Surround receiver til Scandyna Pod Speakers Surround receiver til Scandyna Pod Speakers
Jeg står og skal have mig en receiver til mine 5 højtalere og bass
2 front bestående af smallpod 2
2 bag bestående af minipod mk2
1 center bestående af cinepod mk2
BassStation mk2
Jeg er ikke skide klog inden for Hifi, men jeg ved trodsalt at jeg mangler en receiver, men hvilken passer bedst til disse højtalere.
Mit budget er max 3000kr, send gerne nogle links og forslag, gode og dårlige grunde.
Jeg har selv haft kigget på den her, men ved ikke om den er god nok.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV475BL/yamaha-5-1-surround-receiver-rxv-475-sort
På forhånd tak
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 481
Eller en brugt 921. Der er en til salg på recordere.dk
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 9
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV675BL/yamaha-7-2-surround-receiver-rxv-675-sort
7.2, kan vel godt afspille 5.1?
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 229
Eneste minus, er det skal tilkæbes et modul hvis du vil bruge din iphone til remote. Det skal man ikke til storebroderen:0)
jun 2006
Yamahaerne har dog en tildens til at være lidt lyse i lyden. Ved dog ikke om det stadig er gældene:0)
Pod højtalerne er nemme at trække, så du behøver ikke et møgsvin af et kraftværk!
Har du luret på Nad?
jun 2006
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 9
Men tak for svaret!
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 68
Lars, ikke negativt ment men hvor kommer det fra? nogle af deres modeller er udemærket men ellers er langt de fleste bare en forstærker med krafter men uden nogen form for detaljer i lyd.
Yamaha er som før oplyst lidt lyse i lyden men de er nu heller ikke stærke.
Jeg ville absolut kigge efter brugt ala. marantz, Harman Kardon, rotel eller lignende da de er mærker som rent faktisk yder det som de skriver samtidig med at de har kontrol over enhederne ( her taber nad stort) med en flot defineret lyd
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
kender ikke lige butikken
dec 2011
Ser tit mange som fyrer deres anlæg op så det forvrænger men stadig syntes at det lyder godt og faktisk ikke selv kan høre at det forvrænger
Det jeg mener med at have kontrol er evnen til at bevæge enheden men også det at få den stoppet igen ( det er her at nad dumber) og dette resultere i en mudret bulderbas
De yder skam også det som de er oplyst til, i hvert fald stereo forstærkerne men andre mærker som yamaha og denon ( kan selv ellers godt lide lyden af denon) skriver f.eks 7x110 watt rms i 8 ohm hvor hvis du går ind og kigger i specs så finder du hurtigt ud af at strømforsygningen ofte er for lille til at det overhovedet er muligt samt så er de watt ofte oplyst som 1 eller 2 kanaler i drift på samme tid hvor de andre mærker jeg har nævnt ofte yder mindre på papiret men reelt er stærkere da de levere som minimum f.eks 7x50 watt rms i 8 ohm med alle 7 kanaler i drift på samme tid
dec 2011
Okay det er da lidt øv, jeg får meget tid til at gå med anlæget
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 692
dec 2011
Ja en højtaler går i stykker ved vedvarende forvrængning men dette kan der være flere årsager til som bla for lille forstærker som du presser for meget eller hvis højtaleren bare ikke kan klare mere.
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 692
Nej watt er ikke alt, især ikke med digitale forstærkere.
Det er nu sjældent at en højtaler blive slået at power.
dec 2011
Nej det tør antages, havde watt været alt afgørende så havde jeg taget min pa forstærker i brug men den samler pt bare støv
Det er rigtigt, specielt fordi at mange har tendens til at køre med for lille forstærker, ej men ja det er en del sværrere at slå en højtaler ihjel med stor forstærker end en med for få kræfter men det kan dog stadig sagtens lade sig gøre
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 20
Til 3000 får du ikke meget bedre. Den kan også airplay, den skal dog forbindes med et kabel til din router.
Med hensyn til watt, som de andre er inde på, så har du rigeligt med kræfter i denne til normalt brug, da denon har opgraderet en hel del i deres strømforsyning, så de lyder bedre og har mere overskud, hvilket er det der giver en mere rolig og dynamisk lyd
Men hvis jeg læser dit inlæg rigtigt, så bruger du de mindste HT som front ?? Minipod er en større og vedre HT end smallpod er
Surround receiver til Scandyna Pod Speakers