er for en person og hvor ens grænse ligger, mange ville elske at kører på snoede veje og få deres adrenalin der og aldrig turde smide hanen over 200, hvor andre måske først får liv i dadlerne når nålen rammer 300 smiley

• #32   5. jul 2012 Det hele var mest til MiChRev . kommentar, at FZ6'eren var møj bedre til de små snoede veje.
    Den er sikkert nemmere at manøvre, men kommer der fart og vinkel nok på, så er det raceren, bare det jeg vil frem til... flue knepperi er herligt smiley

• #33   5. jul 2012 Keyser Nielze _

?

• #34   5. jul 2012 Kennie J
    Så du mener altså at en FZ1 er potientielt hurtigere end en R1 på eks. knutstorp eller Ring Djursland... Hmmmmm...
    At en naked/street bike oftest er nemmere at tøjle pga motorkarakterstik betyder jo ikke den er bedre eller hurtigere...

• #35   5. jul 2012 Drenge, lad den ligge!

• #36   5. jul 2012 Rasmus...
    Du beskriver det som et problem at raceren ikke kan udnyttes 100% på gaden.... Så er det vel passende at du nævner hvilke maskiner man kan udnytte 100%.... Personligt tror jeg ikke det er ret mange...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #37   5. jul 2012 Om man udnytter en MC fuldt ud eller ej, er vel komplet ligegyldigt - så længe man morer sig.

Steffen [ Odense ] - FZR 600 ! - Du skal ud og prøve en masse MC'er - KUN og KUN på den måde ved du hvad du vil have.

Diskussionen i tråden her, vil ikke bringe dig tættere på et svar.

• #38   5. jul 2012 Sajmon.... Du giver jo ligefrem mening...

• #39   5. jul 2012 Nej det tror jeg heller ikke!

Har ikke sagt det er et problem?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #40   5. jul 2012 Jeg giver altid mening - det er bare ikke sikkert i andre forstår den. smiley

• #41   6. jul 2012 Om man har kyllingespor eller ej på sit dæk har INTET at gøre med om man bryder loven eller ej.. man behøver ikke køre stærkere end 50-60km/t for at bruge hele dækket, på nogle MCer er det også rigeligt at køre 30-40

Kommentér på:
R-maskine og 21 år

Annonce