Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bistand eller arbejde...
  • #1   26. jul 2012 Der røg sgu lige en pakning...

• #2   26. jul 2012 Hvorfor fanden skal vi andre betale skat til sådan et forkælet møg øre !1

Vi andre arbejder med at få kunder til firmaet hver dag og han vil bare have penge..

Sådan en holdning der giver lyst til sort arbejde, man gider da ikke støtte dovne mennesker

• #3   26. jul 2012 Vi andre knokler en vis legemsdel ud af den dertil indrettede beklædningsgenstand for at have råd til det man gerne vil. Og så hyler sådan en snothvalp over hvordan han får malket systemet mest muligt.

Det kan godt være det er surt at skulle flytte fra sin familie (i dette tilfælde far og mor!) sin hund og sine homeis for en stund, men det kunne måske være sundt nok at prøve noget andet!

I 80'erne gik vi fra at være en velfærdsstat til at være en bistands og forsørger stat. Fanme ikke så underligt vi har svært ved at klare os i den globale konkurrence når den enkelte der producerer noget skal tjene til sig selv, + en der administrer løn, sikkerhed, fagforening og andet i den dur, + en der skal tænke store planer for firmaets fremtid, + en der skal fra statens side skal kontrollere det hele, + folk som "swag" (siger profil navnet ikke alt?) sjovt nok er det ikke svært at gennemskue hvem det er selvom der vist bliver benyttet forskellige profil navne i de enkelte fora smiley

aaargh Ingen arme ingen småkager! :-b

• #4   26. jul 2012 er det wroop herinde fra ? smiley

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #5   26. jul 2012 Friis: Er helt enig. Dog med den krølle at hvis du dropper at betale skat, så straffer du også dem som prøver at give den gas, yde noget osv, men som lige har brug for en håndsrækning for at komme videre.

• #6   26. jul 2012 Anders: fuldstændig rigtigt, men så kan man støtte anden iværksætter ved at handle med ham smiley Så får han en kunde han ikke havde fået ellers.. win win

Må lige sige jeg ikke opfordre til sort arbejde, men med det danske samfund er lysten der !!

• #7   26. jul 2012 Bliver sku ked af at læse sådan et indlæg smiley

Serføligen skal man da arbejde hvis man kan, og jeg siger "hvis" nogen mennsker er/har en sygedom som forhindrer dem i at kunne arbejde delvis/fuldtid.

Men jo, arbejde er da den eneste vej fram, om ikke andet for ens eget selvær, menr det at når man arbejder føler man jo at man giver noget tilbage, til trods vi betaler nok i skat og lønninger idag har svært at følge med nogensteder. Men serføligen føler man sig bedre når man kommer hjem være dag og man har tjent ind til føden på bordet og diverse.

Og som blevet lidt nvænt tidligare, surt at flytte fra venner/familje osv, men har man et mål i livet så gå da hele vejen og fuldføre dette, ikke bare starte noget som er delvis, samt at personen i spørgsmålet fået en plads som kunne gået til en anden person som virkligen vil gøre sidt bedste. Så nej, klem du hellre balderne sammen, bid i de år du går på skolen, få det bedste ud af det hele som du nu kan (vi alle er jo forskellige) men så længe man viser sine bedste sider og prøver så går man jo ikke helt galt i denne verlden.

Personligen har jeg arbejdet siden jeg være 16år idag er jeg 40, og i den perioden har jeg dessværre være arbejdsløs 1 gang i ca 2år pga af høfteskade, og knæskade i samme ben, men den mest kedlige tid jeg nogensin gået, så NEJ, jeg ønkser ikke for nogen at blive arbejdsløs, hvis man virkligen vil kan man få et job. jeg ved nogen siger det kan man bare ikke sådan, jo det kan man hvis man vil, det hele handler om at flytte sin egen grænse og hvad man er villig til. Man behøver jo ikke altid gå efter det ultimative job som bare er dig, det er mange veje til rom uvanset hvor man går, sandheden er jo den hvis man er i arbjeder er det som regeln nemmere at få et nyt hvis man søger.

Det er jo mange mennsker i DK alene som søger nyt job være dag fordi måske ikke helt tilfreds med det de arbejder med, eller hvad orsagen kan være, men personerne passer deres job 100% og betaler skat som alle andre og bidrager til samfundet, personligen vil jeg da kunne sige hvis nogen spørg!?

1. - Så hvad arbejder du med, jo jeg er Parkeringsvagt, dette er kun et eksempel!

2. - Så hvad arbejder du med, jo ser du jeg er på bistand, igen kun eksempel, jeg ved hvilken jeg vælger, 1 giver mig mad på bordet, tage over hovedet, udøve min private fornøjelse sammen med familje, venner osv, min hobby, eksempelvis MC kørsel om sommaren m.m.

Det var min fem øre smiley

• #8   26. jul 2012 Jeg kunne faktisk godt bruge opsøgende sælger i firmaet smiley Men man har jo ikke lyst til at få en ung gut der ikke gider, det kan mærkes når han/hun træder ind til en evt. ny kunde..

• #9   26. jul 2012 Friis,

Det er klart, med alt som sket i DK /verlden med denne så kaldte økonomi crash, mange mennsker som blevet fyret/opsagde, så er det helt sikkert markedet for de forskellige firmaen som skal ansatte, man vælger måske også lidt mer anderledes fordi hvis man skal ud med disse udgifter vil man jo også gerne få noget retur. Så helt sikkert du har ret man kigger nok nogen ekstra gange.

Jeg kan huske jeg søgt engang en stilling som kørende sælger indfor vagtbranchen, da jeg været i denne branche næsten 15år og ville prøve noget nyt. Selv den gang fik jeg at vide jeg ikke har nok erfaring osv, tiltrods at jeg som sidløbende arbejde været hos Dressmann hvor man sælger herrtøj osv, og tidligare arbejdet med salg i butik.. men udgangs punkt fra det, så er man nok ekstra forsigtig idag vil jeg sige, så man ikke får en sådan som ikke gider noget som helst.

• #10   26. jul 2012 Jeg havde på et tidspunkt en i praktik fra fagforreningen og det var bare ikke særlig god erfaring, han kom for sent både om morgen og efter middagspausen fra dag 1.

3. dag skrev jeg til ham han ikke skulle komme igen, utroligt så mange heller vil nyde livet på offentlig ydelse eller have drømmejobbet.. Der er jo en vej imellem alt.

Jeg tilbyder frihed under ansvar, kan jeg se en medarbejder skaber resultater så er jeg fuldstændig ligeglad med hvordan hans/hendes arbejdsdag forløber. Om han/hun møder kl 7 eller 9 er underordnet, bare der kommer de kunder ind som der skal.. Har selv som lønarbejder haft rigtig trælse arbejdsgivere og vil absolut ikke selv være en af dem.. Frihed under ansvar kommer man altså længst med

• #11   26. jul 2012 ++10 for det topic svar Friis, kan kun være enig smiley Må man spørge hvad for typ af forretning du driver rundt med?

• #12   26. jul 2012 Jeg driver virksomhed med Vinduespolering og erhvervsrengøring smiley

• #13   26. jul 2012 det er for galt! jeg er 18 og kan egentlig få SU, men bare fordi man "kan" få det så er det ikke ensbetydende med at jeg vil have det. Jeg har 4 forskellige job og tjener nok til at jeg skal tilbagebetale min SU, dvs at jeg også betaler en HEL DEL i skat, og jeg synes da at det er møg irriterende at der så er nogen der spekulerer i hvordan man kan udnytte statens penge mest muligt. Pengene er jo ikke ment som en "værsågod nu får du penge så du ikke behøver lave noget" - det er en STØTTE, og det vil sige, at hvis du har behov for flere penge så arbejd dog for pokker!

• #14   26. jul 2012 Hellere ledig end svedig. smiley

Men nu har jeg været på sygedagpenge og jeg kan godt afsløre at jeg vil meget hellere arbejde end at være ledig.

1. Alle venner og familie er på arbejde så du er alene fra kl.8 - 18 hver dag
    2. Man får rigtig meget tid til sine hobbyer, men man har ingen penge så det er lige fedt.
    3. Ens selvværd dykker gevaldigt når man er ledig.

PS: Jeg har været tilbage på arbejdsmarkedet i 1½ år, og skal ALDRIG MERE være i kommunens vold.

• #16   26. jul 2012 Udover det, så syntes jeg man melder fallit hvis man, som menneske, vælger at spørge sig selv om man skal vælge Bistand eller Arbejde....

• #17   26. jul 2012 Jeg er udmærket bevidst om at vores bistandssystem reder mange mennesker. Men hver gang nogle tænker på denne måde får jeg lyst til at fjerne muligheden....

Woop ville ikke engang overveje praktik. Blot tage kontanthjælpen sammen med et kviklån og tage på ferie i Thailand smiley

• #19   26. jul 2012 @ John P - Det bliver da pænt kedeligt at besøge et forum hvor ALLE de andre brugere er på ens filterliste.... (måske derfor indlæget er oprettet på bilgalleriet EFTER det også har været postet her) smiley

• #20   26. jul 2012 Hehe den vare sjov ;), kunde ikke lade være med at grine over Brian S indlæg smiley

• #21   26. jul 2012 Haha hvordan kunne i gætte hvem det bare blot ved et enkelt indlæg smiley

I er for seje smiley

• #22   26. jul 2012 Friis: Vinduespolering? Så er du HELT sikkert fra Randers smiley

• #24   26. jul 2012 Like a Boss: Hvor kom den fra ?? smiley

• #26   26. jul 2012 Nasserøvs mentaliteten er da voldsomt kvalmende i det indlæg...

• #27   26. jul 2012 Sørgelig læsning smiley at så mange vil vælge offentlig støtte uden problemer med kroppen og sygdom..

Det beviser at sort arbejde er vejen frem så man selv kan nyde sine surt tjente penge og ikke en bums der intet gider lave skal have del af dem..

• #28   26. jul 2012 Han er så klam og blind, og jeg føler mig som et rigtig dårlig menneske over at hænge ham ud, men kan for pokker ikke lade være når han ugen inden søgte de billigste billetter til Thailand!

http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/922493-hvor_findes_de_billigste_flybillett

Wtf :-)?

• #30   26. jul 2012 Åååårh stfu, jeg blev uddannet som bygningsingeniør MIDT i krisen i 2010, og arbejdede i et helt år i pizzaria for mindstelønnen!! Du skal ikke belære mig hvor hårdt det er at finde arbejde. Jeg kom til Danmark som krigsflygtninge og boede i lejr i 3år i et 12m2 værelse med mine forældre og bror, og mine eneste lommepenge var at samle flasker og plukke jordbær om sommeren, vi havde bogstavligt talt INTET udover det tøj vi havde på og de lagner vi sov på i 5år, tag dig sammen og få det bedste ud af dit liv i stedet for at planlægge din næste rejse til Thailand ;-(

• #31   26. jul 2012 DET ER SÅ KLAMT !!

Jeg har selv studeret ved siden af firma frem til lige inden sommerferien smiley så kender det, men at hænge i systemet, hvad fanden er det for noget !!

Alle kan finde job hvis de gider og er motiveret.

Jeg har et ledigt job til en UFAGLÆRT til over 120,- i timen, men ja man skal godt nok lave noget når man arbejder så det er nok ikke noget, sorry

• #33   26. jul 2012 Wooop,

Undskyld men tror du sverige er bedre? Jeg mener Sverighe har da lige så stor arbejdsløshed som Danmark, vist jeg kender ikke så meget til uddannelseforløben i Sverige, men tvivler på at det skulle være nemmere. Med mindre det findes mer konkret bevis på at sagerne er bedre i Sverige. Som du selv siger, stort hop at flytte bare sådan, trods nabo til Danmark, so stadigt meget forskelligt!

• #34   26. jul 2012 Jeg er 28 år taget grundforløb som bygningsmaler og Gastronom afsluttet i Juni.

Så jo kender det absolut !!

Ta springet og start livet.

Jeg har startet virksomhed op igen, det kræver 24/7 arbejde og ingen penge i kassen det første år, men sådan er livet til tider..

Jeg tjener mindre end det i får på SU, men jeg forsørger mig selv 100%

• #36   26. jul 2012 Wooop,

Serføligen kan jeg da førstå dig at man føler man går i ring, men men i sidste ende kommer det jo kun an på en selv og ens handlinger ikke sandt?

Sverige er jo dejligt land, mengodt råd på veje kig nu extra på at tingerne også er som det lyder, at du kan få det du så hårt prøver at få, at du også kan få en bolig, svensk SU osv...

John, hehe smiley Thailand er nok billigt så meget ved jeg.

• #37   26. jul 2012 Dette har jo snart udviklet sig til et politisk problem, og det kan jeg da sagtens følge. Hvis ikke børnehaverne havde lukkedage. så var Wooop jo ikke hjemme og kunne fortælle os hvor lidt vi egentlig ved!

• #38   26. jul 2012 Wooop, du ved intet om mig eller for den sags skyld ret meget andet her i verden, du er en snotforkælet lille møghvalp, og var du min knægt fik du en god gammeldags røvfuld. Og skrup dog så over på trehjuler galleriet eller tag til Thailand, bare stop dine latterlige og barnlige udgydelser, det ville glæde rigtig mange!

• #39   26. jul 2012 Hvor jeg arbejder har vi måtte opgive og finde en lærling(industritekniker) da dem fra skolen hellere vil blive i skolepraktik eller ikke egner sig, og en enkelt der ville starte på 90 kr. Så nu har de opgivet og finde en forløbig... Det kan gi lidt stof til eftertanke... Ved der er flere steder det er sadån i vores fag...

• #40   26. jul 2012 Puha! Er det kun mig der sidder og får lidt ondt af Wooop ? Han kæmper sgu da gævt her på forum - måske mest for døve øre...
    Jeg syntes du skal kæmpe viddere og få en uddannelse, også selvom det ser sort ud. Tro mig, det er ikke alle der kommer let til tingene.

• #41   26. jul 2012 Lars(Storkbh) A: Det er imponerende, hørte for noget tid siden at de også manglede industriteknikere i Kolding området. Forstår ikke hvorfor folk "fravælger" den uddannelse

• #42   26. jul 2012 Ja kan hellere ikke helt forstå det... Så der er massere af lærerpladser at få... Nok bare ikke som tømrer og mekaniker eller hva der nu er populært idag... Man skulle hellere nedlægge skolepraktik og tvinge dem til og vælge noget andet... Hvis man spørg mig...

• #43   26. jul 2012 Vi andre glædede os til at blive 13 år.. For så kunne man begynde at tjene sine egne penge og gå med aviser... 3 ruter om ugen og 2 år senere.. Var det kasse-sommer job i butikker osv. osv. osv. Alle de job får man så en god anbefaling med fra sin chef..

Når man så står og mangler elevplads, kommer man ind før alle de små tøsedrenge, der sidder og tuder på et forum. Fordi de for første gang ikke lige får maden serveret varm nok.

Syntes det er så pisse sørgeligt med den attitude/holdning.. For det er nettop den slags der ødelægger det for dem der konkret har brugt for bistand/kontanthjælp..

Og så kan det være nok så svært at finde sig en elev plads.. Men hvorfor er det blevet sådan at alle bare forventer at få alt for mindst muligt.? Måske er de pladser blevet taget af folk med bedre karakterer/personlighed/holdning/erfaring (Held)
    Så fik du ikke valgmulighed nummer 1.. Videre til næste....

• #44   26. jul 2012 Her i midtjylland kæmper vi også en kamp for at tiltrække egnede lærlinge, det er der flere grunde til!

Jeg har blandt andet været med i en kampagne hvor vi rejste landet rundt for at udbrede kendskabet til mangfoldigheden af uddannelser, der findes i de danske industri og handelsvirksomheder!

Problemet er for det første at de såkaldte unge ikke kender en skid til hvad der sker ude i det virkelige liv (industrien, uden for skolernes trygge rammer) Det er ikke deres skyld men, et produkt af at dem der underviser oftest selv kun kender skolevejen. Dernæst gør arbejdsmiljøloven, sikkerhedstiltag og generel lukkethed det umuligt for forældrene at tage deres børn med på job. En ting os der er en generation eller to ældre sikkert har prøvet.

For det andet er det næsten umuligt at trække de såkaldte unge ud til provinsen eller for den sag skyld ud fra de større byers indre centrum! Altså derud hvor industrivirksomhederne af gode grunde er.

Så det med at mene vi alle er gamle ignoranter, født med en guldske i røven. Kan folk der stiller spørgsmålet om de skal vælge praktikplads, job eller bistand i et offentligt forum stikke skråt op!

Personligt flyttede jeg selv 100 km sydpå, ind i en lille 17 kvm lejlighed med 1½ måneds varsel da jeg fandt en læreplads for godt 10 år siden her i det midtjyske. For dengang hang de sku heller ikke på træerne i det nordjyske! Tog et job på en tankstation 2-3 dage om ugen for at få det til at hænge sammen, med en lærlingeløn på 37,50 kr/time det første år!

Så for at sige det pænt. Tør øjnene, spis en kiks, klem ballerne sammen og kom i gang med at søge lærepladser i hele landet før du begynder at vrøvle op om at flytte til udlandet. Indstil dig på at du i et par år eller tre ikke kan flette fingre med din familie hver aften eller hver weekend for den sags skyld. Måske kan det endog styrke jeres forhold!! belive it or not.

Hvad folk ellers bruger deres EGNE TJENTE penge til er for mig fløjtende ligegyldigt.Om det så er ture til Thailand, benzin til kværnen, bukser til flere tusind kroner med det rigtige mærke eller ludere rager mig en papand!

Det der pisser mig af, er den forkælede holdning danskere generelt har eller er ved at få mange steder rundt i alle samfundslag:
    "Jeg ska da ha' !"

• #45   26. jul 2012 Rene J: Jeg valgte at gå i arbejde og få mindre udbetalt end på bistand, for jeg vil til enhver tid hellere være til nytte end en byrde.

Som jeg skrev, så handler det ligeså meget om personens mentalitet.

Hvis man er i stand til at arbejde, så burde man da som menneske også gøre det...Hvis man virkelig har mistet gnisten til at yde og eksistere på lige fod med andre så bør man da have noget hjælp.

Det er ikke for at nyde nedladende på nogen måde, men der er vel i menneskets natur at have LYST til at lave noget.
    Selv børn vil hellere hjælpe med at slæbe have affald ud sammen med farmand end at kede sig.

• #46   26. jul 2012 Jeg har samme holdning som dig mht job og folks besættelse af titler m.m. men jeg mener stadigvæk at det at arbejde, lige meget hvad man laver, er bedre end at sidde og nasse, rent mentalt.

Der er jo nok en grund til så mange millionære bliver fundet på et hotel værelse, døde af en overdosis. Det er simpelthen for kedeligt hvis det bliver "for let"!

Man skal, som menneske, have noget at stå op til.

• #48   26. jul 2012 Jeg elsker mit job smiley Jeg bruger 12-14 timer dagligt på det.. kommer ud og mærke årstiderne skifte og se en masse mennesker glade når man går derfra

Det giver mig livskvalitet og så at pengene er kanon er jo så en anden sag smiley

• #49   26. jul 2012 @ Rene J - Nu er der så alligevel nogen der bor i provinsen og endda nogen der flytter ud af byernes neonoplyste centrum.... Ordet "gider" er meget velvalgt i denne sammenhæng! Jeg tror dem der har fattet sammenhængen mellem dette ord og gevinsten ved at gøre det også forstår meningen med udtrykket: Ingen arme ingen småkager :o)

Personligt kommer jeg jævnligt rundt på Fyn og jeg ser store dele af den som en del af provinsen. Også selvom Odense arealmæssigt strækker sig langt ud er man ikke i centrum bare fordi man er inden for byskiltet.

Og det med at der ikke er nogen der er forkælede, arh come on mester - nu er det ikke det med at komme til at betale skat der er emnet. Men om man vil være selvforsørgende eller bevist overvejer om man vil leve på nas.

Og til spørgsmålet hvad der sker i provinsen:
    Vi har de bedste snørklede veje lige så snart vi kører over kantstenen. Og så har vi endda cyklen under tag på samme matrikel som vi bor smiley Kan det blive nemmere? Faktisk er jeg en smule misundelig på de småveje der er på Fyn, dog undrer jeg mig ofte over hvor få mc'er jeg møder på dem og hvor mange jeg ser ude på de store veje. Men hver mand sin lyst!

• #50   26. jul 2012 @ Rene J - spørgsmålet er så bare om dagpengene er for gode eller jobbene for dårligt betalt? Det vil være en debat der involverer emner som global konkurrence evne, skat der skal dække bidrag til de folk der ikke kan / vil arbejde og tusind andre ting.

Men kort sagt kan et samfund ikke overleve på at vi alle har en holdning der gør at vi hellere vil modtage uden at skulle yde. Stod det til mig alene, kom ALLE der ikke fysisk eller psykisk er ude af stand til at yde noget for deres dagpenge / bistand ud og arbejde for penegene. For i mine øjne findes der ikke uværdigt arbejde.
    Dermed vil det ALTID kunne svare sig at finde et andet, måske bedre arbejde. Det vil drive folk til at tænke anderledes og tænke tanker der kan gøre deres egen og måske endda andres hverdag lettere. Den drivkraft har vi mistet i Danmark og derfor bliver vi overhalet indenom af lande som Polen i disse år. Et land hvor det kan svare sig at arbejde og hvor man skal yde for at kunne nyde.

Hvis alle dem der kan arbejde også gør det, vil der også være penge i overskud til at hjælpe dem der virkelig trænger. Folk der er slidt op, har psykiske problemer, svært ved at tilpasse sig, begår kriminalitet i desperation og mange andre der har svært ved at passe ind i samfundet.

Det vil give dette lille grå land en mangfoldighed og et drive vi ikke har haft i mange år!

• #51   26. jul 2012 Netop fordi vi (og de andre store virksomhedder der var med i denne flerårige kampagne) mangler mange egnede lærlinge tog vi rundt i hele landet, også de store byer og yderste udkanter, for dels at opdrage på diverse vejledere der selv ikke kendte en fløjtende fis til hvad der sker ude i det virkelige liv og dels for at informerede studerende om hvilke muligheder der er.

Danmark er ikke større end at ord som herovre og derovre ikke bør være en hindring for om man kan få sin drømme uddannelse eller sit drømme job

• #52   26. jul 2012 Som sagt er selv lige stoppet med uddannelse og nu fuld tid på mit firma..

Alle dem jeg kunne se der virkelig brændte for det og ville gennemføre uddannelsen, de fik lærepladser, men dem der bare sad og ventede på en annoncepå jobnet fik intet.

Ja de fleste ville ikke flytte ud af byen for en læreplads

Vi havde en ung knægt på 16 år der flyttede fra Randers til KBH uden og kende et øje, han er væk fra sin familie og venner, bare 16 år gammel.

Han går hjem fra arbejde (3 km) kl lort om natten hver aften

Ham har jeg respekt for, han vil og gør hvad der skal til !!

Han har ingen læreplads tilbudt dem og arbejde en weekend gratis så de kunne se hvad han kunne !!

RESPEKT !!!

• #53   26. jul 2012 Ja gu er han røget på filter, for første gang er nogen røget på mit filter, så ksn tudeprinsessen få lidt af egen medicin smiley

• #54   26. jul 2012 Mirza: det er da synd så kan han ikke længere skrive i dine tråde smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #55   26. jul 2012 Vi overlever vist, tror jeg. smiley

• #56   26. jul 2012 Netop DERFOR er det at industrien i de seneste 10-15 år har brugt store summer og tid på at fortælle de unge at der findes andet end de uddannelser de hører om på universiteterne. I industrien døjer vi meget med for teoretiske ingeniør som har en masse teori men ingen praktisk erfaring at koble det sammen med.

Jeg tror faktisk vi er meget enige på de punkter. Men alt det er en helt anden sag end det tråden startede med. Det er måske baggrunden for holdningen, men der findes ikke en gældende undskyldning for at have en vattet holdning til at udnytte systemet.

Man kan aldrig give andre skylden for de beslutninger man selv træffer. Heller ikke selvom man føler sig dårligt vejledt.

I den perfekte verden skulle man jo helst heller ikke blive sendt ud i job, men finde et selv.... om det så kan svare sig ift dagpenge er en helt anden sag!

• #57   26. jul 2012 Er det fizfiz du tager til Thailand efter hele tiden ?

• #58   26. jul 2012 Man ryger sgu ned ad behovspyramiden når samfundet skal forsørge en , det fanger jeg ikke at nogen frivilligt vil vælge.

• #59   26. jul 2012 Nu kan jeg så se det er autolaker du vil være..

Jeg ved der er 2 steder i Nordjylland der mangler en ung frisk gut deroppe

Kan en knægt på 16 år rejse fra familie og venner til Sjælland kan du vil også tage den modsatte tur !!!

Nu er jeg også en af dem på din filterliste, men ellers havde jeg adresse på 2 meget seriøse og dygtige autolakere der faktisk søger en SERIØS lærling

• #60   26. jul 2012 Wooop, undskyld jeg har kaldt dig et æg, jeg har fået en løftet pegefinger, med god grund, og du bliver fjernet fra filterlisten så snart jeg finder ud af hvordan, så kan du berige os med dine defensive og utrolig lange indlæg smiley

• #61   26. jul 2012 DAMN gider normalt slet ikke denne slags tråde. MEN du er alligevel så forvrænget i din indsigt, i hvor "nemt" andre har haft det. du er så tilpas fordummet, at du ikke kender forskel på din fantasi, og virkeligheden!!

Gik med aviser fra jeg var 13.
    Havde job i grilbar fra jeg var 15.
    Bowlinghal, da jeg var 16.
    imens jeg valgte, at jeg ville være Elektrikker...
    72 afslag
    Min generation, var også historisk stor, med mange flere ledige, hvis jeg husker rigtig!!! Valgte så at jeg ville være chauffør, gik på nyt ½års efg, og søgte læreplads..
    jeg havde 103 skriftlige afslag på læreplads, og valgte at gå på noget helt nystartet den gang, praktikkompenserende undervisning. efter 3 mdr. der, lykkedes det mig at få en læreplads. i en trælast, med et job, der mest mindede om en arbejdsdrengs! MEN fik min lageruddandelse.
    Blev efterfølgende Chauffør, kranfører, maskinfører, så lagerarbejder igen, samt til sidst, IT mand (forfulgte mine ideer!!)
    I 10 år bijobbede jeg aften og weekender i Bowlinghallen som mekanikker, for at tjene penge nok til min kone kunne gå hjemme (friviligt, UDEN offentlig støtte).

Jeg har ALDRIG modtaget understøttelse, dog 2 dage på dagpenge..... (blev en fredag kl. 12 erklæret varigt uegnet i militæret, og havde først job om onsdagen!!)

Er man fleksibel, og iderig, finder man oftest på noget..

Problemet er at mange i din generation, har vænnet sig til at mor, far, pædagoer m.fl fjerner problemerne på vejen, og i derfor ikke udvikler en evne, til at tænke ud af boksen!

Da jeg søgte uddandelse, søgte jeg i alle vognmandsfirmaer, der var godkendt til chauffør lærlinge! (liste skolen skaffede mig) i hele landet, skrev at jeg var klar til at købe en campingvogn om nødvendigt, og slå mig ned som fastligger på nærliggende campingpladser, til at starte med.... alt det sjove, måtte jeg finde ud af efterfølgende!

Man kan ikke forvente samfundet løser alt for en.. samfundet skal hjælpe dem der ikke har en chanche. resten må sku først selv knokle seriøst på!!!

JA jeg ved det, der er krise, og det spiller sikkert ind!!! ISÆR på at arbejdsgiverne har større område at vælge inden for, og derfor tager dem der fremstår intereserede, omstillingsparrate, samt dem der virker som om de brænder for det...
    De tager ikke dem der søger fordi de skal, eller fordi de skal jo tjene nogle penge....
    SÅ tag dig sammen, find ud af HVAD du vil, lær noget om det, brænd for sagen, og brændigennem, når du kontakter virksomhederne!!! kan de se du VIL det her, og du er mere intereserede, end de andre der søger, får du det.. Ligner du de 30 andre hashhjerner, der søger med den enslydende fordummende ansøgning, ryger det direkte i skraldespanden!

OG husk så, livet smider dig altid udfordringer..............
    SOM feks, ens kone får seriøs Depression med selvmordstanker m.m. samtidig med at man får børn, og at det nu på 5. år ikke er løst...
    At ens bedre halvdel nu skal starte ny udd. da det forhåbenligt hjælper, og man så skal til at skaffe 6000 mere om måneden, for at hun kan komme i lære (heldigvis ER hun blevet udvalgt, JUHUU!!) SÅ må en 37 år gammel, fed stodder som mig(140 kg), af med bil, og andre ting der kan undværes, op på cyklen, og cykle de ca. 9 KM til job, efter han har cyklet den anden vej 3 km. for at afleverer ungerne!!

Brokker jeg mig? næ... MEN er træt af at høre om folk, der tror hverden er helt af lave, hvis ikke de får i hoved og røv....

JA jeg er en stavespadser, og er pænt ligeglad. læs og forstå, eller lad være, jeg fik skrevet min mening LOL

hygge til alle!

• Sajmon ™

#62   26. jul 2012 Arh Jesper - du har eddermanme også haft det nemt hvis du både har råd til bil og MC!!!!

smiley smiley smiley

• Sajmon ™

#63   26. jul 2012 .... lullet i søvn, uden at kunne se lyset og ude af stand til at tænke konstruktivt...

Det er samfundets skyld... smiley

• #64   26. jul 2012 kontakt alle autolakere i nordjylland, ved de to mangler smiley

Hvorfor skal du absolut hjem hver weekend ?

Ham jeg kender på 16 år har ikke været hjemme i 3 mdr

• #66   26. jul 2012 Vil ikke kommenterer så meget på det du skriver, for noget KAN du godt selv se. prøvede at forklare dig, at i IKKE har det værre end os andre!!
    JA det er noget lort, at komme ud steder, der ikke ansætter elever, MEN kald det erfaring, og sætdet på din mentale bankbog, for man lærer meget mere der, end på skolen (som regel)

----------
    At jeg så mister min naturfags bog af ren og skær dumhed så jeg ikk kan stille op til eksamen, er så en anden ting. Og det er grunden til at jeg må på et nyt hold her på Mandag ;o)

Før grundforløbet sidste år, der havde jeg været igennem min mor død og meget andet, og derfor har jeg ikke tidligere lige ku overskue så meget med skole på det tidspunkt. Og derfor er jeg hvor jeg er nu ;o)
    ----------------

JA dumt, og du ved det selv. MEN det er ikke eneste grund, du har med garanti ikke læst nok???? smiley
    FOR ellers havde du lånt bogen af en anden, til eksamen!!

Jeper

• #67   26. jul 2012 Sorry jeg giver op...

Jeg må lige ud og gå en tur

• #68   26. jul 2012 Beundringsværdigt med hensyn til hunden, MEN nogle gange i ens liv, er det måske ikke smart, at gøre sig afhængig af en hund

(og realistisk set, hunden kommer over en flytning, og ny ejer LANGT før du gør!!)
    hvor langt er det nu en hund husker sin ejer HVIS den har fået et nyt sted?? er det 7 dage eller så? (den vil altid huske dig, og være glad for dig, men allerede der, have vænnet sig til det er et nyt hjem!)

• #70   26. jul 2012 Wooop, hold nu mund, du peb til sajmon i det andet indlæg over at du er kommet på filterliste, og du er med garanti den person der har flest folk på en filterliste i alle gallerier, vi andre diskuterer som mænd også hvis vi er uenige!

• #71   26. jul 2012 nej, vi andre tjente sku heller ikke ret meget, var stolt da jeg tjente 45 kroner i timen, i grilbaren.

MEN du kan være lige så utilfreds du vil, kun EN enkelt person kan hjælpe dig videre. DIG SELV, og et opgør med din indstilling til tingene!!

JEG gider sku ikke dømme dig, har min mening, ud fra en masse indlæg du har lavet, MEN alle har sku ret til en smule ordenlig vejledning. tag den til dig, og brug den som du selv vil!

DET er op til dig selv, hvad du vil med livet, men vil du have bil, mc hus m.m. = blæse og have mel i munden.... skal du enten være kriminel, eller knokle røven ud af bukserne! OG i starten, skal du sku ikke regne med 120 i timen...... kender stadig en del, der arbejder for mindre.. sårn er livet, ved at tage de jobs, får man noget erfaring, og balast til at presse lønnen, når man går videre til næste stilling. REGN med at skulle igenne en del her i livet (altså jobs)

• Sajmon ™

#72   26. jul 2012 woop / swag / burger eller hvad du nu hedder - du lytter jo ikke, men snakker bare udenom.

Hele sagens kerne er at DU ikke har gjort NOK for at finde en læreplads...

Og så er den sgu ikke længere...

• #73   26. jul 2012 huskede jeg at pointerer, jeg "KUN" er 37, fra1974!!
    dvs. ikke så pisse gammel, som alle de gamle forstokkede røvhuller herinde, på over 38 smiley

• Sajmon ™

#74   26. jul 2012 Hey jeg er yngre! smiley

• #75   26. jul 2012 #Jesper L (Hvidovre) S

Jeg er 25.. Og skræmt....

• Sajmon ™

#76   26. jul 2012 Jo man flytter rask væk længere end 300km for at finde job.

I 1999 flyttede jeg 4500km for det, og det holdt kun 7 måneder - og efterfølgende flyttede jeg 7500km for et job i 8 måneder.... smiley

Du har brug for at skifte holdning til tingene.

• #77   26. jul 2012 Har været heldig, været klar til at flyte hvor det var nødvendigt, men altid endt op med at finde noget i mit nabolag....... (inden for 30 km)

Natnat alle!

• #78   26. jul 2012 ikke overskud til debat over en dag ? det viser du ikke har overskud til en uddannelse. Kan du ikke holde fokus i 1 døgn kan du slet ikke i 3 år.

Ville du seriøst uddannelse kom du af med hunden. !! Den kan få det godt mange andre steder..

Andre vælger at flytte væk hjemmefra trods det blot er grundforløb

Kom nu ud i den virkelig verden..

• Sajmon ™

#79   26. jul 2012 Bla bla bla bla bla......

Forstå nu vi er ligeglade med dine begræsninger og hvad du synes du vil osv...

Du har selv bragt dig i den her situation. Grav dig fri selv...

• #80   26. jul 2012 Jylland, ø?

• #82   26. jul 2012 Tror jeg har fundet en del af fejlen måske? smiley
    Kunne ikke lade være lol

• #83   26. jul 2012 WOOP , nu er jeg sikkert allerede på din filterliste for at betegne din knallert som et trehjulet køretøj til børn !
    men tror du virkeligt ikke andre i lille Danmark har taget uddannelser langt fra hjemmet , du kan åbenbart ikke undvære din mor - tag dig for helvede sammen eller flyt til Thailand permanent , inviter da gerne de venner med som deler dine synspunkter og slatne holdning jo flere jo bedre

• Sajmon ™

#84   26. jul 2012 Der er ingen steder i det her land hvor du er noget der minder om "langt væk" fra noget andet i det her land, så drop tuderiet.

• #85   26. jul 2012 Woop, du er meget ung. Og har meget lidt erfaring med livet uanfægtet at du selv mener noget andet. Trust me, jeg har været der... Jeg ved hvor dine argumenter og din tankegang kommer fra. Men:
    Jeg vil ikke blande mig for meget og vil ikke dømme dig men Woop, du opdager snart hvor hurtigt tiden går og hvor lidt alle de ting du IKKE vil opgive nu, betyder i længden.. Og hvor meget alle de værdier, holdninger, samfundssyn og grundbegreber, du i dag ser som sandheden, vil ændre sig i de næste mange år.

Og ja, jeg lyder freakin' gammel nu!!

Alle dine krav fylder mægtigt meget i dine indlæg. Men det handler i buind og grund om, at du må flytte derhen hvor der er job/lærepladser. Også selv om det er 250 km væk. Også selv om det betyder nul hund. Og nul bil. Og nul mc.
    Det er realiteten i 2012

Men den gode nyhed er, at det du idag må opgive kommer tusindfold igen om 10 år. Selvom du ikke kan forestille dig det lige nu.

Jeg håber, atd u finder ud af det og ud af livet.

Og husk at du stadig er ung om 10 år!!!!

Mvh
    Jakob

• #86   26. jul 2012 Woop , læs lige dine egne indlæg og tag dig selv i nakken og kom i sving - hele verden er ikke imod dig , men du må selv tage initiativ og flytte røven for et arbejde

• #88   26. jul 2012 Finn, Jens, Hans eller hvad fanden der gemmer sig bag Wooop...
    Hvad får dig til at oprette sådan et indlæg på et bilgalleri?

Jeg ved at der findes OT men...
    Det er vel noget du kunne spørge dine venner om...

Eller. .er det netop det skoen trykker? Ingen at spørge?

• #89   26. jul 2012 urbanviking : jeg har ofte fortalt whoop min mening om hans valg . og synes han skulle tage sig sammen . Men set i lyset af hans indlæg hvor han skrev dette

:Før grundforløbet sidste år, der havde jeg været igennem min mor død og meget andet, og derfor har jeg ikke tidligere lige ku overskue så meget med skole på det tidspunkt. Og derfor er jeg hvor jeg er nu ;o)
    er dine tidligere indlæg måske lidt under lavmålet.

• #90   26. jul 2012 Jamen kan ikke se hunden ikke kan flytte med hvorend der nu måtte byde sig mulighed for uddannelse ?
    desuden er bolig over 8kvm med garanti betydeligt billigere udenfor hovedstadsområdet !

• #91   26. jul 2012 Michael BB. har ikke været opmærksom på dette og har slettet mit tidligere indlæg og beklager !

• #92   26. jul 2012 det er jeg glad for ., men var næsten klar over du ikke havde set det , da dine kommentarer ikke plejer at være sådan .

• #93   26. jul 2012 så må du søge i nærheden af Silkeborg , dine venner kan måske ikke være der men du vil have råd til at rejse over og besøge dem med et alm.lønnet arbejde

• #94   26. jul 2012 Det er vel stadig tættere på skolen så du kan fortsætte din uddannelse ?

• #95   26. jul 2012 men du har INGEN læreplads i Korsør !
    søg da i midtjylland og tag derud personligt fremfor mails og breve , har sjældent gået forgæves i min søgen efter arbejde og uddannelse
    og har ofte kun brugt 1-2 dages
    og lad nu alle dine krav til èn evt.arbejdsplads ligge hjemme i en skuffe , hvis der intet arbejde er i den branche du lige søger så må du vælge nummer 2 evt. en beslægtet branche sådan har mange andre gjort før dig !

• #96   26. jul 2012 Var det ikk bedre at holde sig til det fag man gerne vil, istedet for at skifte mellem fag, fordi man ikk kan være så tæt på hjemme som man gerne vil? Det andet ender sikkert ud i en uddannelse du ikk færdiggører eller dropper ud af pga manglende interesse med tiden. Men hvad ved jeg? Hvad tror du andre gør som er under uddannelse som noget hvor der er mindre end få steder hvor de uddannelser kan gennemføres?

Men tror da du kan få en del ture hjem tur/retur over broen for det en thailands tur koster..

• #97   27. jul 2012 *lyden af en trist violin*

• #98   27. jul 2012 Woop kan og vil ikke hjælpes, kun have at vide det er synd for ham...

Vil man ikke ofre noget for livet så lad ham rådne op i druk og stiknåle

kan en på 16 år flytte til anden ende af danmark
    Kan en på 14 år starte en jordbærbod ved vejen og tjene mere end SU, så er det sku dovnskab det pis der

• #99   27. jul 2012 Mage til tudetråd!
    Ååååh hvor har vi " voksne" haft det nemt.
    Vi kunne vælge og vrage i jobs, selv bestemme lønnen, alt var så rosenrødt FØR finanskrisen. Ej, hold nu kæft med det piz.
    Os " voksne" har sq nok bare lært værdien af at gøre en indsats for at opnå et livm, hvor vi yder til samfundet istedet for at nasse på det.
    At unge mennesker ikke kan finde en læreplads?
    Den holder sq ikke! Min søn fik ikke mindre end 8 lærepladstilbud som it- supporter, efter en ihærdig indsats ! Han kunne dermed, som os voksne, bælge og vrage mellem de forskellige tilbud!
    Som 18 årig bor han nu i egen lejlighed, har taget kørekort og købt bil ( kontant), han vasker sit tøj selv, klarer alle udgifter, har endda overskud til at invitere venner og familie på middag osv.
    Med andre ord, så har han set værdien i at forfølge sit mål!
    MVH
    43 år og ufaglært lagerarbejder med 5 jobs på sit CV, 2 børn, ældre bil, mc og 4vær. lejlighed!

• #100   27. jul 2012 John +1

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 451
    #101   27. jul 2012 Filterlisten må være alenlang:-)
    Wåååp du er en klovn

• #102   27. jul 2012 Det er for vildt det her, jesus kristus!

Kan du ikke forstå du har et problem? Der er SÅ mange, som prøver at guide dig i den rigtige retning, men du vil ikk høre?

Du vil kun møde op personligt? Pis og papir mand! Det er sgu' da bedre at få sendt nogen ansøgninger ud end slet ikke nogen!

Jeg har fået 3 praktikpladser på at sende breve ud. Og der var også kun en skole i Danmark, og jeg havde over 350km. hver vej!

Kom dog videre og lad vær med at have ondt af dig selv.

For det er det du har, det har jeg lige bestemt og jeg har ret!

• #103   27. jul 2012 john tommelen op til dig , men hvis nu narrehovedet, havde.
    Brugt tiden på at søge læreplads , i stedet for at sidde på sin nasserøv og skrive her
    ja så havde han sku haft op til flere pladser, men det er det sædvanlige piv piv fra ungdommen idag, det er sku til at brække sig over smiley fra en der har vel nok 7-8 job på sit cv , ja har prøvet lidt af hver , men ville idag ikke have undværet et af dem , kom nu i gang , vi andre bliver jo også gamle , og en dag er der ingen til at tjene til din bistand

• #104   27. jul 2012 Søg så de lærepladser og drop denne diskution.. Vi kender aligevel ikke til dit liv og alle dine udfordringer i hverdagen..

• #105   27. jul 2012 Fordi der er links, som siger at der er nogen der ikke kan finde elevplads er det altså årsag til slet ikke at søge.

Hvad siger i Danmark?

• #106   27. jul 2012 Lasse: har opgivet.. Jeg henter lige popcorn og cola

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#107   27. jul 2012 Faktum er at uanset hvordan din situation og dit liv (som jeg heldigvis kun har erfaret en lille flig af) er så bliver du overhalet både inden- og udenom af dem der ikke har prinsessenykker.

Jeg er på en arbejdsplads hvor der er en del manuelt arbejde som primært bliver udført af ufaglærte. Jeg kan dels se at de bliver slidt i kroppen og dels er det tydeligt at firmaet gør alt hvad de kan for at erstatte det manuelle arbejde af maskineri.
    Det er simpelthen nødvendigt når man konkurrerer med f.eks. kinesere. Månedsløn på ca. 30000 vs. ca. 1000kr pr. mand i 3 skift.

Jeg synes du virker som en klovn, men jeg vil alligevel give dig et råd ganske gratis: Se at få klemt ballerne helt sammen og taget en uddannelse, den bliver guld værd for dig i fremtiden.

• #108   27. jul 2012 Wooop, du har lige fået noget ganske gratis, nemlig min udstemme.

Mvh Tom

• #109   27. jul 2012 Takker mange gange, men har skam begrundet, og overlever såmænd nok.

• #110   27. jul 2012 Hvordan udstemmer man egentligt ? ikke fordi behovet er der, men blot nysgerrig

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#111   27. jul 2012 Tom: Gudekommentar her: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/183476-hvad_siger_man_til_en_lille_dreng hvor jeg af en eller anden grund ikke kan kommentere:-)

• #112   27. jul 2012 Forstår ikke hvorfor du ikke sletter dine profiler woop/swag på bg og mcg...

Hvergang du starter en tråd får du en hord af fjender. Du mener til stadighed at det er verden som ikke forstår dig. At det er omvendt nægter dine hjerneceller at acceptere.....

Dine kammerater kunne vælge og vrage mellem mobiler. Men du var så fattig at du måtte låne og afdrage..dengang jeg var ung ( ja det gælder stadig) der købte man når man havde pengene, ellers måtte man undvære. Og man rejste IKKE på ferie for sin børneopsparring man prøvede at klare sig så man slap for at komme på sjasen....

Du er en snotforkælet møgunge!

Synd dine forældre ikke er herinde, for så kunne de have fået en alvorlig opsang omkring deres yderst mangelfulde børne opdragelse....

• #113   27. jul 2012 overleve ? Hvorfor brokker du dig så ?

Så lev af de penge du har og lad det offentlige bruge penge på trængende

• #114   27. jul 2012 Du behøver ikke at få bistand, det næste halve år... De penge du har brug for til tag over hovedet og mad, dem låner du af mig. Så kan du betale tilbage til december når din bundne opsparing bliver udløst...

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #115   27. jul 2012 Wooop:

Jeg er ked af at høre om din situation.

Men noget siger mig du bør ændre din taktik i din søgning efter læreplads en anelse.

Prøv at tænk de forskellig situationer igennem hvor du har præsenteret dig selv som en potentiel ny lærling til virksomheden og se hvordan dit henvendelse bliver opfattet af virksomheden - Bed dem eventuel om, at begrunde et eventuelt afslag. Det kan jo være du kunne lærer noget af afslaget og ændre din taktik i fremtiden.

Jeg kommer temmeligt meget rundt i forskellige metalforarbejdningsvirkomheder i Danmark og alle de der er værd, at snakke om har faktisk inden for det sidste år antaget nye lærlinge.
    Jeg kender endda virksomheder og faggrupper der ikke kan få lærlinge tiltrods for den del af branched de beskæftiger sig med er hamrende spændende og har fantastisk fremtidsmuligheder i sig.

Så at hoppe på den omgang generaliserende pis du har linket til er jo at give op på forhånd. Sadl om og op på hesten igen - Go jagt!

• #116   27. jul 2012 Så kan jeg finde dig en læreplads i Nordjylland tager du imod med åbne arme ?

• #117   27. jul 2012 Woop: det hedder så ja tak !!!

• #118   27. jul 2012 Wooop, grunden til at folk bringer thailand og bistand på banen, er forbi at du gang så gang snakker kroner og ører, og gør et stort nummer ud af hvor lidt penge unge har til rådighed, du er tydeligvis den type som bruger pengene forude og ikk bagud, og hvis du fortsætter sådan så vil du ALDRIG eje en motorcykel således at du ikke behøver at diskutere med små drenge om hvor vidt det er en knallert eller ej

• #119   27. jul 2012 Men nu kommer et ærligt spørgsmål, og det kræver et ærligt svar, hvor mange har du på din filterliste her på mcg og bg, og var nu ærlig please

• #120   27. jul 2012 Du har da brugt hele sommerferien på at tjekke muligheder med uddannelse ikke?

• #121   27. jul 2012 Du får jo penge til september. Så må de jo gå til indskud og husleje. Istedet for mc leje og ferierejser...

• #123   27. jul 2012 Hør her knægt

Ring idag ! de har længe åbent.
    http://www.domea.dk/afdelinger/aabybro-boligselskab-afd-8/Kontakt/Sider/default.aspx

der kan du få bolig til 900,- og måske boligsikring..

Så tager du toget/eller ringer til Brovst autolak og aabybro autolak

Jeg skal nok ringe og sige du kontakter dem..

Så har du virkelig ikke mere at brokke dig over, indskud er 3 x husleje, det er din børneopsparing vel på ?

Sæt igang

• #126   27. jul 2012 Du skal gå under "min konto" øverst til højre ved dit billede, så vælger du beskeder øverst til venstre, og så kan du gå ind i din filterliste, det kan du godt finde ud af?

• #127   27. jul 2012 Woop du har ikke haft ringet derop til de 2 autolakere !!!! Skal jeg være til grin oppe hos dem ?

• Sajmon ™

#128   27. jul 2012 Friis - DE skal ringe til ham! Sådan er verden altså indrettet... smiley

• #129   27. jul 2012 Nå ja alle autolakere kigger jo herinde efter nye lærlinge i Ferrari og Porsche....

Sorry min fejl smiley

Jeg må heller ringe derop og sige de selvfølgelig skal kontakte ham..

Wooop har du et nr de kan ringe til dig på ?

• #130   27. jul 2012 Wooop, KUN 19?!? Der er måske 60-70 aktive brugere på galleriet, altså brugere som følger med HVER dag, og du er uvenner med 1/3 hehe

• Sajmon ™

#131   27. jul 2012 Det er OGSÅ samfundets skyld!

• #133   27. jul 2012 Det er da sørgeligt

• #134   27. jul 2012 Wooop RING NU !!!! HALLO

• #135   27. jul 2012 Mirza, se nu positivt på det, Wooop er jo nødt til at leve her og på bil galleriet, hvis han har tilnærmelesvis samme atityde ude i den rigtige verden, vil han jo ustandseligt rende rundt med blå øjne efter alle de øretæver han tiltrækker!

• #136   27. jul 2012 Du skal lige finde ud af indskud osv.?! Det er sgu' da sådan det fungerer i alle dele af landet! Ikke bare nordjylland.

Du får serveret 2 mulige praktikpladser, ikke engang på et sølvfad, men et fucking guldfad med diamanter rundt i kanten!

Hvis andre lærlinge kan bo i nordjylland, så kan du satme også!

Hvis du vil være sådan en prinsesse, så bliver du sgu' nødt til at blive ret så klog i et eller andet fag så du har noget at have det i.

• #137   27. jul 2012 Woop er måske ikke interesseret i tilbud om fast læreplads trods alle hans anstrengelser
    ?

Tag dog for fanden imod Friis tilbud !

• #138   27. jul 2012 Gad ikke læse hele tråden, men det er fair nok at udnytte de muligheder som reglerne har skabt, men få for guds skyld en uddannelse, ellers ender du bagerst i køen engang.

• #139   27. jul 2012 Det er sgu langt væk hjemmefra, forstår dig godt, det er en grum verden derude. jeg var muligvis blevet der i området hvor du bor nu.

• #140   27. jul 2012 Studerende? hvad studerer du, thailandske ludere? Mage til jammerkommode skal man sgu godt nok lede længe efter.

• #141   27. jul 2012 (link fjernet)

• #142   27. jul 2012 Hvordan i hulen kan man have 19 på filterlisten ?? Jeg har ingen og kender kun få der har mere end en enkelt. Og alle skyldes dårlige handler.......

• #143   28. jul 2012 René, det er jo HAM som sætter folk på filterliste, folk kan ikk skrive til ham, og ikke omvendt, jeg kan fx ikk deltage i hans tråde, men han kan deltage i denne

• #144   28. jul 2012 Nu skal det ikke bare være en praktikplads, men også en praktikplads, som allerede har lærlinge.

Hvor langt skal de andre lærlinge være i deres forløb inden praktikpladsen er god nok til dig?

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#145   28. jul 2012 <----------------- scootergalleri, den vej

• #146   28. jul 2012 Han er helt væk.
    Har holdt mig ude af den anden tråd da det er lidt som at synge for døve at snakke fornuft med.

Den brister for mig når han ikke vil bruge togpenge på at tage rundt personligt og ansøge og ikke vil sende en ansøgning. Så har man vist også stækket sig selv grundigt... Det koster at være fremme i skoene, og vil man have noget er der oftest en investering forbundet med det. Det løber tværs forbi hans næsetip og han kan slet ikke se, at de 2500kr han har til sig selv ikke er fucking cafe penge, men de penge han skal bruge til ALT. Også jobsøgning.

Jeg havde Team Danmark Gymnasium pga sport på eliteplan, hvilket jeg fortsatte med på uni. På uni koblede jeg fire Jobs ovenpå for at have råd til det hele og havde en arbejdsuge inkl sport på næsten 100 timer.

Idag sidder jeg aldrig arbejdsløs, men behøver dog ikke investere 100 timer om ugen mere.

Syntes sgu det er et noget sølle indlæg, og så længe alle hans ferieindlæg dukker op herinde, som for øvrigt er betalt af alle os andre, så skulle han nok finde noget andet at bruge sin tid på, end søge hjælp til højere kontanthjælp og selvmedlidenhed på MCG. Vatpik....

• #147   28. jul 2012 SÆT IGANG !!!!!! - ingen undskyldning nu kammerat !! og i DIT område

Nielsen Jan AutolakeringSe mere »
    47 31 19 58
    Holmensvej 7 A
    3600 Frederikssund
    Ekspert i lakering af alt fra Biler til spiseborde, skabe, reoler, Køkkener og låger Fineste glans... Fakta fra Proff - Autolakering
    KortRute

Meløse AutolakSe mere »
    48 21 09 22
    Industrivænget 37, Meløse
    3320 Skævinge
    Meløse Autolak tilbyder totalløsninger inden for lakering. Ring for et uforpligtende tilbud. Send e-mail Fakta fra Proff - Autolakering
    KortRute

Frederiksborg Autolakereri I/SSe mere »
    48 26 95 95
    Falkevej 23
    3400 Hillerød
    Frederiksborg Autolakereri ejes af Torben Riis. Firmaet beskæftiger ialt 8 dygtige fagfolk, som... Send e-mail | www Fakta fra Proff - Autolakering
    KortRute

Gerlev AutolakereriSe mere »
    47 52 21 86
    Lyngerupvej 4, Gerlev
    3630 Jægerspris
    Send e-mail - Autolakering
    KortRute

Gerlev AutolakereriSe mere »
    47 52 21 86
    Lyngerupvej 4, Gerlev
    3630 Jægerspris
    - Autolakering
    KortRute

Skibby AutolakereriSe mere »
    47 52 82 73
    Industrivej 17
    4050 Skibby
    Fakta fra Proff - Autolakering
    KortRute

Humlebæk AutolakeringSe mere »
    49 19 35 50
    Bakkegårdsvej 303
    3050 Humlebæk
    KortRute

M. P. Autolakering (Poul Pedersen)Se mere »
    49 13 83 09
    Hejreskovvej 28 B, Munkegårde
    3490 Kvistgård
    Klik og se hjemmeside Fakta fra Proff - Autolakering
    KortRute

Basic Autolak ApSSe mere »
    49 70 70 50
    Klostermosevej 123
    3000 Helsingør
    KortRute

CarcoatingSe mere »
    20 29 99 46
    Strandvejen 112 A, 2.
    3070 Snekkersten
    KortRute

Deres Autolakerer Finn LarsenSe mere »
    47 17 08 88
    Frydensbergvej 27
    3660 Stenløse
    KortRute

Drewsen's Autolak ApSSe mere »
    48 25 00 71
    Krakasvej 6
    3400 Hillerød
    KortRute

Elkjærs Autolakcenter ApSSe mere »
    44 95 66 56
    Granlyet 2
    3540 Lynge
    KortRute

Espergærde Autolakering ApSSe mere »
    49 13 82 81
    Hejreskovvej 3, Munkegårde
    3490 Kvistgård
    KortRute

Frederikssund Autolakering APSSe mere »
    47 38 74 01
    Holmensvej 4
    3600 Frederikssund

H & H AutolakeringSe mere »
    48 19 54 59
    Ringbakken 22, Ganløse
    3660 Stenløse
    KortRute

Helsingør PladeværkstedSe mere »
    49 75 49 13
    Fabriksvej 12 B
    3000 Helsingør
    KortRute

Hillerød Autolakereri Braune ApSSe mere »
    48 26 19 68
    Slangerupgade 53
    3400 Hillerød
    Klik og se hjemmeside - Autolakering
    KortRute

Hillerød Autolakereri Braune ApSSe mere »
    48 26 18 93
    Slangerupgade 53
    3400 Hillerød
    - Autolakering
    KortRute

Hillerød Auto-Lakereri-Braune Af 1987 ApSSe mere »
    48 26 19 88
    Blytækkervej 15
    3400 Hillerød

H.J.Autolakering ApSSe mere »
    43 52 00 55
    Østre Alle 2
    3250 Gilleleje
    KortRute

J.A. Autolakering (Jamal Abdulrazek)Se mere »
    31 26 69 63
    Lindebjergvej 5 A, Søsum
    3670 Veksø Sjælland
    KortRute

Maleriet ApSSe mere »
    48 79 70 45
    Nørretoftevej 8
    3200 Helsinge
    KortRute

MalerværkstedetSe mere »
    48 79 18 70
    Industrivej 3, Skærød
    3200 Helsinge
    KortRute

Monberg Totalservice (Nicolai Monberg Avnegaard)Se mere »
    26 28 29 14
    Alsvej 4 B, 6. 2
    2970 Hørsholm
    KortRute

Mønsteds AutolakeringSe mere »
    48 24 36 31
    Industrivænget 46
    3400 Hillerød
    KortRute

Nordkystens AutolakeringSe mere »
    48 30 16 04
    Stæremosen 9
    3250 Gilleleje
    KortRute

North Side CustomSe mere »
    24 85 69 49
    Slangerupgade 14 A, 2. th.
    3400 Hillerød
    - Autolakering
    KortRute

Pedersen Lars UlrichSe mere »
    47 72 20 12
    Industrimarken 12
    3300 Frederiksværk
    - Autolakering
    KortRute

Sergio AutolakeringSe mere »
    22 48 42 22
    Svalehøjvej 5
    3650 Ølstykke
    Fakta fra Proff - Autokarrosserier
    KortRute

Skærød AutolakeringSe mere »
    48 79 68 17
    Industrivej 13, Skærød
    3200 Helsinge
    KortRute

SPS Auto- og IndustrilakeringSe mere »
    49 13 84 12
    Engen 3
    3490 Kvistgård
    - Autolakering
    KortRute

Sune's PladeværkstedSe mere »
    30 70 82 35
    Torsholmsalle 1, st. th., Tulstrup
    3400 Hillerød
    KortRute

Tommy's AutolakeringSe mere »
    49 22 01 40
    Klostermosevej 121
    3000 Helsingør
    KortRute

Torben Eriksen TeknikSe mere »
    48 79 58 96
    Engsvinget 39
    3200 Helsinge

• #149   28. jul 2012 Kringle: han ved nok heller ikke den "formue" skal opgives til kommunen når han vil have offentlig ydelse..

Jeg poster blot disse ting, så knægten INGEN undskyldning har for at lette røven og komme igang..

Skal han leve på bistand/offentlig ydelse gider jeg sku ikke blive ved med at betale skat... Så heller forkæle mig selv med de gyldne jyske dollars;)

• #151   28. jul 2012 Ja netop, kan slet ikke tage den holdning han har !! Jeg er igang med at søge ny medarbejde til mit firma og må sige han ikke giver de unge et godt ry, ved godt man ikke kan generalisere, men han gør det ikke bedre for mine tanker om det..

Men sørgeligt jeg kender en knægt på 16 år der flyttede til sjælland uden og kende et øje for at få sin uddannelse også ham woooop ikke gider.

Jeg tror desværre wooop er en dagdrømmer, det siger hans profilbilleder mig, han drømmer luksus, men det skal bare falde ned fra himlen, uden han skal røre en finger..

Start med lotto, der er muligheden der, men den er lille, kræver godt nok man skal gå ned og hente en kupon, men måske det er for langt væk hjemmefra den skal hentes ?

• #153   28. jul 2012 Måske mor og far tænder den hver morgen: Så lille skat nu er din pc tændt og maden står ved siden af.. Kommer kl 12 med mad, andet du skal have med lille skat ?

• #155   28. jul 2012 Der står vel en fast blænder på bordet ved siden af justin beaber plakaten ?

• #156   28. jul 2012 Prøv at gå ind på Woooperdrengens profil, både her og på bilgalleriet, stort set alle hans egne tråde handler om hans eget syn på et eller andet, der intet har med MC eller biler at gøre. Det siger lidt om drengen, han burde skrive til en brevkasse i et dameblad, eller lave sin egen blog, han hører efter min bedste opfattelse ikke til her. Tror bare han får et kick ud af at provokere, derfor har han fået en udstemme af mig, hvis han fik flere kunne det være (tror det ikke rigtigt selv) at han gav sig til at tænke over hvorfor. Men nok den bedste måde at hjælpe ham på, simpelthen lade som om han ikke eksisterer.

• #157   28. jul 2012 jeg kan ikke finde ud af og stemme brugere ud

• #158   28. jul 2012 Nederst på vedkommendes profil, er der et felt hvor man kan stemme ud, hvis man føler for det : )

• #159   28. jul 2012 Woop nu når du ikke gider arbejde kan du her se hvordan man kan få ting gratis:

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=99iy4q2xCTg

Måske det er lige dig

• #160   28. jul 2012 Drømmer wooop om lotto og luksus, haha hvadfår jer til at tro det, hov nej vent lige smiley
    http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/755952-det_der_kaldes_at_droemme_
    http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/717808-aeldre_mennesker_i_dyre_biler

• #161   28. jul 2012 ha ha ha ha ha ha ha, så forstår man pludselig det hele... Nu giver alt mening..

Vi andre er glade og tilfredse med den gamle opel..

Ej hvor sjovt

• #164   28. jul 2012 Hov en omgang filterliste mere:

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/183942-hvor_meget_er_mach_36_

• #165   28. jul 2012 folk på 60 år har nok arbejdet hele livet for at få råd..

Men du skal nok spare mere op end kontanthjælpen hver mdr hvis du skal andet end have en modelbil fra Fætter BR

• #166   28. jul 2012 Det er også mig en gåde Wooop. .

For ingen af dine indlæg er relevante på dette forum.
    Der burde stå rigeligt med teenage problem blade til rådighed...

• #167   28. jul 2012 Og mig en gåde hvordan du kan have puttet 19 på filter.....

• #168   28. jul 2012 Det er mig STADIG en gåde du ikke har søgt alle de steder i Norsjælland.

Du vil ikke have kommentar, så lad da være med at starte de her indlæg om penge hver gang !!

Praktikpladsen.dk er til at lukke op og skide i, er det kun der du kigger får du sku aldrig noget JOB

• #169   28. jul 2012 iøvrigt:

Wooop citat: "Jeg har www.praktikpladsen.dk til hjælp hvis det endelig kom der til."

Så har du slet ikke brugt den side endnu ? he he

Har du kigget i navlen efter guld eller hvad har du lavet ?

• #170   28. jul 2012 he he er i sikker på at (wooop..) overhovedet er en ung gut på 20 år , ikke bare en gernert, lille grim, rødhåret tøs, med fregner over hele fjæset , der bare gerne vil i kontakt med alle de lækre fyre, der er her på mcg. Det var jo også en mulighed :-))

• #171   28. jul 2012 Hehe, utroligt at man kan være SÅ selvoptaget, eller ligefrem dum, i så ung en alder!

• Jan  L
    Jan L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #172   28. jul 2012 En lille sjov historie. Jeg købte en ZZR 600 d. 29 april 1993, det var en 92 model som jeg fik lidt billiger da det var en gammel model, men helt ny. Kan huske lykken da jeg kørte ud af MC-Hjørnet på Roskildevej...23 år gammel...17 dage efter fandt jeg min kone, og efter 2 år skulle vi bruge bil, pengene var små...den blev solgt...med tåre! Efter 18 år og 3 børn fandt jeg den tilsalg. Min gamle cykel. Den har haft 3 ejer, men er pæn når man tænker på alder. Jeg købte den og nu skal den laves istand så den står som ny, og jeg sælger den ALDRIG igen.

• #173   28. jul 2012 HAN LYVER OVERFOR OS ALLE SAMMEN !! han siger han ikke har råd ? Men han har lige købt dele til sin mc scooter, hvordan har du råd til en mcscooter hvis du ikke har råd til tog frem og tilbage til 388,-

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/183353-el_fejl___hvad_pokker_kan_vaere_galt

• Jan  L
    Jan L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #174   28. jul 2012 Det giver bedre at arbejde, også når man ser sig i spejlet..og penge giver muligheder!!!!

• #175   28. jul 2012 Ja så kan man da ligge på ryggen og tjene penge ik smiley og skal ikke ud af døren

• #176   28. jul 2012 Wooop. . .

Seriøst... Det er ved at være ret pinlig for dig dét her, og med din indstlling kommer du ALDRIG derhen hvor du gerne vil hen, mht dyre biler, huse og motorcykler. Du er typen der fodrer jantelovsdanmark med dine latterlige holdninger, imens du bander folk langt væk, som tilfældigvis havde en indstilling som gjorde at de klarede det bedre end dig i livet smiley

Men pøj pøj med livet, knægt, men du skal nok ikke regne med for meget smiley

• #177   28. jul 2012 Wooop, ved din psykolog noget om dine udgydelser her på MCG ?

• #178   28. jul 2012 Hvorfor brokker du dig så over det er for dyrt og få læreplads i Jylland ?

Sorry men intet af det hænger sammen..

Nå jeg vil smutte ud og arbejde lidt..

• #181   28. jul 2012 Jamen Woooperen har da ret, hvorfor fanden skal han punge ud, det har han da alle vi andre idioter til. FAT DET DOG!! Mig vil også ha

• #182   28. jul 2012 Har du så mange penge du siger snyder du vel også systemet smiley

Jeg bliver ikke trist, jo på dine vejne, synes det er tidligt og starte livet på den sørgelig måde..

Wooop du siger du griner af os allesammen og vi er dumme og trælse, hvorfor svare du så herinde ? og hvorfor vil du have råd i de tråde du opretter hele tiden ?

• #183   28. jul 2012 Måske man skulle sælge firmaet og ligge alt værdi over i kærestens navn, så kan man da tage på kontanthjælp og leve i luksus for "kærestens" penge..

Det er mentaliteten i det nordsjællandske ik ?

• #184   28. jul 2012 Nu må du ikke blive harm Friis:-) om 20 år når du triller rundt i din AMG63 kunne du jo tage over og give staklen, som stadig er uden uddannelse den tur han aldrig selv fik råd til smiley

• #185   28. jul 2012 Brian:

Den kan du have helt ret i smiley men kan ikke tage vi skal indbetale skat til sådan nogen unge forkælede børn.. Hvorfor skal jeg betale til en dovn skid ? Nu er det jo offentligt forum så kan jo ikke sige; jeg laver sort arbejde istedet.. men det må man jo ikke, så er jeg ikke bedre smiley

• #186   28. jul 2012 du hører slet ikke efter knægt... opgiver

• #187   28. jul 2012 Du har så meget energi så send ansøgninger

• #188   28. jul 2012 Fandt lige et billede af Wooop. http://twitter.com/wooop/

• #189   28. jul 2012 Nej woooop det aner vi ikke, men du vil jo heller ikke fortælle noget, du vil bare diskutere..

Jeg vil gerne kigge forbi silkeborg og rådgive og vejlede dig når du nu tager herover igen (bor 50 km væk) men vil gerne prøve at hjælpe dig op af hullet

• #190   28. jul 2012 Du er helt sikkert jomfru

• #191   28. jul 2012 hvorfor starter du så de tråde som på bilgalleri når du ikke søger hjælp ?

Det er jo spild af folks tid så

Du tager bare pis på alle andre så ?

• #192   28. jul 2012 hører du ikke efter ? Jeg har selv afsluttet et grundforløb, men valgte fuld tid på firmaet og ikke bare udnytte systemet

Hvad med at hænge sedler op i butikker og tilbyd at slå græs eller gøre rent

det er nyttigt !!

• #193   28. jul 2012 Bliver så harm over det nettop er sunde og "raske" mennesker som vi har med at gøre her..

Der ender med at total ødelægge det sikkerhedsnet der er skabt for de svage i samfundet..

Alene det at du nu sidder og fjanter som en lille pige over du skal til Thailand igen igen... Under en tråd der handler om bistand samtidig.. Er direkte modbydelig usmageligt!
    Håber fame du får som fortjent!!!

• #195   28. jul 2012 du tager meget fejl !!!!

Mit firma hænger også sedler op i butikker !!

hvorfor tror du cirkus og politikkere hænger plakater op ? synlighed så de bliver set..

come on

• #197   28. jul 2012 du brokkede dig sku da over at skulle cykle i aktivering...

Er du flov over dine job ?

Alt er hemmeligt, så hop da ud af diskutionen istedet

• #199   28. jul 2012 Wooops cv
    1 Slog græs for gamle fru jensen, sagde op fordi hun kun gav mig 200 (sort) for det og jeg brugte næsten 20 minuter på det.

2 Flaskedreng i netto, sagde op da jeg fandt ud af lønnen, og at jeg ikke måtte beholde flaskerne.

3 Statsautoriseret tudeprins, mit drømmejob som jeg stadig bestrider.

Så kom ikke og sig at den unge mand ikke har prøvet noget!!

• #200   28. jul 2012 Og så har han (og gør vel stadig) leget med klodser!!

• #204   28. jul 2012 Tja Woooper, så er den vej jo lukket for dig, at få/lave børn kræver nosser og det har du ikke.

• #205   28. jul 2012 Woop skriver: "De forærer mig jo ikke 4987 kroner som jeg bare kan putte ned i lommen."

JO!! Det er lige netop det de gør! Du FÅR penge af staten som du kan putte i lommen og bruge på hvad du ønsker. Om de hedder SU, bistand eller noget helt tredje er skide lige meget! De kommer fra den samme overordnede kasse som enhver lønmodtager bidrager til i form af skat. Det er derfor folk farer i flint over din holdning til at modtage penge fra staten.

Man må yde før man kan nyde, dette er åbenbart gået din næse forbi.

• #206   28. jul 2012 Wooop, du er IKKE studerende, for at kalde dig det skal du aktivt deltage i en undervisning. Hvis det mod alle odds skulle lykkes for dig at få en læreplads kan du kalde dig lærling. Et æsel bliver heller ikke en hest af at æde samme foder som krikken, vel?

• #207   28. jul 2012 Det er din holdning til at modtage penge den er helt gal med. Du vil yde så lidt som muligt og have så meget som muligt.
    At flytte hjemmefra vil du ikke, søge læreplads er heller ikke det der ligger dig nærmest. Du vil gå derhjemme hvor der er trygt, hvor du kan få det som du vil have det.

Du har store problemer hvis du ikke vil flytte efter en læreplads. Har du nogensinde været boet ude? Været på efterskole, soldat?

• #208   28. jul 2012 Hvor mange gange blev du tabt på gulvet som lille? Et eller andet må der da være der kan forklare hvorfor du er blevet sådan, blev du overset eller på anden måde svigtet, siden du har så desperat behov for at blive hørt nu. Har du overvejet at søge hjælp?

• #212   28. jul 2012 Hvorfor kan du ikke komme rundt på MC eller i bil?

• #213   28. jul 2012 Nåå, troede ikke du havde hverken bil eller MC, du har jo ikke oprettet nogen, her eller på bilgalleriet, så hvorfor er du her? er det bare for diskusionens skyld, eller er de en dybere mening som jeg med mine begrænsede åndsevner bare ikke forstår?

• #214   28. jul 2012 Jeg forstår ikk at du skriver at du helst vil finde læreplads i nærheden af hvor du bor så du ka slippe for husleje, men samtidig pointerer du flere steder at du får udboende su?

• #215   28. jul 2012 Mirza, hvad er der ved plat og svindel du ikke forstår : )

• #216   28. jul 2012 Fedt, Wooop har bekræftet alle mine fordomme om sjællændere smiley
    Og da der i denne tråd er undtagelser der kan bekræfte reglen, betyder det så at det ikke er forkert at sige, at alle sjællændere er dumme, dovne og træls?

• #218   28. jul 2012 Du skriver jo længere oppe at du lige NU får 49xx i su?!

• #219   28. jul 2012 Der findes to mulige svar på alle dine spørgsmål Wooop.. Swag.. Fætterkagearm vil jeg normalt kalde en type som dig...

Enten så hygger du dig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

Eller også så står det helt skidt til:

(link fjernet)

Uddrag fra ovenstående link:

"Symptomer på / Grunde til Mental Retardering

Dårlige IQ og testresultater
    Indlæringsbesvær
    Sociale problemer
    Problemer ved personlige forhold
    Problemer med livets daglige gang"

"Folk med mental retardering vil typisk have svært ved at lære nye ting, samt at tilpasse sig i sociale situationer. "

"Mental retardering af sværeste grad – En IQ på mindre end 20 omtales som en mental retardering af sværeste grad, hvor der kun vil være et spinkelt håb for indlæring og følgende fremgang i livet."

Det er grove løjer, men synes det passer helt godt på det billede jeg har dannet mig af dig, efter at have læst dine uendelige, gabende, udenomssnakkende og se-mig-hør-mig-jeg-kan-tude-men-også-give-et-usmageligt-dårligt-forsøg-på-at-skyde-igen-og-være-flabet-agtige-indlæg...

Da jeg havde læst første halvdel af tråden, sad jeg klar til at skrive et opråb, som mange andre. Noget i stil med "Tag dig sammen, kom i gang, du skal gøre sådan og sådan...!" Men efter at have læst det hele, har jeg konkluderet at du er uden for rækkevide og vil derfor heller bruge mit krudt på at prikke endnu mere til dig...

Held og lykke med det hele....

• #221   28. jul 2012 1000 kroner tur/retur.. Hvor langt væk tror du lige jylland ligger?

Bare lige for at redde en lille smugle af min generations værdighed vil jeg lige pointere at denne kræver-mentalitet ikke finder sted hos os alle.. Vi ER stadig nogle som gerne vil arbejde!

• #223   28. jul 2012 wooop ?? jeg er stadig inde på su.dk.. tror nok jeg har styr på mine ting..

• #224   28. jul 2012 Og her gør Friis alt muligt for at hjælpe dig.. Det er ikke meget værdsættelse manden får, nærmest modsat!

Jeg har været i samme situation som dig, tog et grundforløb -kunne ikke finde lærerplads (Som Datatekniker).. Jeg var sågar til jobsamtale i Struer!! Struer!! Var villig til at flytte fra alt for det.. jeg fik desværre ikke pladsen, og da det på daværende tidspunkt var en nyopstartet uddannelse var der ikke mange virksomheder som kunne tilbyde de rette rammer for at skolen ville godkende dem som praktiksteder (Ja, jeg tog ud til virksomheder som ikke var godkendte og snakkede med dem!)

Til sidst erkendte jeg at det ikke var den vej jeg skulle gå og startede på noget nyt (Lidt ligesom dig og alligevel ikke.. Jeg vidste at jeg ville få praktikpladsen hvis jeg havde bedre CV så jeg startede på HF og genemførte her til sommer. I mellemtiden har jeg så valgt at jeg skal gå nye veje, men det er ikke relevant..

Jeg har siden jeg var 13 haft fritidsjobs næsten permanent.. Man kan finde dem hvis man er villig (Og det er blandt andet derfor jeg har råd til mc i dag)...

Og du siger vi studerende har det hårdt.. Gu har vi ej, vi har det som blommen i et æg!

Det jeg prøver at sige er.. Hvis du ikke kan opnå det du gerne vil i livet som det ser ud nu, så prøv at gå i en anden retning (se tingene fra et nyt perspektiv).. Hvis du brænder for den lærerplads skal du nok få den.. Men som tingene ser ud nu bliver du enten nødt til at flytte for den eller finde et andet erhverv.. Der er erhvervskrise og det er kun dem som er villige til at gøre ALT for pladsen som får den.. Det er du ikke villig til, så du må jo prøve noget andet eller KÆMP! Der findes ikke noget bedre end at kæmpe sig til ting!

• #225   28. jul 2012 IØVRIGT: du betaler ALDRIG mere end det der svare til 2 ZONER når du er studerende !!! så samme pris om det er i samme by eller du skal igennem landet

• #226   28. jul 2012 Du tuder så meget og undskylder for alle de forhindringer du møder. FAT DET NU, INTET BLIVER FORÆRET!!!

Hvis du vil have den uddannelse og ikke være en igle på samfundet, så få fingeren ud og flyt, eller finder noget andet at lave. Eller endnu bedre, arbejd i weekenden, ligesom vi alle andre gjorde, så de småpenge ikke er et problem.

Hvordan fanden tror du vi andre valgte da vi skulle finde et universitet eller andet lærested? Korrekt, VI FLYTTEDE.

Gider ikke følge med i det her perverse udtryk af ynk.... Har fandeme sjældent hørt en større undskyldning for sig selv.

• #227   28. jul 2012 Du er tydeligvis ikke stedkendt i Jylland, fred være med det..

My point.. Hvis du ikke er villig til at flytte brænder du ikke nok for det.. Så drop det, ny plan! Det andet er spild af tid for dig.. Primært fordi du vil blive overhalet indenom af andre nyuddannede som brænder tusinde gange mere for det!

Du er jo ikke villlig til at ofre en skid for det.. Så er det jo tydeligvis ikke et job du brænder for.. Så spørg dig selv om det ikke var federe du tog en uddannelse indenfor noget du virkelig brænder for!

Og du snakker om at du gerne vil have lærerplads hvor du bor.. Har du kontaktet alle de firmaer Friis har været så venlig at liste for dig??? Indtil du har synes jeg ikke du kan tillade dig at pive!

Din problemstilling er barnemad i forhold til hvad andre mennesker står overfor! Se det sådan her.. Du skal alligevel flytte fra din familie på et eller andet tidspunkt.. Er det ikke federe at det er hårdt i en kort periode og at du så gør dig fortjent til at leve et fedt liv senere hen? Når du er færdig med uddannelse og kan flytte tilbage!

• #228   28. jul 2012 WOOOP:

Enten vil du ikke forstå eller også har du dårlig rådgiver på skolen

Taget direkte fra DSB:

Et UddannelsesKort har en fast dagspris. Prisen reguleres årligt. I 2012 er prisen 19,26 kr./dag.
    Uanset hvor langt eller i hvor mange zoner, du rejser, udregnes prisen altid udfra gældende dagspris. Der betales for samtlige dage, kortet er gyldigt (inklusiv weekend, helligdage mm.) Kort kan være gyldig i min. 30 dage og maks. 120. dage.
    Kortet kan købes fra din bopæl og til dit studiested. Hvis du skal i praktik eller har uddannelse på andre studiesteder, kan du via mitUddannelseskort få dit kort ændret til en anden strækning.
    Pris eksempler:
    Antal dage på dit kort Pris
    30 dage 578 kr.

• #229   28. jul 2012 Hey -Sådan et kort skal jeg sgu have mig.. Smart! smiley

• #230   28. jul 2012 Wildcard er til længere rejser hvor du krydser mange zoner, det kan godt betale sig

• #231   28. jul 2012 Bare for at hjælpe folk til at forstå Wooop/Swag lidt bedre er her et helt tilfældigt link til en anden tudetråd http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/903427-brev_modtaget_fra_politiet

• #232   28. jul 2012 Flyttede sgu heller ikke bare til Nordjylland, men ville max flytte til Herning området.

• #234   28. jul 2012 Allan.. Det er også noget andet end slet ikke at ville flytte!

• #235   28. jul 2012 Wooop...

Seriøst... Hop af stolen, gå ud i køkkenet, sæt varm vand over og lav dig selv en dejlig varm kop "hold din fucking kæft".

Gør hvad fuck du vil, og tag for helvede da en beslutning om NOGET uden at skulle have fat i op til flere gallerier, som skal høre på dit lort.

Vi giver ikke en fuck for hvad helvede du vælger, og du giver ikke en fuck for folks svar. Hvad helvede prøver du at opnå? Du er da helt blank...

• #236   28. jul 2012 Hvem ved hvad han render og laver i thailand, men mon ikke det er cykeltyveri eller lignende.

• #238   28. jul 2012 søg alle steder på sjælland og så skriv herinde igen..

• #239   28. jul 2012 Nu ved jeg hvorfor Woooper tager til thailand, det er fandme da utroligt så mange dumme tråde den knægt har oprettet på bilgalleriet.
    http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/861894-vil_du_vaere_en_kvinde

• #240   28. jul 2012 Nu siger du skolen betaler din transport ?? For helved, før gjorde du selv ??

Det er bedre end bio ..

Kom med flere sjove (nyder min is)

• #241   28. jul 2012 så du statede i silkeborg som autolaker i Januar ? grundforløb?

• #242   28. jul 2012 jeg prøver bare at samle alle stumper nu..

• #243   28. jul 2012 Et tip når du skal ud at søge forresten.. Du kan jo tilbyde det sted du søger at du arbejder gratis i en uges tid, for at vise at du virkelig vil det, og for at vise at det bare er DIG de mangler.. Det er noget arbejdsgiveren kan li!

• #244   28. jul 2012 Så skulle du da bare have lukket den.. Hvorfor fik du så ikke en praktikplads? (Har ingen kenskab til den branche)

• #245   28. jul 2012 Wooop så havde du også Verena som studievejleder !!!

• #246   28. jul 2012 Wooop: det er sku da hende der er studievejleder deroppe !! og uddannelselederen kender du måske heller ikke ved navn så ?

• Sajmon ™

#247   28. jul 2012 Det er sgu da noget af et kvantespring at gå fra kleinsmed (som der er læssevis af lærepladser indenfor bare i området hvor jeg arbejder) til maler....?

Det er ikke ret svært at regne ud hvorfor du ikke får en læreplads. Den branche man uddanner sig indenfor, skal være noget man virkelig brænder for, og som man er parat til at ofre en faens masse for at finde job indenfor.

Mit ~19 årige arbejdsliv har lært mig at løn, transporttid og arbejdstider er KOMPLET ligegyldige hvis man har bare en lille smule lede ved stå op om morgenen og tage afsted.

Det håber jeg du fatter før det er for sent.

• #248   28. jul 2012 Woop: Så kan det jo kun være Aase ovre fra Elevhuset ? men lyder sku underligt du ikke kender nogen af lederne smiley

lyder meget mystisk

• #249   28. jul 2012 Vel sagt.

• #250   28. jul 2012 Hvilke lærer havde du iøvrigt ?? smiley

• Sajmon ™

#251   28. jul 2012 Og hvad så om du ikke kender en skid til jylland?

• #252   28. jul 2012 Tror desværre du er en Troll så !!

Jeg hopper ud af tråden, men hold op det har været sjovt smiley

Man glemmer ikke navne grundet 1 eller 2 mdr sommerferie

Følger dig/dit team på sidelinien he he

• #253   28. jul 2012 Så du bor på skole nu... Væk fra din familie til hverdag.. Men du vil ikke have en elevplads i en lejlighed... Væk fra din familie til hverdag?

Nu var vi inde på emnet med godkendte praktikpladser tidligere.. Det er jo sådan at praktikstedet vist nok får en kontant bonus hvis det bliver godkendte og tager en elev ind!

• #254   28. jul 2012 Den "skole" du gik på hed vel ikke tilfældigvis østjyllands statsfængsel?

• #255   28. jul 2012 Hvilket navn råber du når du skal have fat i din lærer så?

• #256   28. jul 2012 Nej der er ikke noget der hedder at skolen betaler.. Der er noget der hedder LØN så!!!!

• Sajmon ™

#257   28. jul 2012 Tom jeg tror sgu du ramte rigtigt der. smiley

• #258   28. jul 2012 Hvor meget er du villig til at ofre for at få den uddannelse (og senere hen det job) du ønsker? Det lyder ikke til det er meget! Hvor lang tid tager sådan en uddannelse? Sølle 3 år? Og mon ikke din familie også kan besøge dig i ny og næ? Eller måske stikke dig en skilling eller to hvis du gerne vil hjem og besøge dem?

Og sådan en knallert som din må da også køre rimelig langt på literen, kan du ikke bare tage den?

• #259   28. jul 2012 Hvorfor skal jeg lukke munden? må jeg ikke være med? hvad har jeg gjort?
    Årh for helvede, det er da også alle de andres skyld det hele, jeg har jo aldrig gjort noget for eller ved nogen, nej nu skal jeg altså have mine piller, ellers går det da helt Wooop for mig----------------------------------

• #260   28. jul 2012 Mest til Sajmon, men oplysende
    http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/772425-hehe_hvor_skaegt

• Sajmon ™

#261   28. jul 2012 Haha...

Nu kiggede jeg lidt efter i sømmene - og det er lidt komisk jeg ikke har opdaget før hvem du i virkeligheden er. smiley

Jeg tror det er din tid som er ved at løbe ud her på siden - ikke min. smiley

• #263   28. jul 2012 Christ... Jeg gir op!

• #264   28. jul 2012 Christ, få et job din taber og lad være med at spamme galleriet med alt dit lort.

Please please please please forsvind, så lover jeg at bruge 1000kr i morgen på et eller andet ligegyldigt.

• Sajmon ™

#265   28. jul 2012 Nu kan der godt opstå en smule forvirring, idet Wooooop har fået rigeligt med udstemmer, og er således blevet udelukket fra siden.

Det betyder at alle de svar, samt forum tråde han er kommet med her på siden, er fjernet.

Lad roen falde over MCG endnu en gang...

• #267   28. jul 2012 Få nu fingeren ud!!

Eller kan du godt lide at have fingeren deroppe??

• #268   28. jul 2012 Nåå, så er det nok derfor han ikke svarer på venneansøgning : )

• #269   28. jul 2012 Tak smiley

• #270   28. jul 2012 Den længste intetsigende tråd herinde, tror jeg .
    Jeg er dog glad for at woooopie vælger at blive på Sjælland. Vi Jyder er sq ikke vant til sådanne klynkerøve, der intet kan selv . Sorry, men lad nu være med at eksportere ham herover. Livet er sq for kort!

• #271   28. jul 2012 LOL Tom smiley

• #272   28. jul 2012 er han så lukket ude på ip eller hvordan ? smiley ville være trist og få ham tilbage på proxy server smiley

tror altså han var troll

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#273   28. jul 2012 Mit bud er at der lige nu sidder en noget vrissen konfirmand i sit kælderbørneværelse i Nordsjælland et sted:-)

• #275   28. jul 2012 Kampen mod de højere magter fortsætter på bg smiley

• #276   28. jul 2012 kan man blive smidt ud for at være pisseirreterende ,tumpet og bøvet ? eller hvorfor er han egentlig ude ? og hvem var han ,så ?

• #277   28. jul 2012 Så kan han da spamme videre på bilgalleri smiley

Han var meget lidt sød smiley nordjysk

• Sajmon ™

#278   28. jul 2012 Hans profil er bare lukket - med et andet tlf nummer kan han bare komme omborg igen og spamme videre til nogen giver ham nok udstemmer.

• #279   28. jul 2012 okay, jamen familien giver ham nok en ny mobil imorgen smiley

Nu vil jeg nyde min film på tv2

God aften folkens

• Sajmon ™

#280   28. jul 2012 Lige over Friis. smiley

• #281   28. jul 2012 Men hvorfor blev han smidt ud, af brugerne eller af ledelsen? Nu giver tråden ingen mening hehe

• Sajmon ™

#282   28. jul 2012 Brugerne...

• #284   28. jul 2012 Ej fuck hvad skal vi nu underholdes med, hvor bistandsbumsen er væk???

• #285   28. jul 2012 arh der er masser af andre tosser herinde smiley

• #286   28. jul 2012 Spørgsmålet er så bare: hva nu...?

For denne tråd har nok været den mest hoved rystende morsomme i lang tid, på en bizar måde! På trods af emnets chokerende baggrund, har det været god underholdning. Lidt i stil med de unge mødre eller serier i den stil smiley

Dem som savner indlæg af lignende karakter kan jo følge med her: http://www.bilgalleri.dk/bruger/228642-swag_

Til alle jer der vitterlig prøvede at hjælpe: keep up the good work!
    Der MÅ være nogle derude der virkelig er indstillede på at modtage den hjælpende hånd, der skal til for at de kan nå deres mål i livet (jeg er rimelig sikker på de findes) smiley

• #287   29. jul 2012 Sjovt han er 26 år derinde og VAR 20 år herinde

Tror han har flere personligheder der slås dagligt med hinanden, så vil alt give mening

• #288   29. jul 2012 Et gennemført rædselsfuldt menneske...

http://www.bilgalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=1&userid=228642&page=1

• #289   29. jul 2012 Har i mobbet ham ud?? smiley

• #290   29. jul 2012 Det er den slags holdninger dér, som er med til at køre Danmark (og hele den vestlige verden) i sænk.

Ingen kan efterhånden tage ansvaret for noget selv, ikke engang deres egen livssituation.

• #291   29. jul 2012 Lasse: Ja det er sku sørgeligt, alt handler om penge og hvordan de kan skaffes nemmest og systemet bare er træls for ham

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#294   5. aug 2012 (link fjernet)

(link fjernet)

• #295   5. aug 2012 Hmm. Mirza..ved bare at gennem de sidst ti år.. Bliver det mere og mere umuligt at få nogetsomhelst du kan leve af hvis IKKE du har en uddannelse.. Måske det ikke er det du skal leve af.. Men du må bevise du KAN tage en eller anden uddannelse.. Surt.. Men arbejdsgivere VIL i højere og højere grad kun have folk m. Uddannelse OG erfaring.. Du må så have det ene for at kunne få det andet..
    Vælg uddannelse any time, - uanset hvad får du i det mindste en fremtid/muligheder du kan holde ud at tænke på..!
    (bitter erfaring fra en der "mens jeg venter på at få fri" forsøger at få de rette ind i virksomheden gennem 15år ;-))

• #296   5. aug 2012 COME on gutter, JEG havde da gjort det samme, sidder sku ikke i det offentlige, hvis jeg kan slippe........

AT hans beregning så er til grin, at han tror man kan køre frem og tilbage så mange km, med fuld gas, på en af de 125cc maskiner, det dør de ortest af...

MEN jeg havde fandme også gjort ALT for at slippe for offentlig transport!!
    OG havde da været glad, hvis min invistering havde givet et økonomisk overskud. MEN som jeg læser det, er hans prioritet at slippe for det offentlige, og have et transportmiddel der ovre. sekundært, så vil han se, om man med besparende køretøj kan tjene penge på det...

Der er MANGE i DK der køber Lupo 3L og andre besparende køretøjer, for at få mest muligt ud af deres kørselsfradrag.. har en kollega, der har så langt til job, at hun betaler ALLE udgifter til bilen, med kørselsfradrag.
    Det er ikke at udnytte systemet, da hun rakker af sted i en lille økonomisk bil, andre vælger en der kører 14 pr. L

• #297   29. aug 2012 Swag/wooop er nu blevet rødhætte haha

http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/931048-at_flytte_hjemmefra___kolde_foedder

• #298   29. aug 2012 ham bruger du meget af din tid på mirza.......hehe ,godt alle unge ikke er som ham .....

• #299   29. aug 2012 Til gengæld er han blevet "voksen" - 51 år smiley

• #301   29. aug 2012 For ganske nyligt ville han betale 1300,- til den første hvis en venlig sjæl på et alternativt galleri ville overføre 1000,- til ham inden for få timer smiley :-)

Det skræmmende er jo at manden ikke mener det for sjov.. Det er i ramme alvor at computeren køre så skævt, Tror sgu han har fået virus smiley

• #302   29. aug 2012 nu siger du nok manden..... smiley

• #303   29. aug 2012 Den mentalitet for en på "snart" 21 år helt ude for mine fatte-evne

• #304   29. aug 2012 synes han er herre sjov,henter lige is og cola smiley

• #305   29. aug 2012 Han er sgu da lige til ar brække sig over.

Jeg synes ikke vi skal knalde de offentlige kasser i - jo for ham her!!!!

Ideen med et sikkerhedsnet, bistand, boligsikring, studiestøtte, dagpenge, efterløn mm. er at det udbetales for at hjælpe VÆRDIGT TRÆNGENDE. I min bog betyder det folk, der IKKE KAN klare sig selv. Det har intet med beløbsstørrelser at gøre.

Der er sgu ikke noget at sige til, at vor nationaløkonomi kan skrante, hvis borgere vurderer rimeligt trængendes bistand i forhold til, hvad de kan tjene ved uddannelse, jobs eller. lignende.

det her er et spørgsmål om noget så kedeligt som moral!!!!

• #306   29. aug 2012 Jeg har været "efter" ham i laaang tid inde på galleriets mest useriøse side Baboom, har ikke andre muligheder end at skrive til ham gennem andres indlæg, da jeg altid kommer på filter. Han er så afskyelig at det halve kunne være nok, han tør ikke stå ved noget som helst og alle skal betale til ham. Han prøver at vende hver eneste krone i hans SU og ligemeget hvad giver det ham stadig de lige under 5000 om måneden. Fatter ikke man gider tænke SÅ meget økonomi når man ved at få et deltidsjob et sted kunne være fri for det. Jeg ved bare at ingen arbejdsgiver ville ansætte ham med den mentalitet, så han får vel SU i nogle år endnu og så hedder den kontanthjælpen for ham. Ville ønske man kunne melde det svin, så han ikke fik en krone mere.

• #307   29. aug 2012 Desuden kører han også rundt uden gyldigt kørekort på de små mc'er han køber, alle de 125 ccm scootere og crossere.

• #308   29. aug 2012 ^^ ideen med at banne en bruger er også tåbelig.. For de dukker jo bare op under nyt navn dagen efter. Og så starter det hele forfra.

Man kunne jo banne IP og så håbe på tosserne ikke ved hvordan de skifter den selv.. (hvilket jeg ville gætte på 99 % af dem der bliver bannet ingen ide har om hvordan man gør)

• #309   29. aug 2012 øv....jeg skulle aldrig have læst denne streng - nu er jeg pissesur på sådan en nasserøv!

• #310   29. aug 2012 #Knud

Tror jeg ikke du var alene om! Den her tråd fik hans konto banned herinde..

Men som sagt.. Det er jo bare at oprette en ny under nyt navn.. Og så klynke videre..

• #311   29. aug 2012 Jeg er ellers ikke meget for angiveri, men havde jeg hans adresse ville jeg nok aflevere den og indlægget fra linket til de sociale myndigheder og bede dem kigge ham lidt i kortene.... Om de hitter noget ved jeg ikke, men han skulle faktisk sættes under lup!

• #312   29. aug 2012 @Knud..

Jeg tror sgu ikke der er noget at komme efter. Knægten har ikke de evner der skal til smiley Han tror jo på at den tusindekroner seddel som kan bruges flere gange findes :-d

• #313   29. aug 2012 Han har vel fars printer når han skal bruge penge...suk

• #315   29. aug 2012 John P : +1

• #316   29. aug 2012 Han er sku ikke en stakkel i mine øje .....
    Nærmere et stort fjols ...

• #317   30. aug 2012 Jeg kunne sidde og skrive alt muligt grimt om ham, men intet kan beskrive det med rette ord... Jeg ville også gerne angive ham, men kender kun hans fornavn som blev angivet ved en fejl. Man kunne melde ham for kørsel uden førebevis og svindel med SU.

• #318   30. aug 2012 http://www.baboom.dk/forum/off-topic/219421-kaelderlejlighed

Endnu en stridighed: " jeg må hellere sørge for jeg ikke hører mere til dig i fremtiden" som en anden Don Corleone...

• #319   30. aug 2012 Jeg har intet imod hvis man laver en tråd i ny og næ som ikke er relevant for det fora man nu engang sidder på.. Men han hører jo ikke til på de her sider.. Han burde skrive til et teenage-pige blad og eller få en hjælper til at lytte til ham og holde ham i hånden gennem livet..
    Det er så trist...

Tror seriøst ikke han har nogen venner eller andre at snakke med om de her ting..

• #320   30. aug 2012 han kan bare genkendes nemt i alle hans tråde om han hedder det ene eller andet eller ændre alder..

Altid problemer han spørg om..

Da jeg spurgte om han kendte navnene på de lærer han havde kunne han ikke nævne nogen og vidste ingen gang hvad studievejlederen på skolen hed he he

• #321   30. aug 2012 Jeg har æg i køleskabet med en større IQ end ham..

Kommentér på:
Bistand eller arbejde...

Annonce