backpacker backpacker
vi prøver lige og opretter det igen.
halløj mc galleri.
jeg skal på en 6-7 ugers tur til mellem/central amerika til februar. og mangler lidt inspiration. Som udgangspunkt starter jeg i Mexico (cancun ).. og planen er jeg vil besøge: Guatemala, Belize, Cuba, Haiti, Den dominikanske Rep. ( muligvis Bahamas) og flyve hjem fra Puerto Rico..
Er der nogen ting der skal ses / opleves derover, områder man skal besøge. Også gerne kritik af de forskellige steder, alt hvad i nu kan komme på.
Planen er jeg tager dykker certifikat derover. derudover, vil jeg gerne ud og dykke i et shark-cave. Og Cave tubing / cave diving i Belize.
men kom frisk med anbefalinger og gode råd
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
god tur...
og det gode råd..
pas på dig selv..
mvh
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Men Mich. B.. Er du i Cancoun (som vi syntes var overrendt af turister adr..) må du ikke snyde dig selv for naturreservatet og øen Holbox, nu er det snart 8 år siden vi var der og efterhånden er backpackerne vel også nået derud, - men helt ødelagt det har de vel ikke endnu.!!! Dengang var det totalt turist og backpackerfrit område.. Jæiii !!
Men måske du kan idag hvis du har en semi terræn gående mc..
Super go f'nøjl's og pis'misundelig er man jo ikke..
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 71 Svar: 494
I Haiti besøgte jeg kun Kap Haitienne - Vi så fortet Unesco site.
Hvis jeg var dig ville jeg springe Haiti over.
Det er dyrt, og der er alskens sygdomme man kan samle op i Haiti.
Se evt. hvad Staens serumsinstitut anbefaler at man bliver vaccineret imod inden en tur til Haiti.
Den Dominikanske Republik er klart et besøg værd. Santo Domingo er en smuk gammel by. Sepcielt den gamle bydel.
At rutsje ned af de 27 vandfald i Damajaqua er et must.
Du kan læse mere om det her: http://www.tripadvisor.dk/Attraction_Review-g147290-d627325-Reviews-Damajaqua_Cascades_27_Waterfalls-Puerto_Plata_Puerto_Plata_Province_Dominican_Repu.html
Hele Cuba byder på fantastisk natur og kultur.
Havanna er en perle, men også Vinales og Trinidad er et besøg værd.
Spring Santiago de Cuba over.
Hvis du er til turkisbælt hav og hvide sandstrande i nærheden af Havanna, så gå efter Cayo Coco istedet for Varadero og Cayo Levisa tæt på Vinales.
Hvis du har brug for råd og tips angående Cuba er du velkommen til at spørge.
Hav en fantastisk tur.
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 9
keep em comin´
backpacker