1.782 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Surround receiver til Scandyna Pod Speakers Surround receiver til Scandyna Pod Speakers

Jeg står og skal have mig en receiver til mine 5 højtalere og bass
2 front bestående af smallpod 2
2 bag bestående af minipod mk2
1 center bestående af cinepod mk2
BassStation mk2

Jeg er ikke skide klog inden for Hifi, men jeg ved trodsalt at jeg mangler en receiver, men hvilken passer bedst til disse højtalere.
Mit budget er max 3000kr, send gerne nogle links og forslag, gode og dårlige grunde.

Jeg har selv haft kigget på den her, men ved ikke om den er god nok.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV475BL/yamaha-5-1-surround-receiver-rxv-475-sort

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surround receiver til Scandyna Pod Speakers
  • #1   21. okt 2013 Google div tests på dem du syntes om, jeg har altid godt kunne lide Pioneer, og jo dyrere jo bedre, for det meste smiley

• #2   21. okt 2013 Pioneer vsx 922
    Eller en brugt 921. Der er en til salg på recordere.dk

• #3   21. okt 2013 Hvad med dette?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV675BL/yamaha-7-2-surround-receiver-rxv-675-sort

7.2, kan vel godt afspille 5.1?

• #4   21. okt 2013 Jeg har en pioneer 921 til mit harman kardon hkts11, og det gør den sgu godt.
    Eneste minus, er det skal tilkæbes et modul hvis du vil bruge din iphone til remote. Det skal man ikke til storebroderen:0)

• #5   21. okt 2013 Begge de yamahaer, vil mere end rigeligt dække dit behov.
    Yamahaerne har dog en tildens til at være lidt lyse i lyden. Ved dog ikke om det stadig er gældene:0)
    Pod højtalerne er nemme at trække, så du behøver ikke et møgsvin af et kraftværk!
    Har du luret på Nad?

• #6   21. okt 2013 Og yep, 7,2 kan sagtens spille 5.1:0)

• #7   21. okt 2013 Har godt kigget på bad, deres priser er bare lidt højere og vil gerne have AirPlay.
    Men tak for svaret!

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 68
    #9   21. okt 2013 "Kog inde på hifi klubben, og så på NAD recicere. Det er kvali"

Lars, ikke negativt ment men hvor kommer det fra? nogle af deres modeller er udemærket men ellers er langt de fleste bare en forstærker med krafter men uden nogen form for detaljer i lyd.

Yamaha er som før oplyst lidt lyse i lyden men de er nu heller ikke stærke.

Jeg ville absolut kigge efter brugt ala. marantz, Harman Kardon, rotel eller lignende da de er mærker som rent faktisk yder det som de skriver samtidig med at de har kontrol over enhederne ( her taber nad stort) med en flot defineret lyd smiley

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#12   21. okt 2013 Lars, jeg er selv opvokset i den tro at nad er godt men af egne erfaringer samt hvad mange andre siger så er der mange der deler samme mening som mig. Der er også forskel på folks øre og nu kender jeg jo ikke dig (dette er på ingen måde ment dårligt) så din deffination af at lyde godt kan jo være en verden til forskel i forhold til mange andre.

Ser tit mange som fyrer deres anlæg op så det forvrænger men stadig syntes at det lyder godt og faktisk ikke selv kan høre at det forvrænger smiley

Det jeg mener med at have kontrol er evnen til at bevæge enheden men også det at få den stoppet igen ( det er her at nad dumber) og dette resultere i en mudret bulderbas smiley

De yder skam også det som de er oplyst til, i hvert fald stereo forstærkerne men andre mærker som yamaha og denon ( kan selv ellers godt lide lyden af denon) skriver f.eks 7x110 watt rms i 8 ohm hvor hvis du går ind og kigger i specs så finder du hurtigt ud af at strømforsygningen ofte er for lille til at det overhovedet er muligt samt så er de watt ofte oplyst som 1 eller 2 kanaler i drift på samme tid hvor de andre mærker jeg har nævnt ofte yder mindre på papiret men reelt er stærkere da de levere som minimum f.eks 7x50 watt rms i 8 ohm med alle 7 kanaler i drift på samme tid smiley

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#14   21. okt 2013 Tja kender dig ikke lars så det kan jeg umildbart ikke helt svare på smiley

Okay det er da lidt øv, jeg får meget tid til at gå med anlæget smiley

• #15   21. okt 2013 Om forstærkeren har kontrol over højtalere, kommer an på om højtaleren er for stor. Hvis højtaleren forvrænger, er man i gang med at smadre den.

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#16   21. okt 2013 Frederik, bla det og derfor er det også godt at have rigelig med watt men det er nu ikke alt. Watt er ikke kun ensbetydig med at have kontrol, eksempelvis må du gerne prøve at sætte en mindre crown forstærker op imod f.eks nad og så vil du se en betydelig forskel i kontrol.

Ja en højtaler går i stykker ved vedvarende forvrængning men dette kan der være flere årsager til som bla for lille forstærker som du presser for meget eller hvis højtaleren bare ikke kan klare mere.

• #17   21. okt 2013 Det er let at se forskel på de to forstærkere, men at høre forskel er noget andet smiley
    Nej watt er ikke alt, især ikke med digitale forstærkere.
    Det er nu sjældent at en højtaler blive slået at power.

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#18   21. okt 2013 Høre forskel skulle de fleste gerne kunne da en crown vil give en strammere bas ( dette er selvfølgelig lettere at høre/mærke ved større enheder end små)

Nej det tør antages, havde watt været alt afgørende så havde jeg taget min pa forstærker i brug men den samler pt bare støv smiley

Det er rigtigt, specielt fordi at mange har tendens til at køre med for lille forstærker, ej men ja det er en del sværrere at slå en højtaler ihjel med stor forstærker end en med for få kræfter men det kan dog stadig sagtens lade sig gøre smiley

• #19   21. okt 2013 http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x1000-surround-receiver-59169/
    Til 3000 får du ikke meget bedre. Den kan også airplay, den skal dog forbindes med et kabel til din router.
    Med hensyn til watt, som de andre er inde på, så har du rigeligt med kræfter i denne til normalt brug, da denon har opgraderet en hel del i deres strømforsyning, så de lyder bedre og har mere overskud, hvilket er det der giver en mere rolig og dynamisk lyd smiley
    Men hvis jeg læser dit inlæg rigtigt, så bruger du de mindste HT som front ?? Minipod er en større og vedre HT end smallpod er smiley så jeg ville da bruge minipod som front,, denne passer os bedre til din center smiley

Kommentér på:
Surround receiver til Scandyna Pod Speakers

Annonce