5.318 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Vand i kompressorluften Vand i kompressorluften

Hejsa folkens

Udover vandudskiller på slangen, er der nogen måde man kan forebygge vand i luften ?

Det er en stor diesel skruekompressor som laver en del vand i luften.. så meget så et filter kun ville holde 30min vil jeg tro.. hvilket er lidt nederen, når jeg nu skal sandblæse en hel bil..

Så tænker om der er nogle tricks til at fjerne lidt af vandet i luften ? evt skift af filter eller lign ?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand i kompressorluften
  • #1   19. nov 2013 Øhhhhhj filter ?? En vandudskiller har da sådan en smart hane/tryk tømme anordning i bunden som man bare bruger når det er nødvendigt....

• #2   19. nov 2013 smiley

profilbillede
  • #3   19. nov 2013 Brian S : Der sidder vel noget filter på indsugningen til den luft den komprimere ? smiley

Og ja, men fylder den vandudskilleren på ultra kort tid, så vil det jo blive et værre renderi hele tiden smiley det er bunden på en VW T2 bus der skal sandblæses.. og senere males.. og sandblæs er ikke såååå farligt med lidt vand.. men malerarbejdet bliver ikke skide heldigt, hvis den vælter vand i malingen smiley

Alternativet er jo en række filtre til at tage det hele, men var der nu en smartere metode så man kun behøver et enkelt filter, så er det jo at foretrække smiley

• #4   19. nov 2013 det er et meget svært problem du står med, for du kan ikke gøre det store ved det, medmindre du vil eftermontere et ret stort tørresystem.

Selvom du har vandudskiller på, så er der stadig vand i luften....
    Dog lyder du som om det er helt galt - hvis du har en beholder på, så check lige om den er fuld - der sidder en skrue et sted - typisk i bunden - som du skal løsne, så vandet kan komme ud.

• #5   19. nov 2013 jeg har sandblæst meget UDEN vandudskiller og det har altså ingen betydning - du skal bare hurtigt sørge for at få den grundet efter sandblæsning - eller i malerens tørrekabine......

• #6   19. nov 2013 Torkild : Altså på lærepladsens smedeværksted, var det ekstreme mængder vandi luften.. der snakker vi vandstråler ud af pistolerne når det ikke havde været brugt nogle timer smiley så slemt er det dog ikke her.. meeen hvis man blæser ud i luften kan man godt se vandstøvet komme ud.. og i nogle tilfælde kan det lave løbere hvis du blæser på noget plant f.eks..

• #7   19. nov 2013 tøm beholderen......

• #8   19. nov 2013 Hvor stort et kører du med?

• #9   19. nov 2013 Jeg ville også kigge efter i bunden af tanken. Det er sikkert år og dag siden der er blevet tappet vand af den.

Samme princip som at lufte en radiator ud - - - - bare modsat smiley

• #10   19. nov 2013 Folkens.. det er en skruekompressor.. der er ingen beholder på smiley når du slukker maskinen og trykker på pistolen, kommer der ca ligeså meget luft ud, som hvis du trykker slangen af..

Torkild : Hvad mener du ? smiley

• #11   19. nov 2013 Jeg har da tank på min skrue kompressor - så er man sikker på et stabilt tryk.

Hvis kompressoren står indendørs kan den godt lave mere vand i luften.
    Det er altid mere optimalt hvis den står ude.

• #12   19. nov 2013 Den står i en stor maskinlænge smiley Den her er der ingen tank på.. den holder skam også fint tryk.. den er bygget til at levere +20bar, så der er rigeligt knald på.. men har overvejet en stor tank på den, for at håbe vandet måske ville gå til bunds der smiley

• #13   19. nov 2013 Du kan ikke køre med en skruekompressor uden en buffertank - det er da derfor du kan se vandet - en skruekompressor uden modtryk risikerer at løbe løbsk.

Min skruekompressor har en lille tank indbygget og den bruger jeg til at føde min beholder med, som jeg tapper luft af - det gør også at en del af fugten bliver liggende i tanken, da vandet er tungere....... check lige om du ikke har en indbygget.

Min skruekompressor leverer ca 1500L/min ved 8bar...... sandblæsning kræver kun 4-6bar, så dit problem ligger et helt andet sted, kan jeg regne ud......

• #14   19. nov 2013 er det en skruekpmressor til asfalthammere du har??

• #15   19. nov 2013 Torkild : Ja det ville jeg jo også mene.. men de bruger den på fuld knald til at skyde raketter under jorden med når de graver fibernet.. så de har ikke brug for buffertank, da den bare får lov at kørepå fuld power..

og den her levere nok også sådan noget lign.. hvis ikke mere end det.. der er edermame knald på når den får fuld hane.. den er selvfølgelig justeret ned når vi står og bruger den.. og det er til ca 6bar.. det er mere end rigeligt.. men må lige tjekke op på det imorgen når jeg kommer derned.. det er en model der fingere som trailer.. så det en kæmpe diesel maskine medhjul og træk på.. når man åbner låget, er der ikke andet end en kæmpe metalklods med spindlerne i, og så motoren.. men måske hvis man roder lidt, der dukker noget beholder op under alt det der..

• #16   19. nov 2013 hmm...... jeg har bygget den slags for Arkil, men de kører da ikke med mere end 6-7bar og med en luftmængde på 600L/m når de skyder kabler under.....

Men leg lidt med trykket og sæt evt en beholder på - så vil du se underværker.....

Hvilken sandblæser har du??

• #18   19. nov 2013 nu siger du skrue kompressor, hvor gammel er den sag? hvis den udvikler en del varme fra slidte dele vil du opleve meget kondenseret vand i luften og den kommer du ikke af med før du renovere den smiley

• #19   19. nov 2013 Den rakket vi brugte på sådan en kompressor skulle da også bruge en buffer tank, den blev tømt efter hvert "skud" og det var da næsten tør luft den afgav efter bufferen.
    Få fat i en rigtig kompressor til at male med, det vil være surt at få ødelagt et stort arbejde bare pga. vand.

• #20   19. nov 2013 Det en Kaeser M43.. kan se den laver 4.3m³/min ved 7bar..

Kan bare ikke lige forstå de siger den laver +20bar, når der står på siden den laver 10bar på højeste.. men okey.. 10bar i et værktøj føltes nok som noget mere.. bare 6bar i en blæsepistol er temmelig voldsomt.. men det også underordnet, for skal ikke bruge mere end maks6bar til sandblæs og 3bar til malersprøjten..
    Men vi var nede og kigge.. der er ingen hverken intern tank eller andet.. dog siger han de har to "æg" som er vandudskillere og tågesmører.. sådan nogle små 15l beholdere hvor den automatisk lukker vandet ud, og de fjerner næsten alt vandet.. og når jeg skal male, bliver begge æg sat på, sammen med den lille vandudskiller.. så burde det være så rent som muligt smiley så problemet er næsten løst smiley

• #21   19. nov 2013 Torkild : Det er bare små pistoler med en lille beholder på, indtil jeg kommer ordentligt igang og får købt en beholder på ben smiley de fungere meget bedre smiley de små her er dog fine til småting og plet reperationer smiley

• #22   19. nov 2013 oki - jeg har en større kabine, hvor jeg skifter mellem sand og glaskugler..... smiley

Men har dog planer om at lave/købe en større model til f.eks biler eller mc-stel på et tidspunkt......

• #23   19. nov 2013 Torkild : Ja det ville jeg godt nok også gerne ha! Har dog en 10fods container stående med lys i vi kan blæse i når det er.. men selve bilen, bliver bare inde i laden.. den bliver smidt om på siden, og så er det bare i krig fra hver sin ende (som man jo siger, hehe)

Kommentér på:
Vand i kompressorluften

Annonce