807 visninger
|
Oprettet:
at rejse "usa" {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg skal til florida til februar og vil gerne høre om der nogle som kender nogle sider med information omkring pas, visum, forsikring og alt muligt nyttigt! vi flyver derover med norwegian, og vi lejer hotel igennem "hotels, booking, eller trivago" og vi lejer en bil i alle 17dage vi er afsted
er der nogen som har erfaring og kender til reglerne og gode tips
så del endelig
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 879
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 306
Og du skal være nøjagtig -fulde navn osv.
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Det er normalt at søge visum 3 mdr. før afrejse og før man bestiller en rejse.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 175 Svar: 707
feb 2010
apr 2008
feb 2010
Vi har kørt florida tynd de sidste 4 år et super sted at være.
Ta turen til Key West, det er en fantastisk tur og på vejen A1A langs kysten.
feb 2010
apr 2008
Kan du sige om det er dejligt varmt i februar måned? Tænker på de har nogle udendørs badeland jeg gerne vil prøve men om det måske er en anelse for koldt?
feb 2010
feb 2010
Vi bestiller flybilleter hos KLM og hotel finder vi på nettet, bare til de første par dage eller bare første overnatning,
Feks. Kan i jo flyve til Miami og hjem igen fra Orlando, eller omvendt, det koster ikke ekstra ved leje af bilen at aflever i en anden by, så længe det ikke er til en anden stat.
Vi har feks. Første par overnatninger på best westeren space shuttel in i Titusville og køre til dayton og så næste dag se kenndy space center og så køre mod Miami og Key West, det er altid muligt at finde overnatning, men skal i bo i Key West så skal i bestillei go tid. Men der er så mange muligheder.
Dog vil jeg sige spild ikke tiden i dyreparker og akvariumer, det er ikke den kvalitet vi er vant til herjemme.
apr 2008
feb 2010
I bilen er der normalt almindelig 12v stik. Skal i leje mc -regn ikke med 12v strømstik.
apr 2008
feb 2010
feb 2010
1. Inden i lander vil i få udleveret et spørgeskema i skal bruge i tolden, ligemeget hvad andre siger, så udfyld meget nøjagtigt, bla. Første overnatning osv. Skriv tydeligt i SKAL bruge det i paskontrollen. Det tager lang tid i paskontrollen.
2. Bilen: det er automatgear 1.gang? Ok. Glem dit venstre ben
Trafik. Du må svinge til højre ved rødt, men har ubetinget vigepligt, obs. Om der er angivet NO RIGHT TURN ON RED, så må du ikke.
På motorvej og ellers flere spor vil du se man også overhaler højre om. Lad være med at køre for stærkt, patruliebiler kan måle din hastighed, selvom de køre i modsat retning.
Kryds uden lysregulering, først til mølle principet, vær vågen her.
Efterlad ikke værdigenstande synlig i bilen.
Gps syntes jeg er for dyr at leje, jeg bruger navigon i min iphone. Ellers er der NAVFREE, som er gratis til iphone og android, den køre som navigon kun ved gps, ikke mobilnet, vil du bruge navfree, så download kun florida.
3. Tankning, kørt til stander gå ind med dit visa/master card, giv kassedamen/manden kortet og sig du vil tanke fra eks. Tank. 4, så bliver standeren aktiveret og du kan tanke og afregne bagefter.
I sjældne tilfælde spørger de for hvor megt du skal tanke, ja så er det godt at vide hvormeget, for så betaler du eks. 50$ kan det ikke være i tanken føre de det ikke brugte beløb tilbage på kortet, brug samme kort og gem regninger, hvis i opdager fejl efter i er kommet hjem (det redde mig 60$ da vi var i Texas) og husk i usa er benzinhanen på tanken sort og disel grøn.
4. Ud at spise: meget vigtigt 10-15% drikkepenge. Det er ikke medregnet i prisen, som her hjemme. Tjenerne lever af drikkepenge, det er en del af deres løn, det gælder alle severingssteder. Så i må påregne ekstra udgift til drikkepenge.
5. Steder jeg har været og kan anbefales. Daytona (husk ørepropper) løb starter sidst januar, der er rundture på anlægget, jeg vil tro at "parken" kan være derinde et par gange. I udkanten af Daytona ligger J&P Cycles, det er en mc tilbehørs butik, som nok er 3-4 gange større end Louis i tyskland og ved siden af J&P ligger en kæmpe stor Harly center og en butik med mc releteret tøj.
Så er der Kennedy visitor center på Kennedy space center. I Orlando ligger alle Teamparkerne, som seaworld osv. Der findes også ude på "landet" "Safariparker" og små akvariummer, som den i Key West, glem dem de er ikke et besøg værd. På nær Wild Cat Rescue i Tampa, som er et privat redningcenter for store katte.
Så er der vejen til Key West, med de mange broer 42 styks og den gamle bro, som man kan se løbe langs hovedevejen og som er afbrudt flere steder. Det er den første forbindelse til Key West, det var kun en togforbindelse. Bruges i dag til motionister og lystfisker, skal opleves.
Men i hvilke område vil i være i?
feb 2010
253 Destination Daytona Lane (Junction of I-95 & US 1) Ormond Beach, Florida 32174
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
apr 2008
Et såkaldt verdens største shopping center?
Dog var planen vi ville igatorland og disney zoo men kan være det er noget skrammel og manskal prøve det der katte redning? Hva koster det ?
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.501
Jeg købte 2 stk 45w udgaven, og brændte den ene af, da tøsen brugte den til sit krøllejern, så kik lige på hvad du skal bruge omformeren til. Hvis det kun er telefonopladning er den ok, ellers må du op i 100 w.... Men kik på jeres apparater (w)
feb 2010
Til per m, det er der gjort opmærksom på, hvis du ellers gad læse det, der er skrevet. det er ikke en omformer jeg har talt om, men en adapter og at apperater skal tjekkes om de kan køre 110v.
Og til c 4, tjek på den amerikanske ambasade.
maj 2008
Men det er faktisk næsten kun tlf ladere der kan køre 110. Min barbermaskine, tøsens crepejern, og konens dildo kan kun køre 220 v, derfor er det nødvendigt med en omformer.. Tsk....
feb 2010
Vi har aldri brugt en omformer og konen slæber både føntørre, glattejern og elkedel med, man skulle jo nødigt gå ned på udstyr.
Jeg har kun lader til tlf. Og fotoBatt. Med. Og som sagt aldrig brugt en omformer.
Derimod har jeg her hjemme en omformer dansk-us, da jeg har en us-blueray, og den køre 110v.
maj 2008
feb 2010
Til Simon,
ang. visa/mastercard, så er det i us et debitcard, hvis de spørger, det er vigtigt.
Vi kalder det et kreditkort, men et kriditkort er i us et kort med begræset beløb og så kan du risikre, at de ikke vil tage korte på tanken, da de ikke kan se om der er penge på kontoen.
maj 2012
Følgere: 2 Emner: 61 Svar: 653
feb 2010
Og ja normalt skal du være 25, men tjek dels. Avis og andre biludlejning. Nogen siger 21år, men regn med at skulle betale for ekstra forsikring, hvis du er under 25. Hvilket er underligt i et land, hvor du kan få kørekort, som 16årig.
maj 2012
Følgere: 2 Emner: 61 Svar: 653
Men det giver ingen mening at man skal være 25
maj 2008
apr 2008
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 879
at rejse "usa"