{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

at rejse "usa" {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg skal til florida til februar og vil gerne høre om der nogle som kender nogle sider med information omkring pas, visum, forsikring og alt muligt nyttigt! vi flyver derover med norwegian, og vi lejer hotel igennem "hotels, booking, eller trivago" og vi lejer en bil i alle 17dage vi er afsted

er der nogen som har erfaring og kender til reglerne og gode tips
så del endelig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at rejse "usa"
  • #1   30. aug 2013 Jeg var der i 2010, og i skal have et visum, mener det skal ansøges i go tid ved esta ? Der skal ihvertfald visum til og forsikringen køber du sammen med din flybillet. Hvor gammel er føreren af bilen i vil leje ??

• #2   30. aug 2013 Du skal herind og IKKE andre steder igennem div.Sider
    Og du skal være nøjagtig -fulde navn osv.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Det er normalt at søge visum 3 mdr. før afrejse og før man bestiller en rejse.

• #3   30. aug 2013 Okay så har jeg da travlt hvis jeg skal søge visum, koster det noget eller søger man bare?

• #4   30. aug 2013 Ja vist nok ca.75kr. Hvor gammel er du ang. Leje af bilen?

• #5   30. aug 2013 27år kæresten er 30 hvis det betyder noget

• #6   30. aug 2013 Ok så er det ikke et problem, normalt er alderen 25 og hvis man er gift så må begge køre bilen. Ved ikke ikke, hvordan det ellers forholder sig.

Vi har kørt florida tynd de sidste 4 år et super sted at være.

Ta turen til Key West, det er en fantastisk tur og på vejen A1A langs kysten.

• #7   30. aug 2013 Jeg kørte i januar solo fra Fort Lauderdale til Key West på en Shadow 1800, 12 timer tur retur, ca. 950 km. Og regner med at køre turen igen til januar 2014. Dog kun fra Miami.

• #8   30. aug 2013 Der skal vi også ud :).
    Kan du sige om det er dejligt varmt i februar måned? Tænker på de har nogle udendørs badeland jeg gerne vil prøve men om det måske er en anelse for koldt?

• #9   30. aug 2013 KOLDT? Nej for de da. Jeg kørte i sandaler og t-shirt, og jeans i januar og var ved at koge væk.

• #10   30. aug 2013 Badelande er der flere steder. Men planlæg hvad i vil se og indret turen der efter.
    Vi bestiller flybilleter hos KLM og hotel finder vi på nettet, bare til de første par dage eller bare første overnatning,
    Feks. Kan i jo flyve til Miami og hjem igen fra Orlando, eller omvendt, det koster ikke ekstra ved leje af bilen at aflever i en anden by, så længe det ikke er til en anden stat.
    Vi har feks. Første par overnatninger på best westeren space shuttel in i Titusville og køre til dayton og så næste dag se kenndy space center og så køre mod Miami og Key West, det er altid muligt at finde overnatning, men skal i bo i Key West så skal i bestillei go tid. Men der er så mange muligheder.
    Dog vil jeg sige spild ikke tiden i dyreparker og akvariumer, det er ikke den kvalitet vi er vant til herjemme.

• #11   30. aug 2013 Lyder godt hvad med strøm stik?

• #12   30. aug 2013 I skal have en adapter med og det eludstyr i skal have med skal kunne køre 110v, det kan stort set alle lader til tlf. Osv. Men tjek apperaterne, det skal stå på.

I bilen er der normalt almindelig 12v stik. Skal i leje mc -regn ikke med 12v strømstik.

• #13   30. aug 2013 Dvs vi skal ha en adapter til hotellet, kan det købes herhjemme?

• #14   30. aug 2013 Ja, jeg tror du kan købe en i bilka eller div. Isenkræmmer.

• #15   31. aug 2013 Lige nogle tips:
    1. Inden i lander vil i få udleveret et spørgeskema i skal bruge i tolden, ligemeget hvad andre siger, så udfyld meget nøjagtigt, bla. Første overnatning osv. Skriv tydeligt i SKAL bruge det i paskontrollen. Det tager lang tid i paskontrollen.

2. Bilen: det er automatgear 1.gang? Ok. Glem dit venstre ben smiley du bruger kun højre fod til gas og bremse. Bremser du med venstre kan du ikke dosere bremsen og bilen blokere (har prøvet det ;(
    Trafik. Du må svinge til højre ved rødt, men har ubetinget vigepligt, obs. Om der er angivet NO RIGHT TURN ON RED, så må du ikke.
    På motorvej og ellers flere spor vil du se man også overhaler højre om. Lad være med at køre for stærkt, patruliebiler kan måle din hastighed, selvom de køre i modsat retning.
    Kryds uden lysregulering, først til mølle principet, vær vågen her.
    Efterlad ikke værdigenstande synlig i bilen.

Gps syntes jeg er for dyr at leje, jeg bruger navigon i min iphone. Ellers er der NAVFREE, som er gratis til iphone og android, den køre som navigon kun ved gps, ikke mobilnet, vil du bruge navfree, så download kun florida.

3. Tankning, kørt til stander gå ind med dit visa/master card, giv kassedamen/manden kortet og sig du vil tanke fra eks. Tank. 4, så bliver standeren aktiveret og du kan tanke og afregne bagefter.
    I sjældne tilfælde spørger de for hvor megt du skal tanke, ja så er det godt at vide hvormeget, for så betaler du eks. 50$ kan det ikke være i tanken føre de det ikke brugte beløb tilbage på kortet, brug samme kort og gem regninger, hvis i opdager fejl efter i er kommet hjem (det redde mig 60$ da vi var i Texas) og husk i usa er benzinhanen på tanken sort og disel grøn.

4. Ud at spise: meget vigtigt 10-15% drikkepenge. Det er ikke medregnet i prisen, som her hjemme. Tjenerne lever af drikkepenge, det er en del af deres løn, det gælder alle severingssteder. Så i må påregne ekstra udgift til drikkepenge.

5. Steder jeg har været og kan anbefales. Daytona (husk ørepropper) løb starter sidst januar, der er rundture på anlægget, jeg vil tro at "parken" kan være derinde et par gange. I udkanten af Daytona ligger J&P Cycles, det er en mc tilbehørs butik, som nok er 3-4 gange større end Louis i tyskland og ved siden af J&P ligger en kæmpe stor Harly center og en butik med mc releteret tøj.
    Så er der Kennedy visitor center på Kennedy space center. I Orlando ligger alle Teamparkerne, som seaworld osv. Der findes også ude på "landet" "Safariparker" og små akvariummer, som den i Key West, glem dem de er ikke et besøg værd. På nær Wild Cat Rescue i Tampa, som er et privat redningcenter for store katte.

Så er der vejen til Key West, med de mange broer 42 styks og den gamle bro, som man kan se løbe langs hovedevejen og som er afbrudt flere steder. Det er den første forbindelse til Key West, det var kun en togforbindelse. Bruges i dag til motionister og lystfisker, skal opleves.

Men i hvilke område vil i være i?

• #16   31. aug 2013 Obs, J&P Cycles ligger lidt nord for Daytone.

253 Destination Daytona Lane (Junction of I-95 & US 1) Ormond Beach, Florida 32174

• #17   31. aug 2013 Er der nogen der ved om man kan skærer ned på de 3 måneders behandlingstid, hvis man tager derover for at arbejde ?

• #18   31. aug 2013 Vi vil være i orlando, og vi vil se disneylanf, vandlands parkerne, key west og miami
    Et såkaldt verdens største shopping center?
    Dog var planen vi ville igatorland og disney zoo men kan være det er noget skrammel og manskal prøve det der katte redning? Hva koster det ?

• #19   31. aug 2013 http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=5175

Jeg købte 2 stk 45w udgaven, og brændte den ene af, da tøsen brugte den til sit krøllejern, så kik lige på hvad du skal bruge omformeren til. Hvis det kun er telefonopladning er den ok, ellers må du op i 100 w.... Men kik på jeres apparater (w)

• #20   31. aug 2013 Katte redning er i Tampa, så det er noget af en omvej, prisen husker jeg ikke, disney zoo har vi ikke været i. Vi var ude at se alligator, der var en i sumpern. Men da vi kørte fra miami tværsover til Naples ad hovedevej 41, var der 1000vis af alligatore og de var gratis at kikke på.

Til per m, det er der gjort opmærksom på, hvis du ellers gad læse det, der er skrevet. det er ikke en omformer jeg har talt om, men en adapter og at apperater skal tjekkes om de kan køre 110v.

Og til c 4, tjek på den amerikanske ambasade.

• #21   31. aug 2013 Benny.....? Jeg har sgu da læst det !
    Men det er faktisk næsten kun tlf ladere der kan køre 110. Min barbermaskine, tøsens crepejern, og konens dildo kan kun køre 220 v, derfor er det nødvendigt med en omformer.. Tsk....

• #22   31. aug 2013 smiley tsk....ha ha.

Vi har aldri brugt en omformer og konen slæber både føntørre, glattejern og elkedel med, man skulle jo nødigt gå ned på udstyr.
    Jeg har kun lader til tlf. Og fotoBatt. Med. Og som sagt aldrig brugt en omformer.

Derimod har jeg her hjemme en omformer dansk-us, da jeg har en us-blueray, og den køre 110v.

• #23   31. aug 2013 Ja, du må da meget undskylde jeg tillod mig at gøre opmærksom på den detalje, at det ikke er alle apparater der kan køre 110 V, men jeg kan forstå at de kvaler er du langt ude over........

• #24   1. sep 2013 tsk tsk......Per M, så beviser du endnu engang med det du skriver, at du ikke har læst indlægene, jeg har netop skrevet (tjek indlæg nr. 13), at Simon g, skal tjekke om de apperater de vil have med kan køre 110v - J Rest My Case

Til Simon,
    ang. visa/mastercard, så er det i us et debitcard, hvis de spørger, det er vigtigt.
    Vi kalder det et kreditkort, men et kriditkort er i us et kort med begræset beløb og så kan du risikre, at de ikke vil tage korte på tanken, da de ikke kan se om der er penge på kontoen.

• #25   1. sep 2013 Undskyld for at skrive i din tråd, men jeg skal.også der over om et par år, skal man være 25 for at leje en bil

• #26   1. sep 2013 Der er ingen grund til at undskylde, der er ingen der ejer tråden. Bare fjollet at nogen gentager det der er sagt.
    Og ja normalt skal du være 25, men tjek dels. Avis og andre biludlejning. Nogen siger 21år, men regn med at skulle betale for ekstra forsikring, hvis du er under 25. Hvilket er underligt i et land, hvor du kan få kørekort, som 16årig.

• #27   1. sep 2013 pis så skal jeg vente nogle flere år før jeg tager der over
    Men det giver ingen mening at man skal være 25

• #28   1. sep 2013 Og så husk lige at være vågen når du booker en bil. Det du tror du lejer sætter gutterne gerne en pokkers masse extra krydser i lejekontrakten, så du står med en overforsikret bil og familie, selvom du er dækket hjemmefra og på rejseforsikring. Så kik efter og spørg " hvad er det? " INDEN du sætter din underskrift. Lad dig ikke spise af med et " it is nessesary" ! De er sælgere af Guds nåde. Forøvrigt var det billigere for os sidste gang at booke en bil på den danske Avis side, end den amerikanske?! Jeg ringede endda til LA Avis for at få det bekræftet. Sparede 1500 ved at booke i dk,- mærkeligt !?

• #29   1. sep 2013 Ja det er en jungle at leje bil smiley

• #30   2. sep 2013 Til de der er i tvivl mht at det er dyrere hvis man er under 25, så er det fordi de pålægger et young drivers fee, hvilken svinger mellem 25-50 dollars om dagen.

Kommentér på:
at rejse "usa"

Annonce